/fotboll/osk/forum/8532.aspx/fotboll/osk/forum/8532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro adam2222
2007-01-03 21:33
abgar Barsom till Grekland
Örebro micro_42
2007-01-03 21:31
Höger fot/
Förr med annat klimat och speluppläggning kallades det fotboll.
Med arenorna runt om i Sverige nu på vårar och höstar vet jag inte vad det skall kallas.

Inte är det torrsim ;-)
AIK Höger fot
2007-01-03 21:27
Hemska tanke! Det riskerar att bli en annan sport ju.....
Som sagt om viljan finns så funkar det med naturgräs... Vintrarna har ju inte blivit längre och kallare direkt. För 15-20 år sedan gnällde ingen på underlaget, det var olika förutsättningar vid olika årstider/tider på säsongen svårare än så var det inte....
Örebro ÖSK-Karl
2007-01-03 21:22
Höger fot//

Du får nog lära dig att acceptera konstgräs. Inom 10 år finns de säkerligen på hälften av AS och SE-arenorna. I Norge läggs ju t.o.m konstgräs på Nationalarenan.
AIK Höger fot
2007-01-03 21:22
Det är jag övertygad om. Plastgäs har ju funnits ett tag nu. Jag tycker inte bättre om det nu än när det kom, tvärt om!
Såg du Råsundas matta i prämiären ifjol??? Bättre än på många år. Det skulle funka att klara en gräsmatta även i Örebro, om bara viljan fanns...
Örebro ÖSK-Karl
2007-01-03 21:20
initforlife//

På vilket sätt strulade Öbo ? Det var ju så tråkigt med det i onödan gapande hålet. Själv nöjde jag mig med det svar jag fick i halvtid.

Det var ju ett enormt sug efter biljetter. Själv fick jag för första gången på flera år lotta ut de biljetter jag har på företaget.
Örebro K.Carlos
2007-01-03 21:12
Höger fot//

Ska bli kul och se om du har samma åsikt om konstgräs i april när serien drar igång...
AIK Höger fot
2007-01-03 21:11
Er arena blir verkligen skitläcker! Förmodligen perfekt för Era behov när Ni väl är klara med alla läktare. Kul att se!
Uppriktigt kul att Ni är tillbaka igen efter käftsmällarna, först av förbundet och sedan av oss i de två matcherna i ettan....
Nu när arenan blir så fin kan Ni väl få dem som bestämmer att slänga plastgolvet på tippen och få dit en riktig gräsmatta!!! Med riktigt gräs skulle Ni ha en av landets finaste arenor.

Skall bli kul att komma till Er på besök.
Örebro K.Carlos
2007-01-03 21:10
Kan man se ÖSKs bokslut för 2006 någonstans på internet?
Örebro ÖSK-Karl
2007-01-03 20:56
Björn F.//

Då får jag be så mycket om ursäkt. jag var en aning irriterad över de gapande hålen på mycket bra sittplatser. Jag frågade i halvtid en ÖSK-anställd som gav mig samma information som sedan stod i NA.

Än en gång, ursäkta Biljettbutiken och skönt att det ändå var betalda platser.
Örebro initforlife
2007-01-03 20:48
Det vet väl alla att det var Öbo som köpte upp alla sittplatser på södra mot Aff.Sen strulade dom till det med utdelningen.Biljettbutiken hade ingen del alls i det fiaskot.
Örebro Björn F.
2007-01-03 20:35
En person som kallar sig ÖSK-Karl och som påstås ha god insyn i ÖSK hävdar i ett inlägg igår kl. 19:06 att det var Biljettbutikens fel att stora delar av södra läktaren gapade tom under matchen ÖSK-Assyriska.

Om ÖSK-Karl haft denna insyn borde han veta bättre. Ryktet att Biljettbutiken var skyldig spreds via en en olycklig formulering av Marino Rahmberg i NA. Dagen efter kom också ett tillrättaläggande i tidningen, något som tycks ha gått ÖSK-Karl förbi.

Jag har inte för avsikt att driva den här debatten vidare och peka ut någon annan syndabock, men vill bara å det skarpaste påpeka att Biljettbutiken INTE hade någon skuld i att dessa platser stod tomma.

Att ÖSK skulle fått ersättning för detta är också ett påstående som är fullständigt gripet ur luften.

Genom detta inlägg hoppas jag kunna avstyra fortsatt ryktesspridning i detta ämne och hoppas också att frågan nu kan vara lika utagerad på detta forum som den är i verkligheten.

Med vänlig hälsning
Björn Fransson

Gästskribent på Svartvitt men i detta fall representerande Destination Örebro AB som driver Biljettbutiken.
Örebro initforlife
2007-01-03 20:34
Jag tror och hoppas iaf. att det inte blir nån Nordin i Ösk,vi får se i januari...Tror skälet blir att han inte håller måttet fysiskt.
Örebro Kaka
2007-01-03 20:27
Ämne: Tråkigt att se att Ö....
Hyfsad en riktig underdrift, han gjorde ofta vad han ville i den serien.
Jag tror han kan bli bra, inte alls säkert men potential finns ju helt klart tror jag. Nu när han verkar ha börjat skötta sig också.
Örebro adam2222
2007-01-03 20:23
kul att ÖSK Bandy verkar ha hittat vinnarspåret igen även om de nu återstår 30 minuter mot Broberg .

Resultat just nu 4-1 till ÖSK
Örebro initforlife
2007-01-03 20:20
Tråkigt att se att Ösk faller för media-trycket när det gäller Nordin.Killen va hyfsad i rynninge,nu tror alla att han ska gå direkt in i AS...Nej tack till politiskt korrekta värvningar!Vi är ett elitlag,inget pojklag.
Örebro Kaka
2007-01-03 20:19
Bp har enligt exilgnagare.com sålt 23 årskort. Imponerande, verkar bli tryck på deras matcher ;)
Örebro jappel
2007-01-03 18:47
Ämne: Sempre/erikf:

Sjä....
Kilten //
Var det trevligt?? ;-)
Kilten
2007-01-03 18:41
Sempre/erikf:

Självgoda jävlar? :)
Örebro Mittåt
2007-01-03 18:31
Med Nordin måste det väl vara så att han i princip är klar för ÖSK. Han har ju redan provtränat tre veckor med A-truppen, vilket mer än väl borde ge svaret på om han platsar eller ej. För "vanliga" provspelare räcker det ju med några dagars träning innan tränarstaben kan ge ett utlåtande.

Om det är så att man bestämt sig (även om alla detaljer med honom och RIK ännu inte är klara) är det givetvis naturligt att han fortsätter att träna med klubben. Han har ju en del att hämta igen orkesmässigt.
Örebro Mittåt
2007-01-03 18:10
De som hittat vägen till Idrottshuset idag kunde glädja sig över en spännande förstadag med slutspel i Futsal. Det var H17 och D17 som gjorde upp om finalplatserna. ÖSK-familjen var representerade av tre lag (faktiskt). ÖSK Söder hade både ett pojk- och ett flicklag med och dessutom kom ÖSK Fotboll till start med ett lag bestående av -91or förstärkta med Marcus Astvald, som av någon anledning fortfarande finns kvar i ÖSK Fotbolls rullor.

Resultatet blev klart positivt för ÖSKs del. Flickorna lyckades efter en hel del besvär ta en av finalplatserna på flicksidan.

Bland pojkarna visade det sig att det var 91-orna som hade det starkaste laget. Oavgjort mot Forward och en stark seger mot Karlslund gav ett önskeläge. Det räckte med oavgjort mot de ett år äldre kollegerna i Söder för att säkra finalplatsen. Varpå 90-laget gick och vann. Släkten är värst heter det och det gällde verkligen här.

Eftermiddagens sista match mellan Forward och Karlslund kom därför att avgöra ÖSKs möjligheter att ta en finalplats. Förutsättningarna var att KIF inte fick vinna. Vid oavgjort eller Forward-seger var ÖSK i finalen.

KIF ställde upp med ett starkt lag och hade bland annat draftat in Micke Jidsjö. Laget tog även ledningen med 2-0, Forward gick upp till 2-2. KIF gjorde ett tredje mål med tre effektiva matchminuter kvar (man spelade 12) och man trodde att det hela var över för ÖSKs del. Gulingarna kom dock med en imponerande slutspurt och när hesa Fredrik harklade sig för sista gången denna eftermiddag, så stod det 5-3 till Forward. Alla Forwards mål gjordes av superpigge Jiloan Hamad. I de flesta fall framspelad av Dana Kuhi.
Örebro erikf
2007-01-03 17:54
Sempre//

Ja verkligen, där snackar vi!
Örebro Sempre vittoria
2007-01-03 17:19
sicka grabbar(och tjejer/tjej?) som firar nyår på vallen!
Örebro Sersant
2007-01-03 17:13
Ämne: Ser att RR vs. Håkan....
Den läktaren som byggs om just nu är den som Kubanerna står på, den ni (bortaklacken) står på kommer eventuellt byggas om till nästa säsong(2008). Så ni får klara av lite stickor i baken en säsong til :)
AIK Saywee
2007-01-03 17:06
Kom igen nu kubaner, som finns inne på svartvitts forum ...
... visst finns det många "taktiska" drag och rytmer att hämta från reggaen, samba är 1900-tal, bajen kan slänga sig i väggen, nu gungar vi in i det allsvenska året, kubaner, grannar till jamaicaner, refränger och rytmer passar nog in i svartvitt, dansar lätt med motståndarna! Nu gungar vi vidare framåt! Media hakar på och vi blir roligare än de någonsin kunna föreställa sig?
IFK Göteborg Latte-sippin liberal
2007-01-03 17:00
Ser att RR vs. Håkan Mild diskuterats nedan. Tror inte att Håkan kommer att lägga några större krokben i vägen om Richardsson vill till ÖSK. Man lär inte förvänta sig några jättesummor för honom oavsett.

Apropå den nya läktaren: om jag inte tolkar fotografierna helt fel så är det den läktare som vi bortasupportrar stått på som nu byggs om, innebär det att vi får flytta över till andra sidan fr o m nästa säsong?
Ser väldigt fint ut f ö. Bara att gratulera.
AIK Saywee
2007-01-03 16:58
God fortsättning på det allsvenska året Chivas ...
... in a rub-a-dub style?

Svartvitt gungar tungt!
Örebro Grixx
2007-01-03 16:56
Angående Chivas har jag bara en sak att säga.

ÖSK!!
Örebro Chivas
2007-01-03 16:50
orebrosk_ // Mad For IT!! // Jag är här!!
Örebro gile
2007-01-03 16:02
Äntligen har man insett att Nordin är värd att spela i ÖSK, och det är tack vare hittils bästa tränaren ÖSK har haft... Walker är ingen fegis han gör saker och förändringar som gav resultat direkt...kontrakt till Nordin!!!!
Annons: