/fotboll/osk/forum/8432.aspx/fotboll/osk/forum/8432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Babyface
2007-02-19 23:53
Vilken härlig fotbollsvecka vi har att se fram emot!

Champions League tisdag+onsdag, ÖSK har match onsdag, torsdag och lördag. Har jag kommit till himmelen?

Hur tror ni Patrick kommer matcha laget den här veckan? Tror vi får se en någorlunda ordinarie startelva onsdag+lördag och att ungdomarna får chansen på torsdagen samt inhopp på onsdagen och lördagen.
Örebro Chipset
2007-02-19 23:04
Kristian Viikmäe är ju forward att räkna med. Visserligen inte jättehet i Gefle förra året men det blev ju ändå en del allsvenska mål. Får se om han kan bräcka ÖSK:s mittlås onsdag-torsdag.
Örebro rirobban
2007-02-19 22:22
Erki//
Värdelös har jag aldrig sagt att han är... men om han håller en hel säsong i Allsvenskan har jag tvivlat på. Men om du inte sett det... jag hoppas att han motbevisar mig (sista gången jag skriver det:)!
Örebro Erki
2007-02-19 22:19
Jag tycker det är mycket konstigt att den här debatten om huruvida FreSa är värdelös eller inte kommer upp efter en match där han "gör en utmärkt insats, håller helt rent på sin kant och står för flertalet inlägg." (från Spelarbetyg ÖSK - Gefle) Och detta mot en klasspelare som Rene Makondele!

Det känns som om många har sin förutbestämda åsikt om FreSa när de ska se en ÖSK match. Jag tror ni med lite objektivare ögon även skulle se de saker Fredrik är bra på :-)
Förövrigt tycker jag FreSa är bättre än Axel Kjäll.
Örebro rirobban
2007-02-19 22:09
Matthew S//
Riddez blir en utmärkt kapten. Men även Larsen och Henriksson skulle funka. Svårt val där:) Men Riddez känns rätt ändå...
Örebro rirobban
2007-02-19 22:01
Aspen//
Det där får vi nog kalla för "spam"!

EDIT: Jag tog bort dina två sista "spaminlägg"
Örebro rirobban
2007-02-19 22:00
Aspen//
Visserligen, men roligare det än på vissa forum där det knappt skrivs något alls (läs Gefle, Kalmar m.fl forum:).
Örebro Aspen
2007-02-19 21:58
Ämne: Aspen//
Är verklige....
En del diskussioner blir ensidiga, långa och negativa mot vissa spelare som somliga utsett till hackkyckling
Örebro Matthew S
2007-02-19 21:57
rirobban//

Rörande Nordback, jag tycker han är en fantastiskt duktig och viktigt spelare för ÖSK. Det jag vill illustrerar med honom i Gefle-matchen är hur snabbt man kan "låsa sig" i tanken. Jag tyckte han var dålig under början av matchen och det färgade mitt intryck av honom i resten av matchen tror jag. Det var lättare att hitta dåliga än bra saker så att säga.

Ja, byta samtalsämne. Rätt med Riddez som kapten? Eller om det är Sebbe (som bar bindeln mot Bajen) som är el capitano i år? Det kan också vara Larsen som är förstekapten men han har ju inte spelat och än och lämnat över till sin två vicesheriffer.
Örebro rirobban
2007-02-19 21:55
Aspen//
Är verkligen spelarna så heliga för dig? Gå till kyrkan och be för dem då:) Detta är ett forum där man diskuterar kring klubben och dess spelare. Om man så framför sina negativa eller positiva åsikter så är det fortfarande ett forum där man diskuterar!
Örebro rirobban
2007-02-19 21:47
Matthew S//
Ska vi ta och byta samtalsämne kanske? :)
Örebro Aspen
2007-02-19 21:46
Ämne: Matthew S//
Jag bar....
rirobban//En valium till dig skulle jag rekomendera. Du är förbannat negativ mot en duktig och lojal spelare
Örebro rirobban
2007-02-19 21:46
Matthew S//
Finns dom som tycker mycket sämre om hans spelsätt än jag. Som person går jag absolut inte på honom. Det är hela tiden som spelare. Men jag säger också hela tiden att han får motbevisa mig vilket inte alla som inte vill se honom i startelvan säger. När jag skriver så skriver jag om det som varit eftersom jag inte är någon spåman. Och det är ganska uppenbart att han inte riktigt kommit upp i förväntningarna ännu.

Men som jag brukar avsluta inläggen kring honom med - jag HOPPAS att han motbevisar mig!
Örebro Matthew S
2007-02-19 21:41
Japp, det är så snyggt av folk att skrika skit till de egna spelarna innan matchen ens börjat. Minns matchen borta mot Väsby. Det var sista gången jag stod i Kubanklacken då två spelare - Pettersson och Samuelsson - började hånas redan efter en kvart och sedan höll det på så resten av matchen.
Örebro Matthew S
2007-02-19 21:37
Edit: Har inget emot Rirobban. Mitt genmäle blev alldeles för elakt.

Jag hoppas också att FreSa motbevisar dig. Och han har väl börjat rätt bra på den fronten? :)

Hej och hå
Nummer två!
Örebro Babyface
2007-02-19 21:37
rirobban//

Tror att du misstolkade mig lite. Menar inte alls att ni som tycker fel, utan att ni kanske ser på saken på ett felaktigt sätt.

De senaste åren (vet inte hur det har varit tidigare) har det alltid funnits en hackkyckling i ÖSK. Axel Kjäll, Herish Kuhi, Fredrik Samuelsson är några exempel. Jag tycker mig se ett samband att de som spelat på högerbacksplatsen fått ta emot väldigt mycket, i många fall, obefogad negativ kritik.

Så länge en spelare tillhör ÖSK och spelar för laget ska vi supportrar stötta honom. Självklart får man kritisera spelare när de gör dåliga insatser, men jag tycker det går för långt när man hånar och buar åt enskilda spelare!
Örebro rirobban
2007-02-19 21:32
Matthew S//
Jag bara vände om "babyfaces" ord om att vi som klagar på honom har fel. Ditt exempel på att Nordback var dålig i lördags är ganska lätt att slå ifrån sig. Visst var han dålig i den matchen, men han är stabil och bra när det väl är seriematch. I träningsmatcher har heller inte FreSa någon press. Men det är när serien drar igång som jag blir orolig.

Men ni verkar inte se det som jag och en del andra också ser, därför ska jag lämna detta ämne tills vidare. Kom inte och klaga bara ifall han gör ett uppenbart fel som kostar oss den allsvenska biljetten senare i höst. Dock hoppas jag (som jag sagt tidigare) att han motbevisar mig!
Örebro Matthew S
2007-02-19 21:26
rirobban//
"Felen sitter hos dem som betraktar honom som stabil"

Nu vill jag att du berättar vad jag har för fel.
Örebro rirobban
2007-02-19 21:25
Babyface//
På samma sätt som man ska kunna berömma en spelare så måste man också kunna kritisera spelare.

Och ja, felen sitter hos dem som betraktar honom som stabil. Varken Kjäll eller Pozniak hade jag samma oro för när de fick bollen.

Sverige som helhet har dock svårt att få fram naturliga högerbackar!
Örebro Matthew S
2007-02-19 21:25
Babyface//
Folk letar efter fel hela tiden och det förstärker ens uppfattning. Det är rätt vanligt. Jag tyckte t.ex att Nordback var usel mot Gefle redan efter 20 minuter. Sedan såg jag hela tiden situationer när han missade, inte när han gjorde bra grejer.
Örebro Matthew S
2007-02-19 21:22
Men sluta klanka på FreSa nu. Det blir rätt tröttsamt faktiskt. Men vissa - precis som med Kuhi - verkar tycka att det är viktigt att hela tiden kasta skit åt samma håll. Höjdpunkten var väl efter matchen mot Hammarby förra veckan då FreSa fick skulden för målet trots att det kom på vår vänsterkant.

Fredrik var - enligt rapporterna - duktig mot Bajen och i internmatcherna. Han var även duktig mot Gefle. Men sitter väl i ryggmärgen på folk att gnälla. Även när det inte finns nåt att gnälla på.
Örebro Babyface
2007-02-19 21:18
Jag tror inte felet sitter på Fredrik utan hos betraktarna. Är det en slump att de som fått spela högerback har blivit mest utsatta för publikens missnöjdhet med spelet?

Axel Kjäll fick också ta emot en del överflödig negativ kritik när han fick spela högerback. Inte var tongångarna kring Pozniak så positiva alla gånger utan det känns som om det mest har kommit på efterhand.

Publiken på gamla träläktaren hade ju ett rykte om sig att vara väldigt gnällig och pessimistisk om jag minns rätt, kan det syndromet ha nått Internet?
Örebro rirobban
2007-02-19 21:16
Förresten... någon som tror att vi tar 6 poäng mot AIK den här säsongen också (precis som senast vi var i Allsvenskan)? :)
Örebro rirobban
2007-02-19 21:14
ÖSK-Karl//
Jag instämmer. Jag brukar bli överraskad när han inte tappar bollen vid mittlinjen. Du har nog rätt om att ett miljöombyte vore bra för honom. Precis som Kuhi som inte många ville ha kvar i ÖSK...
Örebro ÖSK-Karl
2007-02-19 21:10
rirobban//

Visst var det trist att Pozniak försvann. Men vad gäller Fredrik Samuelsson tror jag att han behöver ett miljöombyte. Många i publiken blir ju hörbart rädda när han är i närheten av bollen. Det har nog knäckt killen en del. Otåligheten blir ju bara värre med åren, så varje miss han gör upplevs än värre. Nu är han (tror jag) inne på sitt sista kontraktsår och jag har svårt att tro på en förlängning. Troligen är han nog också svårsåld.
Örebro rirobban
2007-02-19 21:03
ÖSK-Karl//
Tack för infon om vart han var sista matcherna i allsvenskan. Jag hade gärnat sett en återkomst av Pozniak som blev bättre och bättre i ÖSK. Men jag räknar inte helt ut FreSa än. Alla har rätt att få en 3:e chans:)
Örebro ÖSK-Karl
2007-02-19 20:57
rirobban//

Jag delar till fullo din oro för högerbacksplatsen. Fredrik Samuelsson bänkades dock inte när vändningen kom i AS. Han försvann av personliga skäl. Men resultatet blev ju ändå detsamma!
Örebro rirobban
2007-02-19 20:37
Förstår inte snacket om att Riddez inte skulle hålla i Allsvenskan. Han är en självklar back och gör klockrena brytningar i defensiven. Han och Nävfer på vänsterkanten kommer att skapa problem för motståndarna även i Allsvenskan. Jag filmade lite från matchen i lördags och där ser man grymt snygga brytningar från Joels sida. Jag är dock, precis som några andra, väldigt orolig för högerkanten. Nu fixade FreSa det bättre än vanligt mot Gefle, men att han skulle klara en hel säsong är jag mera tveksam till. Han bänkades i slutet av Superettan eftersom vi gått dåligt ett tag. Sen ifall det bara var en tillfällighet att laget lyckades vänta skutan vet jag inte. I såna fall var det en tillfällighet sista matcherna i Allsvenskan också då jag har för mig (dock inte säker) på att han bänkades.

I dagsläget hoppas jag att Haginge får spela som högerback när serien drar igång. Dock hoppas jag att FreSa växer och motbevisar mina ord. Men det har han inte gjort hittills. Det är framförallt när han får bollen och ska gå till attack som man är orolig över vad han hittar på. Men han verkade något lugnare mot Gefle faktiskt. Hoppas det är ett trendbrott från Fredriks sida:)
Örebro One¨touch
2007-02-19 20:24
Mackan\\ På så vis.
Jag står ändå fast vid min klassificering.
Men blir gärna överbevisad om att jag har fel.
:-)
Vill Du se JR som back eller mittfältare i Din startelva Mackan?
Örebro MR_FALKEN
2007-02-19 20:06
jag ser heldre att vi kör med: haginge glenn wick JR

Annons: