/fotboll/osk/forum/8579.aspx/fotboll/osk/forum/8579.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Arx
2006-12-13 13:21
joth//
Tänkte nästan det. Sitter i en snarlik båt... Blir nog lite Blossa 06 framåt kvällen som hålla sig vaken-doping. ;-)
Örebro Kronblom
2006-12-13 13:10
rirobban//
nej,det behövs en bättre högerback än Fresa.Walter Thomas Junior från Örgryte vore kul men han är väl knappast aktuell för sportgruppen.I annat fall kan ju Frippe/Wikström var mittbacksparet och fortsätta ha Hagge som högerback även jag ser honom som mittback!
Örebro Mattias69
2006-12-13 13:08
Hammarby bandy är konkursmässiga enligt Aftonbladet. Då blir det väl till att ta pengar från fotbollen då.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-13 13:05
Tror att Västra kommer ta in lite mer än 3000 pers, har för mig att Sjögren eller Frebran pratade lite om det under avslutningsfesten.

Sedan pratade de lite om Gigena som en flopp och kom med förklaringen till varför han värvades och att ÖSK hade förhandlat in en klausul i kontraktet för säkerhets skull då vi inte hade tid att leta efter ny anfallare innan transferfönstret skulle stänga.

Har A-laget träning i morgon innan internmatchen för Ungdom?
Örebro Fair Play
2006-12-13 13:04
Läste för en tid sedan att Pozniak flyttat hem till en klubb i Canada, så det blir nog svårt att locka honom. Håller annars med om att han växte under hela ÖSK-tiden.
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 13:03
rirobban // Ja varför inte hehe? Min önskelista ser ut såhär allafall:

1. En ny högerback med offensiva kvalitèer
2. En målvakt som kan slåss med Westman om den ordinarie platsen
3. En ung lovande mittback
Örebro rirobban
2006-12-13 13:01
Ämne: rirobban//

Poznia....
ok, synd...
Undra ifall klubben ens tänker på den positionen eller om de tror att Fredrik Samuelsson ska klara den!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-13 12:59
rirobban//

Pozniak har nyligen bytt klubb...
Örebro rirobban
2006-12-13 12:56
Ämne: Spelarinvest har väl....
Kanske ta tillbaka Pozniak? Jag tycker han växte för varje år i ÖSK:)
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 12:51
Spelarinvest har väl ca 7-7.5 miljoner kr? Kommer allt användas till spelarköp osv eller sparar man ihop mkt för framtiden? Vore sjukt trevligt med en högerback av klass :)
Örebro rirobban
2006-12-13 12:49
Ämne: Angående nya ståplat....Den blir nog brantare men man luras nog en del av de högsta pelarna där kontor och dylikt kommer att finnas. Som sagt så blir nog denna brantare men inte lika utvigad (eller vad man ska säga). Dessutom börjar ju lägsta raden väldigt högt upp och det är väl ungefär 2 ståplatssektioner som försvinner där nere. Dock ser det ut att bli väldigt bra:)
Örebro Mattias69
2006-12-13 12:47
Andy// Dom vill ju ha in lite affärslokaler i läktaren, kanske därför som den blir högre men ändå inte med mer publik-kapacitet.
Örebro Andy King
2006-12-13 12:46
Angående nya ståplatsläktaren. Blir kapaciteten endast 3000 pers. Det var väl vad den gamla tog och denna ser ut att bli högre.
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 12:45
Spenderar man mycket och rätt så får man ut mer av det. Kolla på Elfsborg.
Örebro Sersant
2006-12-13 12:44
Ämne: Spelarinvest kanske ....
Koren ryktas vilja ha 3,5 mijoner om året i lön + sign-on bonus.
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 12:41
En av brassarna är ju högerback så vi får hoppas på att han är bra. En brasse som högerback är i mina öron en offensiv spelare. Sen ska man inte dra för höga slutsatser av att "Rodrigo" gör 4 mål i en internmatch men om han verkligen visar den sidan så kanske han är sugen på ÖSK? En till anfallare skulle faktiskt inte skada. Emra vill jag se i ÖSK igen men tyvär handlar det mesta om tid och pengar nu så jag nöjer mig med världens bästa anfallare Nedim ;)
Örebro rirobban
2006-12-13 12:39
Ämne: Vad tror ni är bäst ....
Du har rätt tycker jag. Dock kunde ena brassen spela högerback och det är ju vad vi behöver. Och om den andra brassen verkligen är en klassanfallare alá Ricardo Costa så skulle inte jag tacka nej till honom. Men framförallt högerbacken verkar intressant.
Örebro DaSa
2006-12-13 12:37
Ola Tidman kanske kan vara den nya målvakten?!
Örebro DaSa
2006-12-13 12:35
Vad tror ni är bäst mellan att ha en tunn trupp med några spetsspelare eller motsatsen, en bredd trupp utan spetsspelare?

Peronligen tror jag på det första...
Örebro DaSa
2006-12-13 12:33
Spelarinvest kanske borde lägga ngr miljoner till Koren's (Lilleström) lön så har vi en "hyfsad" ersättare för Larsen...

Skippa brassarna, vi kan ju inte värva spelartyper som vi egentligen inte behöver. Då är det bättre att satsa pengarna/trupp-platsen på en högerback.

Någon som vet vilket mål ÖSK har på truppen för nästa säsong, totala antalet spelare, antal målvakter, mittfältare, anfallare?
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 12:30
MERA // Jag hoppas verkligen att dom är så bra som du säger. Vore guld med en väldigt bred och "onödigt" stor trupp. Tänk så går det åt helvete? Då börjar vi med panikvärvningarna och sen går det mer åt helvete. Nej, satsa på dessa om dom är riktigt bra och inte allt för dyra.
Örebro Chipset
2006-12-13 11:58
MERA// Dessutom oroar deras frekventa klubbyten.
Örebro Mittåt
2006-12-13 11:58
MERA// Kan det möjligen vara så att du talar i egen sak. Jag kommer ihåg när Nedim var här för provspel. Du tyckte att han var jättedålig. Så här skrev du då:

Namn: MERA » Svara på inlägg
Sänt: 2006-08-24 18:20:25
Var idag på ÖSK träning. Men den här duktig som skulle platsa i vilken allsvensk klubb som helst Nedim Halilovic var så dålig.
Jag vet inte vad menade MIRO JAGANJAC. Här i Sverige kan vi också spelar fotboll.
Skicka Hem honom Walker och satsa på Sandro Pavicevic och James Frempong.
Örebro Chipset
2006-12-13 11:57
Trist att brassarna är 28 bast. Vi kommer få ett "gubbvälde" i öSK med Wikström, Rodevåg, Larsen, Samuelsson, Westman , Jansson etc. Senaste tillskottet Wikström kan bli en tillgång men han är långsammare än Thomas (Det går faktiskt att vara) så jag hoppas att vi spelar med en uppsamlande Haginge i den roll som Thomas Hedlund hade i Gefle.

MERA// Jo men de ska nog vara riktigt bra om Walker, spelarinvest och CO ska nappa.
Örebro MERA
2006-12-13 11:39
I går bevittnade jag ÖSK ungdoms träning. Jag kunde då med egna ögon se att brassarna inte gick av för hackor. Rodrigos lag levererade 4 mål. Rätt ska vara rätt. De ska helt klart vara med i A-truppen. Klart löjligt att jämföra Walter Gigena med dessa gossar. Den som tog med W alter hade inte näsa för att nosa upp dessa brassar, som ju kommer från 1:a och INTE 3:e div.
Örebro MERA
2006-12-13 11:39
I går bevittnade jag ÖSK ungdoms träning. Jag kunde då med egna ögon se att brassarna inte gick av för hackor. Rodrigos lag levererade 4 mål. Rätt ska vara rätt. De ska helt klart vara med i A-truppen. Klart löjligt att jämföra Walter Gigena med dessa gossar. Den som tog med W alter hade inte näsa för att nosa upp dessa brassar, som ju kommer från 1:a och INTE 3:e div.
Örebro bison
2006-12-13 10:54
Sebs avslutning är ju inte heller att klaga på. Fullständigt otagbart för målvakten.
Örebro bison
2006-12-13 10:54
Mirzas prestation i dagens lucka i adventskalendern höll riktigt hög klass. Passningen fram till Seb som han tunnlar förbi backen i UFC ger nästan gåshud.
Örebro Mittåt
2006-12-13 10:40
houston//Det beror delvis på deras EU-status. Den ena av dem kvalificerar definitivt inte. Degen har redan ett antal icke-EU spelare, Sheptin, Manu och ev. Renato.

Reglerna säger att man max får ha tre sådana spelare i 16-mannatruppen. Det är därför lag som t.ex Kalmar inte kör med 11 brassar i laguppställningen. Och det var nog en bidragande orsak till att KFF släppte albanen till Degen.
Örebro ÖrebroSK
2006-12-13 10:27
Mittåt // Jo det är nog sant som du säger. Jag tror inte Walker är så intresserad. Men om det nu vore så att nån av brassarna eller båda gör "succè" så värvar ÖSK dom säkert. Fast 2an i Spanien är väl bättre eller lika bra som Allsvenskan? Hoppas att dom är jättebra :)
Annons: