/fotboll/osk/forum/8580.aspx/fotboll/osk/forum/8580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-12-14 21:16
#brorzan// Måsens kom ju väldigt lägligt. Men jag är inte säker på om han vill berätta om det. Han kommer för övrigt inte att komma undan att få möta ÖSK även nästa år. Han har skrivit på för Strömtorp.
Örebro # brorzan
2006-12-14 21:13
Sakta men säkert fylls julkalendern på officiella, men några luckor har vi kvar att fylla.
Om det är någon som har speciella önskemål om vad ni vill se, skriv det här eller dunka iväg ett PM till mig så ska vi se vad vi kan göra.
Örebro joth
2006-12-14 21:02
Tomten//jag var uppe på läktaren imorse... ;-)
Örebro Mittåt
2006-12-14 20:25
Behäbigkeit är väl inte ett helt vanligt tyskt ord. Det betyder ungeför tröghet. Alla vi som sett Ricardo "in action" förstår precis vad de menar.
Örebro Mittåt
2006-12-14 20:10
Ricardo Costa spelar nuförtiden i den schweiziska klubben FC Winterthur i landets andraliga. Han har ett tvåårskontrakt. Av följande betygsättning verkar det som om han lämnar ungefär samma intryck efter sig där, som han gjorde här. Två mål på nio matcher har han hittills presterat.

Ricardo Costa (24/9/2): In seinen guten Spielen trotz seiner Behäbigkeit ein gewisser Wert für die Mannschaft. In den letzten Wochen war auch er verletzt. Insgesamt aber war er im Strafraum einfach zu wenig präsent, um die Lücke zu schliessen, die Pascal Renfer und Patrick Bengondo mit ihren Abgängen rissen. - 3,5.
Örebro Mittåt
2006-12-14 19:48
Ja, utsikten från västra var överraskande bra. Beträffande brassarna kan vi nog stryka dem från alla bevakningslistor. Jag undrar vad Mercado tänkte när han släpade hit dem.

Det blåste väldigt mycket på Behrn i eftermiddag och det var inte mer än 8 spelare i varje lag. Det räckte inte till fler.

Piggast var Emil Nilsson (ni kommer väl ihåg honom?). Han står någonstans mellan A- och U-trupp. Men han har två år kvar på sitt kontrakt med IFK Hässleholm, så jag tror inte man anser det är värt att lösa ut honom. Dessutom tvivlar jag på att han är intresserad av spel i div 3, även om det skulle innebära att han kommer väldigt nära A-truppen. Någonting för Forward att jobba på. Där skulle han vara guld värd.

Ett annat nytt namn tillhör Jesper Nilsson. 20-årig inre mittfältare från Ullared. Har visst tränat med talangerna i två veckor. Såg klart användbar ut. Inte omöjlig att han ansluter till truppen.

Annars så blåste det mest.
Örebro houston
2006-12-14 19:46
Någon som var o såg ösk u? hur var brassarna?
Örebro Gohan
2006-12-14 19:46
Ämne: Tomten:

ingen far....
Det är stå men kan byggas om vid behov. Verkar som truppen i stort sett är spikad
Malmö FF Luddee
2006-12-14 19:41
Tomten:

ingen fara...:)

När blir läktaren klar? ska det vara stå eller sittplatser?

Dioh Williams är på väg till Ålesund... är ni fortfarande på jakt efter en forward eller?
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2006-12-14 19:22
Dagens uppdatering av Västra Stå upplagt, jag ber om ursäkt att det tog lite tid idag.. :)
Örebro bison
2006-12-14 19:04
Vad kostar ett familjemedlemsakp?
Funderar på att tvångsvärva sambon.
Örebro # brorzan
2006-12-14 19:03
Jag kan bli ambassadör i Sveriges Bermudatriangel, dvs KAK-regionen, när jag flyttar till Köping nästa år. :o)
Örebro bison
2006-12-14 19:00
Ämne: bison//Man får bli a....Vad bra att veta. Jag bor själv i Katrineholm.

Kanske blir ensam i skaran.. ;-)
Örebro joth
2006-12-14 18:51
bison//Man får bli ambassadör i vilken hålla man vill, förutsatt att man bor där. Ambassadörskapet visar på att det finns ÖSK aktivitet i den aktuella "hållan" och kan på det viset locka till sig flera anhängare...
Örebro bison
2006-12-14 18:11
När kommer tomtarna på förbundet att presentera spelschemat för nästa säsong. Skulle ju bara riktigt gött om ÖSK fick psarka igång allsvenskan på en fin plastmatta på BA.
Örebro bison
2006-12-14 17:53
Kan man bli ambassadör i vilken håla som helst?
Eller får man nöja sig med att kallas generalkonsulat?
Örebro joth
2006-12-14 17:22
Saywee//Tack för den passningen... den statistiken ligger långt utanför sportklubben.net. :-)

I örebro ligger vi någonstans mellan 1-2% som är medlemmar i ÖSK Fotboll.
AIK Saywee
2006-12-14 17:15
Undrar hur många medlemmar de olika klubbarna har i förhållande till "tätortens" storlek ...
... statistik joth!
AIK Saywee
2006-12-14 17:14
Arx//
Vi kan väl ockupera österut, förorterna Västerås, Eskilstuna, Södertälje och Stockholm ...?

Nästa år passerar väl Örebro "tätort" 100.000, eller?
Örebro Arx
2006-12-14 16:59
Ämne: Sersant//Pinsamt var....
Allt är Lekebergs fel. Hade de inte fånat sig med att bilda egen kommun, hade Örebro kommun varit större än Västerås idag. Dags att ockupera Fjugesta och Mullhyttan! :-)

Fast å andra sidan räddade de Örebro från att gränsa till Degerfors. Så det kanske inte är så illa ändå...
Örebro Blå Bergen Blues
2006-12-14 16:09
Conrad/
"Lågmälda" kanske ni inte är internt, men nog minsann "utåt"! Hur har så kunnat gå till att jag bott här i 25 år utan att ha hört talas om er! Skandal ;-)
Frågeställningarna verkar ju passa mig väldigt bra generationsmässigt sett! Var ju med redan på den tiden då bänkar sattes ut på Eyravallens löparbanor vid de stora matcherna! Så kanske kan jag tillföra en del till de (inom stängda dörrar) hetsiga diskussionerna.

Benny Lennartsson var också simlärare! Eftersom han rodde i land med uppdraget att lära MIG simma måste den frågan utökas till:

- Var Benny Lennartsson bäst som bandyspelare, fotbollsspelare eller simlärare?

;-)

Ps. F ö anser jag att Lennart Sjögren är Sveriges mest underskattade spelare genom tiderna! Ds.
Örebro Toro
2006-12-14 15:43
matchen på Behrn?
Örebro Sersant
2006-12-14 15:10
Ämne: (Super)tallang-trupp....
Har tyvärr inte tid att ta mig ner tenta imorrn :(.

Hoppas på en utförlig rapport om brassarna ikväll :P
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-14 15:09
(Super)tallang-truppen spelar intermatch klockan 16:30. Läge att spana in brassarna.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-14 15:08
joth//

Ok, trodde att vi skulle slippa en gång men man kan väl inte få allt här i livet...

Gillar absolut inte att det måste finnas en gång men detta kompenseras av att första avsattsen börjar 80 cm upp.

Varför måste man inte ha en gång mellan planen och långsideläktarna? Man har ju inget staket mellan heller...
Örebro kubanen_90
2006-12-14 15:07
Och sketna degen hittas på 217 plats! :D
Örebro joth
2006-12-14 15:00
Avgå Lagrell!//Det blir en minimal gång mellan läktare och staket för att kunna utrymma läktarern genom gångarna och vid sidorna, allt enligt UEFA standard...
Oavsett så har läkaten placerats mycket närmare planen och som sagt, första avsattsen börjar 80 centimeter upp.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-14 14:58
Ämne: rirobban//Som jag fa....
Det skulle väl inte bli en gång mellan läktaren och planen? Vad är då syftet med ingångar bakifrån?
Örebro joth
2006-12-14 14:54
rirobban//Tätorten består av flera kommuner... inte svårare än så.
Örebro rirobban
2006-12-14 14:52
Ämne: Det är väl även intr....Konstigt att Stockholms komun är mycket mindre än själva tätorten:)
Annons: