/fotboll/osk/forum/8455.aspx/fotboll/osk/forum/8455.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gile
2007-02-09 13:45
Jag tror inte att Nordin själv vet vad som händer nu. Rynninge var på Ösk hela tiden att ta honom och nu sätter dom alldeles mkt krav för honom. Rynninge skulle vara ett lag som tänkte på talanger och inte på pengar bara men det verkar inte så...
Örebro Kronblom
2007-02-09 13:44
Svårttippad säsongsdebut,svårt att säga var ngt av lagen står.Helt klara avbräck att varken Wikström eller Larsen medverkar,att Rodevåg inte skulle vara med är mer väntad eftersom han haft knäproblem ett tag.Första spontana känslan säger förlust men det är ju som sagt säsongsdebut!
Örebro jappel
2007-02-09 12:16
Ämne: Jag har laddat med b....
Jag kommer nog följa matchen här på forumet så gott det går. Varför skulle en mIRC chatt vara bättre?
Örebro jappel
2007-02-09 12:07
Tack också för en grym inför artikel!
Känns som om även redaktionen rustat väl inför allsvenska comebacken
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-09 12:01
Jag har laddat med bärs och lite småkäk hemma. Vad sägs om att dra igång en IRC chat nånstans för att gemensamt följa matchen på distans.
Örebro jappel
2007-02-09 12:00
Ja dagens match kommer med all säkerhet bli riktigt tuff batalj. Ska mest bli spännande att se var ÖSK (och eller bajen) står för tillfället.
Örebro jappel
2007-02-09 11:01
Börjar längta riktigt ordentlige till avspark!
Helt underbar service att ordna med direktrapportering från en träningsmatch!
Örebro ÖSK Fans
2007-02-09 10:49
Tror vi kommer få arslet full idag, då vi saknar i princip alla våra viktiga spelare och inte prioriterat fotbollspelet än på försäsongen, tror jag på en tämligen behaglig seger för Bajern..

Mitt tips: 4-1

Målskytt: Nordback
Örebro Matthew S
2007-02-09 10:22
Då är han feluppsatt i laget. Hur man kan sätta en spelare som spelat nästan 100% av sina matcher i ÖSK som anfallare på mittfältet övergår mitt förstånd. Skärpning redaktionen. :)
AIK Saywee
2007-02-09 10:18
Matthew S//
Sjävlklart kan Sebbe spela i anfallet och han gör det mycket bra, men han står under rubriken mittfältare i laget. Jag läser bara svart på vitt i svartvitt. Hoppas att min "oro över anfallet släpper".
Örebro Matthew S
2007-02-09 10:02
Sebbe är anfallare, inget snack om den saken. Det såg vi ju förra året då han spelade på topp i kanske 28 matcher av 30.
AIK Saywee
2007-02-09 09:39
Idag har vi väl bara två (Nedim och Johan) friska anfallare i truppen (som är helt klara), eller?

Att det finns mittfältare som kan vikariera i anfallet är en annan sak.

Anfall är bästa försvar, attack, attack, ÖSK attack!

PS - om någon av "dagens anfallare" går sönder får Saywee ett anfall ;-)
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-09 09:19
Försäsongen är inte lång bara för spelarna. Det märks här på forumet. Men dags för match och det är ju här vi börjar få en finger visning om vad mannskapet går för. De flesta av oss är ju nöjda med våra nyförvärv och tycker vi värvat smart. Inte förrens mot Gefle får vi egentligen vet om vi har rätt eller inte men under tränings matcherna kan man skönja tendenserna. Det blir spännande. Men hellre en försäsong som förra med lite oroande resultat än det förr förra då vi vunnit SE innan en enda match varit spelad. Lite som MFF slår det mig, tittar man på deras tränings rapporter så har de redan vunnit allsvenskan och frågan är egentligen vilken lottning man får i CL.

Det finns några nyckelfrågor som skall bearbetas under träningsmatcherna:

Nummer 1 måsta vara backlinjen. Vilka spelar var och hur. Vår svaga länk i SE, nu är det tuffare. Vilka spelar mittbackar, Glenn verkar ha höjt sig ett snäpp, kommer Riddez tillbaka och i form samt den eviga högerbacks platsen.

Nummer 2. Vem ersätter Larsen?

Visst finns det mer spännande frågor som Vem kamperar med Nedim på topp samt målvaktsfighten men där känner jag mig betydligt lugnare och betraktar med intresse snarare än oro.

För ÖSK i tiden.
AIK Saywee
2007-02-09 08:16
Ämne: Ngn som vet hur det ....
"gile" kanske vet, för drygt en vecka sedan var det ju klart med Nordin och detta var ju 100% sant !?

micro_42//
Det är för kallt (=minusgrader) och jag har tokmycket att göra just nu på "hemmaplan"

Men jag lovar att ändå vinka å skrika efter 5, i allafall en liten stund ...

... förhoppningsvis när jag får reda på resultatet mot Bajen!
Örebro Ordem e Progresso
2007-02-09 04:15
Ngn som vet hur det blir med Nordin Gerzic egentligen?
Örebro Mittåt
2007-02-08 23:25
De som absolut vill se Degerfors på bästa programtid kan göra det redan på lördag. Då kommer man nämligen till Örebro för att möta Rynninge. Oklart dock hur pass starkt lag Degen skickar hit. Men jag antar att alla deras stamspelare är spelsugna så det kan nog bli ett "bra" lag.

Jag undrar om Nordin spelar då eller ej? Matchsstart klockan 12.30.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 23:23
Det förklarar ju saken... Tycker ändå att det är en usel tid, nu får man ju ta ledigt från jobb/skola för att se svartvitt vinna med 8-0!
Örebro Mittåt
2007-02-08 23:20
Ja, det stämmer (jag gissade rätt). Klockan 19.00 den dagen spelar KIFs damlag mot Falköping.
Örebro Mittåt
2007-02-08 23:18
Avgå Lagrell// Kvällstiderna kanske redan var bokade av andra föreningar som inte ville släppa dem ifrån sig.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 23:15
Mittåt//

Jo, jag förstår att det inte fanns så många datum att välja bland, men varför lägga matchen en vardag klockan 15.00?

Det är antagligen den träningsmatch som kommer locka den största publiken om det skulle vara en normal tid vid t ex 19.00..
Örebro Chipset
2007-02-08 23:12
En sak som Kuhi ska ha cred för är att han aldrig gnällde hur dåligt den än gick. Inte ett ord, vad jag minns. Inte heller klagade han på att spela ytter fast det uppenbart var så att man inte riktigt visste var man skulle göra av honom. Hos Pettersson kunde man förra säsongen däremot känna en antydan till missnöje. Detta trots att han fick några chanser som han totalt missbrukade. En annan som inte gnäller är ju Fredrik S fast han får ju alltid, på något konstigt sätt, chansen att lira. Har ingenting mot hans krigarinställning på planen men jag vidhåller att hans fotbollskunskaper inte räcker till på elitnivå.
Örebro micro_42
2007-02-08 23:05
Saywee/
kommer du imorgon så vinka och skrik efter 5 så får jag se vem du är.
MVH micro
Örebro Mittåt
2007-02-08 22:36
Avgå Lagrell// Det var väl så med Degerforsmatchen att den råkade ligga den vecka som laget skall på utlandssemester (förlåt träningsläger). Därför fick man lov att lägga matchen ett annat datum. Men eftersom alla bra dagar redan var upptagna av andra lag, så fick det bli en onsdag. Som extra bonus för de rödvita är det ju dessutom dagen efter det att man kommit hem från lägret. Vilket kanske kan hjälpa till att hålla förlustsiffrorna nere. Det kan till och med bli så att ÖSK ställer upp med en del spelare från talangtruppen om resan och/eller lägervistelsen varit alltför påfrestande.
Örebro orebrosk_
2007-02-08 22:18
Gordon...

vi blickar framåt !!

har vi alltid gjort... men diskussionen kom upp i alla fall...
Örebro orebrosk_
2007-02-08 22:15
avgå lagrell...

ja tyvärr är fredrik samuelsson också en sådan joker..

alla är vi människor och måste misslyckas då och då.. självklart, så är livet ibland... Men man blir ju irriterad när Kuhi missar friläge i straffområdet eller samuelsson slår ut en bakåtpass vid långsidan utan press av motståndarna... jaja... önskar båda lycka till och hoppas definitivt att någon lär freddie lite spelsystem!!
no more tjongballs from you my man!
Örebro Gordon
2007-02-08 22:14
Hur har vi hamnat i en debatt om en före detta ÖSK-spelare när vi står mitt upp i försäsongen med den FÖRSTA RIKTIGA TRÄNINGSMATCHEN i morgon??? Trodde att Kuhi-diskussion var avslutad för länge sedan i och med att han lämnade Sportklubben samt att Ara slutade skriva på vårt forum och att vi nu blickade framåt.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 22:11
ÖSK-Degerfors en onsdag klockan 15.00?

Hur tänker de? Eller frågan kanske ska vara VAD tänker de med?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 22:05
Herish var aldrig någon personlig favorit men jag gillar ändå inte det bemötande han fick utav vissa supportrar. Så länge han tillhör ÖSK tycker jag vi ska stötta spelaren istället för att bua ut honom och skrika ut hur värdelös han är, samma sak gäller Fredrik Samuelsson.

Herish hamnade i en djup svacka samtidigt som ÖSK slutade ta poäng (efter Boden hemma 2005 då han för övrigt gjorde mål), lite fortsatt självförtroende skulle kunna gjort en enorm skillnad på hans säsong. Jag hoppas för hans del att hittar självförtroendet i Syrianska och gör mycket mål!
Örebro orebrosk_
2007-02-08 21:59
det är som du säger avgå lagrell...det är små små pyttesmå detaljer som avgör...
Han kanske inte var bra nog?
Örebro orebrosk_
2007-02-08 21:57
mittåt...
dissa var kanske fel ord... men efter alla enkla misstag han har gjort som jag har sett på plats så tycker jag faktiskt inte att han platsar...
jag har som sagt absolut ingeting emot han personligen, men som fotbollsspelare har jag svårare att respektera honom....
Örebro sportklubb är faktiskt, låt oss säga top 8-13 i sverige (ca) och då kan vi inte ha spelare som missar enkla misstag nästan hela tiden.. Mitt enda minne var när han i sista minuterna kvitterade mot Malmö på Eyravallen för x år sedan. Då var man överlycklig... Men kom igen, 1 (!) mål med betydelse....? Herish Kuhi fick en gång en chans.. Han tog den inte!!
Pettersson har inte haft samma möjligheter ännu, utan den kommer nu, i år, 2007.. Det återstår att se...
Kommer han ta den? det vet vi inte..
Det återstår att se!!
Jag hoppas att han tar det, för jag anser att Johan är en bättre fotbollsspelare än Kuhi.

(men det är ju bara vad jag tycker)
Det är bra att vi tycker olika... men jag kan bannemej inte förstå att du gillade honom då det nästan jämnt har funnits bättre alternativ.

Herish Kuhi :: Jag önskar dej lycka till med din karriär från nu och framåt... Syrianska kanske har det ösk en gång inte hade
Annons: