/fotboll/osk/forum/8419.aspx/fotboll/osk/forum/8419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Babyface
2007-02-24 17:16
Vi vet att Haginge-Wikström och Holgersson-Wikström fungerar utmärkt som mittbackslås, men hur ska vi spela ifall Wikström är skadad/avstängd?

Holgersson spelade visserligen tillsammans med Jansson och gjorde det bra, men de ställdes inte för några större prov.

Hur skötte sig Samuelsson i dag?
Örebro joth
2007-02-24 17:15
Chipset//Jag tycker vi dömmer Mackan till en match med ÖSK LIVE rapportering. ;-)

Eller vad säger du Mackan...
Örebro One¨touch
2007-02-24 17:12
Jag ser helst Näfver som vänsterytter.
Holger eller Riddez på vänsterbacken.
Örebro One¨touch
2007-02-24 17:10
Jocke// Holger blandade och gav. Hade något hårt avslut som styrdes till hörna.

Tyvärr var han idag för långsam. Både i passningspelet och i steget.

Det slöa tempot i passningspelet var signifikativt för i stort sett hela ÖSK-laget under den första halvleken. Det kladdades för mycket med bollen, och beslutstiden var alltsom oftast för lång, varpå motståndarna hann läsa, eller medspelare komma ur position.

I andra halvlek lyfte laget spelmässigt, då näfver och Nedim kom in.
Örebro rirobban
2007-02-24 17:10
Ämne: Haha det skulle jag ....
Håll ögonen öppna på NA då de brukar visa höjdpunkter från träningsmatcherna på NA-tv:)
Örebro rirobban
2007-02-24 17:08
Ämne: Ämne: Ämne....
Självklart. Tänkte bara på alternativ ifall Näfver är borta av någon anledning;)
Örebro jocke.
2007-02-24 17:07
Örebro jocke.
Ämne: Det är väl bara vid ....
Alright, så domaren kan göra en liten fuling bara alla är över på rätt sida ;)
Örebro Chipset
Joth // En ÖSK-sanktion alltså. Lurigt. Har en trojansk häst i datorn jag ska ge honom vid rätt tillfälle. Sparar på den tillsvidare.
Örebro Klas ÖSK
2007-02-24 17:05
Det är väl bara vid avspark för start av ny halvlek som domaren brukar kolla att målvakteran är på plats? Här var det ju efter ÖSKs 1-0 mål.
Örebro jocke.
Ämne: Ämne: Vad gjo....
Jo, men Riddez ska helst vara vänsterback tycker jag, och Näfver på kanten. Frågan är bara om man ska peta Holgersson eller flytta ut Hagge som högerback? - riktigt svårt val
Örebro Chipset
Snabba rackare
Örebro joth
Chipset//Har inga rättigheter... kan kanske spärra honom från Sportklubben.net ;-)

Som vanligt får jag väl citera Stampes pappa:
"Kan man inte säga något snällt, så ska man inte säga något alls"

För er som inte vet så är Stampe haren i Disney filmen Bambi... ;-)
Örebro Chipset
Jocke// Han var ute och gratulerade ÖSK-spelarna vid målet och uppfattade inte att alla ÖSK-spelarna befann sig på sin planhalva och att domaren därmed kunde blåda igång. Enköping var inte dumma utan slog direkt ett långskott på avsparken som seglade in i ett tomt mål.

Holgersson var inte vidare värst. Blev stor skillnad när Näfver kom in. Han hade dock några fina inlägg och två fina skott. Passningspelet var väl det som var sämst.
Örebro jocke.
2007-02-24 17:04
Haha det skulle jag vilja sett :D

Men är det inte lite konstigt att domaren blåser igång matchen när inte målvakten är klar?
Örebro rirobban
2007-02-24 17:03
Ämne: Vad gjorde Westman p....
Holgersson var inte delaktig allt för mycket i spelet. Men han hade två skott, varav det andra var ganska farligt yttersideskott. Men jag ser nog hellre Riddez som vänsterytter än Holgersson i dagsläget.
Örebro jocke.
Ämne: Ämne: "d....
Jo visserligen. Men skönt att kunna veta att vi redan nu är bättre än Sundsvall som väl fick spö av Aik med 3,4-0. Positivt att vi håller högre än superettanklass ;)
Örebro Gooner
jocke//Weggen var typ ute o grattade Ismail till målet och var bara halvvägs tillbaka när domaren blåste igång spelet... Holm långskottade från mittcirkeln och Weggen var chanslös... :D
Örebro Klas ÖSK
jocke.//

Holgersson gjorde inte bort sig men det märktes ju väl att han inte var naturlig på den positionen. Helt enkelt ingen kantlöpare som driver fram lägen även om hans inlägg blir bra när de väl kommer.

Westmans tavla var helt enkelt att han står låångt ut och snackade med laget och var inte med på att Enköping tog avsparken. Så den gick i en elegant båge i mål rätt omgående. Så man kan väl säga att Westman inte gjorde ett dugg vid målet :-)
Örebro rirobban
2007-02-24 17:02
Ämne: "det bästa lage....
Det låter visserligen bra, men tidigare har det mött FC Syrianska, GIF Sundsvall och IK Sirius... vilket kanske säger allt om att FC Flora utan problem blev deras bästa motståndare så här långt.
Örebro jocke.
2007-02-24 17:00
Vad gjorde Westman på målet? - kan någon beskriva för en som inte kunde vara på plats.

Hur skötte sig Holger på vänsterytter?
Örebro Chipset
2007-02-24 16:59
Joth// Jag känner mig kränkt ;-) Klipp bort honom...
Örebro jocke.
2007-02-24 16:58
"det bästa laget vi spelat mot under försäsongen" - kommentar efter AIK:s 0-0 match mot Flora - intressant.
Örebro Chipset
2007-02-24 16:55
Mackan// Va! Till mitt eget försvar är jag nog hyfsat bra att sitta bredvid. Dock alldeles för lite gamla-trä (Snacka dåligt grundspel i 2x45) i mig. Idag borde jag exempelvis ha blivit mer förbannad över Westmans tavla. Men det är viktigt att såna där skitsaker händer i träningsmatcher för då händer de defintivt inte i premiären mot Elfsborg (Tänk er den mardrömmen direkt på avsparken i hemmapremiären).

Känner mig ambivalent angående Haginge. Vill gärna se honom som högerback istället för FreSa men han är ju så JÄVLA GRYM idag som mittback att det inte går att peta honom därifrån. Wikström-Haginge är mitt mittlås. Riddez är min vänsterback. Och FreSa är tillsvidare min högerback.

+++Haginge
++Näfver
+Anttonen/Nobbe

För övrigt tyckte jag att det ingår i fotbollskulturen att gnälla, att bli förbannad över pissdåliga offsideblåsningar och att skratta åt Westmans tavla (som han t.o.m själv visade distans till och smålog åt). Inte skulle jag betala inträde till en match där alla förbjöds att visa känslor. Sen att jag avskyr den gamla-trä kulturen som rådde är en annan sak, även om de gubbarna är ganska underhållande ibland.

Edit: språkgranskning
Örebro joth
2007-02-24 16:54
Mackan//Tycker du gränsar till att bli avstängd på grund av ditt personliga påhopp på Chipset. ;-)
Örebro One¨touch
2007-02-24 16:38
Försäsongen 2006 satt jag bakom en jäppe som innan match talade om för en manlig bekant hur korkad hans 11-åriga son var som inte hade långkalsonger på sig (det var runt -10 ute). Sonen satt brevid sin farsa..

Den här smarta farsan hördes högre än övriga på läktaren, och han klagade på allt. Inget vanligt gnäll, utan var och varannan spelare i ÖSK hade inte på en fotbollsplan att göra, utan blev omnämnda tillsamman med diverse svordommar, allt medans sonen insöp sin faders kunskap.

Gjorde någon något bra, var han tyst tills nästa negativa situation kunde skönjas genom hans objektiva lins.
Efter förskaffning av kaffe i pausen bytte jag och polarn till en annan sektion inför andra halvlek.

Ibland blir det för mycket..
Örebro rirobban
2007-02-24 16:32
Att AIK bara får 0-0 mot FC Flora visar ju att ÖSK minst har en tredjeplats i hård konkurrens om andraplatsen i Allsvenskan (eftersom AIK kom på 2:a plats förra säsongen). Såg att det var en MFF:are här inne direkt efter vårat oavgjorda resultat mot dem och hånade ÖSK. Han sa något istil med att han hoppades att det var ÖSK som var så dåliga så att det inte var svensk fotboll som var så usel. Nu när Allsvenskans nästbästalag inte lyckas göra mål på dem så visar det ju att det är svensk fotboll.

Inte för att försäsongen har något med serien att göra sen:=)
Örebro rirobban
2007-02-24 16:25
Ämne: Jag satt också längs....
Precis det jag menar... :)
Den dagen man inte får tala eller skratta på fotbollsmatcher så är sporten död. Visst kanske det var onödligt av den där killen som skrek högt en bit in på andra halvlek. Men men...
Örebro Mackan
2007-02-24 16:25
Farsen blir till guld//
Precis, klart folk skall tycka både positivt och negativt. Vad jag försökte få fram att ibland blir det väl mycket helt enkelt. Denna gång var det så till den milda grad att jag funderade på tre saker:

1.) Be vederbörande hålla käft
2.) Byta plats på läktaren
3.) Ägna mig åt att ljudligt berömma de spelare vederbörande svor, skrek och gnällde över hela tiden.

Jag valde trean.

Farsen blir till Guld//
Lider med dig, att behöva sitta bredvid Chipset en hel match måste vara en pina. Hade du förlorat ett vad som tvingade dig att genomgå denna bestraffning? :-)
Örebro Farsen blir till Guld
2007-02-24 16:18
Jag satt också längst upp tillsammans med chipset och P.O. vi skrattade en hel del.. men snackade skit gjorde vi nog inte.. inte mer än vanligt.. alla pratar väl på läktaren.. inte direkt teater man går på (även om man tror det ibland)
Annons: