/fotboll/osk/forum/8471.aspx/fotboll/osk/forum/8471.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-01-25 14:46
Ämne: Kul att höra bison. ....Vissa krönikor här på Svartvitt kan ibland bli aningen långa om det mest är så att säga utfyllnad. Intervjun med Hammar var som jag tidigare skrev innehållsrik.
Jag gillar å andra sidan att läsa tjocka böcker ;-)

EDIT: Generellt gillar jag krönikorna här på Svartvitt så detta inkägg ska inte ses som någon kritik mot er som skriver. Tvärtom tycker jag att ni gör ett oerhört bra jobb!
Örebro jensa_2
2007-01-25 14:18
Jahapp
Örebro bison
2007-01-25 14:10
Ämne: Tack alla ni som vis....
Hammar-intervjun må ha varit lång men den var innehållsrik. Jag hade i alla fall inga problem att plöja igenom den i rask takt!
Örebro bison
2007-01-25 13:54
Ämne: Som på beställning: ....
Djurgården som andrahandsfavorit?
Det tror jag personligen inte för ett ögonblick på. Har fått intrycket av att DIF är lite på dekis och tror att de kommer att bli ett mittenlag i år.
Örebro bison
2007-01-25 13:49
Ämne: intressant omröstnin....
Jag har inte sett Nordin in action, men efter vad jag har läst här så är jag helt klart för att knyta Nordin till Närkes stolthet!
Örebro bison
2007-01-25 13:48
Stort tack till er som sliter på redaktionen med krönikor och artiklar. Envetet bevakande av träningar i vinterkylan när vi andra sitter invirade i filtar hemma i soffan.
För oss som tyvärr inte bor i Örebro så är detta till oerhörd glädje.
Starkt jobbat!
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-25 13:47
Ämne: intressant omröstnin....
Jag håller med. det är kul med en spelare som engagerar. Det brukar ju också dra publik.
Örebro Kronblom
2007-01-25 13:36
intressant omröstning om Nordin där merparten av oss supporters vill helt klart se honom i ÖSK-tröjan,ska bli kul att se hur sportgruppen agerar i den frågan!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-25 12:28
Mycket bra intervju med Hammar! MAn får tacka för trevlig läsning ;-)
Örebro rirobban
2007-01-25 11:48
kribba//
Jag får börja med att tacka för de orden;) Jag ska försöka komma ihåg att pm:a dig när det drar ihop sig. Om inte annat ser du på något forum att jag lagt upp mitt länktips;)
Örebro Mittåt
2007-01-25 11:46
Matthew S// Äras den som äras bör. Det är Mackan som skall ha berömmet för intervjun med Hammar. En av årets absoluta höjdpunkter här på Svartvitt, tycker jag.
Örebro Matthew S
2007-01-25 11:42
Mittåt din intervju med Hammar var mycket intressant.
Tack för lång och trevlig läsning.
Skulle önska fler sådana långa artiklar.

"- Men jag ser bara konsekvensen av att inte lyckas och att du hamnar i en neråtgående spiral och mindre trovärdighet kring det satsning man säger att man gör och det infinner sig en viss ”trötthet”."

Håller med Hammar. Var nog viktigt att vi gick upp.

Örebro Sekt. E
2007-01-25 11:36
kribba/ Min åsikt är att Larsen håller hög klass den säsong som kommer, inte mycket längre. Detta för att han är 36 år och mentalt börjar fundera på vad som komma skall efter fotbollskarriären. Men för nu så tror jag att han är sugen på att visa allsvenskan vad han och Sport kan uträtta. Dessutom förefaller han ha en synnerligen stor vinnarskalle. Det är bra för oss. Lite oroväckande dock vem som ska ta över, och hur en sådan ska skolas in denna säsgon. Walker eller eventuellt Gerzic, om han får kontrakt. I Bästa fall köper vi hem Mambo Mumba, han går rakt in.
AIK kribba
2007-01-25 11:25
riorobban, skicka gärna ett pm till mig när du har allt klart på bloggen och ska tippa serien. Av det jag sett tycker jag du analyserade intressant och bra. Det är en riktigt bra fotbollsblogg, en av dom bästa jag läst,även om jag inte läst alla som finns tillgängliga.

Hur länge tror ni Larsen håller då? Han börjar väl bli lite till åren nu och har spelat för er länge.

Örebro Mittåt
2007-01-25 10:58
Det var en väldigt intressant intervju du gjorde med Hammar, Mackan. Och på sätt och vis blev den nog inte mindre intressant av att den fick ligga och mogna till sig ett tag.
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-25 10:02
TFF må ha ett starkt försvar men det har ju varit en hel del intressenter kring delar av den också. Fahkros kontrakt var ju en riktig långkörare och han kan nog försvinna både innan och under kommande säsgong. För TFF har väl mittfältet en del frågor också. Thylles kontrakt har väl gått ut också och han har väl varit en av nyckelspelarna i TFF samt att vad han den andra hette som drog till danmark. Med lite otur kan de vips stå utan centralt mittfält. Om sedan MFF får backkris och Fahkro gör en kanon säsong kan en transfere till sommaren bli mer än trolig.
Örebro Mittåt
2007-01-25 09:52
Trelleborgs Allehanda skriver idag om Axel Kjäll, som ser fram mot en bättre säsong än den han hade förra året. Fast han lär väl få svårt att slå sig in i TFFs ramstarka försvarslinje.
Örebro Mittåt
2007-01-25 09:48
På jakt efter ett nytt jobb.

Uppsala Nya Tidning skriver idag:
Brasse provar för Sirius
FOTBOLL. Det är inte bara amerikanen Teddy Niziolek som tränar med Sirius just nu. Även brassen Rodrigo Paulista är på plats för att visa upp sig.

Rodrigo Paulista, eller Nataniel Rodrigo Gallo Chavez som han egentligen, har ett långt och digert CV efter mångårigt spel i framför allt Brasilien, men även Ecuador, Peru och Belgien uppger Sirius officiella hemsida.

Till skillnad från de brasilianska spelare som tidigare har provspelat för klubben - Catimba och Bomba - är Paulista en skolad fotbollsspelare som har kvaliteter som skulle passa i superettan.
Tidigare under försäsongen har den 28-årige anfallaren bland annat provspelat för Örebro SK och finska VSP Vaasa.

Det här måste väl vara en av de två brassar som var med i en väldigt blåsig internmatch med Talangtruppen. Inte för att de gjorde något större väsen av sig.

Intressant hur den förmodligen helt oplanerade provträningen/provspelet med Talangtruppen plötsligt har blivit en merit i spelarens svenska CV. Det var ju inte så att ÖSK tog hit dem, utan de två brassarna dök väl upp mer eller mindre oanmälda.

Vad jag kommer ihåg av Paulista, så var han inte helt oäven, även om han inte var intressant för ÖSK som redan fyllt sina anfallspositioner. Helt omöjligt att han passar för Sirius är det väl inte.
Örebro BabyKladde
2007-01-25 08:37
Ämne: rirobban// Mässan bl....
Den nya mässan kommer kunna ta större konserter... Melodifestivalen kanske är ett alternativ? =P
Örebro Chipset
2007-01-25 00:21
rirobban// Mässan blir drygt 4000 kvm och jag är inte säker hur många som går in men med den storleken bör det gå in ett par personer.
Örebro rirobban
2007-01-24 23:58
Ämne: rirobban// Behovet a....
Hur många kommer den nya mässan att rymma då? För jag menar riktigt stor konserter och kanske melodifestivalen;)
Örebro rirobban
2007-01-24 23:56
Ämne: ÖSK måste signa Nord....
Om han är så bra att han kommer dra till en toppklubb direkt är det väl ändå ingen idé att värva honom! Tycker ÖSK ska satsa på spelare de får behålla. Men det är klart att man kan få ut lite pengar av honom kanske:) Alltid något klubben behöver.
Örebro gile
2007-01-24 23:47
Jag ser ÖSK träna nästan varje gång och det är rena lekstugan för Nordin...signar man inte honom då är det något annat som avgör och inte fotboll...kanske egna intressen...ÖSK MÅSTE SIGNA NORDIN...
Örebro gile
2007-01-24 23:44
ÖSK måste signa Nordin det har alla insett nu...till och med dom som hatar honom måste läga handen på hjärtat och erkänna att killen är en av dom bästa i ÖSK...Jag är övertygad att han kommer att göra succé så fort han kommer in i en allsvensk match och då blir det krig om honom i toppklubbarna i sverige. 100% säker....
Örebro Chipset
2007-01-24 23:35
rirobban// Behovet av en stor konserthall försvann väl i och med bygget av Örebromässan. Jäkligt tur att vi nästan hann bygga klart arenan innan de borgliga fick spelrum i kommunen. Vår kära Behrn har det inte lätt just nu.
Örebro Chipset
2007-01-24 23:30
Mackan// Klockren rapport! Längtar ner till plasten.

Signa Nordin & Muta migrationsverket!
Örebro Mittåt
2007-01-24 23:15
År 2003 hade Forward en säsong i Superettan. Men det gick inget vidare. Laget blev näst sist med 26 poäng och åkte ur serien tillsammans med IFK Malmö och Sylvia.
Örebro go_osk
2007-01-24 23:10
Redaktionen, tack för en strålande rapport från dagens internmatch samt alla andra innehållsrika intervjuer och inslag. De kontinuerliga rapporterna uppskattas extra mycket när man som jag har en bit till landets pärla:-)
Örebro Mittåt
I Västerås har man i princip samma problem då både VSK och VIK har sina planer förlagda till Rocklunda.
Örebro orebrosk_
rirobban...

ja såklart det förstår jag också jag tror aldrig att det har hänt förut men vem vet?
Jes det är självklart att arenor skall byggas runt om i stan... Det kanske även vore kul om bk forward kommer upp i se snart... och om dem vill ha en upprustning av trängens IP, så kan även den bli riktigt fin... (sen kanske även högre och forward lyckas skrälla någon säsong och vi får derbymatcher i örebro i allsvenskan =D)
Rätta mig om jag har fel... men visst fan spelade Forward i superettan för inte så längesen... eller är jag helt borta?
Annons: