/fotboll/osk/forum/8574.aspx/fotboll/osk/forum/8574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2006-12-18 10:20
Andy King// Gött, i hur stor upplaga kommer den bli? Kan ju hända att man vill köpa upp ett par och spridda med sig av glädjen...
Örebro Andy King
2006-12-18 10:09
Snart är DVDn klar över gångna säsongen. Synd att den inte blir klar till jul. Hade lätt varit årets julklapp :)
Örebro Chipset
2006-12-18 09:56
Vill bara kommentera Mittåts inlägg ang det ideela arbetet som sker i klubben. Jag var ju själv med i uppstartsfasen och skulle väl fortfarande vara med om tid funnits att tillgå. Jag tror inte många här någonsin kan föreställa sig hur mycket tid som Joth, Brorzan och resten ägnar åt ÖSK. Jag är beredd att säga att det lyft som ÖSK gjort informationsmässigt till största del kan tillskrivas dessa personer. Kommer ni ihåg den gamla hemsidan med den där förbannade pop-up listen i nederkant? Den som uppdaterades en gång i månaden. Just det, tänk på den nästa gång.
Örebro Mittåt
2006-12-18 09:42
ÖSKare i exil// Nordin behöver inte alls söka något nytt kontrakt. Enligt NA så har han ett år kvar på sitt nuvarande med Rynninge. Att han då söker sig till en annan div 2-klubb känns märkligt. Det hade varit naturligare om han siktat in sig på att i alla fall försöka få ett kontrakt ett steg högre upp i seriesystemet. Alltså hos klubbar som Forward (där han säkert blivit välkommen), Västerås SK (som har tittat på honom redan förra året) eller Carlstad United.

Det naturliga för lokala talanger som av en eller annan anledning inte hamnar i ÖSK brukar dessutom vara att ta vägen ut i världen via Degerfors. Vilket inte heller verkar att vara aktuellt i hans fall.
Örebro Grixx
2006-12-18 09:15
Mittåt// Han kanske får skaffa sig en agent....för det har han väl inte?
Örebro ÖSKare i exil
2006-12-18 09:14
Morrn. Nordin har väl inget kontraktsförslag ifrån ÖSK än eller har jag fel? Då är det väl inte konstigt att han kollar på det som finns konkret. Eller har jag missat något så här under helgen?
Örebro Mittåt
2006-12-18 09:03
Grixx// Ja, men genom att "sikta in sig" på Motala AIF, så sänder han ut helt felaktiga signaler. För en spelare i hans situation känns klubbar som Degerfors, Enköping, Västerås SK, Forward eller Carlstad United som ett mer naturligt val. Klubbar som dessutom säkert inte skulle ha något emot honom. Istället är det Motala AIF som verkar att vara förstavalet. Precis helt fel om han vill ta död på snacket om att han har problem med inställningen.
Örebro Mattias69
2006-12-18 08:54
gile// Om nu Nordin är så duktig och en sån jättetalang, hur kommer det sej då att IFK Göteborg eller Djurgården inte lagt beslag på honom. För dom där klubbarna verkar ju ha den policyn att kontraktera upp alla talanger så att inte konkurrenterna får duktiga spelare.
Örebro Grixx
2006-12-18 08:52
Mittåt// Han vill nog byta klubbadress för att få något att hända. Motala sägs göra en större satsning och är alltid något.....tror annars att anbuden inte haglat runt honom, i vart fall inte från S1 eller AS. Ryktet om fel inställning har nog gått före....tyvärr så har han sig själv att skylle. Synd om han nu verkligen vill satsa att det ligger honom i fatet.

Faller det inte väl ut med ÖSK så är det bara att träna på och överbevisa alla.....en härlig spelare i vart fall.....(dock med slarvtendenser)
Örebro Mittåt
2006-12-18 08:39
gile// Nordins ambitionsnivå verkar inte vara så hög. Svårt att förstå varför han funderar på ett kontrakt med Motala AIF i div 2, om han anser att han har kvalifikationer att spela i allsvenskt lag. Det är någonting som inte stämmer där.
Örebro gile
2006-12-18 06:53
Nu blir jag jobbig med snacket om Nordin, men jag älskar hans spelstil och vill så gärna se honom spela för ÖSK!!! Därför undrar jag vad ni andra tycker om det??? Ska ÖSK ge Nordin kontraktet eller ska man låta honom spela någon annanstans??? Hoppas jag får svar från så många som möjligt!!! Älskar Nordin fotbollsmässigt!!!
AIK Saywee
2006-12-18 00:38
Tre gånger på fyra år, det är faktiskt bra "positionerat".

Hoppas att klacken gör "Rodevågen" när hans första mål trillar in!

När Allsvenskan drar igång leder tre stockholmslag p.g.a. begynnelsebokstav och har 1 poäng för oavgjort och 0-0 i målskillnad.

Ö-laget har också 1 poäng och 0-0 i målskillnad.
Örebro Johannes A.
2006-12-18 00:28
Om man ska tro statistiken från svenskfotboll.se har Rodevåg blivit avvinkad tre gånger för offside - på fyra ÅR! Ett imponerande facit! :-)

AIK Saywee
2006-12-18 00:18
Mittåt//
Du är kloker

Hälsningar från Glader

... och sist men inte minst FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2006-12-18 00:08
I slutet av veckan vänder det, på fredag, underbart ...
... dagarna blir längre än innan och fotbollspremiären närmar sig. Jag med flera har undrat när det allsvenska spelschemat offentliggörs. Är det någon som har en aning?
AIK Saywee
2006-12-18 00:04
En målvakt till, tack!

Sedan kan man lungt luta sig i soffan och käka praliner tills träningsmatcherna drar igång.
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-17 23:40
Rörande "gnället"//

Denna perioden av året är de på kansliet överhopade med arbete. Bland annat pågår sponsorförsäljning för fullt. Alla som har något de känner de kan bidra med, för att avlasta den just nu underdimensionerande personalstyrkan är säkert välkommen att rycka in.

Vi måste tänka på ekonomin i första hand. Just nu är det nog så att sponsringen måste få gå före medlemmarna. De som är medlemmar i ÖSK brinner ju ändå för klubben och kan säkert stå ut med en del förseningar.
Örebro Mittåt
2006-12-17 23:21
MR_FALKEN// Bröderna Walker, Frempong m.fl finns med i truppen för att de anses som talanger. Som vi diskuterade på förmiddagen. De står så att säga på tillväxt och deras ekonomiska ersättning är säkert väldigt blygsam.

Vad gäller Anttonen så verkar det mer eller mindre klart att han kommer att fortsätta i ÖSK om han själv vill. Så sent som idag säger Patrick Walker till FotbollDirekt att den enda vakansen han nu har i truppen är en målvakt. Vilket uttalande inte gärna kan betyda annat än att Patrick kallt räknar med att Patrik kommer att acceptera ÖSKs erbjudande om ett nytt kontrakt.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-17 22:25
Mittåt//

Klockrena inlägg!
Örebro MR_FALKEN
2006-12-17 22:23
satt och kolla hur vi hade det med mittfältare i truppen nu... förstår faktist inte hur båda bröderna walker kan ingå i a-lags truppen när det är snack om att anttonen ska förvinna iväg!?!? håller de i AS? behåll Anttonen och få in en gubbe till och R.R så är vi klara sen... håller ni inte me?
Örebro kubanen_90
2006-12-17 22:06
ÅHH vad tjafsar ni om nu? Vi är Ju tillbaka!
Örebro Mittåt
2006-12-17 22:04
del 2.
första hand rikta sin kritik mot dem som inte är med och drar sitt strå till stacken och inte mot de som redan ställer upp för sin klubb.

Försök att vara positiva. Om ni märker att det något som inte fungerar så bra inom den ideella verksamheten, så påpeka det på ett vänligt sätt och erbjud samtidigt gärna era tjänster. Skäll inte ut folk i publika forum. Ni kanske inte kan hjälpa till just inom det område som ni riktar kritik emot, men behoven är stora och för de allra flesta tror jag att det går att hitta något jobb inom föreningen, så att även ni kan bidra till att vi alla får en verksamhet som fungerar bättre. Vi medlemmar jobbar för varandra - så enkelt är det. Om fler jobbar blir det bättre och om färre gör det blir det mindre bra.
Örebro Mittåt
2006-12-17 22:03
Egentligen hade jag tänkt hålla mig utanför den här diskussionen, men naturligtvis kan jag inte låta bli att ha synpunkter.

Vid närmare betraktande sönderfaller, som det brukar heta, ÖSK Fotboll i två helt skilda delar - en kommersiell och en ideell. Så har det egentligen alltid varit även om skillnaden blivit mer påtaglig i och med bolagiseringen. Dock tror jag att dessa skillnader inte riktigt trängt igenom än, varken hos de som lönearbetar inom organisationen eller hos oss vanliga medlemmar.

Den kommersiella delens verksamhet kretsar på olika sätt kring A-lagstruppen. Det handlar om att serva den på många olika sätt (träning till exempel) samt att finansiera den. De personer som idag finns på kansliet arbetar såvitt jag vet alla inom denna kommersiella del av ÖSK Fotboll.

Sedan har vi en ideell del där det frivilliga arbetet kretsar kring föreningen ÖSK Fotboll. Här hanteras medlemsfrågorna, vi (och framför allt joth) sköter hemsidan och det är från föreningen de frivilliga krafter kommer, som hjälper till med matcharrangemangen. Det finns säkert en hel del annat också som i det tysta sker på ideell basis. Arbetet i styrelse och utskott för att ta ytterligare ett exempel.

Att kritisera ÖSK Elitfotboll AB för att inte informationen kring biljettförsäljningen fungerar, anser jag är fullt befogat. Om den kritiserade har fog för sin kritik, givetvis. Det finns ju som bekant även gnällspikar som klagar för klagandets egen skull. Därmed inte sagt att de som klagat här idag tillhör den kategorin. Dessutom är det väl så att våra respektive irritationströsklar ligger olika högt. Vad den ene tycker är en sk*tsak upplever kanske någon annan som mycket störande.

Men vad jag vill komma till är att om det är något som inte fungerar kring den kommersiella delen av verksamheten, så bör man höra av sig till ÖSK Elitfotboll AB, så att de får höra vad som inte fungerar och får en chans att rätta till det. Sedan är det ju ändå möjligt att man väljer att prioritera sin verksamhet på ett annat sätt. De resurser som står till förfogande i form av personal är som joth påpekat mycket begränsade. Men givetvis skall informationen kring biljettförsäljningen vara korrekt och lätt att begripa.

När jag så har sågat aktiebolaget skulle jag också vilja tycka till om den ideella verksamheten. Denna sköts av klubbens medlemmar till gagn för klubbens medlemmar. I många andra föreningar är det ofta så, att alla föreningens medlemmar på något sätt är engagerade i verksamheten. Tänk på en orienteringsklubb där i princip alla tävlar och är med och arrangerar eller en bowlingklubb där så gott som alla rullar klot.

I en förening av ÖSKs typ, så ser det dock annorlunda ut. Där finns det medlemmar som jobbar och där finns det medlemmar som bara eller så gott som bara njuter av frukterna av de arbetande medlemmarnas ideella insatser. Att man drar nytta av andras gratisarbete kanske man inte tänker på när man kollar in vad nytt som står på hemsidan eller ser alla de personer som på olika sätt är engagerade på en matchdag.

Min åsikt är att om man kritiserar personer i den ideella sfären för att något inte fungerar, så skall man vara försiktig och ha en förståelse för att allt kanske inte alltid kan fungera på ett hundraprocentigt sätt. Man bör sträva efter att kritiken blir konstruktiv och inte bara gnälligt negativ.

Ett exempel som kommit upp idag är medlemsregistreringen, som faller under den ideella delens ansvar.

Man får faktiskt ha överseende med att allt inte fungerar lika perfekt, som det skulle göra om man köpte motsvarande tjänst av en kommersiell leverantör. Skulle man vilja ha kommersiell nivå på servicen för medlemsverksamheten skulle man å andra sidan inte komma undan med 300 kronor om året för allt det som föreningen erbjuder.

Nivån på medlem"servicen" är direkt beroende av hur många av våra medlemmar som orkar med att på ett eller annat sätt engagera sig. Om man är missnöjd bör man kanske något paradoxalt i
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-17 21:56
Att komma med negativ kritik här tror inte jag hjälper alls. Ta upp det med de som är ansvariga istället!

Telefonnummer finns till de flesta på officiella hemsidan. Jag kan tänka mig att Fredrik får en hel del mail, lägg sedan till alla andra arbetsuppgifter som han har så det är inte konstigt om det tar tid att få svar...

Men som jag sa tidigare, att komma med negativ kritik här hjälper väl inte? Skicka mail till de ansvariga, förklara vad ni är missnöjda med och om ni har ett förslag till förbättring så är det bara att dela med sig utav den!

Jag tycker att folket kring ÖSK gör ett jättejobb, jag minns hur det var för några år sedan och det har blivit otroligt mycket bättre nu!
Örebro Kerberos
2006-12-17 20:45
Saywee // Så sant och även gjort.

Dock gav det ett förvirrat intryck då det var delade meningar mellan ÖSK och biljettbutiken om vad som gällde.

Därför anser jag att det är vagt och svagt av de på kansliet som ansvarar att klubben drar in ca 5-7.5 miljoner i form av sålda 2-3000 säsongsplåtar, det är en ganska stor affär som måste generera nöjda kunder och i mitt fall har det inte varit så.

Men det verkar jag inte få yppa här utan att bli tagen för en gnällspik som bör göra sakerna själv istället.

EDIT:
Saywees inlägg försvann.

Matthew S//
Ja jag menar inget ont om de idéella krafter, de gör ett hedersvärt arbete. Anledningen till att jag tar upp saker här är att förhoppningsvis kan det komma fram till rätt personer, samt att jag bryr mig, brydde jag mig inte skulle jag bara sluta köpa säsongskort och ÖSK tappat ännu en kund utan att förstå varför.
Örebro Matthew S
2006-12-17 20:40
Kerberos//Tycker inte du skall be om ursäkt. Ditt inlägg var en viktig fråga tycker jag. Att negativ kritik alltid översätts till gnäll tycker jag är synd. Folk måste få tycka till om saker som man själv är besviken över utan att ständigt få "gör´t själv då" tillbaka. Vi är många som uppskattar alla de idiella krafter som jobbar för ÖSK. Jag tycker även att kansliet gör ett bra jobb till stora delar, men det finns även saker som man gör mindre bra, ofta otydligt, från kanslihåll och då känns det fel att man skall fridlysas från kritik för att man gjort bra saker tidigare. Låt folk vara negatitva till saker som funkar dåligt utan att automatiskt avfärda det som "gnäll". Det tror jag ÖSK skulle tjäna mycket på. Själv har jag fortfarande inte fått svar på ett mail jag skickade till ÖSK i början av september som berörde medlemsskap. Får man tycka det är svagt utan att man direkt kategoriseras som en gnällspik (Jag skickade tre mail med under en tvåveckorsperiod för att försäkra mig om att de kom fram).
Örebro Kerberos
2006-12-17 20:25
Jag ber om ursäkt att jag delar med mig av mina negativa erfarenheter.

Förstod att det jag tog upp här skulle bli mottaget på detta sätt, detta är i alla fall inte ett ställe man får ta upp saker som är negativa.

Svaret man alltid får tillbaka här är, sluta gnäll! gört själv!

Jag ber om ursäkt för att jag vill kunna ställa någon slags krav på struktur på något som jag ändå spenderar ca 3000:- på totalt under ett år på.
AIK Saywee
2006-12-17 19:53
joth//
Jag förstår dig fullständigt ...
... du gör ett lysande jobb, med engagemang och intresse på ofta ledig tid. Du är en äkta svartvit själ.

Andra orkar bara med att gnälla över detaljer som jag inte ens bemödar mig att bry mig om.

Oj oj oj, oj oj oj oj!
Örebro Aspen
2006-12-17 19:25
Om man ska mäta uppskattning av ÖSK tycker jag antalet inlägg på detta forum kan vara en måttstock. Vad jag förstår är vi ett av dom hetast forumen räknat efter klubbstorlek.
Örebro Cyborg
2006-12-17 19:22
Oj,,här var det laddad stämning :).Kan inte riktigt förstå er ilska,för ni har väl ändå inte varit med när JAG har varit i kontakt med ösk?Eller?Och nej Joth,du är inte med i samlingen med naiv inställning.Tycker ni som jobbar ideelt gör ett kanonjobb.Har absolut ingenting o klaga på när det gäller den biten.Har redan uttryckt mitt missnöje med dom på kanslit.Och glöggen har jag skippat i helgen.Men kan gärna bjuda dig på en flaska Joth,,nästa gång vi möts hos jimpa ;)

ps. Att pga besvikelsen över hur man blivit bemött vid kontakt med ÖSK bli anklagad för att inte ha klubbkänsla tycker jag är lite väl magstarkt ds.
Annons: