/fotboll/osk/forum/8406.aspx/fotboll/osk/forum/8406.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gordon
2007-02-27 22:16
K****th föreslås för förtroenduppdrag inom RS. Upprörande att man inte vill ha kompetens inom idrottsleden. Jag mår illa på riktigt.
Halmstads BK Fotbollerik
2007-02-27 22:00
http://www.xperteleven.com/?lid=94991 nu kan du gå med i allsvenskan och spela som just ditt favoritlag ! LigaID:n är 94997 skynda dig innan någon tar din plats det är bara en representant per lag!! väl mött! i ligan =)
Örebro Johannes A.
2007-02-27 21:58
Från Aspens länk:
Men om Lagrell får som han vill blir det en fotbollsmänniska som tar hans vakanta styrelseplats vid stämman i Örebro i maj. Fotbollen har nominerat Khennet Tallinger för jobbet.

...tillfällighet att stämman hålls i Örebro? ;-)
Örebro Aspen
2007-02-27 21:47
Lagrell avgår !!! Klia varandra på ryggengänget i farten.
Örebro Chipset
2007-02-27 20:44
Året flopp så här långt kan vara R. Walker. Årets överraskning kan vara K.Walker. Inte lätt att bli brädad av lillebror. Upp till bevis Robert!
Örebro BabyKladde
2007-02-27 20:40
Nedims fru har kommit till Örebro, det stämmer bra.

men dom ska resa tillbaka till Kroatien för att dom planerat från början att barnet ska födas där. kommer dock inte ihåg om det var på Na lr ÖSks hemsida jag läste det :P
Örebro Mackan
2007-02-27 19:55
Aspen// Om man vill bara bråkig skulle man kunna säga nåt om att "Nedim skall hem och föda barn" men jag är inte på det humöret. ;-) Men har fått för mig att hans fru kommit till Örebro och att barnafödandet sker här.

Bra för övrigt att Nedim matchas hårt - viktigt att han stänker in ett par baljor på försäsongen.
Örebro Aspen
2007-02-27 19:47
Ämne: Nedim får slita hårt....
Nedim ska väll åka hem i mars och föda barn. Därför är det väl bäst att ge homon tid nu.
AIK Saywee
2007-02-27 19:05
Jag kände bara till helgens snö(o)väder, men det är nog så som du skriver, en kostnadsfråga. Förmodligen blir mitt paraplyförslag ännu dyrare om det inte kan göras idéellt förstås.

Å då kommer jag naturligtvis att tänka på vilken yta BA´s innerplan har, var kan man hitta detta? Det är svårt att överhuvudtaget hitta de olika arenornas "spelmått". Jag hittade dock en annan BA´s mått (Borås Arena´s) som var 105x66 meter, för att inte göra alltför felaktiga beräkningar och drog till med 7000 kvadratmeter i mitt tidigare förslag.

Sol och värme kom snart och bekämpa kung Bore!
Örebro Mittåt
2007-02-27 18:52
Saywee/ Menar du att de inte skottade idag heller? Eller att de inte skottade igår?

Det är väl en kostnadsfråga antar jag. Det kostar nog en rejäl slant att jaga ut ett gäng kommunalare för att sopa bort snön från plasten på en söndag.

Detta är iofs. inte något nytt. Jag kommer ihåg en match för två år sedan mellan ÖSK Ungdom och VIK som fick ställas in av samma anledning.

Väderleksutsikterna för i morgon eftermiddag indikerar för närvarande nollgradigt snöblask. Det kan förmodligen "uppvärmningen" klara av smälta bort allteftersom det kommer ner.
Örebro Mittåt
2007-02-27 18:47
Nedim får slita hårt. Han har varit med i femmatcher redan och kommer av allt att döma att gå i topp i minutligan. Han har Holgersson sex minuter före sig, men eftersom denne inte startat så kommer nog Nedim att "gå om". Flitigast använd så här långt är Nordback, men han finns inte ens med i truppen.

Även Robert Walker med sina 294 minuter har fått mycket speltid så här långt. Men i hans fall är det väl bara bra att han testas så mycket som möjligt innan det blir allvar. Så att han får en ärlig chans att vänja sig vid tempo och elaktheter.
AIK Saywee
2007-02-27 18:43
Mittåt//
Undrar varför "Örebro kommun" inte ville skotta efter helgens snö(o)väder? Kan du svaret och eller avtalet. Eller var kommunalarbetarna ovilliga att hänga på spaden när det var helg?

fanatiker//
Troligt tips, jag tror dessutom på övre halvan, botten är inget för oss!
Örebro Mittåt
2007-02-27 18:40
En målvakt, fyra försvarare samt en anfallare på bänken. Det verkar som om mittfältarna får ställa in sig på 90 minuter i morgon. Anttonen kan förstås ta ett steg uppåt i banan, men det räcker bara för att lösa av en mittfältare.

Det skall bli intressant att se hur bröderna Walker klarar sig mot så pass bra motstånd.
Malmö FF fanatiker
2007-02-27 18:18
Tror nog ni hamnar i mitten av allsvenskan i år. Ni har ju liksom inte hamnar i botten på många många :)
Örebro Aspen
2007-02-27 18:08
Att alla förhandlingar tar tid. Det har en minsta gemensam nämnare nämligen ÖSK:s klubb/sportchef. Väl känd av företagare i nya läktaren som omöjlig i förhandlingar. Vissa drog en lättnadens suck när ÖSK:s nya VD kom. Vi minns inte minst Anttonen långbänk.

Jag tycker att vi inte bara kan lasta Rynninge för att det drar ut på tiden. Att man vill ha betalt är fullt naturligt, lika som att ÖSK vill ha kostnadskontroll. Och då gäller smidighet och kreativitet. Man kan också säga Nej tack!!
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-27 18:07
Precis vad jag behövde. Efter en tämligen jävlig dag på jobbet kommer man hem, får en bira i handen stor humor på lagrells bekostnad och så lite ÖSK radio. Nu känns allt bra igen.
Örebro Johannes A.
2007-02-27 17:52
Walker inför morgondagens match. Se länk!

En lathund:
Richardsson - Anttonen, Frippe, Hagge, Reed - Jeffsy, Kevin, Robbo, Näfver - Hali, P.
Örebro Erki
2007-02-27 17:23
Ämne: kika länken!

Muah....
Ja, antagligen :-)
Humor på hög nivå + lite fina bilder från avancemanget = Mycket bra videoklipp! :-D
AIK Saywee
2007-02-27 17:22
Trodde ett tag att det var Olle Nordin ;-)
Örebro Toro
2007-02-27 17:20
kika länken!

Muaha a e jag den enda som inet sett det klippet!? =)
Örebro GT
2007-02-27 17:20
Erki //
Nej, det är Hasse Nordin från Hackvads Via så klart ! :-)
Örebro Erki
2007-02-27 17:14
Vilken Nordin är det ni pratar om? Krister Nordin? ;-) ;-) ;-)
Örebro psoari
2007-02-27 17:10
?? Tränar Nordin fortfarande med ÖSK ??
Örebro Erki
2007-02-27 16:39
Kolla länktips!!!
AIK Saywee
2007-02-27 16:13
Mittåt//
Din avslutning ...
... exakt vad jag tänkte på i morse när jag skrev ner papegojhistorien.
AIK Saywee
2007-02-27 16:11
Fast när jag tänker efter, Nordin kanske inte är "anfallare"?
Örebro Mittåt
2007-02-27 16:09
Att skylla på Walker för att Rynninge vill ha alldeles för mycket betalt för Nordin är rätt långsökt. Speciellt som Walker sagt att han gärna skulle se Nordin i truppen.

Dessutom så är det ju inte Walker utan Lennart Sjögren, eventuellt med inblandning av Spelarinvest, som förhandlar om villkoren. Det har Walker inget som helst med att göra. Han är ju bara tränare/coach.

För övrigt verkar det väl som om Ara fått en värdig arvtagare här på forumet.
AIK Saywee
2007-02-27 16:08
Jag skulle väl också gärna tänka mig Nordin i ÖSK till ett rimligt pris/avtal, eftersom ni känner till min anfallsångest ibland, men jag tror verkligen att ...

... The Walker Brothers kommer att rocka fett!
AIK Saywee
2007-02-27 15:59
Detta med tider är lurigt, för man kan också säga att Dublin ligger "efter" oss i tid eftersom solen går upp i öster. Ändå, när klockan är 15 i Sverige så är den bara 14 i Dublin, dvs hos oss har den redan för en timme sedan varit 14. Att vi ligger "före" i tid innebär ju bara att solen går upp tidigare hos oss. Detta är förvirrande, men det är ju en fantastisk planet vi bor på och Behrn Arena är planetens viktigaste punkt!
Örebro DaSa
2007-02-27 15:58
Sen så tycker jag ÖSK har gjort helt rätt i att släppa Mirza och istället satsa på Walker sönerna. Mirza har haft hur många chanser som helst utan att lyckas.
Annons: