/fotboll/osk/forum/8465.aspx/fotboll/osk/forum/8465.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-31 17:27
Vi hade en norrman från Flora på provspel i december 2003 om jag minns rätt..

Hammer, Hammar, Hamre eller något liknande.
Örebro
2007-01-31 17:23
... ska vara estnisk landslagsman!
Örebro BabyKladde
2007-01-31 17:21
Ämne: Ämne: Ämne....
kan hålla med..

..ÖSK bör nog bygga på försvaret som du säger, Avgå Lagrell.

Det kommer vara den viktigaste biten för oss som återvändare/nykomlingar.

Anfallet & Mittfältet's offensiva bit vet vi nästan vad den går för redan =P
Örebro
2007-01-31 17:19
Var det inte en lettisk landslagsman från FC Flora som var påtänkt för ÖSK för två-tre år sedan?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-31 17:09
Ämne: Ämne: FC Flor....
FC Flora kommer från Estland ;-)

Är lite oroad över motståndet i träningsmatcherna, tycker att försvarsspelet bör vara prioriterat i träningsmatcherna eftersom vi inte kommer kunna spela lika offensivt i Allsvenskan som i Superettan!
Örebro BabyKladde
2007-01-31 17:06
Ämne: Ösk-Power // Utvisni....
Såg att ni skrev lite om Anders Frisk ^^

Minns dom matcher han brukade döma under 2003 & 2004 på dåvarande Eyravallen.. Han vart utbuad varje gång, ingen gillade honom i Örebro.
Örebro Gogo Vahlin
2007-01-31 17:05
Ämne: En het innermittfält....
Jag ser fram emot en träningsrapport, var längesen nu.
Det är ju liksom dagens höjdpunkt=)
Örebro BabyKladde
2007-01-31 17:04
Ämne: FC Flora besöker Beh....Tycker det är roligt att få möta ett europeiskt lag =)
Sen hur bra dom är vet man aldrig.
Men det är ju en kul grej och ger en liten syn på hur fotboll från Estland är =)
Örebro joth
2007-01-31 16:59
FC Flora besöker Behrn Arena den 21/2. Se länk.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-31 16:19
Hallandstune//

Listan var mer lag som jag anser vi har en mycket realistisk chans att hamna före i tabellen. Missade att Fakhro ser ut att stanna, men Bjurström har lämnat och så även Andersson. Båda är väl innermittfältare om jag minns rätt? Offensiva också?

Tror inte att Cetinkaya blir en förstärkning, han har skapat en del rubriker kring sig på senare år och har inte direkt varit populär bland Södra-fansen.

Vet inte på vilken position MAgnus Andersson ska användas men jag tycker det känns tunnt på forwardssidan om Mensah är den som ska hålla uppe offensiven!
Örebro Gogo Vahlin
2007-01-31 16:12
Ämne: Hur gammal är Jocke ....
Jocke Green är född i maj 1986. D.v.s han fyller 21 bast i år
Örebro Ösk-Power
2007-01-31 16:06
Hur gammal är Jocke Green?
Trelleborg Hallandstune
2007-01-31 14:31
Avgå Lagrell//
Kul att se att ni fortfarande tänker på vår insats mot BP i sista omgången ifjor. :o)
Läste lite om vad du tror om lagen som du vill ha efter er i serien, bl a TFF.
Vi har inte tappat mer än EN viktig spelare, dock en av de viktigaste. Är också helt säker på att vi inte kommer att se någon "videojugge"-värvning eller liknande.
Däremot håller jag med om att det ser lite tunt ut framåt med bara en anfallare som ser ut att hålla allsvensk klass. Mycket kan dock hända än med fler spelare som ska provspela, men ju längre det dröjer desto mer orolig börjar man blir.
Tror själv att både ÖSK och Trelle kommer att hålla till på nedre halvan med förhoppningsvis några lag bakom sig.
Väl mött nästa säsong!
Örebro Kronblom
2007-01-31 13:10
chipset//tycker att Riddez visade förra säsongen med bravur att han fixar att spela back,nu spelar vi Allsvenskt och det blir såklart tuffare men jag tror ändå Riddez fixar att spela back även i Allsvenskan.Jag ser dock Riddez främst som mittfältare men jag tror det kan komma att bli en fördel att fortsätta använda Riddez som samma offensiva ytterback som han visade i SE!
Örebro Chipset
2007-01-31 13:02
Visst, Riddez är given som vänsterback men jag tror han får det tufft i år. Dels har vi har ju fullt ut inte fått svar på hur han klarar positionen defensivt och dels vet vi ju inte hur långt ner i banan han hamnar i år. Kan tänka mig att han inte kan gå lika mycket framåt som i S1. Jag tycker Riddez är den bästa offensiva vänsterbacken i allsvenskan. Klarar han det defensiva också så är det bara att mysa när telefonerna börjar hoppa på kansliet...
Örebro ÖrebroSK
2007-01-31 12:32
Ösk-Power // Utvisningen på Fredrik Samuelsson var felaktig. Kommer du inte ihåg domaren som fick folk att svära mer än vanligt? Anders "solariekungen" Frisk. Han är och förblir en stor skam för Sverige. Jag hatar honom så jävla mycket. ÖSK hade spelet hela matchen men han förstörde allt för oss.

För övrigt så kommer Jocke Green ta chansen och spela på högerbacksplatsen. Han är en barndomsvän till mig och jag vet att han ger allt. När vi lekte krig sprang han och dom "äldre" runt kvarteret på bästa möjliga tid, och gissa vem som vann? Han har ju sysslat med friidrott förut om jag inte minns fel. Att han inte kommit upp till a-laget är väl bara för att han är som Larsen i vårat a-lag, dom behövde honom i ÖSK ungdom på samma sätt som vi behöver Larsen. Men jag tycker Fredrik Samuelsson ska stanna i ÖSK, han ger allt på matcherna och han höjde sig betydligt mycket mer i år än förra säsongen.

ALLA till Gävle!
Örebro MAD FOR IT!
2007-01-31 11:02
när skriver lundblad på ?
Örebro Ösk-Power
2007-01-31 10:18
Anser fortfarande att en ny högerback vore det ultimata. Är tveksam till FreSa, har sett han under ett antal år i ÖSK-dressen och är inte speciellt imponerad.

Kommer inte glömma när han gjorde sitt felpass mot GAIS första säsongen i superettan. Resultatet blev 1-1, och sen hans utvisning mot Kalmar 2004, då kalmar vann med 1-2.

Wikström och Haginge skulle kompletera varandra bäst. Wikström med sin storkel och styrka, och Haginge med sin snabbhet. Återigen: Haginge är ingen ytterback, utan mittback.

FreSa= För osäker
Jansson = För sölig, börjar bli till åren.
MaSa= Också till åren. Håller han efter sin skada?

Skulle vilja se Destin Makumbu från Boden i ÖSK-tröjan.
Backlinjen:

D.Makumbu--Wikström--Haginge--Riddez

Ett bra lag bygger man från gruden, precis som ett hus.

En av Allsvenskans bästa försvar?
Örebro Hlynur
2007-01-31 09:52
Borde inte Sebastian Henriksson testas på högerbacks positionen?
Örebro rirobban
2007-01-31 09:34
Mackan//
Du läser mina tankar:)
Jag anser att Haginge idag är den bästa högerbacken. Men om F.Samuelsson imponerar på träningen och träningsmatcherna så ska han självklart få sin chans tycker jag. I såna fall är Wikström och Haginge mitt mittbackstips:)
Örebro Mittåt
2007-01-31 09:31
Bra med Nordin, tycker jag. Om nu allt går i lås. Jag såg honom i några DM-matcher förra året och blev inte helt imponerad. Vad som verkade vara en dålig inställning hade väl förmodligen sitt ursprung i bristande ork. Nordin hushållade helt enkelt med resurserna.

Hur som helst med det. Om han lyckas träna upp den fysiska statusen till allsvensk nivå, så kommer ÖSK att ha tre intressanta mittfältsalternativ att välja på vid sidan av paret Nordback/Henriksson. En gammeldansk, en bosnisk trollkarl och en som springer mer än han går. Kul!
Örebro Jimpa_90
2007-01-31 08:23
ÖSK!!!
Örebro gile
2007-01-31 08:16
Det viktiga är ju att ÖSK har börjat samarbeta med någon i alla fall...förut var det en massa spelare som försvann från forward till andra klubbar utan att ösk var intresserad...det börjar hända något i alla fall:)
Örebro Mittåt
2007-01-31 08:10
Papperstidningen skriver idag också om Sandro Pavicevic och Niklas Lönnqvist. De tränar denna vecka med BK Forward. Rynninge har också hört av sig för att få in dem på provträning.

I det här fallet har väl begreppet provträning en delvis annan innebörd än den man är van vid. Oftast så handlar det ju om att klubben testar spelaren, men i det här fallet är det nog snarast tvärtom.

Sett utifrån de två spelarnas utvecklingsambitioner så känns en övergång till Forward rätt så bra. Trist bara för ÖSK Ungdom som nog räknat med dem i jakten på ett avancemang till div 2.

Trist också på sätt och vis för Rynninge om det går så här. De släpper Nordin till ÖSK och får samtidigt se två duktiga spelare gå från ÖSK till Forward.
Örebro gile
2007-01-31 07:57
Där ser ni att jag hade rätt... nu är det helt klart att ÖSK vill ha Nordin...det återstår bara att komma överens med Nordin och rynninge...blir mkt roligt att titta på ÖSK det här året!!!
Äntligen är min favorit med hurra!!!!
Örebro Johannes A.
2007-01-31 00:40
Avgå Lagrell//
Ett dolt nyförvärv, eller? ;-)
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-31 00:01
Hittade en lyckad artikel på Wikipedia... Haha ;-)
Örebro Johannes A.
2007-01-30 23:38
orebrosk_//
Precis som Avgå Lagrell! skriver så har han inte varit mycket verksam på de uteträningar man bevittnat och eftersom vi inte går på gamla meriter så får han inte plats då ljumskproblem har satt stopp för honom.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-30 22:46
orebrosk_//

Riddez har varit skadad en hel del i Januari, det är nog därför han inte är med...
Örebro orebrosk_
2007-01-30 22:41
ingen Riddez i januarielvan?? Han är ett självklart val för mig på vänsterkanten... vill definitivt inte ha FrSa!!
Annons: