/fotboll/osk/forum/8460.aspx/fotboll/osk/forum/8460.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bison
2007-02-07 15:20
Vångavallen ska byggas om eller en ny hemmaplan ska byggas för TFF. Framgår att det beror på komfort och säkerhetsskäl - ja det kan ju knappast bero på publiktillströmningen.
Hur som helst ska det bli 4 läktare med tak.
Allsvenskans arenor kommer hålla hög standrad om några år.
Örebro bison
2007-02-07 14:36
Ämne: Ser två lösningar ti....
Precis samma tanke som jag hade.
Sebbe kanske börjar på mitten och flyttar upp på topp i andra - Johan går ut och Walker in på mitten.
Örebro bison
2007-02-07 14:32
Ämne: Lite trist att Nordi....
Det ligger väl nära till hands att det blir Robert som får chansen. Av internmatcherna gör jag bedömningen att Walker ser Henriksson som en anfaller, annars skulle han kunna gå ner på mittfältet. Hade passat om Rodevåg var med.
Örebro orebrosk_
2007-02-07 14:30
bison...

7 mål på 8 matcher
Örebro bison
2007-02-07 14:26
Ämne: Jag menade inte att ....Tunna och tunna återigen går väl åsikterna i sär.
Wiklund som sagt Gefles och en av förra årets allsvenska upplagas bästa mittback.
Rodevåg skytteligavinnare i superettan.
Nedim som sagt halvt nyförvärv - var det 7 mål på 9 matcher?

Kanske inte är lika spektakulärt som att plocka hem Zlatan men inte skulle jag kalla de för tunna nyförvärv. Men den som lever får se.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-07 14:21
Lite trist att Nordin inte kommer medverka i matchen mot Bajen på fredag, skulle vara intressant att se hur han klarar sig på så pass hög nivå. Men jag antar att Robert får chansen nu?
Örebro BabyKladde
2007-02-07 14:15
När det gäller målvaktsfrågan tycker jag båda är likvärdiga och bör få stå ungefär hälften av träningsmatcherna var, sen skador o formsvackor avgör ju viss del. Men båda ska få så lika chans innan premiären att visa upp sig.

Sen kan jag faktist hålla med till en viss del att det är bra att Larsen förmodligen inte kan delta ett par matcher, då kan Walker och självklart truppen spela in andra spelarkombinationer som kan funka dom matcher Larsen inte kan delta. För truppen måste funka lika bra även om vår danske stjärna är borta nån match här och där så vi inte hamnar i nån förlustperiod osv...Men visst, Larsen är en nyckelspelare med sina kvalitéer!

Annars är vår trupp mer än OK och även jämn.
vi har spelare för alla positioner (alt. en till högerback i reserv?), dessutom har vi spelare som Larsen & nedim som kan bjuda på det lilla extra.. dessutom kommer R.Walker & Näfver utvecklas mycket i år eftersom båda kommer få en del matchtid.
Örebro Chipset
2007-02-07 14:11
TIll er som varit på träningarna. Hur har egentligen Rodevåg sett ut på träningarna innan skadan? Man har fått uppfattningen att han varit ganska osynlig.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-07 14:03
Trevlig krönika!
Örebro psoari
2007-02-07 13:20
Jag är helt övertygad om att AIK floppar. Man är helt enkelt för självsäkra sedan succén förra året, lite djurgårdssyndrom. Man tror att man är bättre än vad man är.
DavidM28
2007-02-07 13:03
Jag menade inte att det var tvunget att oroa er utan jag undrade bara hur snacket hos er supportar går. För mig är det väl ganska tunna förvärv ni fått och ni är nog rätt ute när ni siktar på en 7-10 placering. Fast man vet ju aldrig. Det sker ju alltid några skrällar.

Och ja, IFK har inte värvat så mycket även om det kommer bli två till klara inom närmsta tiden. Fast vi spelar i SE, ni i allsvenskan så då får ni räkna med att man har högre krav på spelare ni skaffar än vad vi har. Fast jag tror nog det är svårare att vinna SE än att stanna kvar i allsvenskan. Speciellt sen bara ett lag åker ut i år.

Men men, lycka till!
Örebro rirobban
2007-02-07 12:48
Nästsista laget i serien är guidade... Trelleborgs FF! ÖSK nästa innan en stor serietippning kommer från mig. Antagligen kommer ÖSK ikväll eller imorgon, sen ska jag analysera fram en realistisk serietippning. Därefter följer krönikor och kommentarer om de framtida träningsmatcherna:)
Örebro Mittåt
2007-02-07 12:39
Jag tänkte svära litet i kyrkan idag och påstå, att det var bra att Larsen skadades igår. Jag hoppas att det tar en månad innan han är matchklar igen.

ÖSKs största problem, som jag ser det, när det gäller förstaelvan är vad som händer efter Larsen. Ingen vet ju ens om vår dansk håller för allsvenskt spel och tempo. Eller om han klarar av att hålla nivån tillräckligt hög under en hel säsong. Det fanns ju en hel del matcher redan förra året då man inte fick ut så mycket av honom och hans spel.

Så, detta är ett perfekt tillfälle för ÖSKs tränare att ta en ordentlig funderare på vad och hur man skall göra den dagen då Lars inte finns tillgänglig eller bedöms hålla den nivå som behövs. Och tränarna måste inte bara fundera, de kommer att tvingas testa sina teorier i spel mot kvalificerat motstånd också.

Larsens skada kunde inte ha kommit lägligare.
Örebro bison
2007-02-07 12:13
En fråga till er som har följt träningar och internmatcher: Vem tycker ni ska vakta målet mot Hammarby, enligt NA så har inte Walker bestämt sig. Ska man tolka det som att de är likvärdiga?
Tycker han gör helt rätt som inte låter de spela en halvlek var.
Av artikeln att döma så är det klart att Wiken spelar. Hoppasoch tror att det blir i par med Hagge som jag ser som förstaval i mittlåsfrågan.
Örebro Kronblom
2007-02-07 12:01
kribba//
håller med dig om de tre första lagen i din tippning,däremot så tror jag Malmö blir en flopp även 2007;tror mer på Helsingborg faktiskt som kommer nosa på guldet.Om AIK fixar guldet vete katten men man kommer iallafall ligga runt topp 5.
Var tippar du ÖSK i tabellen?
Örebro bison
2007-02-07 11:52
Ämne: Läste någonstans att....Dina topp-fyra kandidater tillhör de lag som även jag tippar högt upp i tabellen. Jag tror dock att även Helsingborg kommer att vara med och slåss om medaljerna.
Kalmar har under flera års tid glidit med lite i skymmundan och visst de kan kanske ses som lite av en dark horse - å andra sidan så måste ju övriga lag i allsvenskan förr eller senare inse att Kalmar är ett lag att räkna med.

Tror som sagt att Helsingborg spräcker din topptrio och att ÖSK kommer 4. Gällande ÖSKs fjärdeplats så snackar vi nog om många procent färgad åsikt.

EDIT: Ja vi inleder försäsongen mot Hammarby på fredag.
Örebro Samba-maruti
2007-02-07 11:41
Truppen hos ÖSk är okej tycker vi behöver en stabil högerback
Nån som såg att Hoch gick till Sirus..han var ju på väg till ösk för par års sen..(där hade vi tur)
AIK kribba
2007-02-07 11:36
Läste någonstans att ni ska lira mot bajen i en träningsmatch? Stämmer det?

Det har ju tippats rätt friskt härinne, tänkte bidra lite själv också angående säsongen..

Topp 4 i alla fall.

1.AIK
2.Elfsborg
3.Kalmar.
4.Malmö

Visst, förstaplatsen för AIK är kanske några procent färgat och det utgår från att vi är relativt skadefria,som förra säsongen. Men jag både tror och hoppas att vi ska ha en bra chans med ett lag som är förstärkt både på bredden och djupet.

Elfsborg blir mycket starka igen..men objektivt och statistiskt tänkt så är det oerhört svårt för lag som vunnit sm året innan att göra det två ggr i rad. Pressen är enorm, championsleage kval tar en hel del kraft. AIK missade på målsnåret sist och bör vara lite hungrigare än Elfsborg.

Topp 4 är ändå godkänt för oss. Då har vi två år i rad varit ett topplag. Det är mer än godkänt som förra årets nykomlingar. Men tippar oss som etta.

Elfsborg, som sagt, lite mättare, men med mer press och förväntningar. Det blåser alltid hårdare på toppen och dom har inte erfarenhet av detta då dom mestadels i den allsvenska historien varit ett brögäng som legat runt 8-9 plats. Starkt nyförvärv i Keane dock till ett lag som inte tappat spelare som man velat behålla. precis som AIK.

Kalmar kan slå till med en 3eplats. Dom är alltid lite i skymundan, vilket dom trivs med,och kan överaska ytterligare. Deras tränare är en hejare på att hitta brassefynd och kan göra det i år igen. Stämmer allt för dom kan dom slåss om guldet enda till slutet.

Malmö, ständiga favoriter, ofta floppar. Men med deras stentunga spelarmaterial vore det kanske lite märkligt om dom inte någon gång rycker upp sig, trots dom brister i organisationen som dom verkar ha. Men dom kan också hamna 6-7a. Eller kanske etta om allt klaffar. För en gångs skull. Men jag tror inte det.
Örebro rirobban
2007-02-07 11:25
DavidM28//
En sak till... ser att "ditt" lag endast värvat tre spelare. Ganska lugnt där också eller? Som "bison" säger så gjorde vi nyförvärv förra året som kan räknas in som nyförvärv den här säsongen. Det enda jag kan tycka är att vi behöver en stabil högerback, annars ser jag det som att ÖSK har en riktigt stark trupp till skillnad från 5-6 andra lag i serien...

EDIT: Lägg därtill Walkerbröderna som blir ett år äldre och förhoppningsvis utvecklas under säsongen när det väl får chansen:)
Örebro joth
2007-02-07 11:18
Wikipedia är lite småroligt faktiskt. Gå in på länktipset och kolla in våran spelartrupp, vi har allt från författare till OS-Silvermedaljörer i truppen... för att inte tala om Världens starkaste man. ;-)
Örebro bison
2007-02-07 11:09
Mycket trevlig rapport från internmatchen.
Spelade alla ungtuppar i shorts utan något under - ser ut så på bilderna i alla fall.
Kan i så fall inte ha varit alldeles behagligt med tanke på vädret!
Örebro bison
2007-02-07 11:01
Kategori onödigt vetande

För att nå 100000 inlägg före den allsvenska premiären behöver vi skriva 116 inlägg per dag.
Örebro bison
2007-02-07 10:58
Ämne: Hallå Örebroare!

....
Det beror väl på vad man menar med nästan samma lag.
Nya - 1 målvakt Richardsson
1 mittback Wikström
1 anfallare Rodevåg
Samtliga spelare har allsvensk rutin även om Rodevågs sejour kanske inte var alltigenom lyckad. Men han har sprutat in mål för Falkenberg i superettan.
Wiken var Gefles bästa back.
Richardsson har visat kvaliteter även om IFK ICA inte gav honom några chanser att visa vad han gick för mot allsvenskt motstånd.
Lägg därtill att Nedim nästan måste räknas som ett nyförvärv. Glenn kom in under förra säsongen och har nu fått längre tid att komma in i laget.
Yunus kan bli en migrationsverksjoker.
Sen har vi dessutom Nordin på ingång.

Själv tycker jag inte att det är så pjåkigt. Stommen i laget är den samma som förra året, men å andra sidan är många spelare kvar från nedflyttningen då vi ju faktiskt spelmässigt klarade oss kvar.
Örebro rirobban
2007-02-07 10:40
DavidM28//
Varför skulle vi oroa oss?
Vi har en trupp som ska kunna hamna i mitten runt plats 7-10. Visst oroar jag mig för att vi inte kommer vara i toppen. Men första året räcker det med att komma i mitten tycker jag:) Lugnt kanske, men varför ska man värva ett helt nytt lag? Det brukar ju inte gå bättre som du som "IFK:are" antagligen fått befarat. Tycker man ska hålla truppen så intakt som möjligt och vi har fyllt luckorna på spelare som lämnat laget.
Örebro nibor
2007-02-07 10:39
Taaaack BabyKladde för den informationen! Jag blev så mycket lugnare nu!
DavidM28
2007-02-07 10:37
Hallå Örebroare!

Har noterat att det var rätt lugnt för er på silly season och att truppen är satt. Oroar inte det er? I stort sett har ni ju samma trupp som i fjol.

Hur går resonemanget bland er supportrar?
Örebro BabyKladde
2007-02-07 07:14
Angående Rodevåg's skada är det inget allvarligt.
Har själv vart med om en skada, jag var borta 3-4 veckor då, men nu är ÖSK ett elitlag med större resurser och bättre kunskap än mitt gamla ungdomslag, så dom vet nog utan problem hur Rodevåg ska göra nu i början och sen får han själv avgöra när det känns bättre. Men tror inte vi ska oroa oss, han är nog tillbaka till början Mars hur som helst.
Örebro orebrosk_
2007-02-07 06:51
vilken underbar morgon!!

lappmöglet ligger irriterande på marken och 14 minusgrader... och sen bläddrar man fram lite i tidningen och ser att både Larsen och Rodevåg är skadade.. bra start på dagen =/
Örebro Sersant
2007-02-07 00:22
Ämne: Enligt mig är det du....
du får nog definera kunskap :)
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-06 23:35
Trist att Rodevåg är skadad, känns lite typiskt.. Får hoppas det inte är något allvarligt, men jag gillar inte när läkare har med ett OM när han talar om skador...

"Han blir borta ett par–tre veckor – OM det vill sig väl, säger ÖSK-läkaren Ulf Nordström"
Annons: