/fotboll/osk/forum/8508.aspx/fotboll/osk/forum/8508.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2007-01-10 22:58
Jag vill ha en RIKTIG högerback :-(

Spelarinvest, köp en åt oss!
Örebro Rhoddry
2007-01-10 22:52
Påminner alla svartvita att se till att rätt Norrlänning blir årets örebroare!

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1091621

Mackan//

Jag har skummat här ibalnd men har aldrig gillat att allt är i en enda lång tråd sorterad i fel ordning. ;) Nåja nu när annan forumaktivitet är lagd på hyllan så kanske aktiviteten kan öka. =)

Johan Pettersson är ute i kylan. Inte ens nära en plats i ett lag som siktar på att komma topp 13 i Allsvenskan. Ser att vi är överens om ett par nummer, men givetvis skall Jeffs ha #7. Han spelar till höger. Han är engelsman och vet vilken ära det är att som högerbreddare spela med en sjua på ryggen. Jag är helt övertygad om att han redan tagit upp saken med Mr Walker. =)

#12 har inte ÖSK-ledningen tjingat den till "supportrarna". Grymt töntigt enligt mig, men men... ... och Antonen skall givetvis behålla nian han haft ett par år så Nedim måste få tian. Tycker att en elva som jag sa är gjuten på Nävers rygg.

Tror inte att Rodevåg kommer att ta plats tillräckligt ofta för att äras en riktig tröja så Jonaldos #20 passar ok.

Jag hoppas och tror att Antonen med ytterligare rutin verkligen kan ta klivet ner i backlinjen och både sköta defensiven och fylla på offensivt. Drömelven blir därför:

1. Westman (tar det säkra före det osäkra)

9. Antonen !!!
19. Haginge
4. Wikström
3. Riddez

7. Jeffs
8. Nordback
5. Larsen
11. Näver

21. Henriksson
10. Nedim "Hallonhäxan"
Wivallius
2007-01-10 22:47
Vad härligt det var att vara på Vinterstadion (!?!) och se ÖSK klappa till Boltic-Göta med 6-1. Toppen i väntan på träningsmatcherna på BA.
Örebro MR_FALKEN
2007-01-10 22:44
tänkte på ösk och fantv, nån som har planer på och köra fantv för ösks räkning nu när vi är i allsvenskan?

för övrigt annser jag att Nordin ska spela i ösk!
Örebro Sersant
2007-01-10 22:34
Ämne: Mittåt//
Tack för s....
Tänk på att siffran oxså innefattar dem som har förnyat sina abbonemang vilket göra så att den inte blir lika stor som den känns när man säger att man sålt 3000 redan i januaris början
Örebro jappel
2007-01-10 22:28
Ämne: Kul att se att det ä....
och då ska vi betänka att han skrev detta redan innan RR var klar :-)
Örebro jappel
2007-01-10 22:28
Kul att se att det är någon utomstående som tror på våra värvningar!! Inte för att jag vet var herr olausson har för fotbollskunskaper, men ändå :-)
Örebro jappel
2007-01-10 22:14
rirobban //
Jupp. Trist men sant.
Örebro jappel
2007-01-10 22:13
Bra att grabbarna visat framfötterna så pass att dom återigen får delta på ett P89 landslagsläger. 3 av60 från ÖSK och 5 av 60 från länet...det måste väl anses bra.
Hoppas nu bara att dom visar sig vara topp 20 också nu allihop. Så att det blir lite landslagsmatchande för dom också!
Örebro rirobban
2007-01-10 22:12
Mittåt//
Tack för snabbt svar. Innebär det också att stolarna kan stå tomma i vissa matcher då inte "sponsorerna" väljer att gå?
Örebro Mittåt
2007-01-10 22:09
rirobban// Ja, det stämmer. Men den siffran inkluderar även de biljetter som gått till sponsorerna, förlåt klubbens samarbetspartners.
Örebro rirobban
2007-01-10 22:07
En liten fråga.
Jag läste på Gefles forum att ÖSK redan sålt 3000 säsongskort. Stämmer det? Då är det en riktigt bra siffra så är tidigt på året:) Jag tror vi knäcker rekordpubliksnittet för 2000-talet denna säsong...
Örebro Mittåt
2007-01-10 22:06
Jesper Florén verkar att spela i ett juniorlag som heter B1 (se bilden). Detta lag verkar ligga fyra våningar ner i Ajax ungdomsakademi efter Jong Ajax, Ajax A1 och A-jun. Ajax är en massiv klubb och det skall nog mycket till för att man skall kunna slå sig fram där. De lär dock ha en mycket väl fungerande ungdomsverksamhet, så det är nog inte bortkastade år för Jespers del att träna och spela där. Oberoende av var han hamnar sedan.
Örebro Erki
2007-01-10 21:55
5 läsvärda artiklar idag! Asbra jobbat redaktionen! :-)
Örebro MAD FOR IT!
2007-01-10 21:47
Richard Richardsson, fansens nya gullegris :)
Örebro Joerny - o inget annat
2007-01-10 21:44
Appropå ungdomsproffs; någon som hört hur det går för Jesper Florén i Ajax? Får han mycket speltid o så. Det var väl deras b-junior-lag han skulle spela i va?
Örebro Erki
2007-01-10 21:26
Ämne: Aspen// Om du fått n....
Och när ni har fått ner filmen som .flv-fil kan ni använda ett program som heter SUPER © (gratis) för att konvertera filen till något annat filformat. tex .avi, .mpg m m
Väldigt enkelt att använda :-)
Örebro Aspen
2007-01-10 21:11
Ämne: Aspen// Om du fått n....
Mittåt//Många tack - kvällenm blir en lång njutning
Örebro Mittåt
2007-01-10 21:01
kubanen_90// Det vore säkert det allra bästa för Oskars del i så fall. Att som juniormålvakt åka till England kommer garanterat inte att leda till något spel. Det finns så mycket pengar i engelsk fotboll och målvakter är relativt billiga, så när behov uppstår så köper man helt enkelt in någon utifrån. Chansen att en talang framtagen inom de egna leden skall kunna ta en plats i ett A-lag är så gott som obefintlig.

Det bästa för Oskars del är säkert att försöka ta över A-lagsplatsen från Jonas Persson i år. Behöver han mer kvalificerad träning så är jag säker på att ÖSK inte skulle ha något emot om han kom över och tränade med dem ibland också.
Örebro kubanen_90
2007-01-10 20:56
Vill första av allt säga att det här är ett osäkert rykte. Enligt min kompis som går i samma klass som Oskar jansson så fanns han på skolan i går och han sa att han ångarde flytten till Tottenham. Eftersom han är hemma så kanske Tottenham har låtit honom lämna klubben. Dra era egna slutsatser.
Örebro Mittåt
2007-01-10 20:50
Aspen// Om du fått ned den som en .flv-fil (vilket jag fick) kan du använda en mediaspelare som heter VLC (VideoLan Client). Det är en mycket kraftfull mediaspelare, som klarar det mesta. Dessutom är den gratis.
Örebro joth
2007-01-10 20:49
Kan nämna att jag har börjat lagt upp ÖSKs träningstider på officiella. Träningar märkta med BA tränas på Behrn Arena, övriga på annan plats. Bara så ni vet....
Örebro joth
2007-01-10 20:47
Johannes//Tack för rapporten eftersom jag bara såg de första 15 minuterna!
Kanske ÖSK får sin gen Zidane... :-)
Örebro Aspen
2007-01-10 20:41
Ämne: Bra länk om man vill....
ÖSK-Marte//Efter jag laddat ner filmen - vilket program använder jag för att visa den. Har försökt med Media Player och Real
Örebro Johannes A.
2007-01-10 20:27
Fy fasiken, vad skönt att grabbarna har dragit igång igen. Dessutom slapp man lovikavantar och toppluva. :-)
Örebro Joerny - o inget annat
2007-01-10 20:27
Magnus Samuelsson har härlig inställning!
"Var hamnar ÖSK i tabellen efter sista omgången när årets Allsvenska är avslutad?
- Jag tycker att det ser intressant ut så jag tänker sticka ut hakan och säga den övre halvan!"
Örebro Mattias69
2007-01-10 19:54
Ämne: Det var bättre förr.....
hehe....när Larsen är i form då är han ruggit bra!
Svensk Fotboll B-A
2007-01-10 19:53
NA web-tv funkar inte för mig heller :(
Örebro jappel
2007-01-10 19:48
Ämne: Enkel matematik:
1....
Tjena Mackan...Kul att se dig på forumet igen!!! Det var minsann ett tag sedan.
Och inte kan du skylla på att du varit och kollat på träningar heller :-) Har du ett liv utanför fotbollens underbara värld också?!!?!! ;-)
Örebro _Adde_
2007-01-10 19:34
Ursäkta en gammal räv som inte är så haj på datorer... men om jag inte kan se NA web-tv, vad är det för fel då?
Annons: