/fotboll/osk/forum/8453.aspx/fotboll/osk/forum/8453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2007-02-08 18:34
Ämne: rirobban //

"....
haha :)
Örebro Sersant
2007-02-08 18:34
Ämne: Då har jag tippat se....
Tycker de e en helt okej tippning skulle skifta runt lite mellan, Hammarby, IFK o Djurgården dock. Sen flytta upp Gefle till 11plats.. eh jag skriver upp tabellen istället :D.

1 Malmö FF
2 Helsingborgs IF
3 IF Elfsborg
4 AIK
5 Kalmar FF
6 Hammarby IF
7 Djurgårdens IF
8 Örebro SK
9 IFK Göteborg
10 Trelleborgs FF
11 Gefle IF
12 Halmstad
13 GAIS
14 Brommapojkarna

Lite små ändringar bara :)

Sen tänkte jag avsluta med att tippa morgondagens match :).

HamIF 3-1 ÖreSK
HamIF: Paulinho 2, Davies 1
ÖreSK: Nedim

De e bara att inse att HamIF ligger långt förre oss i förberedelserna, har väl lirat 2 matcher redan el nåt, vet dock inte exakt när dem kom hem från USA om de var nyligen så kan ni vända på siffrorna ;).
Örebro Toro
2007-02-08 18:29
rirobban //

"Stad: Örebro (ca 128 689 invånare i kommunen)"

Härligt å se att du kör på en ungefärlig siffra.. ;)
Örebro rirobban
2007-02-08 17:47
Då har jag tippat serien för i år. Kolla min blogg där nu lagguiden som sagt är klar och nu finns där min serietippning. Den kommer inte att ändras något. Härefter kommer jag att skriva tankar och åsikter kring laget till premiären. Tack alla som följt guiden:)
Örebro go_osk
2007-02-08 17:33
Ämne: Ämne: Det ver....
Givetvis Robert Walker. Bäst att jag rättar till det också, så att det inte tenderar att bli några mer missförstånd:-)
Örebro HJÄRTA_ÖSK
2007-02-08 17:29
Ämne: Det verkar vara nya ....
vem är RoRo, Robert Walker?
Örebro go_osk
2007-02-08 17:21
Det verkar vara nya bud kring Magnus Wikströms medverkan i morgondagens drabbning. Citatet nedan är saxat från officiella.

"Dock kommer Magnus förmodligen inte kunna medverka mot Hammarby då han dras med sjukdom."

Frågan är hur Walker väljer att pussla ihop startelvan när tunga pjäser som Riddez, Wikström, Larsen och Rodevåg tycks saknas.

Här är mitt förslag baserat på det jag hört:

------------PeWe------------
---FrSa--PaHa--FrJa--GlHo---
---IaJe--FrNo--RoWa--KrNä---
---------SeHe--NeHa---------

Edit: Patrik Anttonen är givetvis ett tungt avbräck.
Örebro Erki
2007-02-08 17:05
Ämne: alla kubaner /öskare....
Ska man se till vad dom har presterat sammanlagt under sin karriär ligger Herish klart före.
Han har ju ett antal Allsvenska matcher och mål.
I dagsläget är JP klart bättre, han platsar ju faktiskt i en Allsvensk trupp medan Herish spelar i div. 1.
Örebro rirobban
2007-02-08 16:59
Ämne: Men rirobban då! ta ....
Japp jag tog i riktigt mycket där;)
Men jag tycker att det är konstigt att så många vill ha bort Lagerbäck. Dessutom är det omoraliskt med såna listor där man skriver under någons avgång.
Örebro Mr. Milton
2007-02-08 16:48
Ämne: alla kubaner /öskare....JP överlägset. Vi har inte sett det bästa av honom ännu. Betänk att grabben klivit upp två divisioner på lika många år. Förhoppningsvis har han tagit ett steg framåt i utvecklingen i år men jag tror hans bästa år kommer först nästa år. Förutsatt att ÖSK:s tålamod räcker så långt.

Gällande Herrish har jag vänner som spelat ihop med honom och som var helt frågande till hur ÖSK kunde värva honom. Har även själv spelat mot honom och visst är han duktig men absolut inte allsvensk.

För övrigt klarar sig Sverige bättre utan Zlatan.
Örebro orebrosk_
2007-02-08 16:24
alla kubaner /öskare...

Jag/Vi skulle faktiskt vilja ha eran hjälp..

Vem tycker just DU är bäst mellan Johan Pettersson eller Herish Kuhi just NU??
Skriv gärna kommentar...

hälsningar ......(syrianska-forumet) och orebrosk_(Örebro-forumet)

Tacksam för svar

träffade för övrigt Larsen, Westman mfl på ÖKK i morse... !! de verkar laddade ! =)
Örebro Plastgräset
2007-02-08 15:17
Fattar inte att Halilovic leder över Larsen!

Vad har hänt???
Örebro Charlezzz
2007-02-08 15:09
Men rirobban då! ta i så du nästan spricker va...tsss... Nog ska väl alla få chansen att uttrycka sina åsikter utan att bli kallad för "dum idiot".
Örebro go_osk
2007-02-08 15:05
Ämne: micro_42//

Matche....
Matchen spelas som sagt i Haninge, som i sin tur är en egen kommun söder om Stockholm.

Är det någon som vet när Walker tar ut morgondagens lag?
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 14:40
micro_42//

Matchen spelas väl i Haninge?
Örebro houston
2007-02-08 14:36
Mycket snack om Zlatan, tycker själv att han ä em matchvinnare och skulle verkligen behövas i landslaget.Han ä ju Italiens bäste spelare just nu iaf.Man får kolla lite bakat oxå vad vilka klubbar han har spelat för och hur det har gått för lagerna......
Örebro micro_42
2007-02-08 14:27
Hejsan jag skall till Uppsala imorgon.
Vad ligger arenan för matchen imorgon ?
Örebro rirobban
2007-02-08 13:34
Avgå Lagrell!//
Självklart klarar vi oss inte utan Ljungberg, Källström, Svensson, Allbäck osv... men Zlatan går inte riktigt in i den svenska lagmodellen och det är just det jag grundar mina tankar om att vi klarar oss bättre utan honom!

Men framförallt får Lagerbäck för mycket skit på sig! Han gör ett strålande jobb och vad mer kan vi begära en att han ska ta oss till de stora mästerskapen som han gör? I sommarens VM hade vi riktig otur som fick möta hemmanationen Tyskland och att Henke (som var mättad av landslaget) bränner straffen!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 13:27
Sverige utan de allra bästa spelarna är ett uselt landslag som inte har mycket att göra i de stora mästerskapen, det har vi fått tydliga bevis på under träningsmatcherna!
Örebro rirobban
2007-02-08 13:26
anderzon_//
Har du följt någon av Sveriges matcher i ditt liv? Sverige spelar som bäst utan divor som Zlatan. Det tycker jag absolut att de visade mot Spanien då det var laget som vann matchen och inte en enskild spelare. Zlatan är INTE så bra att han vinner en match åt landslaget, det gör laget tillsammans. Ska vi ha en enda chans i ett EM så måste man spela som ett lag också.

Då kommer vi tillbaka till första frågan, om du verkligen sett Sverige spelat någon gång. I såna fall tycke jag att du kan jämföra själv hur laget producerat med och utan Zlatan. Du tar upp Lettland, just mot dem spelade Zlatan och hur bra gick det? Visst vann laget men själv tycker jag att dom gjorde en bättre match mot Spanien på alla punkter då Zlatan inte var med. Och med en Allbäck som vet hur man avslutar;)
Örebro anderzon_
2007-02-08 13:17
En liten fotbollsnation som Sverige behöver de få stjärnor (Zlatan bla) som vi får fram. Annars är vi på samma nivå som Lettland. Det har vi ju sett gång på gång.
Örebro rirobban
2007-02-08 13:09
MR_FALKEN//
Varför skulle man besöka den sidan?
Bara dumma idioter som vill få Lagerbäck sparkad! Han har gjort ett grymt jobb för det svenska landslaget. Trots all skit han fått så har han suttit kvar och gjort det riktigt bra. Sverige måste spela som ett lag om man ska ha den minsta lilla chansen mot de stora nationerna och det gör Sverige med Lagerbäck som förbundskapten. Visserligen en förlust igår, men det var bara en träningsmatch där många stjärnor saknades. I EM-kvalet har man vunnit alla de 4 matcher som spelats och segern senast mot Spanien var ett bevis att man kan slå bättre landslag. I dagsläget ser jag ingen som skulle kunna få Sverige att vinna mera än dom gör idag! Sen den här "Zlatangrejen", landslaget är viktigare än Zlatan hur många mål han än gör i Inter. Jag saknar inte Zlatan av den anledningen att Elmander och Allbäck fungerar så bra ihop.

Med andra ord bör Lagerbäck sitta kvar ifall vi vill nå framgångar i framtiden! Men om du kommer med en sida som heter "www.sparkazlatan/urlandslaget/föralltid.se" så ska jag skriva på;)
Örebro MR_FALKEN
2007-02-08 12:24
http://www.sparkalagerback.nu/ avlägga en visit kanske? =)
Örebro deportivista
2007-02-08 12:14
Ämne: Med den här farten k....
Nä, jag tror att den blir fin snabbare än så. Kanske redan till hemmapremiären mot Elfsborg...
Forward ara
2007-02-08 12:03
Erki/
Förra säsongen gick det riktigt bra för hans del.
11 matcher, 7 mål.
Men ändå bestämde han sig för att vara kvar i Syrianska FC 2 år till.

- Hoppas att ni gör en AIK, men blir mästare också, för det är ni värda.
Ni har gått igenom mycket!
Örebro Erki
2007-02-08 12:01
Tack ara!
Lycka till själva i ettan. Hoppas Herish gör många fina mål :-)
Forward ara
2007-02-08 11:12
Lycka till i Allsvenskan!
AIK Saywee
2007-02-08 09:32
En grej till, ni vet väl redan att jag hatar snö, is, slask och minusgrader ...

... men, är det risk för inställning av morgondagens match mot Bajen? Vilket underlag är det? Är det inte risk för ytterligare skador?

Saywee och talgoxen längtar så efter plusgrader,grönt gräs och en värmande vårsol!!!
AIK Saywee
2007-02-08 09:28
Gerd tar över klubban i klubben KIF Örebro!

I dagens pappers-NA kan man läsa bl.a. "- Vi har en otrolig fotbollsstad med två lag i högsta serien och en arena som inte går av för hackor."

och ...

"Örebro borde kunna lanseras som fotbollen Mecka, tycker Gerd Engman"

Ytterligare en "järnlady" eller kanske en "guldlady"?

Rose-Marie och Gerd rockar fett, de har helt rätt inställning, goda kontakter och troligtvis mycket mycket mer!
Örebro Samba-maruti
2007-02-08 09:18
startuppelvan mot Hammarby
RR
Glenn Wikström Haninge Riddez
Jeffs(p.a skadad)R.walker Nordback näfver
Nedim Yunis(om han får spela)
tips: 0-0
Annons: