/fotboll/osk/forum/8501.aspx/fotboll/osk/forum/8501.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kalle Örebro
2007-01-23 15:08
Det har tydligen deltagit 1484 personer i undersökningen och då behöver man inte ha läst 90 poäng statistik för att fnysa åt det hela. Du kan ju räkna lite på själv hur många personer från Örebro som kan ha varit med i undersökningen. Jag drar slutsatsen att det är kvalitetsjournalistik på hög nivå.
AIK Saywee
2007-01-23 15:04
Cayenne//
I Örebro är fotbollen viktigast!
Örebro Aspen
2007-01-23 15:01
Ämne: Mirza hade tydligen ....
Mirza är en spelare med stort hjärta och en riktig krigare på plan. Hoppas det passar Er. Lycka till i år!!!
Landskrona Cayenne
2007-01-23 14:57
Mirza hade tydligen sett bra ut på träningen idag.Hoppas att vi får nytta av honom.

Men vad håller ni grabbar på med i Örebro? Se länk ;)
Örebro BabyKladde
2007-01-23 14:32
Ämne: Och så finns det upp....
Vad fort det går med vissa saker på läktaren alltså =)

Blir intressantare o intressantare ju mer den börjar bli färdig...
..ska bli kul o se när tak o väggar är på plats =P
AIK Saywee
2007-01-23 14:19
Ämne: Kollade nyss in AIKs....
ÖrebroSK//
Jag missade ditt inlägg tidigare, men då är vi i alla fall två som tycker lika, d.v.s. om det inte löser sig med Yunus behöver vi en anfallare till, eller?
AIK Saywee
2007-01-23 14:12
joth//
Fina bilder men det där vita f*nsk*p*t gör att jag får rysningar.

Jag har också skådat prognosen om plusgrader nästa vecka och hoppas hur mycket som helst att den stämmer!
Örebro Kronblom
2007-01-23 14:05
riktig fan//
konstigt att det ska till en Assyriska-supporter till att önska ner ÖSK till SE,Assyriska som är en förening i kris både vad gäller supporters och den spelarflykt som rådit i höst;tror ni blir kvar i div1 ett bra tag framöver!
Örebro joth
2007-01-23 13:38
Och så finns det uppdaterade bilder på Västra läktaren. Nu är alla takbalkar på plats... och dagsljus finns på Behrn Arena.

*Enligt prognoser så väntar plusgrader nästa vecka, vilken tur, försäsongen är räddad.*
AIK kribba
2007-01-23 13:25
När man ska tippa utgången på serien så kan man inte bara stirra sig blind på laget på pappret. Pengar är inte heller allt. Det är viktigare att ha en riktigt bra organisation och tränare än mest pengar på banken även om pengar självklart är viktigt det med.. Malmö blir säkert farliga, men dom måste få rättsida på spelsystem och bli jämnare och få bättre balans i laget, dom har haft problem med bla försvaret.., det gäller att värva rätt spelare också, inte bara ett stort namn. Vi får se hur det blir med Toivonen, det ser ju bra ut på förhand med den killen, men det har det gjort med malmös trupp i stort sett varje år,och dom vinner ändå inte varje år, långt ifrån.

Mittåt, varför ska det bara dansas en sommar? Gjorde Kalmar det? För vår del är topp 4 helt realistiskt, även guldstrid, jag är ändå hyfsat nöjd med en europaplats.

Att babianerna har mindre odds än AIK ser jag som ett dåligt skämt av Nordic Bet. Där visar dom noll koll om svensk fotboll.

Riorobban, förstår hur du tänker, ju närmare säsongstart, desto säkrare prognoser och färre spelare som tillkommer innan säsongstart. Men du kan ju å andra sidan redigera lite vid behov ;)

Örebro bison
2007-01-23 13:20
Tycker att det är trevligt här på svenskafans att man kan se hetaste forumen under det senaste dygnet, borde dock stå på varje forum hur många inlägg det har varit under det senaste dygnet.

I väntan på allsvenskan så kan man ju gotta sig åt lite froum-statistik.
Örebro bison
2007-01-23 13:18
Signa Nordin snarast möjligt. Vad jag förstår kan han användas såväl som anfallare som offensiv mittfältare.
Där har vi kanske Larsens ersättare - eller är jag ute och cyklar?

För övrigt tycker jag att ÖSK ska spela i helsvart dräkt!
AIK Saywee
2007-01-23 13:12
Ämne: riorobban, när kan m....
De tre som gör upp om guldet i 2007 års Allsvenska blir i bokstavsordning AIK, Helsingborgs IF och Malmö FF!
Örebro Mittåt
2007-01-23 13:09
Som på beställning:

Nu släpper NordicBet oddsen inför premiäromgången av Allsvenskan 2007.

Oddsen inför premiäromgången 1 X 2
Trelleborgs FF - IFK Göteborg 3.40 3.20 2.20
Brommapojkarna - Djurgårdens IF 7.00 4.00 1.50
IF Elfsborg - Malmö FF 2.35 3.20 3.10
Halmstads BK - Helsingborgs IF 2.75 3.20 2.60
Gefle IF - Örebro SK 2.15 3.30 3.40
AIK - Kalmar FF 2.05 3.40 3.60
GAIS - Hammarby IF 2.65 3.25 2.65

Som vinnare av Allsvenskan 2007 står Elfsborg som favorit tillsammans med Helsingborg, båda spelas till oddset 4.50. Om Brommapojkarna skulle vinna hela serien betalar det sig 500 gånger insatsen.

Oddsen på Vinnare Allsvenskan 2007
IF Elfsborg 4.50
Helsingborgs IF 4.50
Djurgårdens IF 5.00
Malmö FF 5.50
AIK 6.00
Hammarby IF 12.00
IFK Göteborg 15.00
Kalmar FF 25.00
Halmstads BK 40.00
GAIS 80.00
Gefle IF 100.00
Örebro SK 150.00
Trelleborgs FF 250.00
Brommapojkarna 500.00
Örebro Mittåt
2007-01-23 13:07
Malmö FF känns väl som det klart starkaste laget så här på försäsongen. Dessutom har de väl den bästa ekonomin. En inte oväsentlig faktor i sammanhanget. Elfsborg ser jag som den främste utmanaren. I övrigt är det väl inget speciellt med övriga lag. Djurgården och IFK Göteborg verkar på dekis och AIK dansade nog bara en sommar. Det brukar väl vara så.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-23 12:56
Ska man tro tränings rapporterna är MFF redan klara mästare...men så har det ju varit inför de senaste säsongerna också. Verkar råda positiv stämning där trots att det blåste snålt för inte allt för länge sedan. Eftersom jag alltid har fel när jag tippar svenskamästare måste jag därför tippa MFF.
Örebro ÖSK-Marte
2007-01-23 12:56
På ett sätt tycker jag det är synd att Mirza lämnar... Det är nåt så ovanligt som en ur-öskare som försvinner från klubben. Varför kunde inte ÖSK förädla denna talang till mer än en superettanspelare?
Örebro rirobban
2007-01-23 12:53
kribba//
Alla lag i min allsvenska guide ska först bli guidade så att säga. Varför jag inte vill tippa ännu är för att det är något för tidigt. Vill se ifall det kommer något oväntat nyförvärv plösligen. Men jag avslöjar lite i guidena vart jag tror lagen kommer att befinna sig och den fullständiga serietippningen kommer att komma inom en månad i alla fall. Tills dess får du hålla dig med att läsa andras tippningar som kommer upp här och där;)

Tack för intresset förresten;)
Örebro ÖrebroSK
2007-01-23 12:42
Kollade nyss in AIKs trupp och den ser väldigt stark ut! Detsamma tycker jag om Malmös trupp. Men Djurgården verkar göra en "omstart" för deras trupp ser ganska svag ut. Jag tror det står mellan AIK, Elfsborg och Malmö. Och jag tycker ÖSK behöver en till anfallare om det inte löser sig med Yunus. Det ser svagt ut på anfallsfronten..
AIK kribba
2007-01-23 12:38
riorobban, när kan man förvänta sig en fullständig tippning på din blogg? Ska bli intressant att läsa den.

Vilka tror ni andra det står emellan, smguldstriden dvs?

Själv tror jag chansen är mycket stor att guldet blir antingen gulsvart eller svartgult...ja färgerna gult och svart mao ;)
Örebro Mittåt
2007-01-23 12:21
Jag tror att Mirza valde fel klubb. Landskrona BoIS verkar vara en klubb där det för tillfället blåser rätt friskt. Styrelse, ordförande och tränare är kraftigt ifrågasatta. Frågan är om "Pude" överlever en halvknackig start i vår.

Mirza rekryteras dessutom till klubben för en roll som kanske inte är hans allra bästa. Risken är stor att han hamnar på bänken eller till och med i kylskåpet. Speciellt om det skulle vara så att tränaren får sparken och det kommer in någon ny som inte ser Mirza som anfallare. Som speluppläggare på mittfältet lär han knappast komma ifråga så länge som Jörgen Pettersson finns i klubben.
AIK Saywee
2007-01-23 12:11
Vid en titt i det svartvita skånelagets trupp tror jag att de kommer att göra en "Norrköping", de får nog rikta in sig på flera år i SE.

Det verkar dessutom vara en mycket dålig stämning i klubben, eller?
Örebro Grixx
2007-01-23 12:05
....och innan någon BoISare klagar nu så givetvis finns det bra sådana också.
Örebro Grixx
2007-01-23 12:03
Redan har några BoISare fått tokfnatt och kräks över Mirza. Livsfarlig klubb att skriva på för. Alltför många idiotfans som så fort något går fel hånar och ska sparka spelare och tränare.....från hetluften till helvetet alltså.

Norrköping hade varit perfekt för honom....men kanske utbildningsorten för tjejen var svår att lösa.
Örebro Mittåt
2007-01-23 11:48
Jaha, då var väl alla provspelarna från årets internmatch placerade inför den kommande säsongen. Så här gick det:

Armando Ibrakovic, 18, högerback från Sylvia.
Var en vända till Tyskland för provspel också. Bestämde sig för att stanna kvar i Norrköping hos moderklubben. Gjorde sig av med agenten Miro Jaganjac i samband med tysklandsresan.

Robert Damberg, 18, central mittfältare från Västerås IK.
Hamnade till slut i Bodens Banyklubb.

Alexander Gerndt, 20, anfallare från Visby/Gute.
Blev svartgul gnagare.

Stefan Larsson, 24, anfallare från Sölvesborg.
Visade även upp sig hos Mjällby, men hamnade i Kristianstads FF (div 1).

Mats Theander, 21, anfallare från Brage.
Var runt och provspelade en del. Bland annat i Enköping och Örgryte (tror jag). Fortsätter dock hos Brage.

Dessutom har vi haft en del andra spelare på prov. I en B-lagsmatch mot Djurgården deltog två spelare.

Emil Nilsson, 22, mittfältare från IFK Hässleholm. Har även han varit runt en del. Provspelar för tillfället med Assyriska i Södertälje.

Alin Vigariu, 26, mittfältare från IK Brage.
Provtränar nu med IFK Norrköping.
Örebro Mittåt
2007-01-23 11:45
Hade han varit skidåkare hade jag förstått om han valde Boden före Västerås. Som fotbollsspelare, nja.

Örebro ÖSKare i exil
2007-01-23 11:37
Ämne: Ämne: Ämne....
En konflikt mellan spelare och lag. Spelaren byter klubb till den han tycker passar honom bäst. Känns som en ganska vanlig situation. Om spelaren väljer Skiljebo eller Boden spelar knappast nån roll, han går dit han tror det blir bäst, till de som han känner förtroende för. Det förvånande i det hela tycker jag är VIKs uttalanden. Glad över att den tomten inte finns i ÖSKs organisation.
Örebro Mittåt
2007-01-23 11:25
Ämne: Ämne: Robert ....
Jag tror att det fanns en konflikt mellan VIK och Damberg sedan tidigare. Klubben tyckte att han kunde stanna ett år till i laget.

Sedan kan jag nog hålla med om att det verkar rätt korkat att åka till Boden för att utvecklas som fotbollsspelare om det i hemstaden finns två andra klubbar i ettan som alternativ. VSK dessutom ett lag som nog kommer att vara med och slåss i serietoppen. Men Damberg kanske inte ansågs tillräckligt bra för VSK. Men i Skiljebo borde han väl ha platsat. Men de kanske inte kunde erbjuda tillräckligt bra villkor.
AIK Saywee
2007-01-23 11:08
mittåt//
Det är precis som du skriver orealistiskt att smälta bort 1 dm snö, men å andra sidan fungerar ju snön som isolering mot kylan som i nuläget kommer uppifrån.

Detta är lite lurigt, man vill inte ha något som isolerar mellan värmeslingorna och planens yta, men samtidigt måste ju snön bort som isolerar som ett täcke mot kylan uppifrån. Kan man inte täcka med något smart som är lätt att lägga dit och lätt att ta bort?

Saywee gillar inte SMISK, Slask, Minusgrader, Is, Snö och Kyla!
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-23 11:04
Ämne: Robert Damberg (komm....
Nu blir jag ju lite nyfiken. För jag tycker uttalandena på VIK är otroligt personliga. "-Han valde det sämsta alternativet, vafan ska han däruppe och göra?".

En spelare som gått till en klubb som misslyckats uppnå sina mål och sedan provspelar för att hitta en ny klubb...missar jag något här men det låter inte som total idioti. Eller har jag missat något i såpan Damberg?
Annons: