/fotboll/osk/forum/8443.aspx/fotboll/osk/forum/8443.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro joth
2007-02-15 10:57
ÖrebroSK//Jag tror dom vet vad dom pysslar med... så vi behöver nog inte vara oroliga. :-)
Örebro Toro
2007-02-15 10:57
ÖrebroSK //
Dom bygger in fästen i läktaren så man i princip bara kan "lyfta" scenen på plats.

Not. Det är så det oftast fungerar på andra arenor med "inbyggd" scen så skulle tippa på att det blir samma koncept hos oss i sådant fall.
Örebro ÖrebroSK
2007-02-15 10:54
Ämne: Ämne: En scen....Gyllene tiders scen var ju en helt vanlig? Men hoppas det blir en scen som kan monteras upp vid tillfällen men vid fotboll så finns det sittplatser/ståplatser. Eller vad tror ni? Dom kan väl ändå inte mena att en scen ska stå mitt i smeten?
Örebro BabyKladde
2007-02-15 09:45
joth;

klart man ska samabreta mellan sporter och föreningar.. .men utseendemässigt är det snyggare med Behrn arena sjävlstående... med tanke på att dagens samhälle är utseendeberoende .hehe. så bör man tänka en del på det.. .

men visst, om man gör en lösning med multiarenan som duger mer än väl så nekar jag inte.. men om man inte gör nåt märkvärdigt av det så är det itne värt att offra det..
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-02-15 09:35
Ämne: En scen planeras på ....
Hur svårt är det att förstå?en scen så att vi kanske bara kan plocka fram den om det skulle vara så att vi tar hit ett band som kan spela på Behrn arena,som Gyllene tider gjorde.
Örebro joth
2007-02-15 09:32
ÖrebroSK//Medlemskorten skickades i måndags, vad jag har hört så fick en del dem igår... så räkna med att de ligger i brevlådan idag eller imorgon.

När det gäller scenen så är det nog smart tänkt. En scen på Östra skulle möjliggöra andra evenemang på Behrn Arena. Konstgräset klarar inte av trycket från en uppbyggd scen.

Babbykladde//Min åsikt är precis tvärtom. ;-) Om möjlighet finns ska indrotten i Örebro försöka utnyttja gemensamma möjligheter i största utsträckning för att på så sätt bli så starka som möjligt i idrotts-sverige.
Örebro ÖrebroSK
2007-02-15 09:26
En scen planeras på Östra också, det förstår jag absolut inte..
Örebro BabyKladde
2007-02-15 09:18
Jaja...

..men om jag ska säga min åsikt tycker jag Behrn Arena ska stå för sig själv.. och sen bygga multiarenan för sig..

Om vi säger att vi skulle bygga ihop med multiarenan skulle man nästan bygga om södra så den liknar Norra läktaren för att få ett snyggt sammanhang.. .för om man skulle bygga den planerade östra läktaren skulle södra kunna vara kvar och norra läktaren bli "huvudläktaren"..
Örebro ÖrebroSK
2007-02-15 09:13
joth // Kommer medlemskorten idag eller? Dom skulle komma innan lördagen :)
Örebro joth
2007-02-15 09:09
BabyKladde//Antar att du inte har läst dagens NA eller ens Los Flores inlägg... Byggstarten är framskjuten till 2009 och anledningen är att man återigen vill kolla på möjligheten att göra något gemmensamt mellan Behrn Arena och Ishallen...
Örebro ÖrebroSK
2007-02-15 09:05
Kommer det inte se tomt och fult ut utan några affärer förens till hösten?
Örebro BabyKladde
2007-02-15 08:25
Jag tror inte den så kallade Multiarenan kommer byggas ihop med Behrn Arena eftersom ritningar redan finns och byggstart redan sker i höst av den nya östra läktaren... så räkna inte med att det byggs ihop..
Men hoppas multiarenan blir bra så det går att starta ett idrottsgymnasium.. sen vore det inte fel om Örebro fick anordna Melodifestivalen och såna evenemang...
Örebro joth
2007-02-15 07:56
Los Flores//Håller med. Jag hoppas att man bygger ihop Multiarenan med Behrn Arena. En gemmensam restaurang där emellan som kan levererar till loger i båda riktningarna. Sen hoppas jag även att man skapar möjligheten att lägga ett indrottsgymnasium på samma plats med möjlighet att utnyttja lokalerna till seminarium m.m.

Man får väl hoppas att de har läst min krönika som jag skrev i november. ;-)
Örebro Los Flores
2007-02-15 07:50
jahapp då blev det ingen färdig arena till 2008... blir till 2009 istället enligt NA...
Synd =(
Men det bli nog bra tillslut ändå...
Örebro Mittåt
2007-02-15 00:11
Avgå Lagrell// Situationen för Niklas och Sandro är rätt komplicerad. Många vinklingar.

Jag tror, om man väger in faktorer som träning, matchning, ekonomi, närhet till A-trupp (reservlagsspel etc.), att varken en övergång till Rynninge eller Forward totalt sett erbjuder ett lika bra alternativ, som ytterligare ett år med talangtruppen skulle göra.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-14 23:38
Sandro är en talangfull spelare men för att han ska utvecklas maximalt behöver han mycket speltid, tyvärr är division 3 för låg nivå...
Örebro Mittåt
2007-02-14 23:32
Avgå Lagrell// Nej, Sandro är inget alternativ för Allsvenskan i år. De senaste veckorna har han tränat med Forward, Rynninge och Talangtruppen. Han spelade med Rynninge mot Degerfors i lördags.

Både Rynninge och Forward vill nog få loss honom, men det skulle inte förvåna mig om han ändå blir kvar i ÖSK. Jag tror inget är bestämt än på den punkten.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-14 23:28
Tror ni Sandro kan bli ett alternativ igen ifall Yunus inte får uppehållstillstånd? Vilka tränar han med i dagsläget? Forward?
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-14 22:28
Eller så är det en luring och Yanus räknas inte som anfallare...ok, kanske inte men det är ju möjligt att något missförstods.
Örebro Mittåt
2007-02-14 22:22
Johannes A// Nej, det framgår inte klart varifrån uppgiften om fyra anfallare kommer, men Fredrik C kan väl knappast ha hittat på detta själv. Även om han inte har ett direkt citat, som kan knytas till Åqvist, bör man väl anta att vad Fredrik C skriver har sitt ursprung i hans intervju med honom.

Jag menade inte att det är Åqvist som tar ut laget, men han vet säkert rätt väl hur tränarnas tankegångar går för tillfället.

Jag tycker att oberoende av ursprunget så var påståendet om "bara" fyra anfallare rätt förvånande.
Örebro Johannes A.
2007-02-14 22:12
Mittåt//
Kanske att jag missat något, men ser inte direkt var det står att Björn säger att de har fyra anfallare i truppen, inklusive Yunus. Utan det är snarare så att det är Fredrik Carlsson som skriver detta.

Tror nog inte heller att det är Björn som har något att säga till om när det gäller laguttagning och i dagsläget tror jag Sebbe mer räknas som en anfallare än en mittfältare.
Örebro Grixx
2007-02-14 21:31
Håller fortfarande Nordin som en matchvinnare och en som kan göra det lilla xtra.

Varhelst han spelar som Mittf eller forw.
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-14 21:17
Mittåt

De kanske räknar Johan som högerytter? Känns inte så troligt men det var där han fick starta mot Bajen samtidigt som Seb spelade forward...
Örebro Mittåt
2007-02-14 21:00
Jag tycker att följande lilla snutt var det intressantaste av vad Åqvist hade att säga.

Truppen innehåller, inklusive Yunus Ismail, fyra anfallare. Faller en bort kan man tvingas söka efter en ersättare.

Fyra anfallare inklusive Yunus. Vilka är de andra tre då? Jo, Nedim, Rodevåg och Johan P. Sebbe är i Åqvists tankevärld redan en mittfältsspelare och Nordin verkar inte finnas med överhuvudtaget.
Örebro K.Carlos
2007-02-14 20:42
Grixx//
LIF vann och hockeyn leder inför sista! Dina agressioner ger resultat :)
Örebro Grixx
2007-02-14 20:20
Hockeyn och Handbollen på gång nu.
Bandyn får svårt...men de har ju kört lite Hawaiibandy förut och både släppt in och gjort en massa mål mot slutet....så osvuret är bäst.
Örebro Jimpa_90
2007-02-14 20:01
Invation Gefle!!!
Örebro Grixx
2007-02-14 19:45
Nu ligger alla "lokallag" under. ÖSK-bandy, Örebro-Hockey och LIF......bättring!!!
Örebro Avgå Lagrell!
2007-02-14 19:36
dmboy//

Hoppas du inte sitter på "insidefakta" från tomteförbundet...
Örebro Grixx
2007-02-14 19:28
Mackan//Var brister det tycker du?
Annons: