/fotboll/osk/forum/8585.aspx/fotboll/osk/forum/8585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro MERA
2006-12-13 11:39
I går bevittnade jag ÖSK ungdoms träning. Jag kunde då med egna ögon se att brassarna inte gick av för hackor. Rodrigos lag levererade 4 mål. Rätt ska vara rätt. De ska helt klart vara med i A-truppen. Klart löjligt att jämföra Walter Gigena med dessa gossar. Den som tog med W alter hade inte näsa för att nosa upp dessa brassar, som ju kommer från 1:a och INTE 3:e div.
Örebro bison
2006-12-13 10:54
Sebs avslutning är ju inte heller att klaga på. Fullständigt otagbart för målvakten.
Örebro bison
2006-12-13 10:54
Mirzas prestation i dagens lucka i adventskalendern höll riktigt hög klass. Passningen fram till Seb som han tunnlar förbi backen i UFC ger nästan gåshud.
Örebro Mittåt
2006-12-13 10:40
houston//Det beror delvis på deras EU-status. Den ena av dem kvalificerar definitivt inte. Degen har redan ett antal icke-EU spelare, Sheptin, Manu och ev. Renato.

Reglerna säger att man max får ha tre sådana spelare i 16-mannatruppen. Det är därför lag som t.ex Kalmar inte kör med 11 brassar i laguppställningen. Och det var nog en bidragande orsak till att KFF släppte albanen till Degen.
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 10:27
Mittåt // Jo det är nog sant som du säger. Jag tror inte Walker är så intresserad. Men om det nu vore så att nån av brassarna eller båda gör "succè" så värvar ÖSK dom säkert. Fast 2an i Spanien är väl bättre eller lika bra som Allsvenskan? Hoppas att dom är jättebra :)
Örebro bison
2006-12-13 10:25
Var det nån mer än jag som reagerade på att båda brassarna är anfallare men att den ena fick lira back i intern matchen?
Örebro houston
2006-12-13 10:23
100:- på att brassarna går till degen,om inte vi tar de....
Örebro ÖSK tattoo
2006-12-13 09:49
Träning idag runt 1430, Eventuellt herr wikström på plats.
Örebro joth
2006-12-13 09:30
Mittåt//Tror nog att det ligger en hel del i det du skriver. Jag tror inte ens att fotbollsutskottet har varit inblandade i dessa brassar. Utan Jaime har erbjudit sig att visa upp dem gratis...
Helt rätt också att testa dem i talangtruppen. Dock kan morgondagens match vara intressant att bevittna.
Örebro joth
2006-12-13 09:25
Arx//Två barn på olika dagis med luciafirande... nu är det starkvinsglögg som gäller för att hålla sig vaken under dagen. :-)
Örebro Arx
2006-12-13 09:21
joth//
05:19??? Sen kväll igår eller tidig luciamorgon idag...?
Örebro Mittåt
2006-12-13 09:12
ÖrebroSK// Ok då (beträffande konstgräset).

Beträffande brassarnas uppdykande i örebro så ligger det nog till ungefär så här:

De var i Spanien för att provspela med sina respektive lag i spanska tvåan. Av olika anledningar blev det inget av med detta och frågan var vad man då skulle hitta på.

Den agent som tog dem till Spanien kontaktar andra agenter som han tror kan vara intresserade för att höra om det finns något intresse.

Jaime Mercado här i Örebro nappar på erbjudandet och åtar sig att ta hit dem till Sverige. Han räknar kallt med att Ari har skaffat honom ett gott namn och att alla skall ha glömt Walter Gigena.

Sedan går Jaime till Patrick Walker och berättar att han har två brassar på ingång. Vore det inte intressant att låta dem provträna med laget?

Patrick förstår ju på en gång att något sådant skulle vålla en hel del oro och frågetecken i truppen eftersom spelarnas profiler inte överensstämmer med något som klubben söker för tillfället.

Men samtidigt kan han inte låta bli att vara litet nyfiken. En brasse är ju alltid en brasse. Så man kommer överens med Jaime att han får ta hit spelarna (på sin egen bekostnad) och sedan kan de få visa upp sig på några träningar tillsammans med Talangtruppen. Man vet som sagt aldrig med brassar.

När detta är fixat så kontaktar Jaime Nerikes Allehanda och berättar att två lovande brasilianska fotbollsspelare skall provträna med ÖSK (Ungdom).

NA skriver om detta på sportens förstasida. ÖSK skriver dessutom några rader om spelarna på sin hemsida.

Innan det är kväll så kommer hela fotbollssverige att veta att det finns två stycken brassar tillgängliga för avhämtning i Örebro. De klubbar som är intresserade vet vart de skall vända sig och Jaime jobbar givetvis vidare på sina eventuella kontakter.
AIK Saywee
2006-12-13 09:06
Brassar lussar å tassar
passar å bjuder på kassar
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 09:01
Ämne: Ett sådant öde att v....
Jag har för mig att det finns mycket konstgräs i Brasilien. Dom har många "små planer" med konstgräs :P
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 09:00
Det där med brassarna verkar lite konstigt. Men det är ju bara provträning och vi har inget att förlora på det. Men det jag läste i NA förvånar mig! Det blir ingen ny högerback eller?
Örebro Mittåt
2006-12-13 08:55
Ett sådant öde att vara brasiliansk fotbollsspelare. Här har de här killarna fått sitt livs chans vid 28 års ålder, de åker till Spanien för att provspela -träna med klubbar i andra divisionen (inte så pjåkigt), men det blir av olika anledningar inget kontrakt.

Istället fraktas de upp till kalla och regniga Sverige, där de får en möjlighet att provträna med ett lag bestående av huvudsakligen juniorer på ett underlag som de förmodligen aldrig ens kunnat drömma om existerade. Tufft!

Jag letade runt en del på nätet för att se om jag kunde hitta de klubbar som dessa två spelare kommer ifrån. Men det verkar i alla fall inte som om de tillhört klubbar i någon av de tre högsta divisionerna.
Örebro Mattias69
2006-12-13 08:25
Mittåt// Exakt så tolkade jag också Walkers uttalande. Om Antonnen skulle vara helt avskriven vid det här laget skulle nog Walker ha sagt att det saknades en målvakt och en mittfältare.

Och vidare med anledning av uttalandet. ÖSK-ledningen verkar anse sej ha bra täckning i backlinjen, trots att vi fans anser oss sakna en duglig högerback.
Örebro Mittåt
2006-12-13 07:57
Det står i dagens NA att de två brassarnas agent, Jaime Mercado, var den som tog hit Kalmars skyttekung Ari. Örebropubliken har också stiftat bekantskap med en av hans importer, nämligen med den argentinske pansarvagnen Walter Gigena.
Örebro Mittåt
2006-12-13 07:45
Aspen// Bli inte upphetsad nu. Om Walker skriver så betyder det väl snarast att han räknar med Anttonen i nästa års trupp. Utan Patrik skulle man definitivt ha en lucka kvar att fylla i truppen.
Örebro Aspen
2006-12-13 06:04
Det verkar som vi kan glömma Anttonen. Walker i dagens NA: "– Vi vill inte att de ska träna med A-laget eftersom vi i det närmaste är klara med truppen nu och egentligen bara saknar en
målvakt."
Förstår att hanm inte känner sig välkommen. Trist !!

För övrigt anser jag att Anttonen ska tillhöra ÖSK trupp 2007!!! Gärna RR också !!
Örebro Aspen
2006-12-13 05:59
Ämne: Linde//
Sen är det ....
Floréns flytt till Ajax handlar inte om pengar utan om möjlighet att utvecklas i en av världens bästa klubbar unga spelare
Örebro joth
2006-12-13 05:19
Två "28-åriga" provspelare i ÖSKs talangtrupp... se länk.
Örebro rirobban
2006-12-13 01:21
Linde//
Sen är det inte så lätt. Spelarna är redan vid ung ålder pengakåta och går hellre till klubbar som Ajax än ÖSK! Klubben har ju iofs många bra ungdomar i ÖSK ungdom som ju är deras egna. Varje år flyttas det ju upp unga spelare därifrån som ska skolas in i A-laget. Med tanke på det så får man in det unge blodet i truppen i alla fall. Haginge och Nävfer är ju två länsspelare som skolats in perfekt:)
Djurgården Linde
2006-12-13 01:07
Ämne: Ämne: Varför ....
så du menar att ÖSK tar tillvara på talangerna i länet? Florén och Oscar Jansson är redan förlorade och det är inte alls säkert att t.ex Per Johansson stannar i Örebro.

Visst har dom blivit bättre på det, Per och Jidsjö tränar ju båda just nu med ÖSK, men det är fortfarande inte bra.. det finns fler spelare att hämta både i KIF och Forward..
Örebro rirobban
2006-12-13 00:43
Att Guterstam blir uttagen tycker jag är bra. Det visar att Superettan håller hög klass för att vara den andra ligan i landet. Och varför "ettan" håller så pass hög klass beror på att den innehåller 16 lag:) Med andra ord tror jag att Allsvenskan också kan bli en bättre serie med högre klass...
Örebro rirobban
2006-12-13 00:26
Inte för att Nannskog är någon dålig spelare. Han gör ju mycket mål. Men helt klart borde det satsas på unga spelare (max 24 år) som kan vara alternativ i framtiden. Nannskog kommer ändå aldrig att peta Allbäck, Elmander, Zlatan osv...
Örebro Johannes A.
2006-12-13 00:01
Mittåt//
Förstår inte riktigt heller att Nannskog kan komma med.....Guterstam kan jag köpa, men en 32-åring som gör landslagsdebut! Jag säger också då det! :-)
Örebro Mittåt
2006-12-12 23:59
Joerny// Lugn det kommer de inte att göra. Värva alltså.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-12 23:52
Ska ÖSK-ungdom värva icke-européer så får det handla om studenter. Nått annat är inte ekonomiskt försvarbart.
Örebro Mittåt
2006-12-12 23:52
Beträffande landslagsuttagningen kanske det är tur för tomtarna att man hann med att rösta igenom munkorgslagen. Nannskog? Ja, jag säger då det.
Annons: