/fotboll/osk/forum/8547.aspx/fotboll/osk/forum/8547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2006-12-29 09:13
Snacket om att han söker sig bort för att kvalificera sig för spel i det bosniska landslaget är nog bara en efterhandskonstruktion för att skyla över det faktum att han hamnat alltför långt ner på ÖSKs ranglista för att ha en rimlig chans att få vettigt med matchtid.
Örebro psoari
2006-12-29 09:07
Mirza har konstiga ideér (eller är det hans agent?). Om han nu siktar på bosniska landslaget, varför inte spela i en klubb som har en av bosniska landslagets anfallsalternativ. Om nu Nedim spelar i landslaget så kommer väl tränaren att komma och titta på honom, och kanske få syn på Mirza... Fast tänk om Mirza inte platsar i ÖSK, vilket landslag bosnia skulle ha om ÖSKs reserver spelade där... Chelsea är en sak, ÖSK något helt annat... ;-)
Örebro Mattias69
2006-12-29 08:36
Om vi tittar på nästa års tabell ur nykomlingarnas perspektiv. Hur tror ni att det kommer att gå för ÖSK, Trelleborg och Brommapojkarna.

Personligen tror jag att ÖSK kommer lyckas bäst och Brommapojkarna sämst.
Örebro Mattias69
2006-12-29 08:33
Saywee// Vad det gäller Chivas inlägg så tycker jag att han och övriga för den delen med ska ta och läsa vad som står i reglerna för forumet.

Ett forum är till för diskussioner. Bra diskussioner är alltid intressant läsning så länge det sker på ett vettigt sätt.

Sen kan jag ju lägga till att jag delar din uppfattning till 100% om var ÖSK kommer att hamna i 2007 års sluttabell.
AIK Saywee
2006-12-29 08:25
Mattias69//
Vi får komma på något hett att diskutera/debattera och hoppas att Chivas dyker upp lite då och då.

För övrigt gissar jag att ÖSK hamnar 5-8 i AS 2007.
Örebro Mattias69
2006-12-29 07:49
Hammarby just nu det hetaste forumet på 161 inlägg det senaste dygnet, det tycker jag vi ska ändra på under dagen! Vi har ju haft en ruggig snurr på det här forumet ett par dagar så nu gäller det att avsluta det här året på ett snyggt sätt!
Örebro Mattias69
2006-12-29 07:47
Jag tycker att vissa är lite för snabba med att döma i frågon om Patrik Antonnen har gråtit ut i Allehanda eller inte. Det kan lika gärna vara nån agent som håller på med bilhandlarfasoner, det vet vi inte! Och så länge vi inte vet ska vi inte dra några slutsatser heller.
Örebro Mittåt
2006-12-29 07:10
NA skriver idag några rader om Mirzas jakt på ett nytt lag att representera. Enligt tidningen har han tackat nej till ett erbjudande från ett norskt lag från andraligan (HamKam). Överst på listan över tänkbara destinationer står för tillfället ett mittlag från den grekiska ligan och ett schweiziskt lag från det landets andradivision.
Örebro Mittåt
2006-12-29 06:41
Avgå Lagrell// Klubbarna verkar ha kommit överens om att inte avslöja innehållet i förlikningen. Det var väl för pinsamt för minst endera parten.

Enda möjligheten att få en uppfattning om omfattningen torde vara att analysera ÖSK Fotbolls årsredovisning när den kommer. Enligt uppgift togs kostnaden vid utbetalningen till PFO i föreningen och inte till Elitfotboll AB. Därför borde även uppgörelsen med Hammarby finnas där. Förmodligen har man väl nettat de två transaktionerna.
Örebro anderzon_
2006-12-29 01:52
signa antonnen
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-28 23:01
Det är svårt för oss att peka ut vem som har gjort fel då vi inte har varit med i förhandlingarna, men jag tror att både ÖSK och Anttonen skulle ha kunnat agera på annorlunda sätt!

När får vi reda på förlikningen med Hammarby? Det borde väl komma ut snart?
Örebro Aspen
2006-12-28 22:52
Ämne: Aspen// Nej, jag vet....
Nej det blir inte bättre för Anttonen att snyfta i NA (om han gör det). Men det blir intressantare för oss supporters att få veta vad som händer.
Att jag antydde att ÖSK var oproffsiga beror på att ÖSK (=klubbchefen) skall vara proffs på förhandlingar och Anttonen på att spela fotboll. När Anttonen är ur form får han läsa om det på detta forum och när klubbchefen är ur form får han också läsa det (rättvist - det vet vi inte för vi vet inte vad som händer och hur NA vänder och vrider orden).
Örebro kubanen_90
2006-12-28 22:51
Ämne: Haha, best of Willia....
HAhaha han skulle ju inte platsa i mitt gamla p15 lag! Nej för helvete.
Örebro Mittåt
2006-12-28 22:45
Aspen// Nej, jag vet inte mer än du om det här fallet. Du tycker att ÖSK har handlat oprofessionellt. Jag tycker att det lika gärna kan vara Anttonen som gjort det.

Sedan borde de väl vara så, att om Anttonen tackat nej till det bud som föreligger, så bör han ha kommit överens med ÖSK om när man skall fortsätta förhandlingarna. Om detta inte ett ord, enbart ett konstaterande att ingen kontaktat honom under julhelgen. Vilket kanske inte är så konstigt i sig.

Vi får väl se hur detta utvecklar sig. Jag tror dock inte att Patrik förbättrar sin förhandlingsposition genom att snyfta ut ytterligare en gång i NA.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-28 22:35
Matthew S//

Att det var jämna matcher kan jag hålla med om, men de var inte det bättre laget i båda matcherna. De vara bara bättre än oss under vissa perider av dessa matcher men var inte alls effektiva i avsluten! Att hålla i bollen i försvar och mittfält spelar inte så stor roll om man inte gör mål, det har hänt oss i otroligt många matcher i superettan. Speciellt säsongen 05!
Örebro Aspen
2006-12-28 22:34
Ämne: Man kan ju alltid di....Jag utgår från att Anttonen meddelat ÖSK att budet var för lågt. Men Du tycks sitta inne med mycket mer kunskap om alla turer. Så jag viker mig för dom som vet hur det gått till.
Anser det tillhöra vanligt hyfs att tacka nej till budet man fått. Har alltid uppfattat Anttonen som en väluppfostrad grabb men säger Du att det inte är så får man väl acceptera att det.
Vill bara säga att de flesta som vill ha kvar Anttonen tror jag önskar så för man anser att ÖSK behöver honom på högerkanten. Det är alltså av omsorg över ÖSK inte över Anttonen.
Orsaken är att Jeff har långt till Anttonens klass och att Anttonen oförberedd gjorde några bra matcher som högerback. Som t ex borta mot Asysriska då han enligt joth fick dom att lämna högerkanten och försöka på vänstern.
Örebro Matthew S
2006-12-28 22:29
Avgå Lagrell//

Fast det var väl rätt jämna matcher bägge två. Såg bara hemmamatchen och i den matchen tycker jag ÖSK var det något bättre laget sett över nittio minuter. Bortamatchen har jag bara läst om men har förstått att båda lagen hade vassa perioder.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-28 22:14
Är Thomas Magnusson fortfarande bitter? ;-)

"Det var väl matcherna mot Örebro som det ramlade in lite bollar, även om en del var slumpmål.
– Om vi tar hemmamatchen, så var det en straff, ett "Jonssonmål" och ett "när vi pressar på-mål". Så det är ganska mycket tillfälligheter.

Det blev konstiga matcher mot Örebro.
- Jag tycker vi var det bättre laget i bägge matcherna. När vi mötte dem borta, så dominerade vi hela andra halvlek, men ändå så förlorade vi den halvleken med 2-0."
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-28 22:03
Mittåt//

Du har helt rätt. Om jag satt som sportchef i någon klubb skulle jag dra öronen åt mig direkt. Häcken verkar ju vara en av få klubbar som slänger ut pengar utan att tänka. Men de har ju Gothiakassan att falla tillbaka på.

Tror inte Anttonen vill spela i SE och har fått för mig att han är rätt hemmakär. Men hans klubbkänsla har fått sig en törn i mina ögon, om det är sant som stått i NA:s artiklar.

Den tidningen skriver ju inte alltid hela sanningar.
Örebro Mittåt
2006-12-28 21:43
ÖSK-Karl// Om Anttonen vill byta klubb har han inte varit speciellt taktisk. Det hade varit smartare att gå ut direkt i så fall och säga att det var dags att dra vidare. Som Gustaf Andersson (numera Crona) gjorde för två år sedan.

Men om han nu först deklarerar att han helst vill stanna kvar i ÖSK och ÖSK sedan inte vill ha honom (på de villkor han kräver), så drar säkert andra klubbar som skulle kunna vara intresserade öronen åt sig. ÖSK är ju trots allt den klubb som känner honom bäst och där han är ordentligt inspelad.
Stroom
2006-12-28 21:41
Var det inte snack om att Amamomo var på väg till ÖSK för 2-3 år sen ? Han var väl till och med på provspel här ? Eller är jag helt ute och cyklar?
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-28 21:37
Avgå Lagrell!//

Det spelar ingen roll vem som kontaktat vem. Om NA:s artikel stämmer så har Anttonen gråtit ut en gång för mycket i NA. Ser man sig in i arbetsgivarens (ÖSK:s) situation så blir ju detta okontrolerbart till slut mot/med andra spelare.

Frågan är ju också om det finns någon klubb i AS som vågar satsa det Anttonen kräver på honom. Kan tänka mig att klubbar som Häcken, Norrköping och Landskrona gärna gör det. Men kan det vara värt några extra tusen i månaden för att spela i SE ?
Örebro Mittåt
2006-12-28 21:31
Avgå Lagrell// Det kan mycket väl vara så att det var NA som kontaktade Patrik för att höra hur det går med förhandlingarna. Men det ändrar inget i sak, tycker jag. Han behövde bara säga att han inte hade några kommentarer eller att det fortfarande fanns saker som skulle diskuteras efter helgerna.

När Nordbacks kontrakt slutförhandlades var det "inga kommentarer" från något håll tills dess att allt var klappat, klart och påskrivet.
Örebro Avgå Lagrell!
2006-12-28 21:27
Varför försöker så många få det att låta som att det är Anttonen som tagit kontakt med NA?

Alla vet ju att de (NA) ringer runt halva fotbollssverige när det är brist på nyheter!
Örebro orebrosk_
2006-12-28 21:21
bfs //

Vart är Mild?
semester?
Örebro bfs
2006-12-28 21:17
ösk blåvitt överens enligt min källa,övergång klar så fort Mild kommer hem.
Örebro Allsvenskan 07!
2006-12-28 21:13
Är det sant att RiRi är klar??
Örebro Mittåt
2006-12-28 21:04
Man kan ju alltid diskutera vem som är mest oprofessionell. Detta verkar ha skett.

1. Patrik Anttonen får ett kontraktsförslag från ÖSK.

2. Patrik Anttonen är inte nöjd. Han tycker att lönen är för låg.

Man skulle väl i ett sådant fall förvänta sig att Patrik Anttonen kontaktar Lennart Sjögren (han har säkert hans mobilnummer eller kan få tag på det) för att säga att det är några detaljer han gärna skulle vilja diskutera ytterligare. Efter helgerna till exempel.

Men det gör inte Patrik Anttonen. Istället:

3. Patrik Anttonen kontaktar Nerikes Allehanda för att berätta hur dåligt behandlad han blir av ÖSK.

Det tycker jag inte är speciellt proffsigt skött från Patriks sida. Oberoende av vilken nivå ÖSKs lönebud låg på.

ÖSK agerar otvivelaktigt tufft i det här fallet. Det har man gjort i andra sammanhang också. Till exempel när Axel Käll åkte till Norge för att provträna och sedan inte hade något jobb kvar då han kom tillbaka (utan kontrakt).

Detta kan i det enskilda fallet tyckas oresonligt, men jag anser att man måste sätta in förfarandet i ett större sammanhang.

För spelarna är det givetvis idealiskt om man kan spela ut sina kontrakt, söka jobb som Bosman och sedan komma tillbaka till ÖSK för ett nytt kontrakt om detta inte lyckas.

För ÖSK är det precis tvärt om. De vill ha så många spelare som möjligt (av de man är intresserade av) på minst 2-årskontrakt. Därför försöker man förlänga kontrakten redan innan de går ut. Som man gjorde med Patrik i somras och som man gjort med Näfver nu i vinter.

De som inte vill förlänga skall i princip säljas omgående då de fortfarande har ett värde kvar på transfermarknaden. Det gjorde man dock inte i Patriks fall. Man hoppades väl trots allt att kunna använda honom under slutspurten.

Genom att vara tuff i dessa lägen kan ÖSK på ett bättre sätt säkra den trupp de behöver. Jag tycker inte speciellt synd om de spelare som eventuellt kommer i kläm på grund av detta. De försöker ju bara göra samma sak som ÖSK - nämligen att utnyttja system och regelverk till sin egen fördel och till motpartens förfång.
Örebro Joerny - o inget annat
2006-12-28 20:39
Aspen// Kanske inte riktigt dagens datum på artikeln men men. Om man läser mellan raderna så känns det dock som ÖSK är förstavalet för anttonen.
"Är ni långt i från varandra i förhandlingarna?
– Tja, det är inga mil, men deras förslag är inte tillräckligt bra." Tolkar det som att dom kommer till en lösning för eller senare. Ligger i båda parters intresse att lösa det här.
Örebro bfs
2006-12-28 20:33
HEJ TOMTEN! DET JAG SA TILL DIG STÄMMER,MEN MILD ÄR PÅ SEMESTER.DÄRFÖR VART DET FÖRSENAT MEN BLÅVITT O ÖSK ÄR ÖVERENS ANG RIRI.FRÅGA DIN FAR, HAN VET ATT VI HAR RÄTTA KONTAKTER.
Annons: