/fotboll/osk/forum/8563.aspx/fotboll/osk/forum/8563.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-12-20 17:11
Förresten, det var ju Mattias69 inlägg i morse, så bra, då vet jag att jag troligtvis är vaken!
AIK Saywee
2006-12-20 17:04
Har jag drömt att RiRI oxå fått ett förslag från GAIS, eller är det så?
Örebro Arx
2006-12-20 17:03
ÖSK-Karl //
Precis! Och när en spelare så intensivt vill till en klubb, brukar det alltid lösa sig förr eller senare. Skulle tro att Mild inte är så glad åt RiRi:s uttalande i NA idag. Det stärker ju inte Milds förhandlingsposition direkt att Richard tackar nej till alla andra klubbar...
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-20 16:26
Kul att Richardsson pratar så positivt om ÖSK, men jag fastnade lite i det där om Lyn... Har inte de två bra målvakter? Johan Dahlin och Eddie Gustavsson, är någon av dem på väg bort?
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-20 16:21
Mattias69//

Vi får hoppas att detta rävspel får ett snabbt slut. Mild är ju nu medveten om att RR ratar alla andra klubbar än ÖSK. Hoppas verkligen RR får stå i matcherna mot IFK Göteborg och hålla nollan ;)
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-20 16:18
Gordon//

Håller helt med dig. Sätter en klubb upp en spelare på transferlistan så borde de inte få 1:-i ersättning.
Örebro Gordon
2006-12-20 16:01
På tal om Moström opch RiRi: Är litet undrande över hur det blir vanligare att man 'sparkar' spelare trots gällande kontrakt. Varför skriver man flerårskontrakt och på vilka premisser?
Att man sedan vill ha hutlöst betalt för en spelare man ratar, visar bara vilken etiskt och moraliskt låg nivå man befinner sig på.
Örebro Mattias69
2006-12-20 15:53
ÖSK-Karl// det sista du skrev var precis som dom summor som jag och en jobbarkompis diskuterade för en stund sen. Tänka sej ;)
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-20 15:33
Vad gäller RR så är Mild nu nere på 750.000. Han hoppas väl att ÖSK skall höja sitt bud från 250.000 till 500.000. RR vill ju så oerhört gärna till Örebro så han är beredd att skriva på för minst 4 år.

Frågan är vad vår ledning nu skall göra, vi kan få en bra målvakt med ÖSK-hjärta för 500.000 eller ha is i magen och vänta ut. Själv börjar jag vackla. Ett motbud på 300.000 kanske och förhoppningsvis lösa honom för 350.000 ?
Örebro Ösk-Power
2006-12-20 15:18
Skulle vara roligt ifall någon kunde göra ett reportage och lämna en träningsrapport samt lite bilder! Skulle verkligen uppskattas :)
Örebro Mattias69
2006-12-20 14:50
En annan gnagare skrev så här:

"Jag anser att att Moa hade det mesta, möjligen lite lätt i kroppen. Dock har han saknat självförtroende och om det beror på att han inte pallar mentalt eller något annat står skrivet i stjärnorna...

Hans dåliga avslut/inlägg beror på dåligt självförtroende."

(jag har alltså varit inne på gnagarforum och ställt lite frågor)
Örebro Mattias69
2006-12-20 14:48
Nu har jag fått mer svar från gnagare angående Moström. Så här skriver en av dom:

"min egen bedömning är att Moström inte har tillräcklig skärpa i sista tredjedelen. Han har en enorm speed och kämpaglöd men han brister alltsomoftast i inläggs- och passningsspel. Moström hade varit en bättre kantspelare om han skulle kunna närma sig Pavey i att leverera bollar till forwards i boxen. Han är inte heller någon optimal en-mot-enspelare."
Örebro Arx
2006-12-20 14:48
Än en gång:

"När det kommer till den egna karriären tycks hjärtat ha blivit rätt så gulsvart med åren."
Örebro Sogen
2006-12-20 14:30
Ämne: Sogen//
Anders Sven....
Döljer det väl?

Ah han har ändå suttit i tv å sagt JAG HAR ALLTID VART BLÅVITARE!

Örebro Arx
2006-12-20 14:10
Sogen//
Anders Svensson flyttade till Borås som tonåring, eftersom föräldrarna flyttade dit - inte för fotbollens skull. Så han är allt uppvuxen i Borås också. Och när hans karriär i England gick utför snackade han öppet om att "ibland känner jag bara för att sticka hem och spela för Elfsborg".

Visst, han kanske är blåvitt-fan innerst inne. Men han döljer det väldigt väl. När det kommer till den egna karriären tycks hjärtat ha blivit rätt så gulsvart med åren.
Örebro Mattias69
2006-12-20 13:59
Mittåt// Enligt vad en gagare sa verkar Moström ha stannat av i sin utveckling och inte blivit den spelare AIK hoppats på.
Örebro Mittåt
2006-12-20 12:59
Det måste rimligen finnas någon annanan ledning till att Moström fått sparken. Så dålig är han trots allt inte.

Själv verkar han tycka, att det var den naturligaste saken i världen att han inte får fortsätta i klubben. Inget snack om revanchslusta etc. etc.

Vilket leder i alla fall mig till uppfattningen att det av någon anledning skurit sig ordentligt mellan honom och klubbledningen och att båda parter insett, att det bästa är att han fortsätter någon annanstans.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-20 12:54
Mattias69//

Hörde också det.. Då har det nog gått ganska långt om AIK anser att det är en av anledningarna till varför han får sparken! Men han är ju en bra spelare iaf, han vill nog inte spela i Allsvenskan så länge AIK är med i samma serie..

Tycker att årets helsvarta dräkt var grymt snygg! Finns den att köpa på kansliet? Vet att den inte fanns i souvenirbutiken när jag var där sist.
Örebro Mattias69
2006-12-20 12:28
Angående Moström. Jag hörde delar av interjuven med honom som Fan-TV på svenskafans gjort. Och enligt honom själv var väl en bidragande orsak till att han fick kicken från AIK den att han hade lite konstig inställning till vissa saker. Bl.a. ska han kommit försent till träningar vid flertalet tillfällen.
Örebro joth
2006-12-20 12:16
Mattias69//Fixar bilder från norra i slutet på veckan. Det händer inte så mycket utan det är mest smådetaljer som fixas... därför har jag dragit ner på besöksfrekvensen på Norra. Jag hoppas att det snart är dags för möblering däruppe...
Örebro Sersant
2006-12-20 11:47
Ämne: Helsvart dress är sn....
Saywee:
Håller med om Moström men tycker nästan vi kan värva honom ändå :P.

Andy King:
Håller med ÖSK är ska ha vitt som första hemma, svart borta, och rött som tredje ställ.
AIK Stolt Bonde Gnagare
2006-12-20 11:27
Läs gärna min blogg om fotboll :)
AIK Saywee
2006-12-20 11:13
Helsvart dress är snyggast.

Gärna Moström om inte Anttonen blir kvar, har sett Moa mycket och han har imponerat.
Örebro bison
2006-12-20 10:53
Ämne: Helsvart, hoppla! Sv....
Ursprungligen spelade ÖSK i helsvart. Så nog kan det räknas som klassiskt. Dessutom är de helsvarta dräkterna ruggigt snygga!

För vörigt anser jag att ÖSK ska spela i helsvart från nästa år och för all framtid!
Örebro Mattias69
2006-12-20 10:40
Ämne: I väntan på Tomten(V....
Trevliga bilder! Man ser med tillförsikt fram emot nästa säsong.

Går det att få lite uppdatering på bygget inne på norra läktaren också? För det måste väl ha hänt lite mer där också nu va?
Örebro Yggdrasil
2006-12-20 10:39
Ämne: Helsvart, hoppla! Sv....
ÖSK spelade i helsvart från början.. Tycker helt klart att de ska gå tillbaka till det..
Örebro Andy King
2006-12-20 10:32
Helsvart, hoppla! Svarta byxor med vit tröja är klassiskt. Man ändrar inte på sådana saker.
Örebro joth
2006-12-20 10:30
I väntan på Tomten(Vem av dem som nu kommer först ;-)) så finns lite bilder från västra på officiella...
Örebro bison
2006-12-20 10:19
Nu var det länge sen som vi var med på listan över hetaste forum!
För att jobba på det, och för att nå 90000 snarast möjligt anser jag att vi ska värva Moström.

För vörigt anser jag att ÖSK ska spela i helsvart från nästa år och för all framtid!
Örebro bison
2006-12-20 10:17
Tråkigt att spelprogrammet inte blir klart innan jul, hade varit en godbit att analysera och tippa under julhelgen.

Annons: