/fotboll/osk/forum/8565.aspx/fotboll/osk/forum/8565.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-12-22 12:47
Sirius ligger rätt lågt beträffande Johan Pettersson. I UNT skriver man idag så här:

- Inte visste vi att Mattias Moström skulle få
sparken från AIK så visst är han intressant och när det gäller Johan Pettersson kommer vi inte att prata med honom förrän i mars.

Frågan är vem som är hetast för Sirius del? Johan eller Mattias?

Jag kan iofs. förstå hur Sirius (och kanske även Johan) resonerar. Innan ÖSK hat kommit igång med försäsongs -träning och -matcher, så har Johan ingen känsla för hur pass stor eller liten hans chans är att få vara med och spela. Om han säg i mitten av mars känner att den chansen inte är tillräckligt stor är han kanske beredd att fundera på andra alternativ. Men inte förrän dess.
Örebro Mittåt
2006-12-22 12:01
Nej, det fanns inga nyheter om ÖSK i tidningen i morse. Däremot stod det att KIF Örebro får lov att försöka hitta en ny ordförande. Tellås tycker att tre år räcker.
Örebro Matthew S
2006-12-22 11:55
Per Verner klar för AIK.
Han måste vara släkt med Stig-Helmer.

Fanns det något nytt om Anttonen i NA i morse? Jag är förhoppningsfull om att han stannar och han är vår bäste högermittfältare, har stort klubbhjärta, rutin och nödvändig snabbhet.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-22 11:06
Fan vad underbart att se och höra!

Jag vill ha julafton idag! ;-)
Örebro MrsÖSK
2006-12-22 10:31
Ämne: Anttonen skriv på!......
Håller med!come on...
Örebro Mittåt
2006-12-22 10:13
Fast Kapten Blod har tagit en stark ledning med 24 % efter 400 röster. Lägg en röst på Thomas som årets örebroare även om han är norrlänning. Efter alla åren i Örebro och ÖSK kan vi betrakta hans ursprung som preskiberat.
Örebro K.Carlos
2006-12-22 10:08
Jan Saradlic är nominerad som "Årets Örebroare" på NA, 3% har han skrapat ihop :D

Måste tacka Mats Sjöström och alla inblandade som tackade nej till Obols sponsring, såhär i efterhand hade det varit en katastrof om ÖSK fått handskas med den här härvan nu när man äntligen fått iordning på allt i och runt laget.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2006-12-22 09:02
Dokument Västra Stå uppdaterad för sista gången i år...

Spännande från morgonens förhandstitt på norra var att man har fått in två förslag på hur östra läktaren ska byggas om, och att man nu jobbar med att hitta intressenter till kontor/butikslokaler!
Örebro Mittåt
2006-12-22 08:58
Åtvidaberg deltog i UEFA-cupen därför att man gick till final i den Svenska Cupen. Visserligen förlorade man den finalen, men eftersom finalsegraren Djurgården även vann Allsvenskan och därigenom kvaificerade sig för kval till Champions League, så gick UEFA-cup platsen till deras finalmotståndare.
Örebro Farsen äntligen slut...
2006-12-22 08:48
Anttonen skriv på!... NU!!
Örebro Mattias69
2006-12-22 08:36
Babykladde// Tyvärr är en eventuell UEFA-cup plats via Fair Play ligan vikt enbart för dom Allsvenska lagen. Jag vet, det låter lite konstigt med tanke på att Superetta-lagen och lag i lägre divisioner kan komma ut i Europa via Svenska Cupen men sådan är reglerna.

Hur vet jag då det? Jo, jag tog helt enkelt och mailade till SvFF i höstas och ställde frågan direkt till dom och svaret från Thomas Saletag på SvFF var att "det är Allsvenskans Fair Play-tävling som är aktuell"
Örebro BabyKladde
2006-12-22 08:31
Med tanke på att förmodligen alla kommer samlas på Västra hur som helst eftersom det är tak där så borde ju Kubanerna få mycket mer stöd.
Dessutom håller jag med om att Kubanerna växt på bortaplan där det vart segare förr..Men i år har det vart bra stöd på flertal matcher.
Degen borta är ju det bästa någonsin!

Det bästa vore ju om lika många kan sjunga med Kubánerna på hemmaplan som sen i tur får resten att sjunga med. Kubanerna kommer nog göra ett toppenår på hemmaplan 2007 tror jag ;)

Gäller att få till lite snygga TIFOn också =)
Örebro BabyKladde
2006-12-22 08:27
ÖSk kan komma ut i Europa med tanke på att vi vann Superettans Fair Play ligan...
tänk på att Åtvidaberg gjorde det detta år för att dom vann Fair Play förra året..
..men det är ju UEFA som på något sätt lottar vilket land som får extrachansen.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-22 01:18
Erki//

Jag hoppas att Västra läktaren kan locka de ÖSK:are som gärna står i klacken på bortaplan men som har sittplats på Vallen. Vissa matcher tycker jag vi har fått mycket bättre tryck borta om man jämför med hemma!

kubanen_90//

Visst var det härligt tryck mot Ayssyriska, men det finns garanterat många klackar som skulle höras mer om de befunnit sig i en liknande situation med så mycket på spel!

Kubanerna utvecklades jäkligt mycket precis innan nedflyttningen, men Superettan förstörde mycket! Jag antar att det inte kom in lika mycket pengar i form av medlemsavgifter så det är klart att det blir svårare att arrangera tifon och bortaresor osv..

Nästa år ska Kubanerna vara spelare 12 oavsett vilket lag som kommer på besök!
Örebro Erki
2006-12-22 00:40
Om dom som stod i klacken på Degerfors borta i år skulle kunna ta och ställa sig i klacken även på hemmaplan skulle vi vara minst 3 ggr fler ;-)
Sen håller jag med om att vi är mil ifrån den ljudnivå stockholmslagen och Malmö m. fl. har på hemmaplan. Men förhoppningsvis kan kubanerna närma sig storlagen en del nästa säsong. Kolla bara vad en ny arena och lite framgång gjorde för Elfsborgs publikstöd. Dock har jag en känsla av att de skulle gå tillbaka till sin gamla nivå om Elfsborg hamnar i mitten en bra bit från toppstriden nästa säsong.
Örebro kubanen_90
2006-12-22 00:39
Avgå Lagrell//
Visst det MAN SER av stockholmsklackarna så verkar dom gryma. Men om du kollar på AB tv när de möter mindre lag och de själva inte har mycket att spela för.. Ja då tror jag nästan att vi var bättre mot Assyriska. Sista kvarten ojoj finns inte en klack i Sverige som skulle kunna överrösta oss då!
AIK Saywee
2006-12-22 00:32
Avgå Lagrell//
Först och främst, gillar ditt nic ...
... du har nog rätt, vi kan inte mäta oss (ännu!) med stockholmsklubbarna.

Men, vi är nog en av de snabbast växande klackarna i en svensk fotbollselitklubb, eller?

Dessutom tror jag att återkomsten till AS, ny läktare, mm kan betyda en hel del för fortsatt tillväxt.

Du och jag, medlemmarna, spelarna, klubben, media, m. fl. har också en stor roll i att försöka öka tillväxttakten!

Kom igen svartvitt! Kom igen Kubaner! Nu ger vi järnet! Snart är det guldår och 100-åringen skall firas!
AIK Saywee
2006-12-22 00:24
Detta är årets kortaste dag!
I morgon vänder det!
Ljuset kommer åter!
Snart är lädret i luften!

Med förhoppningar från Saywee

FORZA ÖSK!!!
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-22 00:22
Inte för att vara pessimistisk, men vi är långt efter stockholmsklubbarna när det gäller klackverksamheten! Åren i Superettan har förstört mycket, tror det tar ett par säsonger att bygga upp det igen.

Hoppas självklart att jag har fel, läktaren och allt vi har gått igenom de två senaste säsongerna kan göra så att Örebroare vågar sjuga för Närkes stolthet!
AIK Saywee
2006-12-22 00:19
Erki//
Då kan jag ju hoppas på att klacken "slår klackarna i taket" !!!
Örebro Erki
2006-12-22 00:15
warlord//

Visst är det härligt att vi kommer få tak över klacken :-)
Jag tror att det betyder att Kubanerna kommer att kunna mäta sig med stockholmslagens klackar på hemmaplan i år. Det kunde vi iochförsig redan mot AIK hemma 04 ;-)
Sen tror jag att det faktum att man får stå under tak kommer att locka fler till klacken, och på så vis ökar ljudnivån.
Nya västra är riktigt bra för Kubanernas utveckling!
Örebro Sersant
2006-12-21 23:16
Ämne: Henrik(ÖSK);

Hehe....
Fairplay ligans plats i Europa står mellan AS lagen så som jag fattat det.
Örebro BabyKladde
2006-12-21 23:15
Henrik(ÖSK);

Hehe joo, det var rätt kul att läsa...
..men den rätta summan är ju 50.000, men det visste väl ändå alla?

När avgörs det om ÖSK kan få chansen i europacupen? eftersom vi vannn Fair Play-ligan kan vi ju få spela europeiskt om nu UEFA lottar oss ;)
Örebro Henrik(ÖSK)
2006-12-21 22:49
Läst igenom årsberättelsen från hemsidan och det gladaste måste ändå vara belöningen till ÖSK på 50 kr för att vi vann fair-play ligan!
Örebro # brorzan
2006-12-21 22:20
En klassiker som andas fotboll, men tyvärr inte i ÖSKs färger.
Örebro warlord
2006-12-21 21:56
När man bygger en så fin läktare som görs nu på BA, är det någon som funderar runt akustik och likande? Det kanske är ointressant för bygget i sig, men visst är det härligt för oss supportrar?
Örebro Mittåt
2006-12-21 21:16
Det är nog ingen fara med Anttonen. Han var ju med och spelade i Skinkcupen. Även om han fick lov att stå i mål.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2006-12-21 20:44
Anttonen blir klar snart,ser ingen anledning till varför vi skulle göra oss av med honom,han vill spela för oss och vi behöver spelare med hjärta för klubben.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2006-12-21 20:42
Känns som om vi har ett slagkraftigare lag nu än på många år,ser fram emot premiären,den blir nog utsåld förhoppningsvis.
Örebro BabyKladde
2006-12-21 20:42
Jag tror det ordnar sig med Anttonen, men håller med, börjar kännas lite nervigt ju längre det dröjer...

Adios;
I så fall ska det ju vara ett jubileumsställ till 2008 då klubben blir 100 år.

dom satsar ju lite på 1908-2008 i shoppen på Krämaren redan nu där dom har mkt "est 1908".
har själv köpt ett av varje ex.

Annons: