/fotboll/osk/forum/8530.aspx/fotboll/osk/forum/8530.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mattias69
2007-01-02 15:58
Ämne: Dokument Västra Stå ....
Härligt! Vet du förresten när bygget är planerat att vara avslutat?
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-01-02 15:56
Dokument Västra Stå uppdaterad!
Örebro BabyKladde
2007-01-02 15:44
inför Assyriska-matchen hade Öbo dom lediga platserna på södra läktaren, ja! Men det var ju så att dom delade ut nästan alla gjorde dom, minns att det var ca.200 m kö till biljetterna innan entréerna öppnade (ute i regnet)..
..men ÖSK beklagade ju sen att det var så tomt för att dom som hade sittplats inte utnyttjade dom... inget man kan göra åt det.

men hoppas att dom som köper sittplts i år utnyttjar dom, ignet snyggt om det är stora hål av tomma stolar när vi möter t.ex. AIK eller så ;)

Exil-Jesper;
härligt att ni har koll på det =)
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-02 15:40
Men det var väl nått fel i bokningssystemet inför Assyriska-matchen? Dessutom hade väl ÖBO ett erbjudande för sina kunder?
Örebro Sersant
2007-01-02 15:39
Ämne: Sersant
Vet inte ex....Då är det kanske inte så många nya :), dem med säsongskort i Kalmar dem hade ingen möjlighet att förnya sina antar jag :).
AIK Exil-Jesper.
2007-01-02 15:38
Det gick fortare än väntat att räta ut frågetecknen!
3000 lyder den officiella totalsiffran på, delat på hälften privat och hälften sponsorer. Man har budgeterat med 3400 kort (redan där snart!!!) men hoppas kunna nå upp till 4000-4500 kort totalt. Så var det med det! ;-)
AIK Exil-Jesper.
2007-01-02 15:33
Sersant
Vet inte exakt men med de siffror jag fick för 2006 och 2007 verkar det som om så gott som alla (möjligen alla) har förnyat.

Däremot föreligger möjligen ett litet missförstånd vad gäller sålda, bokade och budgeterade biljetter (ber om ursäkt för det). Helt klart är dock att minst 1900 redan är sålda och att man redan i dag har sålt långt fler privata kort än vad man gjorde i fjol. Återkommer i frågan när alla frågetecken blivit uträtade.
Örebro BabyKladde
2007-01-02 15:24
Avgå Lagrell;

ingen aning, men skulle nog också tro att det är så att 2.000 platser för privatpersoner minst.

Erki;

håller med dig. var inte kul att halva södra läktaren var tom när dom sagt att den var slutsåld. Företagen får skärpa sig och utnyttja sina plats!

hur många som förnyar sina lär ju vara dom flesta. Kanske en del som byter plats också, jag har gjort det bl.a...
Örebro Erki
2007-01-02 15:21
Jag hoppas att de där 1600 sponsor/samarbetspartner-biljetterna verkligen hamnar hos folk som tänker gå på matcherna.
Det var ju verkligen inte kul att se reprisen på ÖSK-AFF när halva gamla sittplats gapade tom.
Örebro Sersant
2007-01-02 14:55
Ämne: För Er som undrar.
....
Vet du hur många nya abonemang alltså hur många som förnyade sina abonemang?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-02 14:37
BabyKladde//

Jag antar att de 2000 årskort som ÖSK har som mål är för privatpersoner?
Örebro kubanen_90
2007-01-02 14:35
KFF har ju bara sålt ca 600 och vi har sålt över 3000 härligt! :D
Örebro BabyKladde
2007-01-02 14:16
kan säga att Brommapojkarna kommer spela på Grimsta IP.

Dom ska rusta upp och bygga om så den klarar ca. 8000 personer. men Derbyna i stockholm får bara spelas på Råsunda däremot som vi redan vet efter Bajen - DIF i höstas.
Örebro BabyKladde
2007-01-02 14:15
Men att ha nästan hälften av alla sittplatser uppbokade/köpta är ju absolut inte dåligt alls =)
vore roligt om vi kunde komma upp i kanske 4.000 fasta abonnemang.

Ps!
det är nämnvärt och säga att ÖSK hade som mål att sälja minst 2.000 fasta abonnemang inför säsongen 2007.

kul att det håller på att lösa sig med RiRi nu också =) saknas bara Anttonen

Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-02 13:52
Exil-Jesper.//

Tackar, då låter det genast mer realistiskt...
AIK Exil-Jesper.
2007-01-02 13:42
För Er som undrar.
Årskortsifforna på ExilGnagare kommer från officiellt håll och är absolut inte påhittade på något sätt. 3100 fördelar sig så här :
1500 privat
1600 sponsor/samarbetspartners!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-02 13:30
3 100 sålda årskort låter för bra för att vara sant, skulle vara kul att se vart de har fått tag på dessa siffror...

Tror som Mittåt, att sponsorpaketen i sådana fall är inräknade!
Örebro Mittåt
2007-01-02 12:38
Så länge man inte vet vad som döljer sig bakom exilgnagarnas uppgift om årskortsförsäljningen så är det svårt att avgöra om den är bra eller ej.

3.100 kort till privatpersoner vore en sensationellt bra siffra. Så bra, att jag för min del tror att i siffran även inkluderas de årskort som placerats med hjälp av sponsorpaketen. I så fall blir siffran mindre imponerande även om den nog fortfarande är bra.
Örebro Mattias69
2007-01-02 12:33
Ämne: Titta här då!....
Låter härligt, hoppas bara att det är någon som verkligen har bra koll på läget som skrivit det där.
Örebro Mattias69
2007-01-02 12:32
Ämne: En snabb titt på de ....
Bromma hör ju till dom västra delarna av Stockholms förorter så rent geografiskt borde väl den matchen vara närmaste "derby" om dom får spela på Grimsta vill säga. Mot AIK, Djurgården och Hammarby var det ju redan klart att Grimsta inte håller måttet.
Örebro Ösk-Power
2007-01-02 12:30
Titta här då!
AIK Saywee
2007-01-02 12:19
En snabb titt på de allsvenska lagen får mig att gissa att BP blir "årets derby", vet inte var de kommer att spela, men deras hemmaarena är ju Grimsta IP, å den ligger väl närmast, eller?
Örebro Sersant
2007-01-02 12:17
Har dem redan sålt 3100 säsongskort :P
Örebro Sersant
2007-01-02 12:14
Ämne: Varför skulle inte W....
Han är främst vänsterytter/anfallare vad jag vet och där är det ju som bekant redan ganska fullt :), jag ser deremot gärna Barsom även om vi förlänger med Anttonen (som vi MÅSTE göra)
Örebro Farsen äntligen slut...
2007-01-02 11:56
Varför skulle inte Wowoah kunna vara en ersättare på mittfältet ifall kontraktet med Anttonen inte skulle lösa sig? Wowoah har ju knappast varit dålig i de lag han varit i.

Enligt mig så hoppas jag Anttonen och ÖSK kommer överrens men att Wowoah inte alls är så dåligt andrahandsalternativ.
AIK Exil-Jesper.
2007-01-02 11:42
För 5.e året i följd kör Nu ExilGnagare.com igång Nedräkningen till den Allsvenska säsongen. Redan nu kan Ni kika in och titta på spelprogrammen som i många fall redan är spikade. En bit över 80 matcher och ett antal läger (Florida, Kalifornien, Sydafrika, La Manga och en del andra orter kommer att få besök av våra allsvenska lag) är redan inbokade. Uppdateringar sker fortlöpande. Ni kommer också att kunna följa försäljningen av årskort från respektive lag som i de flesta fall startat under hösten. Välkomna in och stilla Er fotbollsabstinens. Den första träningsmatchen 2007 går av stapeln om bara 3 veckor. Så snart matcherna kör igång kommer naturligtvis resultaten, formtabellen och skytteligan att uppdateras precis som tidigare år.

Gott Nytt år!
ExilGnagare.com

P.S. Om några av Er har tips om matcher, årskortsförsäljningar, läger eller annat som rör försäsongen är Ni välkomna att maila mig på jesper.floren@exilgnagare.com. Tack på förhand.
Örebro BabyKladde
2007-01-02 11:40
Håller med om att vi ligger lite lågt med forumsinlägg nu, men är nog som sagt att all ledighet är över osv...skolan börjar ju nästa vecka också.

RiRi och/eller PaAn lär ju bli nästa information eftersom deras förhandlingar borde väl klarna upp osv...

Spelschemat ska bli intressant och se, hemmamatch mot Helsingborg i premiären vore inte fel, som sagt, blir nog famsiffrig publiksiffra då, AIK vore ju inte fel heller hemma i premiären. =)

Årets "derby" har jag ingen aning om, det är väl stockholmslagen som ligger närmast i år?? så vi får väl inget direkt derby som är lite synd.

Kan tänka mig att jag kanske skriver nån träningsrapport nästa vecka när den drar igång igen. vi får se.

Men spelschemat och RiRi och PaAn blir nog hetast denna månad.
AIK Saywee
2007-01-02 10:46
Nu ligger vi lågt med inlägg, typ 15-20/dygn, helgerna är över och jobben har startat, hetaste forum är förstås de "engelska".

Nästa stora "info", och medföljande debatt/diskussion blir kanske om RiRi, PaAn eller XxXx ...

... eller det allsvenska spelschemat som snart är på G. Längtar så till Påsk och hoppas att vi får starta hemma under annandagen, och som tidigare skrivet hoppas jag att det blir mot Helsingborg. Publiksiffran blir i så fall 5-siffrig, jag lovar!

Vilket blir årets "derby"? Alltså närmaste bortamatch?

Med inlägg från Saywee mot mål
Örebro Mattias69
2007-01-02 07:40
Ämne: Tv4 har med Richards....
Klart dom garderar sej. Om du läser lite längre ner bara så står det så här:

På gång: Är överrens med Richard Richardsson om en flytt till Örebro, hänger på klubbarnas förhandling, där IFK kräver en halv miljon för den sparkade målvakten. ÖSK fick superettans skyttekung Rodevåg som utan framgång provspelade sig runt Norge. Samuel Wowoah, som spelat i ÖSK, är en tänkbar förstärkning."

I och med att RR och ÖSK är överrens så räknar väl journalisten som skrev det där att ICA nog får ge med sej. Fast att kalla Samuel Wowoah för en tänkbar förstärkning var att ta i tycker jag.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-02 02:11
Tv4 har med Richardsson både på listan som klara nyförvärv och som spelare "på gång" till klubben.. Är det de som garderar sig eller har jag missat något?
Annons: