/fotboll/osk/forum/8517.aspx/fotboll/osk/forum/8517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Der Mittwoch
2007-01-08 19:40
Varför inte värva Mambo Mumba?
Örebro Arx
2007-01-08 19:39
Saywee//
Är helnöjd med nästa års startelva. Om inte skadeeländet slår till ser det riktigt bra ut. Enda lilla frågetecknet är högerbacken. Omskolning av Jeffs, kanske? Med lite träning, så borde det funka, han är lite ytterbackstyp.
Örebro DaSa
2007-01-08 19:33
Jag är mer sugen på att värva Marko Kotilainen än att förlänga med Anttonen. Tror att han skulle kunna få rätt så myckte speltid kommande säsong för att sedan blomma ut ordentligt 2008. Tänk er landslags-Näfver på ena kanten och yr-vädret Marko på den andra. Då skulle vi nog kunna klara oss utan Larsen i mitten utan kunna spela Seb-Nobbe där.
AIK Saywee
2007-01-08 19:26
Arx//
Seb är omöjlig att glömma, degen-dödaren är stor, men vad kul om han kunde få vara mittfältare ...

... vilket anfall, och försvar vi skulle ha!
Örebro Sersant
2007-01-08 19:25
Ämne: Vi har i dag tre &qu....
Sebb då?
Örebro Sersant
2007-01-08 19:24
Halle 20mål:
Då omskolar han nog helst Anttonen (om han skriver på)

Man tycker ju att en kille som kommer till Sverige som fixar bostad och jobb och inte har något kriminellt förflutet inte borde ha några bekymmer med att få uppehålls tillstånd. Men vad jag hört så är de väl så att man inte är säker på var han kommer ifrån och att det är det som ställer till de.

Nu vill jag se en mittfältare (Nordin?) och en högerspelare back el mitt spelar ingen roll då Antonen kan omskolas.
Örebro Arx
2007-01-08 19:23
Saywee//
Redan glömt ÖSK:s bäste målskytt förra året? För Sebastian Henriksson får väl ändå betraktas som anfallare även om jag skulle tro att det blir höger mittfält i år.
AIK Saywee
2007-01-08 19:18
Vi har i dag tre "klara" anfallare, eller?

NeHa, JoPe, StRo

Räcker det för en hel säsong? En massa ändringar i laget är väl inget bra och ev. kort och ev. skador kan sätta käppar i maskineriet.

Jag vill endera att Is-Mail blir klar eller att vi har/får en mittfältare/anfallare som kompletterar.

Sedan är jag ko-lugn!
AIK Saywee
2007-01-08 19:10
Ämne: Saywee//Jag skrev in....
Det kanske glädjer några som undrar hur det skulle gå med RiRI, vilket väl har varit förväntat ett par tre veckor, men jag uppskattar nyheterna främst när de är officiella och klara!

Libertate etc..
.. ikväll gläds vi väl ändå tillsammans över ett nyförvärv, vi håller ju faktiskt på samma lag och önskar de svartvita eleganterna all framgång!

Välkommen til svartvitt RiRi!
Trelleborg Söderslätt
2007-01-08 19:02
Önskar Dalton all lycka och gratulerar till ett riktigt bra nyförvärv!

IFK får skylla sig själva...
Länktips: www.trueblues.nu
Örebro Halle 20mål
2007-01-08 18:50
bara två timmar fel :P
nu fattas bara en högerback eller omskolar man jeffs?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-08 18:50
Hoppas det löser sig med Yunus, förstår inte riktigt vad problemet är när arbete och bostad är ordnat åt honom. Har inte haft tid att sätta mig in i det hela än, är det för att han kom hit illegalt som det inte är löst än?
Örebro Grixx
2007-01-08 18:49
joth// Nice, inofficiella still alive n kickin.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-08 18:49
Ämne: Jag gjorde ingen vär....
Det var inte alls dig jag syftade på...
Örebro joth
2007-01-08 18:45
Måste säga att jag tycker att det suger rejält att en person som har möjlighet till arbete i Sverige nekas arbetstillstånd.
Örebro joth
2007-01-08 18:43
Chilie//Problemet är som jag har fattat det att han måste ut ur landet innan han kan söka arbetstillstånd.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-01-08 18:43
Saywee//Jag skrev inte för att vara först med nån jävla nyhet,utan för att kanske glädja lite folk som undrade hur det går med RR men men tydligen så uppskattas inte det av dig.
Örebro chilie
2007-01-08 18:37
angående Is-Mail han borde ju i alla fall inte kunna skickas tillbaka till somailia eftersom det är riskén för krig är överhängande där
Örebro DaSa
2007-01-08 18:36
Jag tror sannolikheten att RiRi kommer att stå i premiären är 70%
Örebro joth
2007-01-08 18:32
Mittåt//När det gäller Nordin kanske man inte har för bråttom för att man har några andra kort att spela innan fönstret stängs.
Nåväl, vi får se vad som händer, förtroendet för Fotbollsutskottet är på topp. Själv har jag ingen uppfattning om Nordin som spelare då jag knappt har sett honom.

jappel//Tackar! Hade för långt jullov och behövde något att göra... :-)
AIK Saywee
2007-01-08 18:27
jappel//
håller med, men ängslas lik förb***at, nu känns det tryggare bakåt, men framåt, om Nedim är hel är det väl OK, men Is-Mail är väl inte klar och om vi tar bort dessa då är det ju bara att hoppas att Rodevåg har spelat in sig och "vågar"

Anfall är bästa försvar och så har det alltid varit!
Örebro jappel
2007-01-08 18:26
riktigt kul att se en ny fräsch sportklubben.net också... härligt Joth!!!!
Örebro Ösk-Power
2007-01-08 18:25
Om vi lyckas signa Anttonen ( vilket jag tror) så återstår det bara en högerback, sen är jag riktigt nöjd.

Anser fortfarande att Haginge är bäst som mittback tillsamans med Wikström. Fredrik Sam. är jag skeptisk till. Killen har ingen "kyla", blir rädd så fort han får bollen, så därför hoppas jag på en högerback!
Örebro jappel
2007-01-08 18:21
Underbart att vi även lyckades signa RR.. Nu har vi mycket bra målvaktsbesättning också.
Saknar i stort sett bara PA:s signatur nu så är väl truppen redo för en lång och lyckosam sejour i Allsvenskan!
AIK Saywee
2007-01-08 18:19
joth//
rackarns vad grönt gräs vi har i Örebro ...

... Forza konstgräs!!!
AIK Saywee
2007-01-08 18:14
Ämne: Saywee// Vad tror du....
Tror att mittåt är från norråt eller uppåt, från slottet räknat ...?

Men nu inåt igen, vilken är för närvarande den svagaste "länken" i laget, är det mitten eller, vete tusan, vi har ju några "potatisar" ...

... önskar vi en anfallare till eller en anfallare/mittfältare eller en mittfältare?
Örebro joth
2007-01-08 18:09
Bjuder på lite mer panorama bilder över Behrn:
http://www.sportklubben.net/Images/Panorama_Norra.jpg
http://www.sportklubben.net/Images/Panorama_Vastra.jpg
http://www.sportklubben.net/Images/Panorama_Sodra.jpg
http://www.sportklubben.net/Images/Panorama_Ostra.jpg
Örebro Mittåt
2007-01-08 17:41
Ämne: Ett litet fotomontag....
Snyggt, med tredje (eller är det andra) våningen byggd, så kommer man väl inte ens att se Idrottshuset. Med hjälp av pelarna bör man väl kunna få en uppfattning om hur högt bygget kommer att bli.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-08 17:34
Det verkar som om många verkar hålla Nordin högre än Robert.. Varför det?

Visst, när det stämmer för Nordin är han en fantastisk lirare. Men han har inte spelat på hög nivå! Robert har gjort debut i Superetten och klarat sig bra, han har tränat med ÖSK en längre tid och borde ha tempot i kroppen!

Jag tror att Robert skulle klara av enstaka matcher på ett utmärkt sätt redan nästa år, speciellt om han fortsätter utvecklas på liknande sätt.
Örebro Toro
2007-01-08 17:32
Såg att nån skrev nån fråga om Nordins skadebenägenhet lite längre ner..

Han har som alla andra haft sina skador fast han är ju inte i närheten av lika skadebenägen som Antonnen lr Lundblad etc..
Annons: