/fotboll/osk/forum/8518.aspx/fotboll/osk/forum/8518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Nikki Sixx
2007-01-08 16:59
Varken Seb eller Nordback är väl några kreativa mittfältare a´la Larsen. Walker och Jeffs är alldeles för oprövade för att gå in och styra upp ett mittfält. Jag känner mig ganska orolig för om Larsen kommer att hålla en hel säsong till.

Jag hoppas att Nordin, som Mittåt skrev, är en nödlösning för en ev. spelare på ingång.
Örebro Fair Play
2007-01-08 16:58
Saywee// Vad tror du att Mittåt säger om det då?
AIK Saywee
2007-01-08 16:52
Ämne: Saywee//
Mittåt vet....
Idag är det RiRI som är "bakåt" och Is-Mail som är "framåt", själv känner jag mig "bortåt" och du blir "rätt-åt"
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-08 16:49
Alternativ till Larsen är Henriksson, Walker, Nordback, kanske t.o.m Jeffs och möjligtvis Nordin.
Trelleborg Sebbe
2007-01-08 16:47
Lycka till med Richardsson, hoppas han får chans att vara förstamålvakt igen, dessutom är han jävligt trevlig.
Örebro Fair Play
2007-01-08 16:45
Saywee//
Mittåt vet jag vem det är, men vem är bakåt ?
AIK Saywee
2007-01-08 16:45
Ämne: Ämne: Nu börj....
Idag känner jag att det verkar mest stabilt bakåt, mitten är kanske "ETT" frågetecken (snälla Anttonen skriv på du kastar så långa bra inkast) men framåt om det inte blir någon Ismail ???

Förresten roligt namn "Kall E-post"
Örebro Nikki Sixx
2007-01-08 16:37
Ämne: Nu börjar det se all....Tycker du verkligen att det ser bra ut på mitten? Högerkanten utan Anttonen ser lite tunn ut tycker jag. Och som kreativt alternativ om Larsen inte håller ser det inte bara tunnt ut. Där är det är väl ganska tomt?

Kul med RR iallafall. Välkommen Richard!
AIK Saywee
2007-01-08 16:33
Nu börjar det se allsvenskt stabilt ut, vilken lagdel är för närvarande skörast? Bakåt verkar det ganska tryggt.

Märkligt nog funderar jag fortfarande på att anfall är bästa försvar och hur anfallet ser ut? Kanske främst därför att jag vet att avstängningar och skador kan komma, icke önskvärt men ändå en del av verkligeheten, hur är det med Ismail? Det är min stora fråga just nu?!?!

"mittåt" och "bakåt" verkar det tryggt, men "framåt"???
Örebro Mattias69
2007-01-08 16:32
Ämne: Ämne: Om inte....
Han kom ju från en lägre division och bara det gör väl att man inte kan ställa samma krav på leverans som man kan göra av en spelare med erfarenhet av samma eller högre division som det egna laget spelar i. Därav påläggskalvs-stuket.
Örebro rirobban
2007-01-08 16:32
Ämne: Om inte jag minns fe....
Jag tror inte riktigt att han sågs som en "påläggskalv". Trots allt hade klubben väldigt dåligt med anfallare vid den tidpunkten och Henriksson sågs ej som en sådan. Påtal om anfallare hade det suttit gött med Lundblad till jubeliumsåret nästa år:) Omöjligt är det nog inte i alla fall...
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-08 16:30
Ämne: Om inte jag minns fe....
En påläggskalv på 26 bast känns väl lite väl mycket Johnny Rödlund va?
Örebro Mattias69
2007-01-08 16:28
Om inte jag minns fel så värvades Johan Pettersson som påläggskalv inte som en man som skulle gå direkt in i laget och lägga beslag på en plats i startelvan.
Örebro Mattias69
2007-01-08 16:27
Ämne: Högerkanten. Jeffs, ....
Jag säger inte emot dej. Problemet som jag ser det är att det inte finns självskrivna personer på dom posterna. Det borde det göra.
Örebro rirobban
2007-01-08 16:19
Mittåt//
Kanske lärde sig ÖSK en läxa i "fallet" Pettersson. Ingen kan ju direkt säga att Pettersson imponerade den förra säsongen och nu är nog klubben extra försiktiga för att ta in spelare på den nivån som de inte testat ordentligt först.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-08 16:16
Jo, visst.. Intresset för Nordin är inte det samma som för Johan, men ÖSK borde ha kortlagt honom ordentligt nu. Så jag håller med Mittåt, något är konstigt.

Själv hoppas jag nog på alternativ 1 för då är inte den löjliga säsongen över än! ;-)
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-08 16:14
Ämne: joth// Det är väl in....
Marknaden är annorlunda. Johan hade många fler ögon på sig är Nordin har. ÖSK konkurrerar med Motala AIF och Rynninge IK.
Örebro Mittåt
2007-01-08 16:09
joth// Det är väl inte normalt att man har en spelare på provträning i två månader. När han dessutom är från stan och rimligen ordentligt kartlagd redan innan provträningen ens börjar.

En spelare som Nordin borde ÖSK under normala omständigheter kunna ta in utan någon provträning alls.

Jämför för övrigt hur det gick till när Johan P kom till klubben förra året. Han kom från samma nivå som den på vilken Nordin spelar idag. Men för Johans del var det inte aktuellt med en enda provtränings- eller provspelstimme. Med honom skrev man ett treårskontrakt rakt av.

Så visst är detta långbänkande med Nordin en smula märkligt.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-08 16:05
Högerkanten. Jeffs, Walker kan tänkas, Henriksson inte omöjlig, Yanus om han blir klar och kanske med konkurrens från Nordin.
Örebro rirobban
2007-01-08 16:04
Skönt att klubben har 2 målvakter igen:)
Nu behövs endast en högerback tycker jag sen skulle jag vara nöjd. Men jag antar att jag får nöja mig med dagens trupp + Anttonen. Påtal om Anttonen så är han lite lik Ljungberg med alla sina skador osv, och vi vet ju tyvärr alla vad som hände/händer Ljungberg nu...
Örebro joth
2007-01-08 16:00
Mittåt//Frågan är om det är så konstigt. I december brukar ÖSK fokusera på att bedriva väldigtmycket fys träning. Tror att man får en bättre bild av honom nu när det börjas träna på riktigt.

För övrigt tycker inte jag att det är märkligt att ÖSK tar det lugnt och försiktigt, det är nu förtiden normalt.
Örebro Mattias69
2007-01-08 16:00
Hoppas innerligt att ÖSK kan knyta ihop säcken ordentligt nu. För hur man än vänder och vrider på det känns högerflanken lite grann som lagets svagare del. Att t.ex. Larsen är given som offensiv mittfältare är nog dom flesta överrens om. Men vem som är given som högermittfältare resp. högerback av dom spelare som idag har kontrakt med ÖKS, där känns det inte lika självklart.
AIK Saywee
2007-01-08 15:58
Grixx//
Fint, då var/är vi ju två som tror på ÖSK, min "respekt-logga" efter nick´et beror ju på att jag vägrar tro att ÖSK kan förlora en match.

Eftersom det blev så många vinster så, ja, ja, blev det många poäng för mig och avancemang för ÖSK.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-08 15:53
Ämne: Grixx// Nordin-affär....
Hur ser Nordins historik med skador ut? Kan det vara att man är osäker för om han håller för hård träning, inte bara till attityd utan även rent fysiskt. Klart är ju att man finner Nordin intressant, annats skulle han inte varit med och tränat.
Örebro Grixx
2007-01-08 15:52
Saywee// Det är lugnt.....och som du ser i mitt förra inlägg så instämmer jag.....på mitt sätt:-)
Örebro kubanen_90
2007-01-08 15:51
Härligt!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-08 15:50
Kul att Richardsson är klar, det är nog tack vare hans inställning till ÖSK!

Men lite trist att Silly Season snart är över utan att den hunnit bli riktigt löjlig...
AIK Saywee
2007-01-08 15:48
Grixx//
Äh, ber om ursäkt, jag gillar dina inlägg, å vi brukar ju dessutom beskåda bortabandy´n, inläggen kom nog lite "om lott" och blev kanske fel. Detta om att du var nyvaken var faktiskt ett ironiskt inlägg från mig men jag glömde tecknen bakom.

Jag hade nog mest svårt att läsa inlägget om "vad var det jag sa", eller skrev. Det är någon slags att vilja att varaförst-med-nyheten syndrom som blir chansartad och löjlig ibland!

Jag pustar inte ut förrän det är officiellt, men det är väl ok med spekulationer, jag spekulerar ju gärna själv, men detta med att saker är klara innan de är klara ...?

Forza Grixx!!!
Örebro Grixx
2007-01-08 15:48
E.Shams// Själv skrev jag att ÖSK skulle gå upp i år.

....och se på tusan jag fick rätt.....;-)
Örebro Mattias69
2007-01-08 15:47
Ämne: Tre av tre - inte så....
Med tanke på att värvningarna 2006 var få men otroligt bra så tror jag inte att ÖSK har gjort bort sej med dessa 3 heller.
Annons: