/fotboll/osk/forum/8526.aspx/fotboll/osk/forum/8526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2007-01-06 21:00
Vore inte fel om Arsenal kom hit :P

men det största problemet med Örebro & klack...
...det är att dom övriga på ståplats inte sjunger med. för tänk om alla på ståplats vore med och sjung och var lite mer deltagande i TIFOna så vore det underbart... att sittplts kan vara med och sjunga har vi märkt mycket under 2006 :P
men tror det är framför allt dom som står mer mot sidorna av ståplats som måste våga delta i sång och TIFO... Kubanerna gör ett toppenjobb för övrigt som sjunger även fast dom inte är så många... hoppas att fler sångglada kan samlas under västra stå under 2007.

dessutom kommer nog kubanerna (med övriga klackar) att växa en del.. .
Örebro huggorm
2007-01-06 20:51
Vore underbart om klacken i Örebro växte ut till ett hundratal.Får hör mycket skit från en del polare för att Örebro inte haft en klack.Men tycker den har vuxigt under några år nu.Är inte själv med i klacken för står vintertid i en annan klack.Ni som står i klacken tycker jag gör ett jävla bra jobb.Med uppgången till allsvenskan kan nog öka intresset för att stå i klacken.FORZA ÖSK O BOGA.
En som sitter ner men man vet aldrig.
Örebro jappel
2007-01-06 20:49
Ämne: Ämne: kanske ....
Kanske ska jobba på att få Arsenal till BA nästa år.
Perfekt träning för dom när dom ska möta något litet obetydligt lag i UEFA-cupen (dom kommer ju inte med i någon annan cup om dom inte spurtar rejält.
Örebro rirobban
2007-01-06 20:41
Under jubeliumsåret hoppas jag på fullsatt varje match:) Men ytterligare en ny betongläktare så ska det höras ordentligt när ÖSK spelar på hemmaplan. Hoppas Kubanerna växer sig riktigt stora under 2007....

Såg nyss matchen Liverpool-Arsenal i FA-Cupen (som Arsenal vann såklart:=), där hörs det verkligen när det är match. Hela publiken är med och sjunger och skapar en stämning vi aldrig kommer vara med om i Sverige. Men förhoppningsvis kan vi ta oss närmare och får sittplats att sjunga mera!? Jag tror på en riktig klack-utveckling inom de närmsta 2-3 åren och jag ska göra vad jag kan för att få med fler i klacken:)
Örebro huggorm
2007-01-06 20:39
Nej så här ska det vara
Örebro huggorm
2007-01-06 20:34
MÅL
Örebro Chivas
2007-01-06 20:32
ÖSK ÖSK ÖSK ÖSK ÖSK!!!!!!!
Örebro BabyKladde
2007-01-06 20:30
Ämne: DaSa; det verkas sco....
Stämmer bra att Walker och Björn Åqvist (klubbens ordförande) var nere i balkan och kollade runt på olika spelare...
...och det stämmer att dom har ett gott samarbete med Halilovic agent. (det är väl för övrigt samma agent som Ian Jeffs, har jag för mig?)
Örebro BabyKladde
2007-01-06 20:28
kan dom inte ha en silvrig jubileumströja? ;)

(t.ex. som när landslaget hade guld ist. för gult när dom firade 100 år)
Örebro BabyKladde
2007-01-06 20:27
Ämne: kanske match mot fio....
Som exempel.. det kunde bli nåt italienskt lag som ligger i övre halvan av italienska serie A pratades om eftersom det är i dom klubbarna Nordahl har sina kotnakter.
exempelvis Fiorentina eller Parma... vet itne så nogrant... men vore kul med en sån match till 100 årsfirandet.
Örebro Adios
2007-01-06 20:26
Jag vill ha en j*vligt snygg jubileumslagtröja nästa år! Gärna svart.....
Örebro # brorzan
2007-01-06 20:19
Wirström med :o)
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-06 19:45
Laul länkar till en viss video ;-)
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-06 19:09
Balkan verkar vara inne just nu... Halilovic har ju gjort succé ;-)

Dessutom verkar ÖSK ha ett ganska bra samarbete med agenten som tog hit Halilovic!
Örebro Sempre vittoria
2007-01-06 19:03
DaSa; det verkas scoutas mer på balkan, walker var väl nere där i höstas. Träningslägret ska också ligga där.
Örebro DaSa
2007-01-06 18:59
Håller med om att en placering till 5-8 är helt godkänd, men frågan är vad som händer om vi börjar dåligt. För det hade vi en tradition av att göra nära vi spelade i AS efter den dåliga starten så kom det ett ryck när vi fick tätkänning och efter det så rasade vi ner runt kvalstrecket igen:)

Apropå Nordahl så hade han ett bra förslag om att vi skulle skicka ngn scout/tränare till Brasilien för att knyta kontakter samt scouta spelare vid kvartalsmötet för spelareinvest i somras. Någon som hört om det blivit ngt sådant?
Örebro orebrosk_
2007-01-06 18:44
kanske match mot fiorentina?

på Behrn då eller??
Örebro BabyKladde
2007-01-06 18:40
2008 firar klubben 100 år som all vet.

då borde vi fira med ett SM-guld som flera tycker ;)

dessutom ska ju Thomas Nordahl prata med sina kontakter i Italien om en match mot t.ex. Fiorentina.. han har ju sagt att han gärna hjälper ÖSK med en sån sak..
dessutom att ha rena betongläktare vore inte fel.

sen ska det ju bli utställning på muséum om ÖSK osv... så 2008 kommer ÖSK synas mycket i örebro stad.

för övrigt hoppas jag på en stark mittenplacering denna säsong..
Örebro BabyKladde
2007-01-06 18:35
Japp det blir tak över nya Västra stå...
...var bestämt från början....
AIK Saywee
2007-01-06 18:35
Å om det inte kommer nå´n arabisk shejk får väl ...

... kommunen, "staden" jobba på för firandet
... näringlivet ge lite extra
... förstärkningarna i laget öka
... spelare 12 växa och ge järnet

tillsammans förbereder vi 2008!
Örebro orebrosk_
2007-01-06 18:25
2008 ska vi vinna guld...
Komma ETTA
Numero UNO

hur fasen ska det går till ??
Önskar att det kom en Saudiarabisk shejk med miljarder i fickorna som betalar allt innom fotbollen... Han/(Hon) betalar nya svindyra spelare som tar oss till guld -08

önsketänkande på hög nivå ikväll !!
Örebro joth
2007-01-06 18:22
Igentligen tycker jag inte alls att den trupp Walker har förfogat över de senaste två åren har varit speciellt imponerande. Många utav dem på något sätt mätta av spel i ÖSK eller mätta av karriären som på sitt sätt är över.

Däremot tycker jag att värvningarna som Fotbollsutskottet har gjort lovar gott inför framtiden.

Namnen jag tycker att man ska satsa på de kommande tre åren är Nedim, Rodevåg, Näfver, Haginge, Riddez, Frempong, Yunus, Kevin Walker, Jeffs, Rickardsson. Resten får vi gärna byta ut.

Ps. Sportklubben.net är uppe igen med ny design... har bland annat fått lite spelar beskrivningar av Jan Svensson (Spelade i ÖSK på 70-talet). Så alla hans kollegor under 75 har han beskrivit med små anekdoter. Tex, Olle Gustavsson, Lars-Göran Gawelin, Christer Andersson, Arne Skotte, Tore Lennartsson, Carlos Gustafsson m.fl.
AIK Saywee
2007-01-06 17:51
DaSa//
Glömde tillägga att det nog är som du skriver, Walker´s riktiga prov börjar i år.

Jag tror dessutom inte att du tillhört de få som ville ha Walker kvar i somras, vi är/var i allafall två!

Men en obotlig optimist tror på Patrick Walker och hans svartvita eleganter!

Hamnar vi som jag tror 5-8 i AS så är det godkänt, året därpå finns det bara ETT som gäller!
AIK Saywee
2007-01-06 17:28
DaSa//
Om du jämför med några andra f.d. typiska allsvenska lag som Norrköping, Sundsvall, Landskrona etc. och vad de haft för tränare så tycker i alla fall jag att Walker lyckats bra. Förra året var det nära att vi gick upp till en allsvensk kvalplats efter en mycket fin höstspurt och i år, ja då blev det klart.

Jag vill också påminna om att jag anser att ett alltför stort antal spelare underpresterade förra året och det tror jag inte var något som Patrick hade bett dem att göra.
AIK Saywee
2007-01-06 17:21
joth//
tackar för snabb service i tränarfrågan, misstänkte att du kunde detta, intressant ...

kribba//
Men hallå, etablerade allsvenska spelare ...
... har du inte hajat att skillnaden mellan AS och SE inte är speciellt stor. Vi kan kanske kalla båda serierna "svensk elitfotboll"

... och Nedim kanske inte är allsvensk, liksom Y Ismail, men Wikstörm var/är väl allsvensk och kanske t.o.m. Richardsson, nu förstår jag inte ditt resonemang!

Det finns nog allsvenska etablerade spelare som inte kommer att "hålla måttet" i år?
Örebro DaSa
2007-01-06 17:17
En sak som inte har diskuterats denna mellansäsong är hur vida Patrick Walker har lyckats/misslyckats som tränare för ÖSK. Jag var en av få som inte ville att han skulle avgå i somras när det började gå emot då jag tyckte det var styrelsens fel som inte hade värvat en bra/rutinerad anfallare inför säsongen (kanske de hade räknat med att JoPe skulle ha presterat mera). Men om man nu tittar tillbaka de två åren han tränat ÖSK och kollar på vad han har åstadkommit så är det inte så jätteimponerande med tanke på vilken trupp han har haft. Det är ju ingen bragd precis att han tog upp ÖSK.

Walkers riktiga prov börjar denna säsong, skall bli riktigt intressant att se hur vi klarar oss mot bättre motståndare. Men det känns just nu rätt så lovande om man tittar på matcher där vi mötte bättre motstånd denna säsong typ Norrköping matcherna. De vi hade svårt för var ju mötena mot soplag som Qvidinge och Umeå där vi underskattade/underpresterade och detta lär ju inte hända denna säsong.

Så om vi ligger sist i tabellen i sommar med 5 poäng upp till BP, skall Walker då avgå?? Sug på den ikväll...:)
Örebro Aspen
2007-01-06 16:58
Ämne: Då är jag tillbaka f....
rirobban//I verkligheten var vi sämre än både BP och TFF förra året. Poäng i S1:
ÖSK - BP 1-3
ÖSK - TFF 1-3
endast 2 poäng av 12 möjliga !!!
Tror INTE vi kan bli kvar i AS utan rejäl kamp.

Anttonen kommer att behövas. Det är få i truppen som har bevisat högre potential i AS
Örebro kubanen_90
2007-01-06 16:58
Vill gärna ha en spelare till innan skolan börjar! :)
Örebro joth
2007-01-06 16:40
Saywee//6 stycken... se länk.
Örebro rirobban
2007-01-06 16:15
Då är jag tillbaka från 3 veckors semester i Filipinerna. Ganska skönt att komma hem och veta att det "bara" är drygt 3-4 månader kvar innan den allsvenska premiären:)

Kribba//
Jag tycker nog att Wikström är en etablerad allsvensk spelare. Faktiskt en av de bättre mittbackarna i Allsvenskan de senaste åren. I övrigt värvade väl ni också superetta-spelare som ni tyckte var duktiga!? Rodevåg tror jag kommer passa in utmärkt i ÖSK. Jag anser att vi på pappret är bättre än GAIS, Gefle, Trelleborg, Brommapojkarna och Halmstad (kanske någon mera).
Annons: