/fotboll/osk/forum/8469.aspx/fotboll/osk/forum/8469.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Toro
2007-01-28 12:05
Saywee //

Sitter bara å svarar i telefon på Viasat,så enkelt jobb att man kan va lite små rund och ändå klara det.

Så får man en sån där läcker Johnny Cash-Wiskey röst me =)
Örebro BabyKladde
2007-01-28 12:03
Ämne: Skönt att du slapp k....Har inte läst något om inställda träningar.

Men om det snöar som det gör nu så blir det nog ingen träning imorrn eftersom kommunen nog inte hinner få bort all snö & värma upp gräset på ett par få timmar på morgonen, det är ju en del jobb med det där.

Men på ÖSK's hemsida så står det ju i och för sig att det inte är någon träning på BA förns på Tisdag. Sen kör dom bara eftermiddagspass imorrn.(troligen i gym eller nåt sånt)
AIK Saywee
2007-01-28 11:57
Skönt att du slapp köra, men du måste väl vara nykter på jobbet, eller? Verkar dock som att lite värme är på väg.

Hur har det gått med träningarna på BA, är det bara två inställda hittills? Ere nån som vet?
Örebro Toro
2007-01-28 11:36
Saywee // Jag slapp faktist köra :p

Men man blir ju frustrerad, vart i h*l*e*e var snön under mellandagarna när man var ledig?

Jag e faen säker på att den där tomten Lagrell är inblandad!
AIK Saywee
2007-01-28 11:21
Toro//
Ta det lungt nu, du kan inte bila till Karskoga om du fortfarande är full. Den enda som får vara fulltankad innan en resa är bilen!

Vi svartvita bryr oss om varandra, var rädd om dig och alla andra!

Snart är det vår, talgoxen tutar i träna och det droppar i från taken, solen värmer och vi tågar ner till BA och bara njuter av att få se de svartvita eleganterna showa på det gröna gräset!

Med förhoppningar från en längtande Saywee
Örebro Toro
2007-01-28 11:04
Faan att behöva bila till Karlskoga för att jobba...i snöoväder...fortfarande full.

Fy å blää!

Skriv nåt kul! =)

Forza SvartVitt
Örebro BabyKladde
2007-01-28 10:05
Saywee

Håller med dig... kan vi inte bli av med all snö osv.. ok, det gynnar ju Storstenshöjden som är positivt.
Men snön kom alldeles för sent den här vintern för att det ska vara kul.. sen sabbar det som sagt ÖSKs uppladdning...
AIK Saywee
2007-01-28 09:41
God morgon alla svartvita!

Sov lite längre idag, en ylande och skällande hund har hållit mig vaken delar av natten, han hade dock inte Zlatan på ryggen ;-)

Trevligt med O´Learys, där kan man se bortamatcher hemma med god stämning, om man är förhindrad att se bortamatchen live förstås!

Kan inte "Vädermaffian" få slut på det f*rb*sk*d* vita f*nsk*p*t som idag även finns i luften, det stör mig mycket, inte minst därför att det även stör ÖSK´s uppladdning!
Örebro ÖSKare i exil
2007-01-28 05:09
Tack BabyKladde och Sersant. Jag var sur över att ingen reagerade. Min egen reaktion på mitt resonemang var nämligen att det var fär jävligt men jag tror ändå på det jag skrev. Det är i förenings intresse att möjliggöra talangers möjligheter att gå vidare när bra möjligheter ges oavsett hur gärna vi vill se dem frälsa oss. Jag kommer att sörja när Kristoffer går till en annan klubb eller pajar ett knä lika mycket som jag kommer jubla när han hänger mål på mål från sin kant :)
Örebro Sersant
2007-01-28 02:33
Ämne: Emra gör det bra i H....
Låter lite mysko med Emra på kanten :S, men funkar de så funkar de väl :)
Örebro sahlin007
2007-01-27 23:36
O'Learys öppnar Mars-April i Apotekets gamla lokaler på Drottninggatan.

Örebro Aspen
2007-01-27 23:17
Emra gör det bra i HBK
Örebro Mittåt
2007-01-27 23:00
Mål-Otto har sedan höstsparkandet avklarats anslutit sig en tredje gruppering. Nämligen tränarmaffian. Han är numera ansvarig för träning och coachning av Strömtorps IK i div 3.

Och för att inte åldersbalansen skall rubbas alltför mycket i laget i och med hans frånträde har laget inför nästa säsong förstärkts med en mås som lärde sig flyga i BK Forward.

Därmed inget ont sagt om Strömtorp. Det är ett trevligt lag att möta och de försöker i allmänhet att spela fotboll.
Örebro # brorzan
2007-01-27 22:36
Spelarmaffia i Degerfors och pizzamaffia i Karlskoga (se länk). Är det månne samma grupp, ledda av Mål-Otto?
Örebro Sersant
2007-01-27 21:46
Håller med BabyKladde att han nog ska stanna i ÖSK 2 säsonger till och sen gå vidare till nån Holländskklubb el motsvarande. HAN SKA INTE SÄLJAS FÖR SKITPENGAR. ska han säljas så ska de vara +10mille, om han inte gör en urusel säsong, men då lär ju ingen vara interesserad.
Örebro BabyKladde
2007-01-27 20:48
Sälja Näfver? *hmm*

Om han nu skulle säljas, då ska det vara ett bra pris som ges och en stark klubb som ska vilja ha honom.

Men själv tycker jag att han ska spela i ÖSK 1-2 år så han får visa att han klarar allsvensk nivå först. Sen om nån större klubb i Europa ger ett bra pris och Näfver är intresserad kan ÖSK börja fundera, men annars ska han stanna hos oss =)
Örebro Brus-Nilsson
2007-01-27 19:32
Ämne: Never sell Kristoffe....
We´ll näver säll Näfver......bäver!!! ;-)
Örebro Mittåt
2007-01-27 19:24
Jag tror att det ligger en hel del bakom Kabous påstående. DIFs klubbledning är knappast så klantiga att man sparkar Kabous med fem dagar kvar av det internationella transferfönstret. Utan en ny klubb har man ju kvar lönekostnaderna.

Varför gör man då det nu? Jo, rimligtvis efter påtryckningar från en grupp tongivande spelare i truppen. Verkar klart rimligt.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-27 19:24
Självklart ska vi sälja våra talanger om det kommer en utländsk klubb som erbjuder en generös summa pengar och spelaren själv vill iväg.

Men att sälja talanger inom Sverige är jag emot med Emra som undantaget. Det var alldeles för uppenbart att han ville bort från ÖSK med tanke på det antal provspelsadresser han hann avverka på kort tid. Tror inte att det fungerar med att behålla spelare som vill iväg, men samtidigt kan man inte släppa sin spelare hur som helst bara för att de vill vidare!
AIK Saywee
2007-01-27 19:08
William Shakespeare//
Tackar, vi går för guld ...

... åkte du tåg i går från Göteborg till Stockholm, eller?
GAIS William Shakespeare
2007-01-27 19:02
Never sell Kristoffer Näfver, never ever...
Go for gold ÖSK, brake some legs on gnaget.
HEJA GAIS...
AIK Saywee
2007-01-27 19:00
Ämne: jag håller med Kabou....Jag är nog nästan benägen att hålla med dig, men kan inte hela sanningen bakom verkligheten. Men det är mycket dåligt att inte ge honom chansen att hitta något nytt tidigare, om det är så det är i "verkligheten"?!

Men å andra idan har väl Kabous ett lurigt lynne?
AIK Saywee
2007-01-27 18:56
Inge bra på teve, svinkallt ute, Hindermässan ihoplockad, solen har gått ner för länge sedan!

Vad kan man göra ...?

... HEJA PÅ ÖSK!!!
Örebro Gordon
2007-01-27 18:55
Tack för din inlägg/krönika, ÖSK_are i exil.
Roligt när det är olika skribenter.
Jag tror dock att du slår in öppna dörrar eftersom det är just denna affärsverksamhet Spelarinvest har tänkt ägna sig åt.
Örebro adam2222
2007-01-27 18:55
jag håller med Kabous om dem ändå skulle släppa honom så skulle dem väl kunna gjort det lite tidigare så han skulle hunnit hitta en ny klubb
AIK Saywee
2007-01-27 18:51
Hallå!

Vi är sju inne nu, 7 up!

Skriv nå´t, vad som helst, svart på vitt, eller är detta längsta stoppet i svartvitt´s forumhistoria, över 5 timmar? (på "dagtid")

Vad kan vi debattera? Efter att ha läst GT´s inlägg tror jag att jag inte orkar med att skriva något just nu, den gubben (Lagrell alltså) slår alla rekord som irritationsmoment!

Men vad sägs (skrivs) om pappers-NA´s artikel om "Spelarmaffia i degen"? Sådant finns ju inte i vår trupp!

Chivas//
Var är du?

FORZA ÖSK!!!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-27 13:37
Ari//

Svarade en AIK:are på den frågan nyligen om jag minns rätt. Min personliga tanke är att det redan nu ser spännande ut, vi har kvar stommen från Superettan och har förstärkt målvaktspositionen, försvaret och anfallet. Dessutom har vi Nedim Halilovic som kom in sent förra säsongen och gjorde succé med 7 mål på 8 matcher.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-27 13:32
Det blir Drottninggatan vid gamla apoteket...
Kalmar Ari
2007-01-27 13:31
Hej ÖSK-fans ! Välkommen till allsvenskan ! Hur
ser ert lag ut och hur går det i allsvesnkan 07. Rodevåg kan bli ett klipp ???
Örebro Toro
2007-01-27 13:11
O'Learys skulle väl hamna strax intill SF va?
Annons: