/fotboll/osk/forum/8503.aspx/fotboll/osk/forum/8503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro K.Carlos
2007-01-22 21:12
Bagaren//
Ja den där myten hänger ju bara kvar sen 80-talet, eller var det 70?
Helsingborg Bagaren
2007-01-22 20:46
Vart tog reportagen om ert läktar-bygge vägen?
Har följt bilderna på det ända sen starten.

För övrigt så får man ju önska er välkomna tebax till AS.
Hoppas at ni spelar en trevlig fotboll numera.
Vi ses på Olympia...
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-22 18:50
Nordin har offensiva kvaliteter på hög allsvensk klass som är sällsynta hos Svenska spelare. De frågetecken jag haft om honom har varit hans inställning, fysik och defensiv. På träningarna verkar han ha spelat som anfallare och då är inte defensiven lika viktig som för en central mittfältare.
Örebro Grixx
2007-01-22 18:47
Bara att hoppas på snabb signing och inte att klubben drar ut på det.....och han plötsligt signar en annan AS-klubb nu när han nämns i rikspressen. Kanske en äcklig agent börjar ta sig an Nordin.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-22 18:33
Expressen kommer med en inteligent gissning, knappast fakta. Men det var väl länge sedan nån tog kvällspressens uppgifter som fakta.
Örebro Farsen äntligen slut...
2007-01-22 17:54
Liberate tu-teme ex inferis // Nej det är inte skumt. Vi gick upp som 2:a från SE och är allmänt känt som ett skitlag som spelat tråkig fotboll, Underbart!

Lagrell// Bara hoppas att han kan behålla självförtroende och tålamod trots att han kommer bli bänkad en del i början. Får han kontrakt tror jag han är en allsvensk toppklasspelare om 3 år.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-22 17:04
Nordin är en intressant spelare, jag tror att han blir erbjuden ett kontrakt och hoppas att han skriver på för ett antal år.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-01-22 17:01
Tycker inte att det är hemskt att vi tippas så dåligt av experterna,jag skiter fullständigt i hur dom gör men det är lite skumt att de flesta tippar oss som ett riktigt skitlag.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-01-22 16:39
Nordin Gerzic erbjuds kontrakt med ÖSK, menar Expressen i alla fall, intressant!
AIK Saywee
2007-01-22 16:32
Ämne: Till alla som tycker....
Jepp, helt rätt inställning, vi kan väl göra en AIK´are, de var ju tippade som nykomlingar att åka ur direkt ...
... å de blev nästan guld!
Örebro Farsen äntligen slut...
2007-01-22 15:17
Till alla som tycker att det är så hemskt att "experterna" tippar oss långt ner i tabellen// Finns väl inget negativt med att vi blir dåligt tippade!? Är ju underbart hur fotbolls-sverige underskattar oss och kommer hit och förlorar som Djurgården tex -04(?)

Örebro Chivas
2007-01-22 15:14
ÖSK!!
Örebro Mittåt
2007-01-22 12:47
Mäkligt tyst om Mirza de senaste dagarna. Som Saywee redan konstaterat. Jag undrar om han ångrat sig igen eller om bilen kört fast i en snödriva någonstans på småländska höglandet.
AIK Saywee
2007-01-22 12:00
Avslutar mitt hattric denna vita och kalla dag med att skriva att när vi möter degen den 21 mars är det vårdagjämning och det är mindre än två månader kvar dit och en av månaderna är kortare än alla andra och eftersom det inte är skottår i år så slipper vi en extra februaridag.

Men på Behrn Arena kommer det att bli ett sjuhelsikes skottår!!!
AIK Saywee
2007-01-22 11:30
Att Henke vill stanna i Man U, är det bra eller dåligt, jag menar för oss? Hur länge stannar han på ön?

Vi möter HIF borta 28 maj och hemma 24 sept. Publikt drar han ju säkert lite extra men med Henke i HIF är det kanske lite lurigare att hålla tätt bakåt för de svartvita eleganterna, eller?
AIK Saywee
2007-01-22 11:23
Jag är en positiv realist och tror faktiskt att ÖSK hamnar 5-8 i årets Allsvenska. För nästa års Allsvenska har jag högre drömmar ...

... å som ni förstår kan jag tippa ;-)

Som fler än jag tidigare har påpekat så är "nedre hälften av AS-lagen nästan jämförbara med övre hälften av SE-lagen", skillnaderna mellan dessa divisioner har år för år minskat.

Mittåt//
Tackar för att du förklarade min förvirring, det är ju skillnad på havsvatten och bräckt vatten.

Åpropå detta med fiske, det vore inte dumt att vara i fiskförsäljningsbranschen eftersom de har lediga måndagar och ÖSK spelar de flesta allsvenska matcherna just på måndagar.
Örebro
2007-01-22 11:16
"Experterna" hade nästan varje år tippat ÖSK i botten under dom 15-16 år vi var i allsvenskan förra gången - och när vi sen verkligen blev nedflyttade hade vi spelat till oss en mittenplacering.
Det blir nog likadant i år, vi kommer att vara bättre än tipparna tror!
Örebro bleke
2007-01-22 10:28
äh grabbar, ni kan ju inte tippa...ÖSK får spela RL när allsvenskan är slut ;)
Örebro rirobban
2007-01-22 09:08
Liberate tu-teme ex inferis//
Nykomlingar tippas alltid att komma långt ned i serien. ÖSK har heller inte gjort några nyförvärv som sätter sig i näthinnan hos de så kallade "experterna". Även om jag tycker att vi borde ha ett antal lag bakom oss så ska det göras i praktiken också. 5:a tror jag är att ta i (hoppas jag får äta upp det), men en placering mellan 7-10 kommer jag att tippa laget... :)
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-22 08:01
Liberate tu-teme ex inferis//

Tror de flesta har dålig koll på Superettan faktiskt... Eller så är de för fega för att våga tipp ÖSK högre än så!

Som det känns just nu tror jag ÖSK hamnar runt 7-8:a!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-01-22 07:47
Alltså varför tippas Ösk så långt ner i tabellen av alla experter?är vi så dåliga?första året är svårt?dålig koll på vilka som spelar i Ösk?eller tycker dom inte om Ösk?jag som är superoptimist placerar oss som 5:a
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-21 23:44
John tror jag satsar på karriär som satiriker och komiker efter att ha avslutat sin Karriär i ÖSK om 10 år :) Antagligen öppnar han komediklubb med Klingberg vid stor torget :D
Örebro Mittåt
2007-01-21 22:55
Saywee// Landskronasupportrarna har väl svårt att acceptera att en spelare som inte fick fortsätta i Örebro har något att tillföra deras fantastiska klubb.
AIK Saywee
2007-01-21 22:48
Att jag undrar beror på att jag smygtittat på den i dag uppdaterade "silly season" för LBOIS och där finns han i alla fall inte med ...?
Örebro Mittåt
2007-01-21 22:27
Saywee// Ja, i Öresund. I Bråviken var visst vattnet för grumligt.
AIK Saywee
2007-01-21 22:25
Detta har kanske inte så mycket med svartvitt att göra idag, men vart tog Mirza vägen? Eller är han ute å fiskar?
Örebro jappel
2007-01-21 22:04
Så härligt att läsa om näfvers ÖSK patriotism!
Hoppas att den ger utdelning i form av lite härliga mål för näfver och en topplacering för ÖSK!
AIK Saywee
2007-01-21 22:02
Ämne: Degerfors-ÖSK 1-2
A....
I år får vi väl bara en chans (21 mars, lustiga siffror på träningsmatchdatumet 2 och 1) att visa vilka som är bäst i länet. Seb bör nog vara med i minst 90 minuter i den matchen.

Tänk om man kunde spela på matchresultatet, 2-1!
... eller 8-0?
Örebro Sersant
2007-01-21 21:07
en intervju med Näfver
Örebro Joerny - o inget annat
2007-01-21 19:47
orebrosk_// Måste säga att det är en liten knepig utformning på Norrporten arena. Den verkar sakna någon slags symetri på läktarna. Men på nått sätt gillar jag arenan endå.
Annons: