/fotboll/osk/forum/8423.aspx/fotboll/osk/forum/8423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kalmar henke__
2007-02-22 21:38
Kalmar henke__
2007-02-22 21:36
Ämne: 2007: #6

Detta kr....
Varför ska man inte få vara det=)
Örebro Toro
2007-02-22 21:30
2007: #6

Detta kräver dock 3saker:

- Larsen håller och/eller någon kliver in som speluppläggare(Nordin kanske,skulle jag vilja iallafall:)

- Nedim håller i AS och att en 2:a anfallare kommer igång,Rodevåg,Yunus etc..?

- Backlinjen håller. Wikström verkar ju redan vara bekväm att styra i mitten, och om högerbacken(FreSa) fortsätter som det ser ut nu.

Om dessa tre uppfylls tar vi minst en 6:e plats iår =)

Not: Optimistisk realist! =)
Kalmar henke__
2007-02-22 21:26
Mmm.. tror väl också att Walker den äldste besitter den pondus och seriositet som krävs för att, inte bara hantera sina söner, utan även leda ÖSK till en hyfsad postition i allsvenskan... dock kan väl kanske spetsen i truppen förbättras... Larsen blir ju inte yngre direkt... Är det någon som vågar sig på en kvalificerad (och förhoppningsvis hyfsat objektiv) gissning på slutplaceringen för ÖSK 2007?
Örebro Toro
2007-02-22 21:00
henke__ //

Kevin är väl den som är närmast A-laget borde man väl ändå våga sig på att påstå. Störst talang...ehm,vågar jag inte svara på men antar att Rirobban,Mittåt lr nån av giganterna kan klargöra det sen =)

Far-son/tränare-spelare hmm,det beror väl lite på.
Man har ju säkerligen lite större möjligheter då ens far "vet" vad sonen går för,men å andra sidan får man ju mycket högre krav på sig(hade min far som tränare under J-lags tiden och så var det för mig),antar att det borde vara ganska lika i det här fallet. Självfallet får man lite gratis men bröderna har ju bevisat att de borde vara i det lag deras far leder så sålänge de bevisar att de hör hemma i truppen så är det ju ingen fara på torpet.
Kalmar henke__
2007-02-22 20:54
Kanske inte omöjligt med lite vilja=) Av de två sönerna Walker, vem är störst talang? Jag tycker alltid far-och-son förhållande är lite spännande... hur tror ni farsan hanterar sina söner i förhållande till andra spelare i truppen.. och u-truppen..
Örebro Toro
2007-02-22 20:51
henke__ //

Nedim!

Brorsan Walker visar ju att han kan hitta rätt också sen har vi ju Yanus(stavning) och Pettersson som alla borde kunna kliva fram och pyttsa ett par tre-fyra per match.. ;)
Kalmar henke__
2007-02-22 20:45
Om Rodevåg floppar... vem gör målen??
Örebro BabyKladde
2007-02-22 20:12
Håller med Toro!
Vad gör det om vi inte vinner alla träningsmatcher!? träningsmatcherna är ju till för att spela ihop laget och prova olika kombinationer/uppställningar, inte till för att vinna i första hand.

Sen klaga inte på att ÖSK tränar för lite boll så här tidigt på säsongen.
Vad gör det att laget får träna lite extra kondition & styrka nu? Tror ÖSk kommer få träna tillräckligt med fotboll innan premiären så dom klarar sig... Sen så går det inte att värma upp konstgräsplanen så lätt som ni tror! Det ligger ett isoleringslager som hindrar överdriven värme att krypa upp, därav kan man inte få en grön plan direkt när det snöat 10-20 cm.
vill bara säga det.
Örebro Toro
2007-02-22 19:51
Men vilket jädrans tjöt om några träningsmatcher det var då!

Resultat såhär tidigt på säsongen spelar ju ingen som helst roll, den enda funktion dom här matcherna fyller är ju att få igång flåset,skapa matchsituationer för att se vartåt man bör leda sista fasen av träningen,spela ihop laget(se vem som passar var med vem) samt att få upp träningsmotivationen då en vinters konstanta tränande utan dom "roliga" matcherna sliter mentalt.

För fasen,Gefle i premiären är det som gäller, om ÖSK om en vecka får pisk av en Div3 klubb borde inte röra nån i ryggen.
Örebro rirobban
2007-02-22 19:49
Babyface//
Läs längre ned kanske du förstår.

Jag är heller inte orolig, laget har redan visat att man kan spela oavgjort mot ett lag som kom nia i allsvenskan förra säsongen. Att laget endast förlorade med ett mål mot ett lag som kom trea förra säsongen. Orolig ska man inte vara:)
Örebro Babyface
2007-02-22 19:38
rirobban//

Inte för att vara elak, men var finns kopplingen mellan Fc Thun/Cork och Flora?

Det ena var kval till Champions League (?)och Malmö var nog inte nöjda efter den förlusten. ÖSK spelade relativt dåligt i en träningsmatch mot ett dåligt lag i februari.

Jag är inte orolig, jag har sett kapaciteten ÖSK besitter. Dessutom spelade inte ÖSK så bra under förra försäsongen heller med undantag för 8-0 mot Degerfors! ;-)
Örebro rirobban
2007-02-22 19:09
Rock_strongo//
Kanske var dom då:)
Samma skitlag att åka ut mot... haha
Rock_strongo
2007-02-22 19:08
åkte inte Mff ut mot Cork city för nåt år sen?
Örebro rirobban
2007-02-22 19:05
Jens i Himmelriket//
Jag vill inte vara elak men FC Thun i ett Champions league kval för någon/några säsonger sedan, ärligt, FC Thun!

Det är som tur var en stor skillnad på försäsongen och serien. Walker testar lite olika spelare på olika positioner. Framförallt ger han många yngre spelare chansen. Att Lars Larsen fick spela på anfallet säger nog det mesta.

Dock håller jag med dig att vi borde vinna, men det är inte så lätt i över tio minus grader.
Örebro Los Flores
2007-02-22 18:49
Christian Lumpana-Kapasa

hans namn har jag aldrig hört förut...

hoppas att han blir nått dock !!
Örebro Babyface
2007-02-22 18:42
Dålig första halvlek men lite bättre i andra. Näfver höjde tempot när han kom in, Frempong var ok men han är lite omständig ibland och passar alldeles för sent.

Angående deras mål såg det ut som att bollen touchade en försvarare, är lite osäker. Inte så enkelt för Richardsson när det är nästan -10 grader kallt och han inte behövt göra någonting innan den situationen.

Bra insatser av Kevin, Nobbe, Glenn och Nedim trots att han fick "fel" bollar att jobba med.
Malmö FF Jens i Himmelriket
2007-02-22 18:41
aja, man ska väl inte dra för stora växlar av träningsmatcher i feruari. Men lite oroande är det allt

Jo, ses till våren.
Örebro Grixx
2007-02-22 18:38
Jens i Himmelriket// Tolka det som du vill. Vet inte om ni ens ställt ut skorna i det polarväder som rått. Ses i allsvenskan vi brukar väl ha lätt för er.
Malmö FF Jens i Himmelriket
2007-02-22 18:30
Vet inte vad som är värst, två oavgjorda matcher mot flora från estland eller det faktum att ni inte verkar allför missnöjda...

Hoppas verkligen att det är ett tecken på att ni har ett lag som inte håller för allsvenskan och inte ett tecken på att svensk fotboll suger, vilket den iofs till viss del gör, men så här mycket?

Vill inte vara elak, men ärligt, Fc Flora! för fan
Örebro joth
2007-02-22 18:23
Erki eller någon annan, se länktips.
Nu har ni möjligheten att hjälpa till lite, Johannes har mer info.
Örebro Jimpa_90
2007-02-22 18:06
Krossa ESK!!!
Örebro psoari
2007-02-22 18:04
Mittåt:... och Nordin är brickan i spelet. Ja, men då vet vi vad Rynninge menar nästa gång de går ut i Allehanda och säger att talanger borde få hamna i ÖSK... Pengar, pengar - talangerna för Rynninge är ren handelsvara, inte individer. Nä, min aktning för Rynninge sjunker.
Örebro joth
2007-02-22 17:53
Mackan//Håller med dig angående Kevin, mycket bra idag.

När det gäller Nedim så tycker jag synd om killen. I två dagarna har han nu löpt för att få den där djupledsbollen men absolut ingen ser det. Jag säger bara en sak, spela bollen tidigt i djupet på Nedim!

Noterbart var väl också att enligt min startelva var bara fyra av dessa på planen från start. Nedim, Holgersson, Nordback och Larsen.
Örebro abdel seidou
2007-02-22 17:53
Green låg riktigt bra i positionsspelet så fort de vankades Flora anfall förutom nån enstaka gång när han lämnade hål efter sig efter nån offensiv löpning. Men som sagt annars låg han helt rätt. Snuskigt bra positionering! Sen att inte alla ingripanden vid t.ex. stöt-brytningsförsök men främst offensivt med bollen inte var hundraprocentiga är en helt annan femma. Den defensiva spelförståelsen fanns iaf så det räckte och blev över. Vi ger killen ett år att se och lära sen kan vi börja förvänta oss en del.
Örebro Mittåt
2007-02-22 17:47
Det verkar väl som om Rynninge försöker att dra så många fördelar som möjligt av en eventuell övergång för Nordin. Enligt dagens papperstidning vill de ha:

- en övergångssumma
- ett premieavtal
- en vidareförsäljningsklausul
- en återköpsklausul
- ett avtal om framtida samarbete

Jag antar att det för punkten fem är de spelare som befinner sig någonstans mellan A- och talangtrupp man är intresserade av. Knappast intressant för ÖSK skulle jag tro, att släppa dessa till en div 2-klubb. Man kan ju spela upp ÖSK Ungdom i tvåan, så får plötsligt hela truppen spela på den nivån. Ett avtal med Forward i div 1 skulle sitta bättre, tycker jag eftersom det är en nivå som talangtruppens lag med sin stora spelaromsättning knappast kommer att kunna nå.
Örebro Farsen blir till Guld
2007-02-22 17:31
Green var OK.. inte mer..
Örebro Mittåt
2007-02-22 17:27
Hur klarade sig Joakim Green?
Örebro psoari
2007-02-22 17:27
Nästa mål, det gör i alla fall Johan Pettersson. Synd att inte Nordin fick spela... skitrynninge
Örebro Mittåt
2007-02-22 17:20
Brus-Nilsson// Det kaske var ovanligt små snöflingor.
Annons: