/fotboll/osk/forum/8462.aspx/fotboll/osk/forum/8462.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-02-06 10:41
Ämne: Ämne: Fan läk....
Det tycker jag låter alldeles utmärkt.
Någon föreslog tidigare på forumet att Kubanerna skulle kunna anordna någon typ av försäljning i samband med matcherna - måste givetvis få klartecken från ÖSK först.
Örebro Yggdrasil
2007-02-06 10:12
Ämne: Ämne: Pris oc....
Man behöver ju inte gå på pub om man inte vill. Men majoriteten brukar vilja besöka en pub innan match för att förtära lite mat och dryck. Men det är ju frivilligt.

Avgå Lagrell//
Pub är inte bokad än men jag jobbar på det. All info ska vara ute den 15:e tror jag det var och då ska allt vara klart med pub och annat..
Örebro bleke
2007-02-06 09:27
Inget som man har sett på Behrn Arena i.a.f, som tur är...

edit stavfel
Örebro micro_42
2007-02-06 09:04
Gnäll inte!
Vi är nästan alla örebroare.
Skrota myten, var posetiva eller minst neutrala
Örebro rirobban
2007-02-06 08:58
apskalle//
Jag tycker att "chipset" har en liten poäng. Ogrundad kritik för övrigt då ÖSK-redaktionen i princip varje dag kommer med någon artikel av något de slag. Ibland kommer det 5-6 st på en dag så frågan är hur många "ÖSK-fans" vill ha för att vara nöjd? Dock får jag ta lite av kritiken då jag inte skrivit något på mycket länge:) Jag får börja arbeta på en krönika snart...:) För övrig kanske det var fel ordval som "chipset" valde där... kanske något att tänka på i framtiden?
Örebro apskallen
2007-02-06 08:45
//Chipset
Snacka om att överreagera! ÖSK Fans måste ha trampat på en oerhört öm tå med tanke på ditt ordval. Tål inte forumet negativ kritik, eller måste alla vara med i ryggdunkarklubben och bara säga snälla saker? Man måste väl få ha åsikter även om de inte är konstruktiva?

Annars hoppas jag du aldrig mer gnäller på ÖSK:s spel, dåliga tv-program, dålig bio-filer osv med motiveringen "Gör det bättre själv då, din otacksamma j*vel!".
Örebro rirobban
2007-02-06 08:22
Malmö guidade och nu är det endast Trelleborg och Örebro kvar innan guiden är klar. Jag tippar att min serietippning kommer under den här veckan:)
Örebro BabyKladde
2007-02-06 08:13
Tomten;
Definera färdig ;D
ser ut som den förbereds för typ Speedway eller nåt sånt ;D hehe.. .
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-02-06 00:57
Helsingborgs plan ser ju nästan spelklar ut, eller vad säger man?
Örebro Mittåt
2007-02-05 23:49
En av de stackars brassarna som var här och tränade med talangtruppen några dagar i december är tillbaka i stan. NA skriver att han den senaste veckan tränat med Syrianska, nyuppflyttat div 3-lag. Uppenbarligen är killen fast besluten att skaffa sig fotfäste i den svenska fotbollsvärlden.

Syrianska verkar för övrigt vara fast beslutna att skaffa sig fotfäste i div 3. De har värvat friskt och fångat upp en del tunga namn med rutin från högre serier. Bland annat har man fått påskrivet av Samuel Bugday som tidigare bland annat spelat för Forward.

Syrianska är ÖSK Ungdoms första motståndare då div 3 drar igång. Det verkar kunna bli en hård nöt att knäcka.

Fast man kan ju undra vad de spelare tycker som spelade upp laget i trean. Med den takt som Syrianska bedriver sin rekrytering lär inte så många av dessa spelare få plats i årets startelva.
Örebro rirobban
2007-02-05 23:29
Ämne: Pris och avgångstid ....
Priset är visserligen riktigt bra, men lite för tidigt bara. Orkar inte hänga på någon pub innan. Får se hur jag gör...
Örebro E.Shams
2007-02-05 22:50
Chipset// Jag tycker inte vi ska kalla varandra för ”otacksamma jävel”. Förvisso gör flera personer ett mycket bra arbete men "ÖSK Fans" kanske inte förstår värdet i vad dessa personer gör. Hans okunnighet behöver inte besvaras med ett sådant språkbruk.

ÖSK Fans// Jag hoppas att du nu förstår följande: En grupp människor har levererat både det ena och andra på ett silverfat för dig och andra. Jonathan Mayhew myntade uttrycket "no taxation without representation" år 1750. Att påverka hänger ofta samman med att bidraga/deltaga.

Men det är ju lättare att vara en passiv klagare. Vi andra väljer den tuffare vägen.
Örebro Aspen
2007-02-05 22:23
Jag misstänker att våra hjältar på redaktionen jobbar all fritid som finns med en överraskning åt ÖSK Fansen.
Örebro Chipset
2007-02-05 22:14
ÖSK Fans// Bra, hör av dig till redaktionen för svenskafans och www.orebro-sk.se så kan du göra Fan-tv och skriva artiklar. Det behövs fler som kan offra pengar, avsätta tid från barnpassande och åsidosätta andra vardagliga ting. Du har ingen aning om hur mycket tid de här killarna och tjejerna lägger ner. Din otacksamma jävel!

Nibor// Man blir nästa sugen på att följa med. Det är nu eller aldrig för Vipers.
Örebro nibor
2007-02-05 21:27
Nu drar kvalet i hockeyn igång! Nollnitton anordnar resa till första borta matchen i Tranås 18/2. För mer info www.nollnitton.com
Örebro orebrosk_
2007-02-05 21:17
hoppas verkligen att det bli många kubaner till gävle !! kan tyvärr inte åka själv på grund av resa utomlands... men hoppas hoppas hoppas att vi får dit minst 4 bussar och 3 färska poäng när vi kommer tillbaka !
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-05 20:00
140 kr är ett mycket bra pris! Det ser ut som om man kommer vara på plats i god tid också, pub bokad?
Örebro Yggdrasil
2007-02-05 19:58
Pris och avgångstid till Gävle i premiären är klara. Bussarna kommer att avgå från Örebro 09:00 och priset är satt till 140 kr för medlemmar. Så anmäl er på resor@kubanerna.se
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-05 19:42
ÖSK Fans//

Jag tror nog att du har blivit bortskämd med rapporter av diverse slag. Öppna ögonen! Dokument Västra stå uppdateras flera gånger i veckan, träningsrapporter kommer regelbundet och folk skriver på forumet. Vad är problemet?

Kan det vara så att ÖSK i princip är klara med sin trupp efter några smarta värvningar och därför inte är så intressanta i riksmedia?
Örebro Mittåt
2007-02-05 19:34
ÖSK har indikerat att de är intresserade av Nordin och vice versa. Nu måste man komma överens om villkoren. Dessutom, vilket kan vara ett minst lika stort problem, måste man köpa loss honom från Rynninge eftersom han har ett år kvar på sitt kontrakt med dem.

Intressant vore det att höra från någon träningsrapportör om han fortsätter att träna med ÖSK eller ej. Det borde ge en indikation om vartåt det lutar.
Örebro ÖSK Fans
2007-02-05 19:22
Hmmm...!? vi måste vara kallast utav alla lag nu på försäsongen.

jag menar, knappt inge snack om laget, bara några enstaka träningsrapporter tack för dom..

alla andra lag har träningsrapporter varje dag, FAN TV osv....

kom igen nu grabbar vi måste börja peppa upp nu!!!
Örebro psoari
2007-02-05 19:22
Vi har ganska gott om folk på innermittfältet med Larsen och bröderna Walker, och ev Seb. Kan ÖSK missa att kontraktera killen bara för att man redan har för mycket folk på den plats han skulle kunna konkurrera om. Jag har för mig att han fick spela mycket anfallare på träningarna, var det för att han var så duktig offensivt men klen defensivt och där gjorde han minst skada. En form av artighet alltså? (Låtsascitat) "Varsågod och träna med oss men räkna inte med..."
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-05 19:13
psoari//

Nu var det ju ett tag sedan jag såg Nordin sist men det som talade emot honom var hans tidigare sejour i ÖSK. Det pratades också om taskig inställning och och dålig fysik men enligt de senaste rapporterna verkar han ha ändrat sig de senaste åren.

Om det stämmer tycker jag att han är en självklar förstärkning! Han har kunskaper med boll som få andra (ingen?) i ÖSK har, problemet om han får spela innermittfältare är defensiven. I Sverige finns inte fria roller som i vissa andra länder, Nordin hade passat perfekt i en sådan position.
Örebro psoari
2007-02-05 19:00
Nordin, Nordin, ge oss Nordin!
Eller... jag har inte sett honom. Ni som har gjort det, är han värd ett kontrakt eller...
Örebro orebrosk_
2007-02-05 16:13
apskallen...

jag hade faktiskt ingen aning om detta... jag trodde att han skulle bli riktigt bra.. men så fel det kan gå ibland...
Örebro apskallen
2007-02-05 16:07
Detta kanske är old news, men jag visste inte att det var så illa för Bengtsson nere i Italien...
Örebro Yggdrasil
2007-02-05 15:52
Ämne: Fan läktaren blir ju....Folk kommer att springa runt med tifo-hinkar på träningsmatcherna. Ett utmärkt sätt för alla att bidra med nåt till våra tifon..

Går att anmäla sig till bortamatchen mot Gävle nu på resor@kubanerna.se Info om pris och avgångstid kommer snart. Ett besök på nån av de lokala pubarna planeras.
Örebro orebrosk_
2007-02-05 15:50
dvd...

menade du butiken i krämaren så var den endast där under jul... en julbutik alltså!

själv tyckte jag dock att den platsen var oerhört smart att sätta butiken på, då det alltid finns mycket folk i och runt om Krämaren...
Örebro dvd
2007-02-05 15:37
Vart har ÖSK butiken tagit vägen?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-02-05 15:33
Så där ja,då har frugan o jag blivit medlemmar i Kubanerna,hoppas på mycket folk på premiären.
Annons: