/fotboll/osk/forum/8576.aspx/fotboll/osk/forum/8576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-12-17 12:42
Tanken med ÖSK U är/var väl lite att kunna ta tillvara på egna talanger i Örebro, eller?

Sedan är den inte så lätt att plocka in ev. talanger hur som helst, flera elitlag består av en blandning av ex.vis rutinerade spelare, av utvecklingsbara och av några talanger.

Varje säsong handlar om kontrakt som tar slut eller inte och nya som måste in, man måste bedöma vad som behövs i de olika lagdelarna och ha en bänk som kan rycka in vi oförutsedda handelser, det är ett pussel för att få ihop en bra mix, det är ju trots allt ett lagspel det handlar om.

En del talanger har fått chansen att visa vad de kan i ÖSK, en del har lyckats andra har lyckats sämre, det är som ett lotteri, och skador och skadebenägenhet spelar in, liksom resurser (ekonomi) när talangerna skall tas tillvara.

Tror inte att Örebro och ÖSK är unikt i detta sammanhang på något sätt, men jag tror att det handlar en hel del om resurser.
Örebro gile
2006-12-17 12:21
För alla som tänker så här "varför har ingen lag varit intresserad" bör ni nog tänka lite grann. Det är ju så precis all fotbollspelare försvinner i Örebro. Man låter andra klubbar ge dom chanser och upptäcka deras talanger och sedan när dom skriver på för dom blir vi galna i örebro. Därför måste vi ge chanser till våra talanger och inte låta andra klubbar att ta Nordin eller någon annan i Örebro bara för att vi tycker att andra borde vara intresserade.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-17 12:21
Får känslan av att Forward inte är villiga att samarbeta på de villkor ÖSK ställer, då tycker jag vi lika gärna kan skita i dem!

Bättre för ÖSK att satsa på att få upp Ungdom till åtminstone division 2, hoppas bara att Sandro och Nicklas vill gå ner Ungdomn igen för de var otroligt viktiga för ÖSK under slutet av säsongen!
Örebro Aspen
2006-12-17 12:09
Ämne: Gärna Anttonen kvar ....Anttonen som målvakt - kanske en bra idé. Skämt åsido - en målvakt är inte bara viktigare undan ett MÅSTE !! Och han måste spelas in under träningsmatcherna. Inte bra att värva en målvakt precis innan transferfönstret stängs.

För övrigt anser jag att Anttonen skall tillhöra ÖSK:s trupp 2007 och landslaget (igen) !

AIK Saywee
2006-12-17 11:52
Gärna Anttonen kvar i svartvitt, men ...
... vi måste ha en målvakt till!

Det är nog det viktigaste för att få mig lite lugnare inför kommande säsong.
Örebro BabyKladde
2006-12-17 10:22
Aspen & stroom

Aja skitsamma, var inte meningen att vi skulle missuppfatta varandra. Däremot är ju ÖSK ett bra lag på att skapa nya talanger, vi har ju flertal spelare som spelat i ÖSK och kommit till bättre klubbar. Tänk på Alvbåge, han vart ju "känd" tack vare ÖSK där han lyckades otroligt bra för att vara så pass ung. Dessutom har vi ju landslagsspelare i laget nu. Nedim är ju på landsslagsklass i Bosnien ;)

men ber om ursäkt åter igen om vi missuppfattade varandra.
Örebro Aspen
2006-12-17 09:54
Åerts julklapp - Anttonen i ett svart/vit paket?

För övrigt anser jag att Anttonen skall tillhöra ÖSK:s trupp 2007 och landslaget (igen) !
Örebro Aspen
2006-12-17 09:48
Forward är en klubb med jättebra ungdomsverksamhet. Men representationslaget är helt klart på dekis. En gång i tiden hade man tränarförmågor som Benny Lennartsson. Sparkar nu tränare efter varje säsong. Samarbetar nu med ICA och Djurgården men inte med någon i närområdet. Utifrån kan man fråga - vad har detta samarbete gett Forward?
Jag tycker att ett samarbete mellan klubbarna i Örebro vore bra för att kunna behålla fler talanger i Örebro och därigenom utveckla de olika lagen i Örebro. Där ett fåtal spelare i når allsvenskan via ÖSK och andra når S1 och 1:an via t ex Forward. Tror det vore en mer lyckad lösning att en annan klubb än ÖSK Ungdom är stadens andra lag.

En stor skuld till att samarbete uteblivit har ÖSK med sin arroganta attityd. OM nu ÖSK lyckas kasta av sin arroganta attityd hoppas jag att Forward funderar över sin framtid.

Nog vore det bra om en spelare som utvecklas starkt med veckas varsel kan nå allsvenskan och åt andra hållet om en spelare på grund av en konkurrenssituation behöver få speltid kan få det i en lägre serie. Och allt detta utan att behöva byta hemort, bryta upp från studier, kompisar, …..

Örebro psoari
2006-12-17 07:26
NU gillar jag inte Forward längre. Jag anser att ÖSK bör avsluta samarbetet med dem och absolut inte släppa Niklas och Sandro dit. Nä, krossa Forward och hjälp upp Rynninge eller Karlslund i Ettan istället. Tack för den fina Julkalendern.
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-17 05:57
Oroa dig inte Boldt, en skada på halilovic, NOrdback, Larsen, Seb, Walkers bröderna så får vi nog att svettas igen :P
Örebro Sersant
2006-12-17 02:45
De e en sak med Nordin som gör mig tveksam till han. Om han nu har varit så dominant i Rynninge som NA har gjort skenn av (har inte sett han) så borde väl någon klubb högre upp ha fått upp ögonen för honom el? De e väl bara Motala som oxså är interesserad av honom?
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-17 02:44
Jag tror att Nordin hade behövt ett år i ett topplag i superettan för att enklare kunna anpassa sig till toppfotbollen. Det är ett stort steg från division 2 till allsvenskan, speciellt när innermittfältsplatsen är en viktig position!

Man kanske skulle kunna värva honom och låna ut grabben till Norrköping som lär behöva en playmaker?
Örebro gile
2006-12-17 02:21
Hoppas det går bra för Nordin på träningarna för det är inte många som har så mkt boll i sig som grabben!!! Fysiken är inte farlig, det kommer så småningom men att kunna spela som han kan man inte lära sig genom att springa i skogen det är guds gåva!!!! Han har aldrig spelat i någon klubb där han måste springa så mkt så att det är inte någon problem tycker jag, det kommer!!!
NORDIN är bäst!!!!!!!!
Örebro kubanen_90
2006-12-17 01:52
Avgå lagrell//
Håller med. De yngre ska spela eller de äldre som har blivit mycket bättre genom åren som Thompa! :P
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-17 01:39
gile//

Vet inte hur det är nu, men hörde att han hade lite problem med fysiken/tempot i början... Ska försöka se någon träning i veckan, vore intressant att se hur han klarar sig!

Han har ju spelsinnet för att bli en playmaker, hoppas fysiken, träninsviljan, inställningen osv också finns!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-17 01:37
För övrigt riktigt skönt att se Riddez fira mål! ;-)
Örebro gile
2006-12-17 01:37
Någon som följer träningarna nu????
Hur går det för Nordin????
Tror ni att det blir något???
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-17 01:20
De fleste drar ju utomlands just pga det faktum att spelare från allsvenskan nästan aldrig får chansen i landslaget!

När det är utvecklingsturnéer som nu efter nyår så är det gamla spelare (Nannskog) eller etablerade gubbar (Alexandersson, Svensson mm) som får en plats!

Köpenhamn ville väl inte släppa iväg sina spelare om jag minns rätt? Annars skulle det vara ett par etablerade till i truppen...

Är det bara jag som tycker att de här landslagsuttagningarna borde vara till för att testa nya spelare och ge de lite yngre chansen?
Stroom
2006-12-17 00:36
BabyKladde

Tror du missförstår Aspen. Tror han menar att spelarna tänker så också om dem hör det från alla håll och kanter och tänker: "Jag kan inte spela i ÖSK, för jag kommer aldrig komma med i landslaget då"

Tror det är så Aspen menar men tror inte det skulle vara någon fara att vi inte får en spelare för att dem tror att dem inte kan komma med i landslaget.

Hammarby bajenFc
2006-12-17 00:02
Ämne: Ni som skriver att v....
Men faktiskt lagerbäck har problem att ta ut spelare från vissa klubbar som bajen tex.
Örebro BabyKladde
2006-12-16 21:27
Aspen.

du inser inte att det finns ironi i det vi skriver om att vissa inte kommer med i landslaget. Kristoffer Näfver kommer ju lätt spela i Landslaget om han fortsätter utvecklas som han gjort i år.. Joel Riddez skulle säkert kunnat passa i den trupp som åker till Sydamerika, men det var väl det att vi spelade i superettan i år som avgjorde.

så om du tror att vi menar illa om ÖSk så har du totalt J#vla fel, aldrig att menar nåt illa om vårt svartvita lag.
Örebro Jimpa_90
2006-12-16 20:23
ÖSK!!!
Örebro kubanen_90
2006-12-16 20:16
Det finns ingen tveka om vilken klubb i världen som lider mest nu :(. Så jävla orätvisst den ena Juve spelaren skulle bli 17 år idag! :(
R.I.P :(
Örebro Aspen
2006-12-16 19:34
Ni som skriver att vissa inte kommer med i landslaget pga dom spelar i ÖSK förstör både för klubben och spelarna. Efter ett tag. när folk hört det tillräckligt många gånger kommer man att tro på det, och då kommer det inte vara intressant att sperla i ÖSK.

Örebro BabyKladde
2006-12-16 19:23
Avgå Lagrell!

du har säkert rätt..

det är samma när det gäller Näfver, så länge han är ÖSKare så kommer han inte med i landslagstruppen..
Lagrell har säkert mutat Lagerbäck om att inte taa in ÖSKare ;)
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-16 19:04
Om Riddez hade tillhört ett annat lag så är jag övertygad om att han hade haft en plats i landslagstruppen till Sydamerikaturnén!

Avgå Lagrell!
Wivallius
2006-12-16 18:55
Avgå Lagrell//

Det visar att det är svårt att få tag på play-makers i Sverige idag och att det är en efterträdare till Larsen som ÖSK måste inrikta sig på, gärna inför 2007 men absolut inför 2008.

För övrigt anser jag att Anttonen skall tillhöra ÖSK:s trupp 2007!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-16 18:48
Trelleborg har tappat tre centrala mirrfältare.. Det blir mycket att värva! Hur tror ni det påverkar deras spel?
Örebro anderzon_
2006-12-16 18:31
Tråkigt med Johansson. Att det ska vara så svårt att knyta lokala talanger till sig...
Örebro Aspen
2006-12-16 17:39
Har missat följande i 2 inlägg vilket härmed kompenseras:

Annons: