/fotboll/osk/forum/8464.aspx/fotboll/osk/forum/8464.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2007-01-31 22:34
Grixx//
Om Nordin och Yunus "hamnar på papperet" tycker jag att vi har ett bra lag för Allsvenskan eller ska vi kalla det ett bra allsvenskt lag?

OK, jag kanske är den förste att skriva detta, men att kaxa för släkten det behövs inte alls ;-)

Å det kommer att räcka långt tror jag! Skador och annat skit känns lite mindre problematiska när vi har det lag som de flesta egentligen har trott på från början. Jag tillhör dock inte skaran som är så besatt av att vara först med några slags nyheter om nyförvärv eller liknande, jag väntar tills papperet är underskrivet innan jag tror något. Därav min ironi och irritation ibland, men ...
... det viktigaste FORZA SVARTVITT!

Örebro rirobban
2007-01-31 22:32
Ämne: Om Anttonen ska spel....
Självklart kommer Jeffs ta platsen som högerytter ifall Anttonen går ned. Det är en riktigt härlig spelartyp som jag tror vi kommer få se mycket av den här säsongen;)
Örebro rirobban
2007-01-31 22:30
Ämne: sersant...

Ingen ....
Holgersson är vänsterback alternativt mittback. "Sersant" nämner ju högerbackarna i sitt inlägg;)
Örebro orebrosk_
2007-01-31 22:18
sersant...

Ingen holgersson ??
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-31 20:56
Om Anttonen ska spelas som högerback behöver vi väl en högermittfältare? Eller ska Anttonen och Green ta platserna som högerback/högermittfält?

Kul att det verkar gå bra för Glenn. Han fick en bra start men hade en lite tyngre period ett tag, tror det kan bli riktigt bra med honom som mittback!
Örebro Sersant
2007-01-31 20:28
tycker de verkar som att Walker vill spela Anttonen som högerback och då tycker jag högerbacken är löst. Finns ju frågetecken runt alla högerbackar men nån borde ju funka :).

- Anttonen - Håller offensivt de vet vi men hur är de med defensiven?
- Samuelsson - Kan han höja sig under försäsongen?
- Green - Helt oprövad på så hög nivå
- Haginge - Bättre centralt men kan vara en nödlösning på kanten, håller inte offensivt
Örebro Sersant
2007-01-31 20:21
Varför spelar dem mot Flora och Degen hemma kl 15 på Onsdagar :S, vill dem att folk inte ska kunna komma :S.
Örebro Grixx
2007-01-31 20:18
....måste själv säga att det ser lovande ut på spelarfronten....backsidan möjligen ett frågetecken.

....nu är det bara att avvakta spelet de första träningsmatcherna

Sedan är det bara kul om spelet då blir bra men de senaste åren har vi sett att träningsmatchernas resultat inte behöver betyda ett jota för seriespelet.

ÖSK slutar trea eller fyra i år. Bara så att ni vet vem som sa det först ;-)

Örebro Grixx
2007-01-31 19:54
Saywee// Grattis grattis har vi ett bra lag då det har jag totalt missat...det måste du vara den förste att säga. Grattis du är först!!! något att kaxxa för släkten med....

.....;-)
AIK Saywee
2007-01-31 19:42
Nu är snart det bara Yunus som fattas, på papperet, eller? Sedan har vi ett bra lag för Allsvenskan!
AIK Saywee
2007-01-31 19:31
Härligt "gile" att Nordin G "blir klar" för ÖSK, hoppas att han skriver på? Det har jag totalt missat! Å du var först, fantastiskt!
Örebro Erki
2007-01-31 17:32
Ämne: Vi hade en norrman f....
Tor Henning Hamre hette han visst (se länk).
Kul att Nordin Gerzic verkar vara på gång, han kan som sagt bli en riktig joker i Allsvenskan.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-31 17:27
Vi hade en norrman från Flora på provspel i december 2003 om jag minns rätt..

Hammer, Hammar, Hamre eller något liknande.
Örebro
2007-01-31 17:23
... ska vara estnisk landslagsman!
Örebro BabyKladde
2007-01-31 17:21
Ämne: Ämne: Ämne....
kan hålla med..

..ÖSK bör nog bygga på försvaret som du säger, Avgå Lagrell.

Det kommer vara den viktigaste biten för oss som återvändare/nykomlingar.

Anfallet & Mittfältet's offensiva bit vet vi nästan vad den går för redan =P
Örebro
2007-01-31 17:19
Var det inte en lettisk landslagsman från FC Flora som var påtänkt för ÖSK för två-tre år sedan?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-31 17:09
Ämne: Ämne: FC Flor....
FC Flora kommer från Estland ;-)

Är lite oroad över motståndet i träningsmatcherna, tycker att försvarsspelet bör vara prioriterat i träningsmatcherna eftersom vi inte kommer kunna spela lika offensivt i Allsvenskan som i Superettan!
Örebro BabyKladde
2007-01-31 17:06
Ämne: Ösk-Power // Utvisni....
Såg att ni skrev lite om Anders Frisk ^^

Minns dom matcher han brukade döma under 2003 & 2004 på dåvarande Eyravallen.. Han vart utbuad varje gång, ingen gillade honom i Örebro.
Örebro Gogo Vahlin
2007-01-31 17:05
Ämne: En het innermittfält....
Jag ser fram emot en träningsrapport, var längesen nu.
Det är ju liksom dagens höjdpunkt=)
Örebro BabyKladde
2007-01-31 17:04
Ämne: FC Flora besöker Beh....Tycker det är roligt att få möta ett europeiskt lag =)
Sen hur bra dom är vet man aldrig.
Men det är ju en kul grej och ger en liten syn på hur fotboll från Estland är =)
Örebro joth
2007-01-31 16:59
FC Flora besöker Behrn Arena den 21/2. Se länk.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-01-31 16:19
Hallandstune//

Listan var mer lag som jag anser vi har en mycket realistisk chans att hamna före i tabellen. Missade att Fakhro ser ut att stanna, men Bjurström har lämnat och så även Andersson. Båda är väl innermittfältare om jag minns rätt? Offensiva också?

Tror inte att Cetinkaya blir en förstärkning, han har skapat en del rubriker kring sig på senare år och har inte direkt varit populär bland Södra-fansen.

Vet inte på vilken position MAgnus Andersson ska användas men jag tycker det känns tunnt på forwardssidan om Mensah är den som ska hålla uppe offensiven!
Örebro Gogo Vahlin
2007-01-31 16:12
Ämne: Hur gammal är Jocke ....
Jocke Green är född i maj 1986. D.v.s han fyller 21 bast i år
Örebro Ösk-Power
2007-01-31 16:06
Hur gammal är Jocke Green?
Trelleborg Hallandstune
2007-01-31 14:31
Avgå Lagrell//
Kul att se att ni fortfarande tänker på vår insats mot BP i sista omgången ifjor. :o)
Läste lite om vad du tror om lagen som du vill ha efter er i serien, bl a TFF.
Vi har inte tappat mer än EN viktig spelare, dock en av de viktigaste. Är också helt säker på att vi inte kommer att se någon "videojugge"-värvning eller liknande.
Däremot håller jag med om att det ser lite tunt ut framåt med bara en anfallare som ser ut att hålla allsvensk klass. Mycket kan dock hända än med fler spelare som ska provspela, men ju längre det dröjer desto mer orolig börjar man blir.
Tror själv att både ÖSK och Trelle kommer att hålla till på nedre halvan med förhoppningsvis några lag bakom sig.
Väl mött nästa säsong!
Örebro Kronblom
2007-01-31 13:10
chipset//tycker att Riddez visade förra säsongen med bravur att han fixar att spela back,nu spelar vi Allsvenskt och det blir såklart tuffare men jag tror ändå Riddez fixar att spela back även i Allsvenskan.Jag ser dock Riddez främst som mittfältare men jag tror det kan komma att bli en fördel att fortsätta använda Riddez som samma offensiva ytterback som han visade i SE!
Örebro Chipset
2007-01-31 13:02
Visst, Riddez är given som vänsterback men jag tror han får det tufft i år. Dels har vi har ju fullt ut inte fått svar på hur han klarar positionen defensivt och dels vet vi ju inte hur långt ner i banan han hamnar i år. Kan tänka mig att han inte kan gå lika mycket framåt som i S1. Jag tycker Riddez är den bästa offensiva vänsterbacken i allsvenskan. Klarar han det defensiva också så är det bara att mysa när telefonerna börjar hoppa på kansliet...
Örebro ÖrebroSK
2007-01-31 12:32
Ösk-Power // Utvisningen på Fredrik Samuelsson var felaktig. Kommer du inte ihåg domaren som fick folk att svära mer än vanligt? Anders "solariekungen" Frisk. Han är och förblir en stor skam för Sverige. Jag hatar honom så jävla mycket. ÖSK hade spelet hela matchen men han förstörde allt för oss.

För övrigt så kommer Jocke Green ta chansen och spela på högerbacksplatsen. Han är en barndomsvän till mig och jag vet att han ger allt. När vi lekte krig sprang han och dom "äldre" runt kvarteret på bästa möjliga tid, och gissa vem som vann? Han har ju sysslat med friidrott förut om jag inte minns fel. Att han inte kommit upp till a-laget är väl bara för att han är som Larsen i vårat a-lag, dom behövde honom i ÖSK ungdom på samma sätt som vi behöver Larsen. Men jag tycker Fredrik Samuelsson ska stanna i ÖSK, han ger allt på matcherna och han höjde sig betydligt mycket mer i år än förra säsongen.

ALLA till Gävle!
Örebro MAD FOR IT!
2007-01-31 11:02
när skriver lundblad på ?
Örebro Ösk-Power
2007-01-31 10:18
Anser fortfarande att en ny högerback vore det ultimata. Är tveksam till FreSa, har sett han under ett antal år i ÖSK-dressen och är inte speciellt imponerad.

Kommer inte glömma när han gjorde sitt felpass mot GAIS första säsongen i superettan. Resultatet blev 1-1, och sen hans utvisning mot Kalmar 2004, då kalmar vann med 1-2.

Wikström och Haginge skulle kompletera varandra bäst. Wikström med sin storkel och styrka, och Haginge med sin snabbhet. Återigen: Haginge är ingen ytterback, utan mittback.

FreSa= För osäker
Jansson = För sölig, börjar bli till åren.
MaSa= Också till åren. Håller han efter sin skada?

Skulle vilja se Destin Makumbu från Boden i ÖSK-tröjan.
Backlinjen:

D.Makumbu--Wikström--Haginge--Riddez

Ett bra lag bygger man från gruden, precis som ett hus.

En av Allsvenskans bästa försvar?
Annons: