/fotboll/osk/forum/8602.aspx/fotboll/osk/forum/8602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
IFK Göteborg simonblank
2006-12-07 14:27
www.blank-simon@hotmail.com ett roligt bloggtips
Örebro rirobban
2006-12-07 14:25
Påtal om BP, någon som vet något om utbyggnaden av Grimstad IP? Läste på text-tv igår att den ska ta 8000 när det är klart. Kul att även de får lite nya saker:) Frågan är om det fyller läktarna någon gång. Jag menar derbyna ska ju ¨gå på Råsunda...
Örebro joth
2006-12-07 14:23
Tommy Lycén till BP...
Örebro rirobban
2006-12-07 14:19
Mittåt//
Okej:)
Jag har samma mittbackspar som favoriter till startelvan.
Örebro joth
2006-12-07 14:18
Jag hoppas också på MaSa, hans inställning vill man ha på plan! MaSa är en Fredrik Nordback i backlinjen! 110% i alla närkamper. Turligt nog behöver vi dock inte se honom mer på vänsterkanten.

Anttonen är nog ett måste för oss om vi inte hittar något annat alternativ, vilket jag inte tror vi gör... och då menar jag som mittfältare.

För övrigt vill jag se Fredrik Söderström på ÖSKs innermittfält. Där kan vi prata om underskattade spelare.
Örebro Mittåt
2006-12-07 14:16
rirobban// Jag skojade mest. Magnus senaste år har varit rätt skadedrabbade. Har det inte varit knät, så har det gjort ont i ryggen etc. Om han blir fit for fight igen får det nog betraktas som en extra bonus. Inga förhoppningar att bygga en framtida backlinje på. Wikström-Haginge är i mina ögon ÖSKs framtida mittlås.
Örebro rirobban
2006-12-07 14:07
Mittåt//
Möjligen som inhoppare. Men jag tror inte att man vid den åldern kommer tillbaka till den standarden med haft. Inte efter en så här tung skada. Frippe är kanske ÖSK:s mest underskattade spelare. Tycker han håller hög klass och kommer helt klart vara bra i Allsvenskan också. Förr såg jag honom som ÖSK:s Puyol, mest för håret då:) Idag ser jag honom som en viktig spelare till nästa års trupp.
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-07 14:05
Hoppas Antonnen stannar och glänser. Det är så underbart att höra hans närkingska i TV efter att ha brillierat en match. Skulle en språkforskare fråga vem han skulle prata med för att få höra hur en typisk Örebroare pratar med skulle jag säga PAtrik Antonnen på 2 röda sekunder. Sjukt skoj för en exkilare som jag.
Örebro Mittåt
2006-12-07 14:03
Det är klart att MaSa platsar i Allsvenskan. Här talar vi ju om en av Europas svagaste ligor. Så fort det dyker upp en anfallare av klass som kan göra några mål säljs de ju vidare.

Jag är rätt tveksam beträffande Frippe. Han håller god klass upp till en viss nivå, men sedan kan vad som helst hända. Jag håller dock gärna med om att han under stora delar av den gångna säsongen var en positiv överraskning.
Örebro rirobban
2006-12-07 13:52
Sersant//
Vi vet INTE om han HÅLLER i Allsvenskan. Vi vet att han höll förr, men vad vet vi om att han skulle hålla idag!? Tror inte att han skulle peta frippe, Haginge, Wikström eller Holgersson. Anledningen är såklart skadan som hållt i sig förlänge för att det ska gå och komma tillbaka helt.

Anttonens utspel är inte direkt proffsigt sagt. Men jag kommer inte att gråta om han lämnar klubben. Visst han är en bra spelare, men Jeffs är inte långt ifrån honom. Jag gillar verkligen Jeffs spelstil, vilket nog Walker också gör. Anttonen kan kanske behöva luftombyte efter så många år i ÖSK. Kanske kan man skola Henriksson till högerytter? Vore en perfekt lösning, även om jag helst ser att han fortsätter som anfallare.

Behrn arena är påväg att bli en riktig klassarena. Inte många lag i Allsvenskan kan visa upp en så bra arena. Bland dem som kan det så finner jag Elfsborg och.... hmm, ingen mera. Möjligen AIK med sitt Råsunda, men den har ju alltid funnits:)
Örebro Mittåt
2006-12-07 13:41
Utan att ta ställning till Patrik Anttonens vara eller inte vara i klubben (även om jag helst skulle vilja se honom vara kvar), så vill jag dock påpeka att båda parter verkar att vara ungefär lika goda kålsupare i denhär affären.

Det har ju rapporterats att ÖSK under en längre har försökt förlänga/förnya kontraktet med Patrik, nu senast i somras med ett konkret kontraktsförslag. Patrik har dock inte varit intresserad av detta utan räknat med att gå vidare som kontraktslös.

Rimligen har ÖSK under hösten jobbat på att hitta en ersättare. Sedan har Patrik, enligt Wirströms artikel så sent som i november, meddelat klubben att han nog vill fortsätta i ÖSK trots allt.

Men nu är det ÖSKs tur att vänta ut sin förhandlingsmotståndare. Man kan mycket väl ha kommit en bra bit i sökandet efter en ersättare och vill inte ge upp det hals över huvud bara för att Patrik nu har ändrat sig och vill fortsätta att spela i ÖSK.

På något annat sätt än att det handlar om att ÖSK försöker vinna tid kan jag inte tolka Lennart Sjögrens besked att man inte tänker ta upp några förhandlingar med Patrik förrän strax före jul.
Örebro Sersant
2006-12-07 13:32
Ämne: En frisk Magnus Samu....
Vi vet ju att han håller i AS och var en av våra bästa i våras.

Om han får ett försämrat kontrakt kommer han nog dra vilket han nog gör rätt i isånnafall.
Örebro joth
2006-12-07 13:29
Mullet//Tror att DVD-projektet framskrider sakta eftersom det sker ideellt. Mackan är projektledare för DVD projektet och har säkert mer info.
Men som sagt, det finns inga garantier eftersom det sker på ideel basis.
Örebro Mullet
2006-12-07 13:24
Vill upprepa Andy Kings fråga längre ner: Hur går det med DVD:n??

Dessutom förtjänar Östling en hyllning för Dok. Västra Stå! Det har blivit en trevlig följetong under den gråa hösten och en tydlig symbol för hur ÖSK bygger nytt från grunden. Tack gode gud för prefabsegmenten!!!
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-07 13:20
En frisk Magnus Samuelsson i form tycker jag definitivt håller bra allsvensk klass. Frågan är om han kan nå dit. Tycker att med Wikström i truppen så blir mittbackskokurrensen stenhårt.

Vad det gäller Antonnen tror jag det dras lite för stora växlar på saker och ting. Om Walker inte tycker Patrik håller måttet är det rätt starkt att våga släppa honom men jag tror och hoppas han håller måttet och stannar i ÖSK.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-07 13:12
Träning 14.30 på Behrnabeu?
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-07 13:01
Anttonen kommer nog får ett kontraktsförslag. Förmodlingen handlar det om en rejäl ekonomisk försämring för hans del. Jag är dock tveksam om han kommer aceptera erbjudandet, eller om han söker sig till en annan klubb.
Örebro Sersant
2006-12-07 12:32
Ser ut som vi får leta efter en ny högerbreddare :(.
Örebro Allsvenskan =07
2006-12-07 12:15
test
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-07 11:59
Det verkar som om ÖSK har hanterat Anttonen på ett oproffessionellt sätt!

Erbjud grabben ett kontrakt! Det räcker inte med Jeffs och Jevtushenko, hoppas de har någon riktigt bra på ingång om Anttonen lämnar.
Örebro Chivas
2006-12-07 11:41
Forza svartvitt och Anttonen!!
Örebro Andy King
2006-12-07 10:03
Blir det någon DVD-film över säsongen 2006?
Örebro Hjortsberg
2006-12-07 09:14
Ämne: rirobban //
Tack fö....
GT: Enligt uppgift läker operationssåren inte riktigt som de borde med varläckage som följd.
Örebro Fair Play
2006-12-07 08:29
Vad innerst in i glödheta he---te sysslar beslutsfattarna i ÖSK med. Skall man låta Anttonen gå som Bosman och skriva på för en konkurrent till oss.
Fullkomligt hjärnsläpp. Ändra er snabbt, innan det är för sent.
Örebro Rasberg
2006-12-07 01:21
Erki//
haha, håller med. Vilken strut!

Näe nu blir det sängen för att kurera mig!
Örebro Erki
2006-12-07 00:09
Dagens lucka i ÖSK-julkalendern var underbar! :-)

Jag tycker att ÖSK ska ge Per Johansson ett kontraktsförslag och säga att han får konkurrera med FreSam om högerbacksplatsen. Då kommer han nog välja ÖSK före Djurgården då han inser att chansen till speltid är något bättre i ÖSK :-)
Örebro GT
2006-12-07 00:01
rirobban //
Tack för bra svar !
Är det nå´n som vet läget med Ma.Sam. ??
Örebro rirobban
2006-12-06 23:47
GT//
Om nu MaSa kommer tillbaka från sin skada så kommer det ta tid för honom att komma upp till den standarden som han haft. Jag tror han framförallt tappat kondition och snabbhet men ökat i styrka. Dock tror jag inte på att han någonsin kommer tillbaka för att ta en plats i ÖSK:s startelva i Allsvenskan. Dock håller jag med om att Frippe varit bra under säsongen och att han duger i AS också. Helst ser jag Haginge och Wikström som mittbackar i startelvan.
Örebro GT
2006-12-06 23:25
Funderar ang mittbackar 2007...

Det ingen kanske tänker på är att vi har ett "nyförvärv" i den duktige Magnus Samuelsson som återkommer nästa säsong efter knäskada.

Ser ju ut som Wikström blir svartvit till slut, "ersätter" Kapten Thompa. Inga fel !

Tycker personligen Frippe lyfte sig rejält och var en KLIPPA som mittback 2006.

Där har vi tre naturliga mittbackar.

Sedan har vi "Hagge & Hogge" som är duktiga ytterbackar av allsvensk rang, men som även kan bilda ett mycket komplett mittbackspar tillsammans.

Där har vi så fem mittbackar.
Bör räcka för första Allsvenska säsongen.

Håller ni med mig ?
Örebro go_osk
2006-12-06 23:14
Ämne: Ämne: Ämne....
Så sant som det är sagt. Då är det bättre att vi satsar på våra lokala talanger, som dessutom har minst lika stora utvecklingsmöjligheter. Hoppas verkligen att ÖSK kommer fram till en bra uppgörelse med Per Johansson, så att man slipper se honom sitta och ruttna bort i blårandigt i framtiden.
Annons: