/fotboll/osk/forum/8601.aspx/fotboll/osk/forum/8601.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-12-05 12:45
Välkommen till ÖSK Stefan!
Örebro rirobban
2006-12-05 12:28
Allt snack om vem av Larsen och Nordback som varit viktigast är riktigt larvigt att ens disskutera. Båda har gjort riktiga bra insatser och har stor del till att ÖSK tog sig upp. Larsen hade den stora offensiva delen och Nordback mera defensivt även om han gjorde en hel del mål:) Utan Henriksson eller Halilovic hade det heller inte blivit någon uppflyttning, så det handlar inte om en spelare, utan 11. Varav 5-6 st har varit ännu viktigare än andra.
Örebro Matthew S
2006-12-05 12:16
Mittåt//Men samtidigt skall man ha klart för sig att han fick ha Carreño och Jelecák bredvid sig på mitten vilket innebar att han fick ta ansvar för både offensiv och defensiv hela tiden. Nobbe var helt klart en av våra bästa spelare 2005 och även 2006. Nordback är en defensiv innermitt i första hand. Men det offensiva kunnandet finns där. Om han fick en upptäckande spelare bakom sig så är jag säker på att Nordback skulle kunna visa sitt fina anfallsregister.
Örebro Mittåt
2006-12-05 12:04
Beträffande Nordbacks eventuella talanger som en konstruktiv spelare på mittfältet, så tycker jag att det med all tydlighet visades förra året - då Larsen saknades - att detta inte är Fredriks styrka.
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-05 11:59
Ämne: Jag för min del skul....
Tycker snarare att Nordback är som peggen plus att han kan hantera det offensiva spelet samt ett ruggigt skott. Anledninger är att han helt enkelt inte fått delta så pass mycket i det offensiva spelet att vi sett det....sitter jag och säger från ett regnigt irland då jag såg 1 match förra säsongen. Baserar väl mig egentligen på gamla meriter.
Örebro Mittåt
2006-12-05 11:43
Jag är inte så säker på att Walker hoppas få se Nordin i laget. Men som tränare måste han ju vara diplomatisk första dagen med en spelare på provträning.

Den största varningsflaggan vill jag hissa för Nordins fysisk. Den verkar inte direkt vara på topp, om man säger så. De gånger jag sett honom spela i Rynninge så har han haft en framskjuten position på mittfältet. Han har egentligen inte alls deltagit i lagets defensiva arbete, utan väntat på att någon annan skall erövra bollen och spela den till honom så att sedan skall kunna utföra något mindre underverk med densamma (det är han bra på).

Sådant ser fint ut i div 2, men håller inte i Superettan eller Allsvenskan. Tvärtom är det inre mittfältet en av de mest arbetskrävande positionerna i laguppställningen. Jag är väldigt tvivlande på att en spelare som inte förmår att hålla sig i fysiskt trim på allvar kan aspirera på en plats i ÖSKs allsvenska lag.

Han kan väl träna upp sig, tycker kanske somliga. Visst kan han det, säger jag. Men hans naturliga inställning verkar inte ligga åt det hållet. En spelare på det inre mittfältet skall kunna springa och springa och springa och dessutom tycka att det är kul. Det får inte en kännas som en extra pålaga att man skall hålla sig i fysiskt topptrim.
Örebro Sekt. E
2006-12-05 11:32
Jag för min del skulle känna mig mycket lugnare om vi ex hade Mambo Mumba och Larsen på mitten istället för Nobbe och Larsen. Nobbe är som Peggen var ungefär för mig. Tuff och slitstark, men gör alldeles för sällan stor skillnad. Bortsett förra premiären då..
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-05 11:27
Lite klipp från Nordin artikeln.
"Patrick Walker om de fyra provspelarna:

Nordin Gerzic
– Jag har känt Nordin sedan han var en liten grabb och han har väldigt mycket boll i sig. Dessutom har han mognat de senaste åren och jag vill att han ska känna på oss igen."

Nordin
"Vad var det som gick snett förra gången du var här?
– Jag hade inte rätt inställning och var inte beredd att träna så mycket som krävdes. Nu har jag förändrats som människa och vill spela fotboll. Dessutom har jag nog utvecklats en del som spelare också.
Du tror inte att din förra sejour i klubben kan påverka huruvida de vill ha dig nu?
– Det vet jag inte men jag hoppas inte att det ska påverka i alla fall."

Låter som två lite blyga personer som båda vill så att de skäms. En affär torde ligga nära till hands.
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-05 11:20
Nått vi alla kan enas om är att Nordback+Larsen är en riktigt bra kombination på mittfältet.
Örebro E.Shams
2006-12-05 11:10

Matthew S// Jag tror alla håller med dig när du säger att "Nordback är extremt nyttig för ÖSK". Jag tror också att alla håller med dig när du säger att "Norback passningsspel och skott håller allsvensk klass".

För mig råder det ingen som helst tvivel beträffande Nobbes kunnande. Det är inte något som jag någonsin sagt något emot.

Min invändning gällde en beskrivning som gav en bild av att Nordback närmast är dubbelt så bra som Larsen. Genom att skriva "min mening är att nobbe e så mkt mer värdefull än va larsen är" ges en bild av att skillnaden i värde mellan dessa spelare är extremt stor. Uttalandet kan också uppfattas som en sågning/pik gentemot Larsen. En behandling som han inte ska behöva utstå med det han har presterat för Sportklubben.

Publiken glömmer så snabbt. Förra säsongen var ÖSK ett helt annat lag. När en spelare som är 35 år gammal kommer tillbaka efter att ha kämpat med en skada och levererar 17 poäng och är den bäste offensiva kraften ÖSK har i laget. Klubben går upp till allsvenskan.

Man kan skriva en sak på 1000 olika sätt. Skriver man att Nobbe är kanske något viktigare än Larsen, eller att Nobbe är något viktigare än Larsen, eller Nobbe är viktigare än Larsen o.s.v. så kan jag fortsätta.

Första alternativet säger att skillnaden är mycket liten. Andra alternativet säger att skillnaden är liten. Tredje alternativet säger att det finns en skillnad o.s.v.

Således kan man stegvis beskriva sin syn på skillnaden i värde mellan två spelare.

När MR_FALKEN skriver att Nordback är så mycket mer värdefull än Larsen så ger han en bild av att skillnaden är mycket stor till extremt stor i hur värdefulla dessa spelare är för ÖSK. Genom att skriva på ett sådant sätt så klankar man indirekt ner på Larsen något som jag inte kan gå med på. Man kan säga något på 1000 sätt, då ska tänka sig för hur man uttrycker sig, om det är proportionellt samt om det är rimligt.

Örebro Mittåt
2006-12-05 10:42
Papperstidningen rapporterar att Vadim med det krångliga efternamnet är en löpstark yttermittfältare. Han kommer bara att vara i Örebro denna vecka. Jag undrar om man kommer att kunna motstå frestelsen att låta honom spela mot Carlstad United i morgon.
Örebro
2006-12-05 10:37
Bra jobbat av ÖSK-ledningen med Rodevåg.
Det kändes bra med Skoog/Paulsson och med kenyanerna under en tid. Då hade vi två bra anfallare - nu har vi tre!
Har vi någonsin haft det?
Dessutom finns Ismael och Johan i bakgrunden.
Örebro 1908
2006-12-05 10:19
Förlåt att jag skjuter in en fråga som egentligen inte har att göra med ÖSK... Undrar om det är ngn som vet ngt smidigt och billigt (allt är relativt :-) sätt att få tag på biljetter till Premier League-matcher... ni kan ju skicka ett meddelande direkt till mig om ni har ngr bra tips...

ThX!
Örebro Ösk-Power
2006-12-05 10:17
Vilket nummer fick Rodevåg?
Örebro Matthew S
2006-12-05 10:03
E.Shams// Jag tycker att Nordback är extremt nyttig för ÖSK och hans roll i att avancemanget blev ett faktum skall absolut inte undervärderas. Jag tror också att Nobbes kreativa kunnande är något underskattat men i och men att han fått underordna sig systemet så har han inte riktigt fått visa det då Larsen har haft den rollen. Visst är gammeldansken bättre offensivt, men Nordbacks passningsspel och skott håller som jag ser det allsvensk klass. För mig var det superbt att han valde att förlänga.
Örebro Matthew S
2006-12-05 09:59
Bättre sent än aldrig:
Härligt med Rodevåg!!

Vilket ypperligt kontringsanfall vi får i form av Rodevåg/Halilovic. 25 mål gemensamt på 38 matcher. Det är ett helbra facit som bådar gott för allsvenskan. De har dock bara tre assist tillsammans på dessa matcher. Men kanske bara bra med lite egoism längst där framme?

Nu hoppas jag att snöbollen är satt i rullning och att Wikström, Richardsson och någon till skriver på. Sen börjar det bli bra slagkraft i det här svartvita gänget.

Forza ÖSK!
Örebro Ericson
2006-12-05 09:51
Grymt schysst lucka i julkalendern idag...
Örebro Chivas
2006-12-05 09:35
Forza svartvitt!!
Örebro Mittåt
2006-12-05 08:53
Nordin verkar att ha en del att hämta igen konditionsmässigt att döma av rapporten från gårdagens träningspass.
Örebro Jonte R
2006-12-05 08:48
Jag tycker Nordin är en intressant spelartyp. Han kan bli en jättetillgång om han är beredd att satsa och lägga ner det jobb som krävs. Talangen finns där helt klart och om allt klaffar så är det kanske här vi har vår ersättare till Lars Larsen.
Örebro orebrosk_
2006-12-05 08:40
Vi kanske ska ta o värva Salva Ballesta från Málaga CF... Gjorde äkta hattrick igår mor Real Madrid-B. Men han kostar en del....

Aupa Málaga !!
Örebro Grixx
2006-12-05 08:37
Vad beträffar Nordin vet ingen vad träningarna utmynnar i. Jag hoppas att han ger allt och inser att det är hans chans. Jag hoppas också att ÖSK tar till vara på hans kompetens och inte ser det hela som en vänlig gest mot honom och Rynninge. Han är användbar både i anfall och på mitten för att vara offensiv och bygga upp spelet med sin otroliga bolltalang.

Fördelen är också att man inte flyttar på honom så lätt, fan vaderna är som Skooghs lårmuskulatur.

Bara att hoppas på positiv satsning från både ÖSK och Nordin.Då tror jag det kan bli riktigt bra......men bara då!!!!
Örebro Aspen
2006-12-05 06:45
Någon som vet om Anttonen är med och tränar ???
Örebro E.Shams
2006-12-05 01:25

MR_FALKEN// Nobbe gör mycket. Men "så mycket mer" är att överdriva.

17 poäng som mittfältare är mycket bra. Det vore extremt svårt att vara "mycket mer värd" än den bedriften. Den offensiva avkastning som Larsen har givit är bäst i ÖSK.

Det enda som skulle kunna stödja ditt uttalande är om man anser att det defensiva arbetet är mycket mer värt än det offensiva vilket knappast är den uppfattningen som råder.

Att Nobbe "gör mer på mitten" är ju hans uppgift. Larsen gör mer på offensiv planhalva. Du skriver vidare att han kan gå flera matcher "utan att göra nått direkt väsen från sig". Han kan också avgöra flera matcher.

Värdet i det, att kunna avgöra matcher uppväger extremt mycket. Så nästa gång du gör en indirekt sågning av Larsen genom att säga att någon spelare "e så mkt mer värdefull" så bör du skrädda dina ord. I synnerhet när personen ifråga har gjort MEST offensivt för Örebro SK.

Örebro MR_FALKEN
2006-12-05 00:23
E.Shams: nobbe gör så mkt mer än vad larsen gör på mitten tycker ja.. larsen är absolut en bra mittfältare men har man sett honom spela kan han gå helt anonym i 3 matcher utan att göra nått direkt väsen från sig.. därför vill jag få minst 1 ytter och en på mitten så att den som är i bäst form spelar..
Örebro E.Shams
2006-12-05 00:16

MR_FALKEN// Du skriver: "min mening är att nobbe e så mkt mer värdefull än va larsen är".

Hur kan någon som fick 17 (8 mål+9 ass) poäng i poängligan samt kanske var bästa mittfältaren i sin serie under föregående säsong vara mycket mindre värdefull än någon annan?

Ingen i Superettan var mycket mer värdefull än Larsen i något lag i hela Superettan.

Kan dock hålla med om att en värvning av en mittfältaren vore inte fel.

Örebro kubanen_90
2006-12-04 23:56
Ämne: Ämne: MAD FOR....
Alltid något lag som faller i från. Typ 20-22 pinnar kanske.
Örebro MR_FALKEN
2006-12-04 23:53
Avgå Lagrell:
jo larsen kan vara grym, men han kan oxå vara riktigt usel.. min mening är att nobbe e så mkt mer värdefull än va larsen är.. jag personligen tycker att vi borde få in mer kunkurrens på mitten.. larsen e skadebenägen och som sagt så kan han gå 3 matcher i rad och underpresstera och ändå är han alltid från start... in med en ny ytter o en mitt så har vi en bra kunkurrens på mittfältet
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-04 23:48
Nordin är riktigt bra i sina bästa stunder. Ska bli intresant hur han klarar den tuffa träningen nu. Om han är beredd att verkligen ge allt i alla lägen så kan han mycket väl kompletera Larsen.
Örebro jappel
2006-12-04 23:46
Ämne: MAD FOR IT!//Är fakt....
Hur många krävs det för guld?

ÖSK mot SM guld 2008 (och i enighet med Örebro SK s arbetsplan/måldokument lägger jag till SENAST) :-)
Annons: