/fotboll/osk/forum/8440.aspx/fotboll/osk/forum/8440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bleke
2007-02-16 20:39
ösk leder med 8 - 0 mot ljusdal
Örebro Gordon
2007-02-16 20:31
ÄNTLIGEN BÖRJAR DET! Äntligen match på Behrn Arena. Äntligen får jag se mitt svartvita lag beträda det vitgröna konstgräset i en upptakt till den allsvenska premiären.
Och jag tycker om Walkers startelva.
NU ÅKER VI!!!!!!
Forza la squadra nera-bianca!
Örebro abdel seidou
2007-02-16 20:28
får man fri entré till ungdoms matcher också genom medlemskapet i storebror?
Örebro Mittåt
2007-02-16 20:14
För de som eventuellt tänkt sig att starta morgondagens fotbollsfest med förmatchen ÖSK Ungdom - Carlstad United kan jag nämna att denna match börjar en kvart tidigare än vad som tidigare sagts. Klockan 10.30 kommer matchen alltså att blåsas igång. Anledningen är att man vill ge de allsvenska lagen litet mer tid för uppvärmning mm.
Örebro Los Flores
2007-02-16 20:01
jag tänker ta mig ner till BA imorrn iaf !!
Örebro BabyKladde
2007-02-16 20:01
Hoppas också att det blir en hel del folk för att vara träningsmatch =)

kommer vara på plats vid 12-30/12,45 . .
Örebro bleke
2007-02-16 19:53
jobbar :( hoppas bara att det blir liverapporter från BA
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-02-16 19:45
Fan,hoppas det blir mycket folk så att det blir lite tryck även fast det bara är en träningsmatch,Örebroare slut upp!!!
Jönköpings Södra Frankeit
2007-02-16 18:42
Mackan// Tackar för inbjudan, Franke har match i morgon så jag kan inte. Hoppas det går bra för både honom och laget.
Örebro Adios
2007-02-16 18:40
Walker: - No excuses....
Örebro Blå Bergen Blues
2007-02-16 18:22
Enligt matematiken borde Sundsvall slå ÖSK med 7-0: 3-0 plus 3-0 plus 1-0....
Örebro Blå Bergen Blues
2007-02-16 18:20
AIK slog Sundsvall med 3-0, Sundsvall slog Hammarby med 3-0, Hammarby slog ÖSK med 1-0... ett dåligt omen, eller kanske tvärtom om man tror på devisen "ett dåligt genrep ger föraning om en bra premiär"....
2007-02-16 17:46
Matthew S// Han är faktiskt nästan för ödmjuk och osjälvisk för sitt eget bästa, i alla fall var han det hos oss. På vår nivå kunde han göra näst intill vad han ville på träningarna. Är rädd att han inte håller ÖSK-nivå defensivt på ytterfält.
Örebro Matthew S
2007-02-16 17:31
Gefles lag i morgon:
Startelva: Mattias Hugosson - Andreas Revahl, Thomas Hedlund, Johannes Ericsson, Jonathan Hellström - Daniel Bernhardsson, Yannick Bapupa, Johan Claesson, Rene Makondele - Daniel Ytterbom, Tomasz Stolpa.

Frankeit//
Jag tror att man tänker sig Yunus som ytterfältare i först hand. Där har han tydligen fått spela i intermatcherna och hoppade även in där mot Bajen. Hoppas han blir klar, verkar vara en mycket ödmjuk kille med fantastiskt spännande fotbollskvaliteter.

2007-02-16 16:56
Mittåt// Tack för info om Yunus. Markstedt kommer nog att spela som mittback med sin bror Johan, det är vad han själv vill i alla fall. Erat Ungdomslag får säkert se upp på fasta i andra omgången på Behrns Arena.
Örebro Mittåt
2007-02-16 16:49
Frankeit// Vår lokaltidning skrev en del om Yunus för några dagar sedan. Till tidningen säger han att läget ser något ljusare ut för hans del, men det vet man väl inte hur pass bra koll han har på vad som rör sig inne i den svenska förvaltningssjälen.

Här i Örebro håller vi alla tummar vi har för att allt skall ordna sig till det bästa för honom. Både som människa och som fotbollsspelare. Det verkar vara en väldigt trevlig kille och att han har talang och potential kan vem som helst se.

Från det ena till det tredje. På vilken position tänker Franke spela Markstedt?
Andreas_IFK
2007-02-16 16:22
Tjena alla fotbolls älskare

Det är så att jag söker lag till min liga på xperteleven.com

För att gå med i ligan behöver man bli medlem sen trycker man på sök och skriva in LigaID som är 51963

Ligan heter allsvenskan och laget Örebro är ledigt så först till kvarn

Frågor Andreas_364@hotmail.com

MVH Andreas
2007-02-16 16:06
Jag kör en grön tröja än så länge, Frankes färger. Vilken position verkar Yunus spelas in på? Min tro är att anfallare passar bäst tills han byggt på sig lite muskler och mer kondis. Var själv med i Franke och trevligare kille får man leta efter. Var med honom till Stockholm när han testade för bajen förra sommarn, vet att han är otroligt nöjd över att han kom till er i stället. Allt från ÖSK sköttes otroligt proffsigt jämfört med bajen och framförallt VSK som också ville ha honom. Tror att ÖSK har en ljus framtid till skillnad från hur vi har det här i Västerås.
Örebro Tomten (ÄNTLIGEN!)
2007-02-16 16:02
Dokument Västra Stå uppdaterad.
Örebro Matthew S
2007-02-16 15:53
Jappel//

Jag tror att ÖSK fixar medlemskorten själva. Min kompis var där och fick ett kort gjort direkt. Jag tycker det är klantigt att man dröjt så länge med utskicken. Inget snack om den saken.
Örebro initforlife
2007-02-16 15:30
Mittåt//Ja så är det ju,man vill att saker och ting ska fungera.En femtiolapp hit och dit skiter man väl i men för klubbens bästa vill man ju att dom som stöttar och betalar ska få valuta för pengen och komma tillbaka vårt kära Ösk.
Örebro Mittåt
2007-02-16 15:24
Saywee// Det handlar nog minst lika mycket om frustration över att den klubb man håller på inte får till det. Det är ju inte första gången det strular med utskick och dylikt.

Även om det verkar vara Posten som är huvudansvariga för denna försening kan man inte undgå att tycka att man på kansliet borde ha kunnat förutse detta problem. Det är ju inte första gången som vi ser detta.

Sen utbärning är ju ett av Postverkets kännemärken, att döma av hur man lyckats med de senaste årens ÖSK-utskick.
AIK Saywee
2007-02-16 15:19
Frankeit//
Trevligt att du är en Västeråsare som håller på ÖSK, men ska du inte byta tröja?
Örebro Gordon
2007-02-16 15:18
Frankeit// Det jag sett av Yunus gör honom till en riktigt intressant spelare. Inte så att han går in i startelvan riktigt än men nog kommer han att kunna röra runt ordentligt när han hoppar in mot trötta försvarare. Om han får klart med myndigheterna
AIK Saywee
2007-02-16 15:17
Det är väl inte hela världen om man skulle få betala en extra 50-lapp eller två till vår kära klubb!
2007-02-16 15:13
Är väldigt intresserad av hur ni tycker det går för Yunus Ismail. Känns det som att han har nån möjlighet att få lira nått redan i år om det löser sig med migrationsverket. Är helt säker på att det finns framtid i honom med tanke på att han bara spelat fotboll på riktigt (om nu IK Franke är så på riktigt) två säsonger.
Västeråsare som håller på ÖSK i år.
Örebro Mittåt
2007-02-16 15:09
När det gäller problemet med det senaste utskicket så verkar det vara som om bevisbördan ligger hos Posten.

Mitt medlemskort kom igår i ett så kallat Ekonomibrev poststämplat den 9 februari. Enligt Postens egna uppgifter skall sådana ekonomibrev delas ut inom tre (var)dagar. Ett brev som stämplades en fredag skall alltså nå sin adressat senast nästföljande onsdag. Mitt kom fram på torsdagen.

Vad som händer med dessa brev är förmodligen att brevbärarna inte sorterar med dem om de har mycket att göra utan låter dem ligga kvar till nästa dag osv. Detta skulle kunna förklara varför breven kommer fram så pass spritt. En del postiljoner är flinka och har nöjda kunder. Andra är trögare (eller sjuka och ersatta av en vikarie) och har frusterade kunder. Normalt märks ju inte denna typ av försening eftersom B-breven inte är så viktiga och en dag hit eller dit inte spelar så stor roll.

Sedan kan man kanske tycka att ÖSK skulle ha kostat på sig att skicka breven med vanlig post. Skillnaden i portat mellan vanliga brev och ekonomibrev är nämligen inte längre så stor. 5:10 kostar ett vanligt brev medan "ekonomi"brevet kostar 4:80. Med tanken på hur besvärligt Posten ofta verkar att ha att få ut sina brev skulle man kanske ha kostat på sig de extra 30 örena per brev för att vara säker på att de kommer fram i tid. Den extra kostnaden borde vill ha legat i storleksordningen 300 - 600 kronor.
Örebro initforlife
2007-02-16 15:07
Jaha där kom den också...Jappel//Det är exakt den inställningen du har som jag menar när jag skriver SEKT.ÖSk är heligt,allt ÖSK gör är bra...Farlig inställning.Jag har betalat medl. avgift för att stötta klubben och som bonus få gratis entre till träningsmatcherna,då ska dom väl kunna få ut kortet innan första matchen?Oavsett vem som trycker korten osv.Vi älskar alla Ösk,jag har gått på matcher sen 80-talet...men man måste få kritisera det man inte tycker fungerar.Hur ska vi annars kunna bli bättre?
AIK Saywee
2007-02-16 15:05
Är sekten en förkortning för sektionen? Vi har väl minst ett par sektioner, den positiva sektionen och den negativa sektionen och kanske någon mer sektion ...

... men vi är svartvita fans allihopa!
Örebro jappel
2007-02-16 14:58
initforlife //
Eller så skippar ÖSK det fria inträdet de första tre träningsmatcherna för medlemmar som gnäller.
Var nöjd istället för att dom försöker få det att fungera. (räknar du in mig i säkten skulle jag vilja se dina antagningskrav, verkar som att du tycker att alla som inte håller med dig är med i någon sorts komplott.. lite mer än lovligt paraniod)
Frågar du mig tror jag även att det spelar in att ÖSK säkerligen inte har möjlighet att trycka medlemskorten själva så måste detta skickas iväg någonstans varvid det måste samlas ihop så många som möjligt vid varje tillfälle så att man inte går back på kalaset.
Annons: