/fotboll/osk/forum/8450.aspx/fotboll/osk/forum/8450.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-09 16:53
Vilket initiative och så typiskt att man blir fast en extra timma i möte. Nu blir det att skynda hem.

framåt framåt framåt svart vitt
Örebro ÖrebroSK
2007-02-09 16:41
Stänger av FM2007, häller upp ett glas cola och snart börjar Nedim visa upp sig för Sverige.
Örebro Toro
2007-02-09 16:38
Dags att gå ner te kafeterian å bunkra upp med kaffe,cola och kanske en liten ostfralla =)

Ajja,här har man ju 2timmar på jobbet som bara kommer rusa iväg...min arbets effektivitet kommer förvisso rasa i samma takt men ändock =)

Forza Svart Vitt!
Örebro One¨touch
2007-02-09 16:29
Jaha grabbar, då är man på plats.
Sängen/soffan är min läktare.
Min laptop är arenan.

Gratis kaffe serveras under hela matchen..

Ändå önskar jag att jag vore där...

jaja.. Nu rullar det snart igång..

Lovely..

var detta ett inlägg med intresse för övriga nyttjare av detta forum? ;-)

-Självklart!
-Delat ÖSK-pepp, dubbelt ÖSK-pepp
Örebro Toro
2007-02-09 15:59
Suger getpung att behöva sitta på jobbet idag! Faen! Hade ju tankat bilen å va på väg österut när chefen ringde =(

Går de inte att Audio-streama en sändning? Ha snackande live rapportering? *vill* =)
Örebro BabyKladde
2007-02-09 15:55
På NA's hemsida ligger nu den officiella startelvan.. .
Örebro Rasberg
2007-02-09 15:27
Rösta på årets spelare i ÖSK på officiella hemsidan.
Länktips: www.orebro-sk.se
Örebro Johannes A.
2007-02-09 14:56
Matchen spelas på Torvalla IP, Haninge.
Avspark 17:00.
Svartvitt direktrapporterar.
Vi kommer dessutom att öppna en match-chatt för våra besökare. Mer info om detta kommer under fredagen. Väl mött på nätet!
Örebro ÖrebroSK
2007-02-09 14:32
Skulle det bli någon chat på LIVE rapporteringen? Skulle vara väldigt trevligt :)
Örebro gile
2007-02-09 13:45
Jag tror inte att Nordin själv vet vad som händer nu. Rynninge var på Ösk hela tiden att ta honom och nu sätter dom alldeles mkt krav för honom. Rynninge skulle vara ett lag som tänkte på talanger och inte på pengar bara men det verkar inte så...
Örebro Kronblom
2007-02-09 13:44
Svårttippad säsongsdebut,svårt att säga var ngt av lagen står.Helt klara avbräck att varken Wikström eller Larsen medverkar,att Rodevåg inte skulle vara med är mer väntad eftersom han haft knäproblem ett tag.Första spontana känslan säger förlust men det är ju som sagt säsongsdebut!
Örebro jappel
2007-02-09 12:16
Ämne: Jag har laddat med b....
Jag kommer nog följa matchen här på forumet så gott det går. Varför skulle en mIRC chatt vara bättre?
Örebro jappel
2007-02-09 12:07
Tack också för en grym inför artikel!
Känns som om även redaktionen rustat väl inför allsvenska comebacken
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-09 12:01
Jag har laddat med bärs och lite småkäk hemma. Vad sägs om att dra igång en IRC chat nånstans för att gemensamt följa matchen på distans.
Örebro jappel
2007-02-09 12:00
Ja dagens match kommer med all säkerhet bli riktigt tuff batalj. Ska mest bli spännande att se var ÖSK (och eller bajen) står för tillfället.
Örebro jappel
2007-02-09 11:01
Börjar längta riktigt ordentlige till avspark!
Helt underbar service att ordna med direktrapportering från en träningsmatch!
Örebro ÖSK Fans
2007-02-09 10:49
Tror vi kommer få arslet full idag, då vi saknar i princip alla våra viktiga spelare och inte prioriterat fotbollspelet än på försäsongen, tror jag på en tämligen behaglig seger för Bajern..

Mitt tips: 4-1

Målskytt: Nordback
Örebro Matthew S
2007-02-09 10:22
Då är han feluppsatt i laget. Hur man kan sätta en spelare som spelat nästan 100% av sina matcher i ÖSK som anfallare på mittfältet övergår mitt förstånd. Skärpning redaktionen. :)
AIK Saywee
2007-02-09 10:18
Matthew S//
Sjävlklart kan Sebbe spela i anfallet och han gör det mycket bra, men han står under rubriken mittfältare i laget. Jag läser bara svart på vitt i svartvitt. Hoppas att min "oro över anfallet släpper".
Örebro Matthew S
2007-02-09 10:02
Sebbe är anfallare, inget snack om den saken. Det såg vi ju förra året då han spelade på topp i kanske 28 matcher av 30.
AIK Saywee
2007-02-09 09:39
Idag har vi väl bara två (Nedim och Johan) friska anfallare i truppen (som är helt klara), eller?

Att det finns mittfältare som kan vikariera i anfallet är en annan sak.

Anfall är bästa försvar, attack, attack, ÖSK attack!

PS - om någon av "dagens anfallare" går sönder får Saywee ett anfall ;-)
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-09 09:19
Försäsongen är inte lång bara för spelarna. Det märks här på forumet. Men dags för match och det är ju här vi börjar få en finger visning om vad mannskapet går för. De flesta av oss är ju nöjda med våra nyförvärv och tycker vi värvat smart. Inte förrens mot Gefle får vi egentligen vet om vi har rätt eller inte men under tränings matcherna kan man skönja tendenserna. Det blir spännande. Men hellre en försäsong som förra med lite oroande resultat än det förr förra då vi vunnit SE innan en enda match varit spelad. Lite som MFF slår det mig, tittar man på deras tränings rapporter så har de redan vunnit allsvenskan och frågan är egentligen vilken lottning man får i CL.

Det finns några nyckelfrågor som skall bearbetas under träningsmatcherna:

Nummer 1 måsta vara backlinjen. Vilka spelar var och hur. Vår svaga länk i SE, nu är det tuffare. Vilka spelar mittbackar, Glenn verkar ha höjt sig ett snäpp, kommer Riddez tillbaka och i form samt den eviga högerbacks platsen.

Nummer 2. Vem ersätter Larsen?

Visst finns det mer spännande frågor som Vem kamperar med Nedim på topp samt målvaktsfighten men där känner jag mig betydligt lugnare och betraktar med intresse snarare än oro.

För ÖSK i tiden.
AIK Saywee
2007-02-09 08:16
Ämne: Ngn som vet hur det ....
"gile" kanske vet, för drygt en vecka sedan var det ju klart med Nordin och detta var ju 100% sant !?

micro_42//
Det är för kallt (=minusgrader) och jag har tokmycket att göra just nu på "hemmaplan"

Men jag lovar att ändå vinka å skrika efter 5, i allafall en liten stund ...

... förhoppningsvis när jag får reda på resultatet mot Bajen!
Örebro Ordem e Progresso
2007-02-09 04:15
Ngn som vet hur det blir med Nordin Gerzic egentligen?
Örebro Mittåt
2007-02-08 23:25
De som absolut vill se Degerfors på bästa programtid kan göra det redan på lördag. Då kommer man nämligen till Örebro för att möta Rynninge. Oklart dock hur pass starkt lag Degen skickar hit. Men jag antar att alla deras stamspelare är spelsugna så det kan nog bli ett "bra" lag.

Jag undrar om Nordin spelar då eller ej? Matchsstart klockan 12.30.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 23:23
Det förklarar ju saken... Tycker ändå att det är en usel tid, nu får man ju ta ledigt från jobb/skola för att se svartvitt vinna med 8-0!
Örebro Mittåt
2007-02-08 23:20
Ja, det stämmer (jag gissade rätt). Klockan 19.00 den dagen spelar KIFs damlag mot Falköping.
Örebro Mittåt
2007-02-08 23:18
Avgå Lagrell// Kvällstiderna kanske redan var bokade av andra föreningar som inte ville släppa dem ifrån sig.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-08 23:15
Mittåt//

Jo, jag förstår att det inte fanns så många datum att välja bland, men varför lägga matchen en vardag klockan 15.00?

Det är antagligen den träningsmatch som kommer locka den största publiken om det skulle vara en normal tid vid t ex 19.00..
Örebro Chipset
2007-02-08 23:12
En sak som Kuhi ska ha cred för är att han aldrig gnällde hur dåligt den än gick. Inte ett ord, vad jag minns. Inte heller klagade han på att spela ytter fast det uppenbart var så att man inte riktigt visste var man skulle göra av honom. Hos Pettersson kunde man förra säsongen däremot känna en antydan till missnöje. Detta trots att han fick några chanser som han totalt missbrukade. En annan som inte gnäller är ju Fredrik S fast han får ju alltid, på något konstigt sätt, chansen att lira. Har ingenting mot hans krigarinställning på planen men jag vidhåller att hans fotbollskunskaper inte räcker till på elitnivå.
Annons: