/fotboll/osk/forum/8553.aspx/fotboll/osk/forum/8553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2006-12-27 19:51
Annars så kan väl Fredrik Söderström vara den perfekta ersättaren för Larsen, han är 33 år men kan han hålla på lika länge som Larsen så räcker han ju i alla fall fyra säsonger till. Tror Fredrik håller hög allsvensk klass, men kan tillägga att jag inte har sett honom spela de senaste åren.
Örebro DaSa
2006-12-27 19:39
Peter Karlsson var vänsterback och tror han kom från Hovsta IF om jag inte minst helt fel.

Valter Tomaz Jr är inte speciellt sugen på att lämna Gbg enl. inofficiella källor. Har även hört att IFK G inte vill ha honom p.g.a. av hans labila psyke. Så jag tycker inte vi skall värva honom.
Örebro Mittåt
2006-12-27 19:36
Wivallius// Nej, men normalt borta storstan kunna köpa upp landsortens talanger.
Wivallius
2006-12-27 19:34
Hörni!

Luleå har gått om oss! Ca 22 fler inlägg än vad vi har.
Wivallius
2006-12-27 19:34
Tjena Chivas!

Du har enligt detta medium saknats!
Wivallius
2006-12-27 19:33
//Mittåt

Men knappast levererar väl storstan hockeylirare till landsorten, eller? Är för ointresserad för att bry mig egentligen. Vintersporten domineras i mitt fall av ett gulsvart lag med namnet ÖSK
Örebro Mittåt
2006-12-27 19:09
Hur man sågar en tränare.

Dagbladet i Sundsvall har ett förslag.
Örebro Mittåt
2006-12-27 19:02
Wivallius// Tvärtom, hockeyspelare är väl i allmänhet en samling legoknektar, som spelar hos dem som betalar bäst eller i alla fall tillräckligt bra.

Jag ser detta som ett tecken på att även landsortsklubbarna kan dra ihop tillräckligt med intäkter för att stå upp mot före detta storheter som Djurgården och Frölunda.

En intressant sak i sammanhanget är att det förekommer organiserat bussresande från Örebro till både Linköping och Karlstad vid LHCs och FBKs matcher. Kommer vi att få se någonting motsvarande i den andra riktningen till sommaren? Ja, knappast från Östergötland, men från Värmland, Dalarna och Västmanland borde det väl finnas intresse för ÖSKs allsvenska matcher.
Wivallius
2006-12-27 18:51
//Mittåt

... vilket troligen innebär att motivation slår klass

eller

... hjärta för klubben är viktigare än lönecheckens storlek
Örebro Mittåt
2006-12-27 18:34
Landsorten rules!
Den svenska elitserietabellen erbjuder för tillfället intressant läsning. Visserligen är väl hockey inte så där jätteintressant och deras maratonserie som utmynnar i princip ingenting för de åtta främsta lagen är det svårt att ha någon förståelse för. Själva hockeysäsongen börjar ju först med play-off. Det som ligger före verkar vara en enda oändligt lång transportsträcka.

Men bortsett från detta är tabellen intressant. Anledningen är att lagen från våra tre största städer ligger stadigt placerade i tabellens bottenregioner. Västra Frölunda från Göteborg är bäst av de dåliga och ligger på nionde plats. Djurgården är 11:a och Malmö 12:a.

Intressant är detta för att ett ishockeylag i den högsta divisionen precis som i fotboll kräver en hel del pengar för att gå runt. Tillgång till mer pengar ger i allmänhet bättre lag som resultat - precis som i fotboll. Därför är det intresssant att notera att landslortslagen klarar sig så pass bra och inte verkar att ha några problem att hålla lagen från våra största och mest köpstarka städer bakom sig.

Vilket givetvis ger en fotbollssupporter i en stad som Örebro hopp inför framtiden.
Wivallius
2006-12-27 17:56
Märkligt!!
Nu har jag varit senaste "bidragsgivare" på Blåvitts forum i snart två timmar... och de tre sista inläggen har varit från ÖSK:are. Undrar om den attityden hos ICA kommer att stå sig även på fotbollsplan
Örebro initforlife
2006-12-27 17:56
Mattias69//Nog för att Na har gjort mycket dumt men att fabricera en nyhet totalt...med citat och allt...näe där har du nog fel tyvärr.
Wivallius
2006-12-27 17:54
//Mattias69

Inga tidningar skriver nå't om föremålet (Anttonen) håller käften! Ett "inga kommentarer" har alltid dugt bra!!

Annars tycker jag du har bra kommentarer till det mesta ;-)
Örebro Mattias69
2006-12-27 17:43
ÖSK-Karl// Det kan ju vara som jag skrev tidigare idag att både Antonnen och hans agent är oskyldiga. Alltså att det kan vara NA som har agerat helt på egen hand för att fylla ut sportsidorna lite grann. Det vet vi inte och vi kommer med största sannolikhet inte att få något svar heller om vi ställde frågan till NA ;)
Örebro initforlife
2006-12-27 17:14
Jag må vara sen men måste uttrycka min besvikelse över Anttonen!Att gå ut i Pajas-allehanda och grina under pågående förhandling är mycket illa.Nu har han snart ingen trovärdighet alls kvar.Skämmes ta mig fan.
Wivallius
2006-12-27 16:52
Bye, bye på ett tag!
Örebro Mittåt
2006-12-27 16:45
Wivallius// Det gäller att ha litet grand till godo då vi går in i nyårshelgen för jag har en känsla av att det kommer att eka rätt så tomt här då.
Wivallius
2006-12-27 16:41
Med den här takten är vi uppe i 100 000 inlägg på mindre än två månader. Det verkar som fler än jag är väldigt sugna på allsvenskan!
Örebro Mittåt
2006-12-27 16:41
ÖSK-Karl// Fast när de sålt Toivonen till MFF så kommer den att vara betydligt bättre.
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 16:35
Örgryte får det svårt i SE. Ekonomin är ju också dålig.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-27 16:30
Kronblom// Ah. Valter thomas jr. En riktig klasslirare. Verkar dock som han sitter under kontrakt, kan bli ganska dyr att lösa.
Wivallius
2006-12-27 16:29
//Kronblom

Walter Thomas vore nåt!!!

Kan vi påverka detta på nå't sätt?

Nå'n som vill gå in på "Balders Hage" och pejla läget? Själv har jag fullt upp med ICA!
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 16:26
Wivallius//

Håller helt med din argumentation. Jag fick en olustig känsla när jag läste artikeln. Speciellt som jag trodde det var så gott som klart. Parterna måste prata klarspråk med varandra och har de missuppfattat något skall inte pressen lösa det.

Nu gäller det för Anttonen att ha en mycket bra förklaring när/om han träffar Jan och Lennart.
Örebro Kronblom
2006-12-27 16:25
Helt klart nu att Walter Thomas Junior lämnar örgryte,ÖSK behöver ju en högerback så slå en signal till honom!
Wivallius
2006-12-27 16:24
Mattias69//

Haha, visste det skulle komma. Men det gör inget!

På Eyravallen (Behrn arena heter det visst, förlåt) syns ingen skillnad!
Wivallius
2006-12-27 16:20
ÖSK-Karl//

Detta är helt min argumentation varför man inte skall tåla när medarbetare (i detta fall Anttonen) går ut i media för att få bättre villkor. Tror du han håller käften om han får 200 000 extra för att skriva på!!
Örebro Mattias69
2006-12-27 16:19
Wivallius// alla som skriver här inne har nog inte en mellanchefslön till sitt förfogande.

Men visst är vi en tillgång för klubben!
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-27 16:19
Mittåt//

Okey, då är det lättare att förstå. Det är ju ingen mening med att gå till jobbet på morgonen och sedan hämtas för utvisning på eftermiddagen.
Wivallius
2006-12-27 16:18
Fan, grabbar (önskar det vore några brudar här också; kunde bli som SprayDate). Vi är mest aktiva av alla jävla förumföreningar. Vi är faktiskt en kraft som ÖSK kunde ta vara på. Funderar på att betala in 10 000 till på Spelarinvest!! Gör som jag, gå med i Spelarinvest!
Örebro Mattias69
2006-12-27 16:18
Ämne: ICA:s fans hoppas at....
Haha.....ja, fattades bara det. Dom tycks verkligen tro att han ska spela fotboll i allsvenskan fram till 65-års dagen.
Annons: