/fotboll/osk/forum/8534.aspx/fotboll/osk/forum/8534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2006-12-30 16:46
kitcar25//
Nej, Moström har inte spelat i ÖSK
AIK Saywee
2006-12-30 16:44
Jappel//
Årets "Sayweevärvning" (tidigare nämnt) - Nedim Halilovic!!

Kanske årtusendets värvning?

Tack Nedim, du kunde ju, fixa Allsvenskan 2007 ...

Snart börjar det allsvenska året 2007!
Örebro jappel
2006-12-30 15:55
Matthew S//
Det förklarar det hela...jag hade nog läst det meddelandet också, utan att koppla till diskusionen om Nedim.
Fast jag personligen tycker nog ändå att nedim kvalificerat sig för utmärkelsen årets anfallare...om inte annat som årets värvning :-)
Örebro Jimpa_90
2006-12-30 15:41
Hör våran sång från västra stå svartvit allez!!!!!
Örebro kitcar25
2006-12-30 15:36
alltså den där i aik
Örebro kitcar25
2006-12-30 15:26
Har Moström spelat i Örebro SK ?
Örebro Chivas
2006-12-30 15:23
Forza svartvitt!!
Örebro Ösk-Power
2006-12-30 14:21
Snart 2007, året då Halilovic vinner skytteligan!
Örebro BabyKladde
2006-12-30 13:52
ang. sponsorer//

Klart alla kan göra en insats, beloppet kan ju vara vilket som helst vare sig man är privatperson eller företag. Men sen finns ju vissa företag som inte får sponsra för att dom är mer av en förening och jobbar med privatpersoners pengar.(villaägarna är ett exempel på sånt företag).

men visst, jag tycker att alla företag kunde lägga en slant, det ger ju en del i slutändan om alla företag la en liten summa var i månaden, som exempel. (finn väl i och för sig redan liknande sponsringssätt inom ÖSK?)
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-30 13:21
Ang. Sponsorer//

Alla här kan göra en insatts för ÖSK. Titta vilka som är sponsorer. Är det något företag ni jobbar på eller känner som inte står med, försök att få in dem med hjälp av ÖSK:s duktiga säljare. Det finns olika paket, alltid passar något. Från 1908:- och upp till hur mycket som helst ;)

Själv använder jag mig av mina affärskontakter till detta, bara till nästa säsong har det gett en hel del.

Sist men inte minst, handla i första hand av ÖSK:s sponsorer och tala om att det är just därför ni handlar där.
Örebro Mittåt
2006-12-30 12:50
Fahlander och Obol var tänkta som huvudfinansiärer av multiarenan. Dessutom fanns det "hemliga finansiärer" som inte var villiga att träda fram.

Projektet stupade väl framför allt på att det förutsatte att bandyn skulle flyttas någon annanstans. Vilket bandyn givetvis inte var intresserade av. Kanske inte kommunen heller. Projektets båda huvudfinansiärer hade ju dessutom båda diverse frågetecken hängande över sig. Obol hade ju kommunen redan tidigare gått i clinch med, med känt resultat. Och Fahlander finns väl med i kronofogdens adressregister.
Örebro nibor
2006-12-30 12:21
Stämmer, men det var nog tänkt att OBOL skulle betala en del av arenan. Synd, nu får man fortsätta träna 22-23 på vardagar :o(
Örebro BabyKladde
2006-12-30 12:19
Förlåt för att jag bryter mig in i hockeysnacket.

För det första är det bra att Obol inte vart inblandade i fotbollen, mindre kul att hockeyn drabbades. Men örebro hockey har ändå så pass många och ett visst antal storföretag som har sagt att dom kan ersätta Obol's pengar i fall ekonomin skulle bli svag under kvalperioden till hockeyallsvenskan.
Men det är väl inte hundra klart vilka som finansierar den nya hockeyarena och bandyarena i samma? för den skulle väl kosta 200-300 miljoner att bygga? (har för mig att dom har MODO's nya hall som grundidé).

men gott nytt år alla! =)
Örebro MangeSvartAndVit
2006-12-30 12:01
ösk-Karl och örebrosk...Vart har ni fått det där om att Bara ? obol ville bygga en multiarena i örebro? Dom hade ju avsagt sitt intresse för arenabygget innan kommunen kom med sitt Nej!Hockeyn har många andra rätt stora finansiärer till den planerade arenan...finaniärer som oxå är deras sponsorer rent sportsligt...
Men jag håller med..visst är det jävligt skönt att slippa ha å göra med obol här i fotbollen....Hade ju varit pricken över i:et i bedrövelse det:)

Gott nytt på er
Örebro Mittåt
2006-12-30 11:56
Årets Walter.
Någon sådan utmärkelse behöver väl inte delas ut för den gångna säsongen. På det hela taget lyckades klubben mycket bra med sina värvningar, även om många nog hade hoppats och trott mer på en spelare som Johan Pettersson. Denne fick väl aldrig riktigt chansen i och med att laget gick så pass bra under våren med Mirza och Sebastian som anfallspar.

Fotbollsutskott och tränare skall ha en eloge för att man denna gång motstod frestelsen att värva vad som fanns tillgängligt när behovet var stort utan i stället valde att skicka hem spelare som Biahanski och Karalic.
Örebro markus_t
2006-12-30 11:49
Sådärja! Det går bra för oss örebroare nu, världens bästa öl och allt. In och rösta med stolthet.

ed. Man måste vara medlem för att rösta.
Örebro Matthew S
2006-12-30 10:43
jappel//

Precis som K.Carlos skriver så tog jag ut en bästa Superettaelva 2006. Då valde jag Guterstam och Rodevåg på topp. Tycker att Halilovic spelade för kort tid för att kvalificera sig för den. Det hade jag tycket även om vi värvat Ronaldinho och han spelat 3 av 30 matcher.
Örebro K.Carlos
2006-12-30 09:56
jappel//

Matthew skriver om "Årets superettan elva" som han rankat tidigare...
Örebro jappel
2006-12-30 09:46
Årets förening i Svensk fotboll
ÖREBRO SK :-)
Avancemang, härligt go i laget, bra värvningar, vinnare av fairplay ligan... listan blir lång.
Örebro jappel
2006-12-30 09:45
För övrigt vill även jag passa på och tacka alla här inne för ett riktigt härligt 2006 och önska er alla ett underbart 2007. Hoppas att vi får många tillfällen att glädjas tillsammans här på¨svartvitt framöver!
Örebro jappel
2006-12-30 09:43
Matthew S//
Hur tänker du nu???
Åtta matcher åtta mål samt bländande spel borde snarare räcka till en plats i start elvan oavsett hur han ser ut på träningarna lagom innan premiären..
Om vi värvar ronaldino med bara tre matcher kvar nästa år och han helt planenligt gör succe (typ sex mål på dessa matcher)..skulle du då sätta honom på bänken nästkommande säson bara för att han spelat tre matcher för ÖSK?????
Örebro Matthew S
2006-12-30 02:08
Avgå Lagrell//

Min motivering till att Halilovic placeras på bänken är att han bara spelade åtta matcher.
Örebro orebrosk_
2006-12-30 00:42
ok...

skitsamma med sponsorer ÖSK har bra kontakter o iom avancemanget kommer det fler.. !

Örebro ÖSK-Karl
2006-12-30 00:36
Huvudsponsorn i KIF-Örebro är ju via Behrnpengarna Örebro Kommun. Sedan lär det väl vara det företag där deras avgående ordf. Karin Tellås arbetar. Vet inte om det är på ÖBO eller Eon.
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-30 00:32
Sersant//

Nu gissar jag bara, men jag tror inte damfotboll lockar sponsorer, det är nog bara de närmaste som lägger lite pengar där. Nu fick de ju via ett mindre tvång av Örebro kommun 2 miljoner på 10 år.

Det var pengar som Behrn hellre lagt på ÖSK. Men kommunen var av någon anledning skraja att lägga hela kakan till ÖSK i SE och inget till Karslund i AS.
Örebro orebrosk_
2006-12-30 00:30
Sersant //

Vilka huvudsponsorer har KIF ??

Det är väl inte desamma som ÖSK?

ÖBO har jag för mig är huvudsponsen i kif
Örebro orebrosk_
2006-12-30 00:29
ÖSK-Karl //

ja båda städerna (!) har runt 20.000 invånare.

Men jag tror ändå inte att sponsen kommer bli nått problem antingen kommer man överens med hockeyn om nån 50/50, men det vill vi hellst inte... Men sen kommer det säkert finnas spons som enbart väljer fotbollen och som enbart väljer hockeyn.. Örebro är ju liksom en av sveriges största städer så det borde inte bli något problem...
Örebro Sersant
2006-12-30 00:25
Hur blev de med sponsorerna när KIF gick upp i AS blev det någon skillnad då?
Örebro ÖSK-Karl
2006-12-30 00:22
orebrosk//

Nej, fast Kumla är väl ungeför lika stort som Timrå.

Företagen i Karlskoga delar ju ut ungeför lika mycket mellan Bofors och Degerfors. Det tror jag till stora delar är samma situation som vi skulle få.
Örebro orebrosk_
2006-12-30 00:18
ÖSK-Karl //

Ok jag fattar...
Vilken tur då att det aldrig kommer hända att Kumla får upp ett fotbollslag i Allsvenskan ;)

Annons: