/fotboll/osk/forum/8418.aspx/fotboll/osk/forum/8418.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-02-23 11:08
initforlife// Ja, jag antar det men vet ej. Om de inte har det så får du väl stirra dem i ögonen och säga att du inte vill ta de ekonmiska konsekvenserna av eventuellt strul på ÖSKs kansli. Eventuellt beväpnad med fjolårets kort och en kopia på din inbetalningsverifikation (om du har någon sådan).
Örebro ÖrebroSK
2007-02-23 10:53
När börjar matchen mot Enköping? Hoppas på högst 5- i morgon.
Örebro ÖrebroSK
2007-02-23 10:52
Ämne: Jappel blev du lite ....
Harva i div 1 och Superettan räcker inte heller. Saknar ni fjoll ola eller? 8-0 8-0 8-0
Örebro initforlife
2007-02-23 10:41
Mittåt//Vad händer...?Har dom listor imorgon på matchen som i lördags?
Örebro Mittåt
2007-02-23 10:39
initforlife// Ja, min bror (som igår).
Örebro initforlife
2007-02-23 10:38
Nån mer som inte fått sitt medl.kort än?
Örebro Mittåt
2007-02-23 10:18
ÖSKare i exil// Forward är nog rätt flexibla i sitt val av samarbetspartners. För tillfället så är det "samarbetet" med IFK Göteborg, som verkar vara det som man vill framhäva från klubbens sida. Se deras hemsida.

För att ett samarbete skall vara intressant ur ÖSKs synvinkel så krävs det nog att samarbetsparnern är villig att släppa sina talangfulla 16-17 åringar till ÖSKs Talangtrupp för vidareförädling. Motprestationen skulle vara att de spelare som av en eller annan anledning inte får plats i starttruppen går i motsatt riktning. Detta är en samarbetsmodell som fungerar bra på det lokala planet, men knappast med klubbar som Djurgården och IFK Göteborg för Forwards del.

Om man ser ett eventuellt samarbete utifrån denna synvinkel så är Rynninge inte någon speciellt bra partner för ÖSKs del. De har nämligen en väldigt begränsad ungdomsverksamhet och de egna unga förmågorna är lätt räknade - om de har några alls. Nordin är ju till exempel en ÖSK "produkt".

Lämpligare partners för ÖSKs del i Örebro är för tillfället Forward och Karlslund, vilka båda bedriver en framgångsrik ungdomsverksamhet och som regelbundet får fram spelare som platsar i ungdomslandslagen.
Örebro psoari
2007-02-23 10:07
Har ni inte hört. Behrn Arena ska målas i rödvitt eftersom han Berhn är en stor Fan av Degerfors. Dessutom så har Behrn köpt upp degerfors för att ha som farmarlag till ÖSK.. A trodde ni, men U ska det vara.
Nä, kom igen DIF. Vi har gjort våran del av avtalet, nu är det upp till er att komma upp till allsvenskan så vi får se våra fotbollslag spöa skiten ur varandra - fast ÖSK vinner alltid.
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-23 09:52
Rynning vs Forward.

Mycket tycks och tänks och en hel del aggressioner går ut mot Rynninge verkar det som pga Nordin. Att Sandro spelare med Forward är bra, det är nog en lagom nivå för honom. Men får inte glömma, Forward är fortfarande Djurgårdens farmarlag även om vi gärna skulle vilja ha det samarbetet.

Men vad det gäller Rynninge så får man ju förstå att om de ska släppa sin offensiva kraft iform av Nordin så vill de ha något tillbaka och även om vi vill ha upp ÖSK U i 2an är det inte säkert att vi lyckas. Lägg därtill att Rynninge kanske har framtida planer på att etablera sig längre upp. Ett positivt och bra samarbete med Rynninge borde vara nånting som vi eftersträvar. Vi vill ju försöka komma överrens och hjälpa så många lag i regionen som möjligt för att förbättre våra egna chanser att få de bästa talangerna hit.

Kräver Rynninge för mycket? Vad är rimligt att släppa Nordin för? Är det så att Nordin är värd mer för Rynninge i 2an än för ÖSK i allsvenskan? Ja då lär det bli svårt med affär. Kanske hade en bytes affär Nordin mot Sandro varit bra ändå.

I övrigt roar det alltid att se hur fotbolls sverige förvånas över att det finns en talang i ÖSK när kvällspressen hittar en intressant vinkel. Något av en dröm vore ju ändå ett brödra innemittfält om ett år eller två. :D

Ah. Välskrivet Jonatan.
Örebro Sekt. E
2007-02-23 09:40
calle / Det krävs nog en dif-are för att förmå sig att skriva ett inlägg som klagar på oss som har ett större lag som brukar vinna mot er, spelar högre upp i seriesystemet, har en riktig arena, och en riktig klack. Tankevurpa? Antar att om det hade varit brännboll hade du velat säga "tar den inte".
Örebro Babyface
2007-02-23 09:36
dif_calle

2-1!
Örebro jappel
2007-02-23 09:35
Jag blev inte alls ledsen...blev du ledsen när jag berättade om degerfors?? ;-)
Jag kan hålla med om att det verkar oroväckande dif:igt med röda gipsskivor...fast som tur är går det ju att måla över. (sedan har vi faktiskt en hel del rött inblandat i klubbfärgerna.
Degerfors dif_calle
2007-02-23 09:32
Jappel blev du lite ledsen när man skämtar om eran byggarbetsplats?? haha. Och om vi går upp lär vi ju inte få möta er. Blir ni kvar i AS med erat skit lag så ska ni vara j...igt glada.. 0-0 hela tiden räcker inte..
Örebro jappel
2007-02-23 09:19
dif_calle //
Troligtvis inte, p.g.a. att bygget av läktaren faktiskt fungerar bra och verkar hålla planen.
Något som inget som jag känner till från degerfors lyckats leva upp till på evigheter. Sedan är det tveksamt om någon från degerfors vet vad en fotbollsstadion är..lilla valla är ju ett hån mot alla andra arenor.

Se förövrigt till att ta er upp i seriesystemet igen så att vi får mötas. Ganska trevligt med sex säkra poäng för oss :-)
Degerfors dif_calle
2007-02-23 09:08
Färgerna på nya läktaren är fina!! =) Kommer bygg firman från Degerfors??? haha
Örebro Mittåt
2007-02-23 07:30
Förståndigt av Sandro att välja Forward före Rynninge, som ju ville ha över honom till sig. Forward har det rätt tunnt på anfallssidan så han bör vara rätt säker på en plats i startelvan om han kan komma upp i normal spelstandard.

Forwards förstaval som anfallare var nog IFK Kumlas Robin Rosén (Pontus storebror), men denne har ett år kvar på sitt kontrakt med kumlaklubben och Kumla ville inte släppa honom utan ersättning.

På sätt och vis är jag förvånad att ÖSK släppte iväg Sandro till Forward. Jag undrar om man fick någonting utbyte? För ögonblicklig eller framtida konsumtion?

Tidigare var det vanliga att ÖSK hämtade sina talanger från Forward. Nu verkar det nästan vara på väg att Forward utvecklas till något slags ÖSK light (och därmed realiserar Rynninges dröm). Spelare med ÖSK bakgrund i Forwards trupp denna säsong blir Peter Olsson, Niklas Klingberg, Sandro Pavicevic, Mattias Norgren och Niklas Gustafsson. Även om några av dessa kom från Forward till ÖSK innan de återvände till Trängen.
Örebro Babyface
2007-02-23 06:42
LordPhaZe//

Kevin är son till Patrick (tränaren), en jäkligt bra spelare redan nu. Han fick några inhopp i Superettan förra säsongen. Given i P89-landslaget, tror även han var kapten ett tag.

Spelar centralt på mittfältet där han får konkurrera med Henriksson, Nordback, Larsen och brodern Robert. Trots sin unga ålder tycker jag han är ganska komplett som spelare. Ändå tycker jag han har potential till att bli mycket bättre än han redan är.
Helsingborg LordPhaZe
2007-02-23 02:56
Ämne: henke_//
Nu bygger ....
Vem är den där Kevin Walker? Spetskvalitéer, position vilket juniorlandslag osv.
Kalmar henke__
2007-02-23 02:31
Ämne: henke_//
Nu bygger ....
Exakt... om man läser tidigare inlägg så syftade jag, exakt som du påpekar, på försvarsspelet. Det måste ändå vara prio nr.1 för en nykomling i allsvenskan, man kan säga vad man vill men så är det, att man har kontroll över den första tredjedelen av planen.

Jag tror även att man kan komma långt på det, Kalmar lyckades med etableringen och utgår i dagens läge från det, mycket tack vare det stabila spel som uppvisats de tre senaste säsongerna, starka försvarsspel vilket även kan/kommer leda till stora möjligheter för klubben. Det jag främst menade var att en, för er "Thomas Andersson"-typ, stabil kugge i laget är en vital del i processen att lyckas etablera sig i allsvenskan... En sån kille har ni i Wikström. Det intressanta kommer bli att se om ex. Halilovic lyckas i den högsta serien, något som nästan är ett måste för att ÖSK ska lyckas klättra i tabellen och placera sig bland de åtta främsta.
Örebro rirobban
2007-02-23 01:53
henke_//
Nu bygger inte ett lag på en spelare. Wikström är en bra och stabil back, men det är laget som kommer göra Örebro stabila. Tur är kanske att vi har Haginge bredvid Wikström då den sistnämnda inte är allt för snabb. Men helt klart tror jag att det är försvarsarbetet som är våran starka sida just nu. Men det finns även klasspelare framåt också:) Halilovic lär börja sätta bollarna i mål när serien drar igång tror jag...

Kul också att vi har en av Sveriges absolut största talanger i truppen, Kevin Walker:) Hoppas han kan ta över efter Larsen, vilket jag tror (om han inte hinner försvinna först).
Kalmar henke__
2007-02-23 01:35
Som tidigare sagt... Wikström kommer göra er stabila. Lycka till i år. Ses på Skansen och på Berns...
Örebro Mackan
2007-02-23 01:15
Kevin är inte bara en sjuhelsikkes mittfältare, skyttekung och pojklandslagsman. Han har gott omdöme också. :)

För övrigt riktigt kul att Pierre Bokvist blivit redaktör på orebro.expressen.se. Uppskattade hans skriverier redan när han var sport-reporter på Kuriren för ett antal år sedan och tror att han kommer se till att bevakningen av ÖSK stärks ytterligare. Han är dessutom trevlig som tusan.
Örebro rirobban
2007-02-23 00:40
Ifall ni vill ha lite komedi så kan ni alltid läsa länktipset jag ger er här. Detta kan aldrig vara sant på långa vägar...:)
Örebro Mackan
2007-02-22 23:48
Sandro väljer spel i Forward. Känns som ett klokt val då jag förstår att han inte vill lira i trean även om det vore gynnsamt för ÖSK U. Bara att lyckönska honom.

henke__//
Kalmar har etablerat sig som ett topplag (även om inte riksmedia vill ge Er det erkännandet) och ser ingen anledningen till at Ni inte skall bli det i år. Mot ÖSK får ni dock gärna kamma noll.
Kalmar henke__
2007-02-22 22:28
Ämne: henke_// Vad gäller ....
Chipset//
Sheptim var/är en anfallare med potential... dock med en förmåga att inte kunna få ut det som bör krävas av honom. Kalmar släppte "spettet" helt enkelt för han inte nådde den högsta nivå som krävdes samt klarade av att hålla nån konsekvent jämn nivå. Ari är en mycket duktig spelare, men enligt mig inte oumbärlig. Tvärtom emot dig tycker jag att Kalmar för första gången på väldigt många år äntligen har någonting på mittfältet att vara hoppfull om. Viktor Elm kommer förmodligen få sitt stora genombrott under året (kom då också ihåg att han var nominerad till årets nykomling förra säsongen), Fabio är en av de absolut mest kompletta och underskattade spelarna i allsvenskan, Cesar har gått från klarhet till klarhet och lyckas han hålla en hög lägstanivå kommer han att övertyga. Lägg där till Ingelsten som kan få nån slags revival i Kalmar, Lasse J, Rydström (som inte ska vara säker på en plats) och den yngste brodern Elm, Rasmus så tror jag att Kalmar kommer att på allvar kunna konkurrera bättre än på många år..... Försvaret är jag aldrig orolig för... =) det behöver inte ni heller vara med Wikström ...
Örebro Chipset
2007-02-22 22:09
henke_// Vad gäller eran placering är mycket beroende på Aris vara eller icke vara. Jag tycker personligen han är allsvenskans bästa anfallare men där bakom känns det inte lika hett. Släppte ni Sheptim Hasani helt till Degerfors? Tycker annars det är en utmärkt anfallare.
Kalmar henke__
2007-02-22 21:38
Kalmar henke__
2007-02-22 21:36
Ämne: 2007: #6

Detta kr....
Varför ska man inte få vara det=)
Örebro Toro
2007-02-22 21:30
2007: #6

Detta kräver dock 3saker:

- Larsen håller och/eller någon kliver in som speluppläggare(Nordin kanske,skulle jag vilja iallafall:)

- Nedim håller i AS och att en 2:a anfallare kommer igång,Rodevåg,Yunus etc..?

- Backlinjen håller. Wikström verkar ju redan vara bekväm att styra i mitten, och om högerbacken(FreSa) fortsätter som det ser ut nu.

Om dessa tre uppfylls tar vi minst en 6:e plats iår =)

Not: Optimistisk realist! =)
Kalmar henke__
2007-02-22 21:26
Mmm.. tror väl också att Walker den äldste besitter den pondus och seriositet som krävs för att, inte bara hantera sina söner, utan även leda ÖSK till en hyfsad postition i allsvenskan... dock kan väl kanske spetsen i truppen förbättras... Larsen blir ju inte yngre direkt... Är det någon som vågar sig på en kvalificerad (och förhoppningsvis hyfsat objektiv) gissning på slutplaceringen för ÖSK 2007?
Annons: