/fotboll/osk/forum/8500.aspx/fotboll/osk/forum/8500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-04-18 11:54
Spelet i den allsvenska utvecklingsserien startar för ÖSKs del idag klockan 19.00 med en match mot AIK på Ulriksdals IP. För mer information kring matcherna i denna serie, se artikel på officiella.

Till Solna skickar man iväg en klart slagkraftig trupp med ett antal spelare som gärna vill visa att man förtjänar en plats i förstaelvan.

Följande spelare är uttagna: Richard Richardsson, Kristofer Jonsson, Fredrik Samuelsson, Fredrik Jansson, Magnus Samuelsson, Moses Reed, Glenn Holgersson, Ian Jeffs, Robert Walker, Nordin Gerzic, Yunus Ismail, James Frempong, Stefan Rodevåg, Zebastian Lovén, Fedja Jelecak och Pontus Brunzell.
Örebro Rasberg
2007-04-18 11:45
Maj månad blir helt sjuk för ÖSK. Hemma mot IFK, borta mot Bajen, Hemma mot MFF och borta mot Helsingborg. Inga dussinlag direkt. EXTREMT viktigt att vi tar en del poäng där för att inte halka för långt ner...
Elfsborg Guliganivasastan
2007-04-18 11:16
Marcus:

Jo, jag håller med dig totalt, Keene har inte visat nånting i princip sen han kom till IFE, han var ok i supercupen mot HIF men det känns som det kvittar. M. Svensson är inte i form om man får tro honom själv och igår var han grymt blek när han hoppade in. Jag vilja se mer av Denni Avdic som gjorde ett piggt inhopp mot MFF och som oxå var väldigt bra i Royal league i vintras oxå.

Måste bara säga att ni har lätt den snyggaste vinjetten här på SF, vänstermenyn är sjukt snygg.
Örebro joth
2007-04-18 11:14
När det gäller Larsen tycker jag helt klart efter att ha sett matchen en gång till att de gånger Larsen har bollen så händer det grejer i anfallet. Jovisst, märks hans missar men om han inte spelade på gränsen skulle vi inte få njuta av hans framspelningar. Larsen är gjuten i laget, precis som Haginge i Landslaget, snart...
Bara inte Ajax fick ögona på honom i går...
Örebro joth
2007-04-18 11:06
Erki//Håller med om Zoom... den ska nog tas med en nypa salt... är helt säker på att någon av Haginges rusher var snabbast igår. Sen är det ju också lite konstigt att inte någon av spelarna kom upp i samma siffror som i Gävle... Zoom ger en hysfsad bild av matchen men det är nog ingen exakt vetenskap, då krävs nog mer intrimmning av utrustningen.
Örebro bison
2007-04-18 11:03
Ämne: Ämne: Det mes....
Håller med Erki. Larsens insats var knappt godkänd. Kan väl vara så att jag har stora krav på vår gammeldansk. Han ser lite seg ut och slog bort lite för många bollar.
Hur som helst 1 pinne mot mästarna är långt ifrån någon katastrof - nu tar vi GAIS borta och kör över Trelleborg hemma. TFF var INTE bra på Söderstadion.
Örebro Erki
2007-04-18 10:57
Ämne: Det mest positiva, t....
Håller inte med dig!
Larsen håller i bollen alldeles för länge och tappade den ofta vilket ledde till många farliga omställningar för Efsborg.
Överhuvudtaget väldigt slarvigt passningsspel, ÖSK gjorde inte någon jättebra match offensivt igår.
Örebro Erki
2007-04-18 10:54
Aftonblaskans zoom-grej ska man nog inte lita allt för mycket på, den trodde ju att Seb var snabbast på plan i Gävle :)
Bilden som medföljer artikeln är dessutom tagen strax efter att passningen slagits. Passningen slogs med vänsterfoten och på bilden är bollen lite framför högerfoten. Ur den vinkeln bilden är tagen borde bollen inte synas alls ;)

Hur ska man kunna klämma in 3300 personer till på vallen?
Örebro bison
2007-04-18 10:52
Riddez är kung på att glidtackla, lyckas alltid vika in benet och suga åt sig bollen. Störtskönt, Glenns inhopp övertygade inte. Hoppas att Walker fortsätter med samma backlinje.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-18 10:51
Jag är supernöjd med ÖSK:s insats i går. Tycker man får ta matchen för vad den är. En nykomling mot de regerande mästarna. Ett mästarlag som förlorade två(!) matcher förra säsongen och som inte tappat några spelare. Jag är stolt över lagets moral med tanke på den tunga inledningen av matchen.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-18 10:47
Guliganivasastan//

Tackar, allt stöd behövs och vore välkommet med en trepoängare nu innan olyckskoparna börjar kraxa. Förresten, har inte Keene varit riktigt blek x 2 nu? Läge för det tunga artelleriet (läs: Mattias Svensson) nästa match?
Örebro joth
2007-04-18 10:46
Aftonbladets bild säger ju ingenting. Titta på reprisen på matchen, där granskar det situationen på "riktigt" genom att lägga ut en linje över planen och det var inte offside!

För övrigt ska nog båda lagen vara nöjda över 1-1. Spelmässigt i andra halvlek var ÖSK kvar i Superettan, men chansmässigt så var det lika.

Nåväl, ett bra lag vinner oavsett om domaren är dålig. Och igår var väl inget lag riktigt bra. Titta exempelvis på hur mycket ÖSK slarvade i passningsspelet. Här måste det till en skärpning... passningsspelet var under kritik i Gävle också... iofs då också från båda lagen.
Är det som Wirström nämde, problem med omställningen från vinterns Premier League eller Champions Legaue till den spelmässigt medelmåttiga Allsvenskan?
2007-04-18 10:44
Ja, vi, media och domarna såg att det var offside. Men inte ni, vilket är förståligt...:-)

Men som sagt, vi glömmer det där.
Marcus: Nä, det var tyvärr inte det just igår, men vi ska komma igen! Jag håller på er när ni möter sillstryparna GAIS!
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-18 10:42
Äsch, glöm det där nu. Dömt är dömt och lagen skulle haft varsin straff så udda är väl jämnt eller nåt sånt.

Var det verkligen Sveriges bästa lag som var på besök i går?
Örebro Dr. Cox
2007-04-18 10:41
Det måste väl ni också gjort eftersom ni säger att det var offside?
Örebro Romano
2007-04-18 10:41
Släpp offsiden nu. 1-1 blev slutresultatet. Tack och bock för 1 poäng.
Nu får vi sikta in oss på 3 poäng mot strykgänget GAIS istället!!
2007-04-18 10:39
Intressant att alla härinne satt exakt på den raden på läktaren som är i linje med spelarna. Av inläggen att döma så baserar alla härinne sin åsikt på Canal+ sändning och det är ju den man ser på bilden.

Sen bor jag inte i Borås...
Örebro Dr. Cox
2007-04-18 10:37
blabla bla.
I linje med spelarna kanske? Snälla berätta hur man gör i Borås när man bedömer?

Ni blev blåsta på en straff. Vi blev blåsta på ett offside mål. Utjämnat? Bra. Hälsa "knalleland".

EDIT: Förövrigt var den korta linjemannen helt lost in space när han kutade runt där vid sidan.
Löpträning nästa för han, foshooo
2007-04-18 10:34
Ja, det är ju samma vinkel som alla ni Örebroare bedömmer offsiden på... eller vilken vinkel bedömmer i från?
Headcoach
2007-04-18 10:33
ANG Målet & Aftonbladet ZOOM...

0.4m offside säger zoom? Bilden & reprisbilden på TV säger något annat!! Är zoom korrekt??!! Eller är tv bilden tagen ur en vinkel som gör att den lurar tv tittarna??!!
Örebro bison
2007-04-18 10:33
Ämne: Nu kan ni sluta tjat....
Sluta!

Bilden talar väl sitt tydliga språk - det är ju en elloslirare som upphäver offsiden!
Örebro Dr. Cox
2007-04-18 10:32
Härlig vinkel att bedöma offsiden ifrån.
Och sanningshalten i aftonbladets sk "nyheter" vet väl dem flesta sedan tidigare är enorm.

Nästan konstigt att dem inte hade skrivit att den INTE var offside. För det borde väl locka fler läsare.
"Domar skandalen som skakar Örebro".
Örebro Keblix
2007-04-18 10:32
ÖSK känns riktigt stabila defensivt.. men FAN hur länge ska man behöva se seb på topp? Kul att det blev poäng i premieren men det kändes som att titta på en div7 match ibland. WOHO! mitt första inlägg ha de gött,
2007-04-18 10:29
Nu kan ni sluta tjata om det där målet... Kolla in länken.
Örebro Marcus Avenbrand
2007-04-18 10:21
Ericson// Matchen sänds i repris på Canal+Sport2 klockan 13:15. Har matchen på VHS (jo, jag vet att det är gammalmodigt). Om du vill kan jag spela in den åt dig.
Örebro Ericson
2007-04-18 10:06
Någon som spelat in matchen?? Jag är spekulant på en kopia isåfall...
Örebro Mittåt
2007-04-18 09:42
Det mest positiva, tycker jag, efter två matcher är att det verkar som om Lars Larsen fortfarande håller för spel i allsvenskan. Jag var tveksam, men jag tycker att han hittills klarat sig tillräckligt bra. En del bortslagna bollar och så, men det är sådant som händer. När han avancerar rättvänd mot motståndarmålet så är det alltid en potentiell målchans på gång. Dessutom gör han faktiskt en hel del defensivt också - samtidigt som Nordback får mer offensivt utrymme.

Mittbacksparet och det centrala mittfältet känns rätt så bra för tillfället.
Örebro Kex Gunnar
2007-04-18 09:14
Tycker ÖSK gör än riktigt bra match. Antonen och Haginge helt suveräna. Blev även bättre när Holgersson kom in och Joel flyttade fram. Känns stabilare en med Näfver son säkert skulle göra sig som inhoppare sista 20-30 min med sin kvickhet och teknik. Nu tar vi Makrillarna.
Örebro Ericson
2007-04-18 09:03
Jävligt skönt att ÖSK-fans inte uppför sig som AIK och IFK-"fans" iallafall. Bilder i GP idag (på nätet också om ni vill se) på skräckslagna barn utanför Ullevi igår. Jag blir så förbannad! Hur ska de barnen våga gå på fotboll igen? Jag blir ledsen...
Örebro Arx
2007-04-18 08:56
Kul match. Osvenskt bra passningsspel från båda lagen. Värdelöst domarteam som tack och lov var lika usla åt båda hållen. De som dömer bort ett regelrätt mål, missar två solklara straffar (Nordback och Ishizaki) och visar ut Jönsson trots att han knappt (eller inte alls) nuddar Larsen borde inte få fortsätta döma på den här nivån. Katastrof! Fantastisk publik, underbar stämning på stan och härligt med nya kortsidan.
Annons: