/fotboll/osk/forum/8474.aspx/fotboll/osk/forum/8474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro BabyKladde
2007-01-23 20:13
K.Carlos;

Håller med! (därför skrev jag med det i texten)

Ståhl;

har dock ej fått hem biljetten än så vet ej om jag har fått fel plats.
Örebro Ståhl
2007-01-23 20:11
Jaha, då har jag fått fel årskort idag på posten...
I stället för 6 platser på sektion B dök 4 platser på sektion K upp.

Om någon här saknar sina och har ett efternamn som börjar på H så vet ni var de är...

Någon mer som har samma problem? Är det ÖSK eller biljettbutiken som jag ska ta kontakt med?

Örebro K.Carlos
2007-01-23 19:15
Äntligen har dom fattat att det inte går att ha 1 eller 2 biljettluckor, skönt att slippa se den där 30m långa kön utanför när domaren blåser i pipan.
AIK kribba
2007-01-23 18:41
saywee och riorobban, spelar ingen roll vem som blir nordligast eller sydligast. Jag gillar inte gifarna, dom gillar inte oss, vi har haft det svårt mot dom och dom spelar tråkfotboll.

Om det inte vore för derbyna, pengarna och intresset som gynnar AIK också fick gärna bajen och dif åka ner till div 4 för min del.Trots att vi i så fall blev enda stockholmslag förrutom bp.

Örebro BabyKladde
2007-01-23 17:44
Ämne: Jo, Thomas har nog s....
Thomas har slutat som fotbollsproffs och spelare, Ja!

..men kommer däremot vara med och fostra talanger och yngre spelare inom ÖSk ungdom har jag för mig att det var sagt.

Thomas kommer syssla med fotboll men inte som spelare i alla fall i år vad jag vet.
AIK Saywee
2007-01-23 17:36
Ämne: Sundsvall i allsvens....kribba//
Om Gefle åker ur kan det bli så att Gnaget blir vårt nordligaste lag, vilket kanske kommer att bli det sydligaste nordligaste lag någonsin i Allsvenskan?

... eller joth, eru me, statistiken?

ändrat, en bokstav blev anmärkningsvärt fel
Örebro rirobban
2007-01-23 17:24
kribba//
Kul att ha med lag från ställen lite högre upp vi vårat avlånga land;)

Sundsvall, Norrköping och Öster får gå upp för mig:=)
AIK kribba
2007-01-23 17:19
Sundsvall i allsvenskan? Nej tack.. jag gillar dom där dom huserade sist, i botten av se...
norrköping och öster får gärna komma upp för min del.
AIK Saywee
2007-01-23 16:41
Ämne: Nja, åtvid får nog h....
Norrköping och Sundsvall var lätta att önska till 2008 års Allsvenska, men lag nr 3 blev lurigare.

Jag valde mellan Åtvidaberg, Degerfors och Sirius men fastnade spontant för ÅFF, eftersom det kan bli publikt bra, med sitt läge i mellansverige, lagen från Skåne och Göteborg är inte publika och Degerfors hade kanske varit kul och publikt, men nästan bara för oss i Örebro och resultaten vet vi ju redan 2-1 eller 8-0, eller allt där emellan!

Sirius är en gammal klassiker som jag kanske mest önskade från hjärtat, eftersom mina barnbarn spelar där. Var Ralf spelat, ÅFF, DIF och xxx är för mig fullständigt ointressant när jag önskar.

Förresten, är det någon snö i Dublin, eller är den gröna ön grön?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-23 16:28
Jo, Thomas har nog slutat helt. Det är i alla fall vad som är sagt, men tänkte att han skulle vara perfekt i den rollen du söker..
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-23 16:27
Tanken är väl att det inte bara är ÖSK U som skulle få lite mer tyngd och erfarenhet utan en fin inskolning för spelaren att starta sin karriär som spelande assisterande tränare.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-23 16:24
Jag trodde Thomas skulle sluta spela helt, att kroppen sagt att nu får det va. Därav de andra namnen. Ser som sagt inte att någon av dessa skulle ta plats i ÖSKU redan iår. Samt att det behöver vara rätt sorts person, med rätt inställning och rätt intresse.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-23 16:21
ÖSKare i exil//

En Thomas Andersson menar du? ;-)

Det verkar ju i nuläget som att Lovén stannar och att Pavicevic+Lönnqvist flyttas ned. I slutet av förra säsongen då dessa spelade var Ungdom riktigt bra i vissa matcher så jag tror chanserna är goda till uppflyttning!
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-23 16:11
Suttit och tänkt på det här med ÖSK Ungdom. Samtliga verkar ju vara mer än överrens om att man vill ha upp dem i 2an. Frågan är vad man är villga att lägga ut för att uppnå det?

Skulle man kunna tänka sig att lägga en lite fetare lön på en äldre spelare som kan ge laget lite tyngd och erfarenhet? En Lars Larsen nästa år som spelande tränare? Eller en Magnus Samuelsson 35, Fredrik Jansson 30. En stabil spelare som samtidigt vill lära sig tränar biten t.ex.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-23 15:55
Nja, åtvid får nog hålla sig utanför allsvenskan. Att haft Raffe i klubben och bra säsonger på 70 talet verkar snarare hålla tillbaks klubben än föra de framåt. Då vore Degerfors betydligt roligare att ha i allsvenskan :)
AIK Saywee
2007-01-23 15:27
Nu till något helt annat, önskningar inför nästa års Allsvenska, d.v.s. det gyllene året 2008.

Jag avstår från att avslöja vilket lag jag vill ha nedflyttat, men skulle önska att Åtvidaberg, Sundsvall och Norrköping återkommer till finrummet, då får vi nog en bra och publik Allsvenska!
AIK Saywee
2007-01-23 15:14
Cayenne, de e lungt, det är bara så att vi håller inte på med detta i Örebro, vi åker oftast till Kumla, Nora eller Askersund när det är dags ...

... men vi håller på Örebro - Sportklubb så klart!
Landskrona Cayenne
2007-01-23 15:11
så så så...jag bara skojade.Kunde inte låta bli:)
Örebro BabyKladde
2007-01-23 15:09
Cayenne;

Håller helt med Saywee... =P
Örebro Kalle Örebro
2007-01-23 15:08
Det har tydligen deltagit 1484 personer i undersökningen och då behöver man inte ha läst 90 poäng statistik för att fnysa åt det hela. Du kan ju räkna lite på själv hur många personer från Örebro som kan ha varit med i undersökningen. Jag drar slutsatsen att det är kvalitetsjournalistik på hög nivå.
AIK Saywee
2007-01-23 15:04
Cayenne//
I Örebro är fotbollen viktigast!
Örebro Aspen
2007-01-23 15:01
Ämne: Mirza hade tydligen ....
Mirza är en spelare med stort hjärta och en riktig krigare på plan. Hoppas det passar Er. Lycka till i år!!!
Landskrona Cayenne
2007-01-23 14:57
Mirza hade tydligen sett bra ut på träningen idag.Hoppas att vi får nytta av honom.

Men vad håller ni grabbar på med i Örebro? Se länk ;)
Örebro BabyKladde
2007-01-23 14:32
Ämne: Och så finns det upp....
Vad fort det går med vissa saker på läktaren alltså =)

Blir intressantare o intressantare ju mer den börjar bli färdig...
..ska bli kul o se när tak o väggar är på plats =P
AIK Saywee
2007-01-23 14:19
Ämne: Kollade nyss in AIKs....
ÖrebroSK//
Jag missade ditt inlägg tidigare, men då är vi i alla fall två som tycker lika, d.v.s. om det inte löser sig med Yunus behöver vi en anfallare till, eller?
AIK Saywee
2007-01-23 14:12
joth//
Fina bilder men det där vita f*nsk*p*t gör att jag får rysningar.

Jag har också skådat prognosen om plusgrader nästa vecka och hoppas hur mycket som helst att den stämmer!
Örebro Kronblom
2007-01-23 14:05
riktig fan//
konstigt att det ska till en Assyriska-supporter till att önska ner ÖSK till SE,Assyriska som är en förening i kris både vad gäller supporters och den spelarflykt som rådit i höst;tror ni blir kvar i div1 ett bra tag framöver!
Örebro joth
2007-01-23 13:38
Och så finns det uppdaterade bilder på Västra läktaren. Nu är alla takbalkar på plats... och dagsljus finns på Behrn Arena.

*Enligt prognoser så väntar plusgrader nästa vecka, vilken tur, försäsongen är räddad.*
AIK kribba
2007-01-23 13:25
När man ska tippa utgången på serien så kan man inte bara stirra sig blind på laget på pappret. Pengar är inte heller allt. Det är viktigare att ha en riktigt bra organisation och tränare än mest pengar på banken även om pengar självklart är viktigt det med.. Malmö blir säkert farliga, men dom måste få rättsida på spelsystem och bli jämnare och få bättre balans i laget, dom har haft problem med bla försvaret.., det gäller att värva rätt spelare också, inte bara ett stort namn. Vi får se hur det blir med Toivonen, det ser ju bra ut på förhand med den killen, men det har det gjort med malmös trupp i stort sett varje år,och dom vinner ändå inte varje år, långt ifrån.

Mittåt, varför ska det bara dansas en sommar? Gjorde Kalmar det? För vår del är topp 4 helt realistiskt, även guldstrid, jag är ändå hyfsat nöjd med en europaplats.

Att babianerna har mindre odds än AIK ser jag som ett dåligt skämt av Nordic Bet. Där visar dom noll koll om svensk fotboll.

Riorobban, förstår hur du tänker, ju närmare säsongstart, desto säkrare prognoser och färre spelare som tillkommer innan säsongstart. Men du kan ju å andra sidan redigera lite vid behov ;)

Örebro bison
2007-01-23 13:20
Tycker att det är trevligt här på svenskafans att man kan se hetaste forumen under det senaste dygnet, borde dock stå på varje forum hur många inlägg det har varit under det senaste dygnet.

I väntan på allsvenskan så kan man ju gotta sig åt lite froum-statistik.
Annons: