/fotboll/osk/forum/8458.aspx/fotboll/osk/forum/8458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-02-04 21:27
orebrosk_// Det stämmer som du skriver, men det är lagens serietillhörighet år 2006 som är kvalificerande. Bunkeflo och Sirius spelade i ettan förra året och går därför in redan i första omgången.
Örebro orebrosk_
2007-02-04 21:24
men varför står inte alla med...

jag har för mig att superettan och allsvenskan börjar i andra omgången... men enligt fotbollskanalen så är bunkeflo och sirius redan lottade...? howcome?
Örebro orebrosk_
2007-02-04 21:21
både rynninge och forward lär ju vinna sina första matcher med en sådan lottning... ?
Örebro Mittåt
2007-02-04 21:21
Hos TV4
Örebro jappel
2007-02-04 21:19
www.svenskfotboll.se
Fast inte förrän i morgon.
Örebro orebrosk_
2007-02-04 21:14
mittåt..

finns det nån lottning nånstans så man kan se alla lagen... vore kul o följa ?
Örebro Mittåt
2007-02-04 21:10
De två distriktslagen som går in i första omgången av Svenska Cupen fick en rätt hygglig lottning, tycker jag. Visserligen får båda bortamatcher men mot lag som rimligen skall vara betydligt sämre.

Forward reser till Kristinehamn för att möta IFK Ölme - ett lag som ramlade ur div 2 förra året och nu återfinns i samma serie som ÖSK Ungdom. Ölme har tappat en hel del av sina bättre spelare och kommer inte ha få det lätt ens i trean. Säker tvåa för Forward.

Rynninge får möta Mjölby Södra, ett lag som återfinns i div 5. Starkt gjort av dem att kvala in till Cupen, men här slutar rimligtvis framgångarna. Rynninge är ju ett bollspelande lag och skall absolut inte ha några problem med ett lag från div 5.
Örebro orebrosk_
2007-02-04 19:43
Jag tycker att du gör en skitbra blogg rirobban... du har ju tillochmed fått beröm från andra lags skribenter att den är riktigt bra... fortsätt i samma takt... ska bli jävligt intressant att se din tippning !! =)
bästa bloggen
Örebro rirobban
2007-02-04 18:38
adam222//
Sorry men här kommer en ny uppdatering... Kalmar är nu guidade och nu är det endast Malmö FF, Trelleborgs FF och vårat kära Örebro SK kvar innan jag ger min tippning:)

Som "bleke" säger så är det så att bloggen uppdateras ibland och då måste jag meddela det så dom som vill läsa får göra det;)

I övrigt kan jag väl säga som så att nästa uppdatering antagligen inte kommer förrän på Torsdag. Hade kunnat komma någon mer idag men jag väntar nog lite.
Örebro bleke
2007-02-04 18:23
det blev en dubbel...
Örebro bleke
2007-02-04 18:23
Ämne: Fan vad du tjatar om....
det är väl bra att det meddelas när den uppdateras
Örebro adam2222
2007-02-04 18:20
Fan vad du tjatar om din blogg rirobban, vi vet att du har en blogg nu okej! förövrigt så tycker jag att det är en bra blogg men ändå
Örebro rirobban
2007-02-04 17:52
Helsingborg är guidade på min blogg (se länk):) 4 lag kvar innan jag tippar serien. ÖSK är inte heller långt ifrån att bli guidade nu... fast det behövs ju inte för våran skull:)
Örebro bleke
2007-02-04 17:35
tror att mycket av medlemstappet beror på att det inte kändes som viktigt att vara medlem, man kunde vara med lika bra utan medlemsskap. Tror att det skulle vara bra för medlemsantalet om det fanns specifika aktiviteter bara för medlemmarna. det förekom ju bortaresor som man inte hade medlemskravet inbakat. Det kan nog bli många fler medlemmar iår om man är lite striktare.
Örebro orebrosk_
2007-02-04 17:32
Ämne: Ämne: Ämne....
så pass många... nej nu måste du väl skämta... varför överger dem sitt lag bara så där för ??

Man ska väl stötta sitt lag oavsett serien man spelar i..!!
Kilten
2007-02-04 17:26
Ämne: Ämne: Visst v....
Ungefär 250 pers från säsongen 05 till 06. Den här säsongen lär det dock öka igen.
Örebro orebrosk_
2007-02-04 17:24
Ämne: Visst vore det kul m....
hur många har kubanerna tappat ?? för vad jag har hört så blir kubanerna bara större och större?
Örebro Brus-Nilsson
2007-02-04 17:12
Andra säsongen brukar vara den svåraste, med passning till kribba...he he...
Nej, ärligt talat så åker nog BP, inga imponerande nyförvärv där...
Kilten
2007-02-04 17:10
Joth/

Majoriteten av de pengar som Sektion E drar in kommer att gå till Kubanerna. Med andra ord kommer Kubanerna att tjäna mer pengar än innan, då det inte enbart är etablerat klackfolk som valt att gå med där (det rör sig om tyip tio, tjugo av sjuttio om jag minns rätt). :)

...och för er som undrar - klart som korvspad att det blir ett tifo i premiären!
Örebro jappel
2007-02-04 17:06
Min dom är att Gefle åker ur...så det sjunger om det.
Örebro rirobban
2007-02-04 17:02
orebrosk_//
Det är egentligen inte en alltför vågad gissning. Själv säger jag inte något ännu först jag lagt ut min serietippning på min blogg:)
Örebro orebrosk_
2007-02-04 16:52
Ämne: Ska bli intressant a....
min gissning blir då att BP åker ut...
tror ej att deras trupp pallar trycket!
AIK kribba
2007-02-04 16:22
Ska bli intressant att se om Örebro kan etablera sig i allsvenskan igen. Mycket viktigt att relativt snabbt komma upp igen efter att ha åkt ner, annars kan det bli Norrköping av det hela...

Ni har liksom övriga nykomlingar bättre förutsättningar att klara er kvar då bara ett lag åker ur i år. Är ändå rätt säker på att det lag som får åka ur tillhör nykomlingstrion. Ingen vågad gissning kanske ;)
Örebro joth
2007-02-04 16:22
Avgå Lagrell!//Lägg där till att en stor del av Kubanerna nu har valt sittplats i år...
Örebro bleke
2007-02-04 15:47
kommer ni i kubanerna att ha något bord med kuban och ösk grejor till salu under hemmamatcherna?, det skulle ju kunna fungera om man hade något rullande schema med frivilliga så att samma personer slapp sitta match efetr match.
sen är ju frågan hur ÖSK ställer sig till detta.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-04 15:09
Visst vore det kul med ett stort tifo i premiären, men vi måste ju vara realistiska!

Kubanerna har förlorat ett antal medlemmar de senaste åren och gått med förlust på flertalet resor om jag minns rätt. Jag tror inte det finns pengar för sådana stora tifon.

Betala medlemsavgiften i tid till Kubanerna och chansen på ett stort minnesvärt tifo blir bra mycket större!
Örebro BabyKladde
2007-02-04 15:00
Ämne: Ämne: Ämne....
Bauta-flaggor vore fint.. men tydligen så har kubanerna bara två stycken i halvdugligt skick just nu. . lite synd..
men kombinera min idé och dit, orebrosk_ då har vi nog 2007 års bästa TIFO ;)
Örebro BabyKladde
2007-02-04 14:59
Oscar Jannson kommer väl förmodligen börja lira med Krslund igen..
Örebro DaSa
2007-02-04 14:30
Oscar Jansson, är han målis? Kanske borde försöka knyta till oss honom nästa säsong som ersättare till Weggen?! Ngn som vet hur Weggens kontrakt ser ut?
AIK Saywee
2007-02-04 14:19
gile//
När tror du Nordin blir klar?
Annons: