/fotboll/osk/forum/8427.aspx/fotboll/osk/forum/8427.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Babyface
2007-02-21 20:26
Något jag tänkte på innan matchen idag var att vi har en bra bredd i backlinjen. Det märktes i dag. Vi har spelat med många olika spelare i backlinjen under träningsmatcherna och ingen har spelat dåligt (såg inte matchen mot Hammarby).

Anttonen har utvecklats till ett bra alternativ som högerback, synd bara att han behövs mer som högerytter.
Örebro Babyface
2007-02-21 20:21
Liberate tu-teme ex inferis//

Självklart är det inte bra att ÖSK inte har gjort mål på tre matcher men det är lång tid kvar till säsongen startar och det är väl då vi ska vara som bäst?

ÖSK har haft en period med tung träning och ganska lite anfallsspel men det kommer förmodligen bli ändring på det nu. Patrick har själv sagt att de hittills har prioriterat fysiken och det defensiva spelet som i träningsmatcherna fungerat mycket bra.
Örebro Matthew S
2007-02-21 20:18
Och hur viktigt är det att vinna på försäsongen?

Glädjande att se defensiven i dag. Flora skapade inte ett uns. Riktigt kul att se Frempong också där har vi sparkapital så det duger.

Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-02-21 20:08
Vi vinner inga matcher på antal ribbträffar eller nära målchanser,end of story.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-02-21 20:07
Tycker inte att det är godkänt att inte göra något mål 3 matcher,ser absolut inte hur nån kan godkänna det.
Örebro joth
2007-02-21 19:42
Walker och Larsen kommenterar matchen... se länktips.
Örebro Los Flores
2007-02-21 19:24
inte för att det är speciellt bråttom, men det skulle kännas bra om någon gjorde mål imorrn så nollan försvinner... Den irriterar mig lite!
Örebro Babyface
2007-02-21 19:11
Ämne: Ämne: Vi kans....
Och Glenn?
Örebro Babyface
2007-02-21 19:10
Hoppas Johan får chansen även i morgon på topp och att Anttonen får spela högerytter. Jag tycker inte att offensiven på högerkanten har fungerat som det ska under de två träningsmatcher jag har sett.
Örebro Sersant
2007-02-21 19:10
Ämne: Vi kanske skulle gör....
Du menar som vi fick Larsen?
Örebro psoari
2007-02-21 19:04
Samuelsson på högerbacken... och Moses på vänster. Nedim startar på topp med ??
Örebro psoari
2007-02-21 19:02
Startelvan imorgon... nån som har hört nåt rykte eller kanske någon som faktiskt vet eller vill göra sken av det, eller någon som bara vill chansa på en startelva... Richardsson står i alla fall.
Örebro Karlssooon!
2007-02-21 18:41
0 mål på tre matcher...
Örebro Chipset
2007-02-21 18:28
Chipset// Förresten är men ena tå fortfarande bortdomnad. Lika bra det för man ska ju ner imorgon igen.
Örebro Chipset
2007-02-21 18:28
Vi kanske skulle göra en MFF och värva hit någons flickvän till KIF:arna för att värva eller alternativt få någon spelare att trivas bättre i ÖSK. Axel Kjäll och "Lollo" gick ju ner till Skåne på samma sätt.

... Fast om vi ska värva någon av de ovannämnda så tar jag nog hellre "Lollo" till ÖSK och skickar Axel till Forward.
Örebro Klas ÖSK
2007-02-21 18:09
Riktigt kallt idag.. nog kallare än mot Bajen, och då stod man med fötterna i snö.

Hoppas på några grader varmare imorgon... Det skulle inte skada för spelet heller tror jag :-)
Örebro Adios
2007-02-21 17:56
Hoppas att man kan sitta på restaurangen och se matcherna nästa försäsong...
Örebro Babyface
2007-02-21 17:52
Ingen bra match idag tyvärr, dessutom var det väldigt kallt!

Hade en period i andra halvlek där tempot var lite högre och då hängde inte Flora med. Synd att Johan inte fick sätta den idag, han verkar mer taggad i år tycker jag. Han såg ut att bli lite lagom arg på domaren ett par gånger också när han dömde frispark fast Johan hade fördel av bollen.
Örebro rirobban
2007-02-21 17:41
Idag när jag skulle gå in på matchen så fanns inte jag med på medlemslistan. Jag betalade och fylde i uppgifterna om mig i Lördags men fanns alltså inte med på listan! Någon som vet varför det kan vara så? Nu lät han mig gå in ändå för han tyckte jag verkade ärlig:) Men jag hoppas att de inte tappat bort mina uppgifter!
Örebro BabyKladde
2007-02-21 17:41
tycker hela laget var godkänt idag, men backlinjen ska ha ett extra plus!

det var jävligt kallt på plats, fötterna är fortfarande bortdomnade xD
Örebro Farsen blir till Guld
2007-02-21 17:12
Fan det kallaste jag varit med om!! Backlinjen var nog de enda som får ett plus i kanten idag..
Örebro BabyKladde
2007-02-21 16:59
tycker 0-0 var godkänt med tanke på matchbilden.
men tycker återigen att ÖSk borde fått i alla fall 1-0 med sig med tanke på allt dom skapade..
Örebro jappel
2007-02-21 16:57
Angående mål till allsvenskan så hade jag faktiskt inte sett ditt inlägg Gooner...vi tänker visst väldigt lika...i alla fall i den här frågan :-)
Örebro jappel
2007-02-21 16:56
Ja tack för rapporten grabbar, även om jag missade den....jag var ju bara borta några timmar på ett möte, och så har ni spelat av hela matchen!!! taskigt! Nästa gång tycker jag gott att ni kan invänta min klarsignal! OK??! :-)
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-21 16:56
Otroligt kul med rapporteringen. Stort tack för den. Kul med chatten men synd att den strulade så passa mycket.

Ämnet matchrapportering väckte lite diskussion här på jobbet och Lasse Granqvist -
Granqvist har med sin okonventionella och eurforiska stil gjort sig älskad bland radiolyssnarna. Inte minst beroende på hans förmåga att prata snabbare än någon annan och ändå blanda det med humor och små roliga iakttagelser i snabbaste referenthastighet. Under en match mellan Sverige och Finland i ishockey-VM 2003 klockades han för 118 ord på 23 sekunder.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lasse_Granqvist

Ett fint exempel.
http://www.youtube.com/watch?v=RjnSvpEBOLo
Örebro jappel
2007-02-21 16:54
Bra att ÖSK sparar på målen till Allsvenskan! :-)
Bra genomkörare för grabbarna.
Bra också att backlinjen fortsätter att hålla tätt. Känns som att vi har många alternativ bakåt.
AIK Saywee
2007-02-21 16:49
Tror att mållen kommer i morgon, men det är som du skriver Gooner, inte helt fel att spara de flesta till Allsvenskan.

Flora verkade ha en riktig räv i målet (Mihkel) och en massa Martin i mitten, fast lustigaste namnet var nog backen Allas Teet ...

FORZA SVARTVITT!
Örebro deportivista
2007-02-21 16:48
Får passa på här att säga ett stort tack till Mackan och Bror (igen) för den finfina rapporteringen - min chef är inte alls tacksam.
Örebro deportivista
2007-02-21 16:47
0-0 igen, men vi verkade skapa mycket chanser, även när vi spelar med mycket unga spelare. Det blir bra, det här...!
Örebro psoari
2007-02-21 16:45
Johan spelar säkert extra imorgon, och då sättar han den...Kom igen....ÖSK
Annons: