/fotboll/osk/forum/8502.aspx/fotboll/osk/forum/8502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Åtvidaberg ouikard
2007-02-02 08:40
Kristian "Pligg" Bergström har tröttnat på ÅFFs uteblivna satsning. Han skulle nog passa på mitten hos er. Köp!
500.000 kr kostar han!
Ring Glenn Schiller
Örebro rirobban
2007-02-02 08:25
BBB/
Tack för att du ger en vettig förklaring:)
Örebro rirobban
2007-02-02 08:25
Intresset för ÖSK verkar riktigt stort nu:) Riktigt härligt med allt positivt kring ÖSK de senaste 2 åren. Hoppas detta fortsätter nu och att vi för alltid slipper bråka med licensnämden igen! Jag tror att vi kan spräcka det bästa pulbiksnittet för 2000-talet och det vore underbart:) Spelarna behöver vårat stöd och det ska de få...
Örebro Blå Bergen Blues
2007-02-02 08:16
riorobban o kribba//
Nu har ni väl snurrat till det! Stockholms stad = Stockholms kommun, dvs Stockholms kommun HETER Stockholms stad. Örebro kommun heter förresten Örebro stad och Solna stad är namnet på Solna kommun! Solna ingår förvisso i "Storstockholm" men det är väl en annan sak?

Så här står det i AIK:s (Allmänna Idrottsklubbens) stadgar: "AIK har sin hemort i Solna".... Glasklart!
Örebro BabyKladde
2007-02-02 07:12
Ämne: Ämne: Någon s....
Klubben har sålt ca. 1.800 privatabonnemang och kanske runt 1.000 till företag...
..hoppas Johannes hinner lägga upp min artikel om detta under dagen =)
(det blir en uppdatering av min förra artikel "ÖSK går mot rekord")
Örebro rirobban
2007-02-02 00:44
Ämne: Någon som har koll p....
Alla är ÖSK:are i grund och botten;) Det är väl i alla fall över 3000 säsongskort. Borde vara fler nu iofs. Snart ska jag också köpa säsongskort och se till att ytterligare en person kan räknas in där:)
Örebro Sersant
2007-02-02 00:37
Någon som har koll på hur många säsongskort som har sålts och hur många medlemmar ÖSK har?
Örebro rirobban
2007-02-01 22:34
kribba//
Det får stå så där ett tag... ifall jag ändrar till städer sen så ska det stå Stockholm bakom er. Men sålänge jag skriver kommuner så är detta rätt. Städer och kommuner är nämligen inte samma sak. Kanske dumt av mig och skriva "stad" som katergori framför. Men nu har det blivit så. Men både du och jag vet ju att AIK finns i huvudstaden och det vet nog de flesta. Men att Solna är en egen kommun vet inte alla, därför kan det vara kul att få reda på det;)
AIK kribba
2007-02-01 22:18
riorobban, tycker bara det är lite onödigt att skriva det,inte minst som örebro är en annan stad och internkäbblet mellan oss och våra lillebröder inte borde beröra er. På flera sätt är vi mer stockholmslag än våra lillkusiner på söder och östermalm.
Örebro rirobban
2007-02-01 22:09
Ämne: riorobban, synd att ....
Kribbano//
Solna är en egen kommun och det är kommuner jag skriver som du kanske kan läsa bakom. Att Solna sedan tillhör Stockholm vet väl alla redan!? Därför var det inte det som var intressant. Så haka inte upp dig på den punkten. Förresten så kommer serietippningen snart och det är väl viktigare än detta vi diskuterar nu!? :)
Örebro jappel
2007-02-01 22:09
Precis som Assyriska är ett förortslag (fast från Södertälje)

BP däremot är ett Stockholmslag :-)
Örebro jappel
2007-02-01 22:08
AIK är ett förortslag från Solna.
AIK kribba
2007-02-01 22:04
riorobban, synd att du föll för babiantrycket. AIK är som vi alla vet ett stockholmslag,oavsett vad div apor, alkisar och tjellefteåbor påstår. Vår hockey spelas på söder, vår födelseplats är biblioteksgatan i innerstan och vi spelade många år på stadion i innerstan. Vad mer behövs?

Örebro jappel
2007-02-01 22:02
låter bra att klubbarna förhandlar om vidarefösäljningsklausuler. Jag gillar inte riktigt tanken på att slänga ut pengar på en talang som gång efter annan visar att han inte har rätt psyke för att kunna blomma ut.
Det kan inte bli tal om några stora pengar i den här affären. Rynninges och nordins chans är ju såklart att han signar med ÖSK och lyckas motivera sig själv länge nog för att upptäckas av något storlag söder ut i europa.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-01 21:58
gile//

Det låter bra jäkligt bra om det stämmer! Mycket kan dock hända i förhandlingar, vi kan ju fråga Kribba som verkar titta in lite då och då ;-)
Örebro gile
2007-02-01 21:49
Nordins framtid blir ju i ÖSK...just nu är det rynninge som förhandlar med ÖSK..imorgon blir allt klart enligt mina kontakter:)) dvs Nordin själv:))
Örebro gile
2007-02-01 21:49
Nordins framtid blir ju i ÖSK...just nu är det rynninge som förhandlar med ÖSK..imorgon blir allt klart enligt mina kontakter:)) dvs Nordin själv:))
Örebro rirobban
2007-02-01 21:47
Hammarby är guidade i min blogg (se länktips)... jag håller högt tempo på lagguiden nu så jag kan koncentrera mig på serietippningen sen:) 5 lag kvar innan denna tippning äger rum...
Örebro Sersant
2007-02-01 21:44
rirobban:
Du ska inte lyssna på råttor ;), gå efter alla andra AIK är ett Stockholmslag oc kommer så att vara så länge dem ligger i Solna :)
Örebro rirobban
2007-02-01 21:36
kribba//
Det gäller kommuner om alla lag;)
AIK kribba
2007-02-01 21:33
riorobban, det blir ändå inte rätt när du inte snackar om komuner gällande andra lag. Du bör ändra om det till Stockholm.
Örebro Brus-Nilsson
2007-02-01 21:24
Ämne: Finns det NÅGON som ....Vad det gäller Yunus så är det nog säkrast att inte blanda sig i Migrationsverkets procedurer, det kan få oönskad effekt....
AIK Saywee
2007-02-01 19:07
Finns det NÅGON som kan kolla in när det kan bli ett avslut ang Yunus och Nordin, jag menar NÅGON som har kontakt eller kan tänka sig kontakta någon annan som kan vara delaktigt i dessa herrars framtid?

Med NÅGON menar jag NÅGON, som tränare, ledning eller liknande har förtroende för i en enkel fråga eller intervju.

Det är bara frågan NÄR det kan tänkas bli ett avslut/beslut som är intressant i detta läge, för jag förstår att man inte vill avslöja beslutet innan allt är klart.

Hoppas, hoppas att det ordnar sig, men hur länge skall man behöva vänta. Ovisshet är en jobbig känsla!
Örebro joth
2007-02-01 18:44
När det gäller träningsmatcherna så bokas de nästan alltid in med ett borta och ett hemma möte. Därav motståndet under denna försäsong. Möjligtvis att man kunde ha haft en annan ordning... men det är nog positivt att gå in i Allsvenskan med en positiv trend.

Å andra sidan så såg vi ju 2004 hur det gick när vi avslutade försäsongen med Enköping och Gefle... ingen repris på det tack.

Som det ser ut nu kommer vi att hamna på mellan 10-13 träningsmatcher under försäsongen, rekord?
AIK Saywee
2007-02-01 18:42
Fin intervju joth!

Jag får en känsla av att det verkar vara harmoniskt mellan trupp och tränarna och i truppen, men jag saknar fortfarande 2 st i truppen, Yunus och Nordin!
Örebro rirobban
2007-02-01 18:19
Ämne: riorobban, förrutom ....
Från Djurgårdarna fick jag klagomål över att jag hade skrivit Stockholm på er. Därför ändrade jag vilket gjorde dem nöjda. Inte lätt att vara alla till lags;) Men eftersom jag tar kommunvis och Solna är faktiskt en egen kommun så kör jag på den linjen. Det är väl ändå inte det viktigaste? Norling ska jag dock ändra... ;)
Örebro BabyKladde
2007-02-01 18:03
Håller med om att det kunde vart något bättre att möte ett starkare lag innan premiären.. men sen kan ju vissa avgörande skäl vara beroende på hur dom andra lagen lagt sin försäsongsplanering...
Örebro Sersant
2007-02-01 17:59
Kanske är så att han vill bygga upp en (som Lagerbäck hade sagt) vinnarmentalitet i laget. :)
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-01 17:47
Mackan//

Jag reagerade också på det, kanske prioriterar Patrick det offensiva spelet?

Personligen tycker jag det ska vara tvärt om med tanke på att vi är nykomlingar och släppte in ett antal billiga mål förra säsongen.
Örebro BabyKladde
2007-02-01 16:23
Ämne: Norra läktaren är ve....
håller med.
men dessvärre finns inte så mycket man kan göra än att skrubba stolarna, men tror inte nån direkt vill göra det...
Annons: