/fotboll/osk/forum/8590.aspx/fotboll/osk/forum/8590.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-12 12:51
Mattias69//

Exakt, den summan har ÖSK erbjudit, men Mild tyckte inte den var värd att förhandla vidare för ens.
Örebro Mattias69
2006-12-12 12:42
ÖSK-Karl/ Då låter det väl rimligt att ÖSK betalar samma summa som IFK gav, allt annat är att betrakta som ren girighet.
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-12 12:37
Historien RR//

ÖSK letar efter att låna en målvakt tills det löst sig med IFK Göteborg. I första hand en tredjemålvakt från ett Allsvensk lag. Denne skall lånas in mellan transferfönstren. Förhoppningsvis sätter det lite fart på Herr Mild, som kräver minst 1 miljon för RR. Samme man de gav 250.000:- för.
Örebro Mattias69
2006-12-12 12:30
Enligt ryktet så är Viborg intresserade av Patrik Antonnen. Antar att det är Alvbåge som tipsat om att svågern är tillgänglig.
Örebro Chivas
2006-12-12 12:19
ÖSK!!

Örebro Gohan
2006-12-12 12:16
Ämne: Schysta supportrar......
Där har ni texten
Munken Lorenzo
2006-12-12 11:51
Ni har en hyffsad beskrivning av truppmedlemmarna men jag saknar beskrivningar av b.la Robert Walker, Sebastian Henriksson, James Frempong, Kevin Walker, Ian Jeffs, Johan Pettersson, Yunus Ismailm Sandro Pavicevic, Nedim Halilovic.

Planerar ni på att skriva om dessa inom en snar framtid eller kan man kanske få några beskrivningar här på forumet av det ni sett?

Tack på förhand
Örebro Johannes A.
2006-12-12 11:44
ÖSK-Radio: Vecka 50

Magnus Wikström blev klar för Örebro SK i måndags och vi hör analyser om den övergången. Såklart finns intervju med tränaren Patrick Walker och även spelaren Patrik Anttonen som ser osäkert på sin framtid i ÖSK-dressen, men hoppas att det kommer att lösa sig. Två tidigare ÖSK-profiler i Micke Danielson och Peder Ståhl tycker till om klubben och avslutningsvis rundar vi av med att höra det senaste från supportrarna och hur tankarna går där med redaktören för Svartvitt, Marcus Avenbrand. Dessutom tävling där det är första rätta svar som vinner ett pris ur ÖSK-butiken.
Örebro lollo_homeboy
2006-12-12 11:43
http://www.ifkgoteborg.se/portal/page?_pageid=113,80507&_dad=portal&_schema=PORTAL&element_id=80308

kolla vem han har som Idol RR :)

satsa på nån annan om IFK vägrar inte värt lägga pengar på någon som ska sitta på bänken,
AIK Saywee
2006-12-12 11:21
Förresten, välkommen att spela för de svarvita eleganterna Magnus!
AIK Saywee
2006-12-12 11:19
"Supporterfalangen" firman boys är inga "vanliga" supportrar.
Örebro Mattias69
2006-12-12 10:39
Ämne: Schysta supportrar......
Konstigt att AIK lyckas locka spelare över huvud taget, för det är ju inte första gången som vissa av deras supportrar sysslar med såna där dumheter
Örebro Ösk-Power
2006-12-12 10:36
Schysta supportrar...
Örebro Mattias69
2006-12-12 10:34
Fair Play// Det är ju bara att instämma i det du skriver. Är man uppsatt på transferlistan då har arbetsgivaren på ett mycket tydligt sätt deklarerat att man inte är önskvärd och då borde klubben göra sitt yttersta för att inte försvåra för spelaren att hitta en ny klubb att spela i. Fortsätter det så här är det ju bara en tidsfråga innan kontraktet löper ut och han är fri att gå gratis till vem som helst. Och vad vinner IFK Göteborg på det?
Örebro Ösk-Power
2006-12-12 10:25
Nu börjar bitarna falla på plats.
Det är tjänstefel av ÖSK-ledningen om dom inte ger Patrik Anttonen nytt kontrakt nu.
Om ÖSK tror att dom skulle hitta en bättre ersättare än Anttonen, ja då är dom ute och "cyklar"
Ge killen kontrakt nu, sen fixar vi Richardsson och Dennis Jonsson.

Säger som Cannavaro:
Jag tycker att lag ska ha starka försvar. Det är precis som med hus, man måste ha en stabil grund. Om ett lag har ett bra försvar kommer det att lyckas.

Örebro Andy King
2006-12-12 09:19
Någon som vet hur efterfrågan är på biljetter till kommande säsong?
Örebro Fair Play
2006-12-12 08:48
IFK Göteborg är en märklig förening. Å ena sidan meddelar man RR att han bör se sig om efter en annan förening. När så RR hittat en ny arbetsgivare, kräver blåvitt betalt av denne.
Under dessa omständigheter skall ÖSK inte betala en krona. Det är ju blåvitt som vill bli av med RR. Låt oss använda pengarna på ett bättre sätt.
Örebro Grixx
2006-12-12 08:41
rirobban// Tycker mig istället se många som varit vassa i ÖSK första säss.
Munken Lorenzo
2006-12-12 08:07
Ni har en hyffsad beskrivning av truppmedlemmarna men jag saknar beskrivningar av b.la Robert Walker, Sebastian Henriksson, James Frempong, Kevin Walker, Ian Jeffs, Johan Pettersson, Yunus Ismailm Sandro Pavicevic, Nedim Halilovic.

Planerar ni på att skriva om dessa inom en snar framtid eller kan man kanske få några beskrivningar här på forumet av det ni sett?

Tack på förhand
Örebro anderzon_
2006-12-12 01:52
Fixade säsongskortet idag. Längtan är påtaglig.
Örebro rirobban
2006-12-12 00:35
Mats Rubarth vore en kanonvärvning:) Men om vi ska vara realistiska så kan jag inte direkt komma på någon bra yttermittfältare att köpa... möjligen Pavel Zavadil i Öster, men han kanske också hör til skaran "orealistiska värvningar". Men han borde ju vilja spela i Allsvenskan i alla fall!
Örebro rirobban
2006-12-12 00:32
Avgå Lagrell!//
Japp annars är risken att vi får en ny Kuhi som höll på att få en ny position som högerytter i början av säsongen... han klarade ju inte någon position!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-12 00:27
Vi har ju även Johan P som spelade några matcher som högerytter... Om han blir tuffare under försäsongen kan han klara den positionen rätt bra, dock ser jag honom mer som en striker!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-12 00:25
Finns det några intressanta högeryttrar i Superettan? Känns tungt om Anttonen lämnar, Jeffs har gjort det bra men vi behöver två jämnbra alternativ.

Iofs så skulle det kunna öppna för Per Johansson om Frempong eller Näfver används till höger...
Örebro rirobban
2006-12-12 00:25
K8//
Håller helt och hållet med dig;)
I värsta fall kan Haginge spela som högerback. Högerytter har vi Jeffs som jag tror kommer växa nästa säsong. Han var bra redan i år... och det är inte många spelare som är bra första säsongen i ÖSK!
Örebro K8
2006-12-12 00:24
Kan tillägga att jag hoppas verkligen att Haginge får etablera sig som mittback i startelvan. Han ska inte flyttas runt på mer än i absolut värsta fall.
Örebro K8
2006-12-12 00:22
Solklart att viktigast nu är en målvakt. Sedan skulle jag vilja ha en högerytter eftersom Anttonen verkar försvinna. Centrala mittfältet tycker jag ser okej ut för den här säsongen med Larsen, Nordback, Seb, Robert Walker. Där måste vi inte värva än. Sen så skulle jag vilja ha en högerback som går direkt in i startelvan, men det är väl att hoppas på för mycket.
Örebro rirobban
2006-12-12 00:21
Sersant//
Rutinerade spelare har vi väl så det räcker och blir över! Westman, Wikström, Larsen, Nordback (inte över 30, men likväl rutinerad), Jansson och Holgersson.
En högerback och en målvakt sen skulle jag vara nöjd. Om Mambo Mumba kommer som förstärkning i mitten så skulle jag inte klaga.
Örebro Sersant
2006-12-12 00:15
OMG rirobban håller med mig :).

hur som helst tycker inte vi behöver skriva någon prioriteringslista, räcker med att ta upp vad som behövs nu när det är så lång tid kvar till säsongsstarten.

- Målvakt
- Back (Höger)
- Mittfältare (central)
---------------------------
- Spelare med mycket rutin

Är ju ganska klart att det behövs en till målvakt, sen behöver FrSa uppbakning på högerplatsen. Sen en central mittfältare med både offensiva och defensiva kvaliter så får vi backup för både Nordback och Larsen.
Sen vill jag gärna se att vi värvar en rutinerad spelare till gärna på nån av dem önskade positionerna.
Örebro rirobban
2006-12-11 23:31
Ämne: Sersant// Man vinner....
Jag håller med Sersant om att en andremålvakt är det absolut viktigaste nu. I andra hand en kreativ mittfältare. Om Larsen inte klarar så tror jag att Henriksson kan ta den positionen utmärkt. Han har levererat många sköna passningar under året och skulle säkert trivas i Larsens roll. Men någon reservmålvakt har vi inte, och även om Henriksson kan spela på de flesta postionerna så vill i alla fall inte jag se honom som burväktare;)
Annons: