/fotboll/osk/forum/8405.aspx/fotboll/osk/forum/8405.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-02-28 10:02
ÖSKs svala intresse kan nog i första hand härledas till Lundblads tidigare klart uttalade målsättning att fortsätta utomlands. Men hans karriär så här långt är väl inte tillräckligt övertygande för att han skall vara intressant för mer än ett antal grekiska klubbar samt kanske något norskt lag.

Så när han nu börjar skicka upp nödsignaler i riktning mot den allsvenska arenan, så är det kanske läge för ÖSK att kolla upp läget med honom.
Örebro Nikki Sixx
2007-02-28 09:50
Ämne: Lundblad måste vara ....
Babyface. Du tror inte att ÖSKs svala intresse (om det nu är så) beror just på Lundblads skadebenägenhet?
Örebro Mittåt
2007-02-28 09:50
gile// Hur kommer det sig att Nordin inte är med på träningsmatcherna? Får han inte för Rynninge eller är det ÖSK som inte vill ha med honom?

EDIT: Och där blev plötsligt min fråga plöstligt hängande i nästan tomma intet. Det verkar som om saxen kom fram väldigt tidigt idag.
Örebro Mittåt
2007-02-28 09:38
Från GIFfarnas hemsida:

GIF möter ÖSK
Ett fortsatt skadedrabbat GIF Sundsvall åker idag, onsdag, till Örebro för att möta Patrick Walkers Örebro SK.

Inför årets fjärde träningsmatch fortsätter skadorna att ställa till det för GIF Sundsvall. Kvar på skadelistan finns Micke Lustig, Joel Cedergren, Abubaker Tabula, Andreas Ingel, och Erkan Saglik. Lägg även till Per Nyman.

Tobias Eriksson är tillbaka i spel och börjar matchen som defensiv mittfältare istället för Per Nyman som drog på sig en skada i samband med matchen mot Östersund.

Och glädjande är att Kalle Ljungberg finns med i truppen. Han kommer inte att starta matchen, men är aktuell för ett inhopp i andra halvlek.

Mika Sankala kommenterar:

"Vi är inne i en tuff matchperiod med tre matcher på en vecka. Det är synd att vi inte kan ställa upp med ordinarie lag, men nu är det som det är. Jag ser framemot mötet mot Örebro då vi hade två bra matcher mot dem ifjol, och imorgon och på lördag i hemmamatchen mot Umeå FC kommer vi att slipa på de sista detaljerna i vårt försvarsspel innan vi går in i två veckors träning utan några matcher."

Startelvan:

Johan Patriksson - Tarmo Neemelo

Arash Bayat - Tobias Eriksson - Benny Mattsson - Johan Melander

Niklas Bengtsson - PEO - Stefan Ålander - Christian Söderberg

Andreas Lindberg

Avbytare: Fredrik Sundfors, Linus Hallenius, Giancarlo Mancuso, Kalle Ljungberg, Kalle Andersson
Örebro Mittåt
2007-02-28 09:22
Enligt Sundsvallstidningen Dagbladet blir det inget återbesök till Örebroplasten för Erkan Sagliks del.

Kalle Ljungberg tillbaka när Giffarna gästar Örebro

Skadelistan är dyster läsning.
Men här är i alla fall en positiv nyhet:
Kalle Ljungberg spelar sin första match sedan den 1 juni i fjol.

2005 spolierades av en korsbandsskada. 2006 av en brusten hälsena. Nu är Kalle Ljungberg tillbaka från sitt skadehelvete och i dag ska han ta ett första steg mot en ordinarie plats i GIF Sundsvall.

– Det är inte helt säkert att han kommer att spela. Han kommer att få känna sig för på matchvärmingen och sedan tar vi ett beslut, säger Mika Sankala som har haft ett lätt jobb att ta ut laget till dagens bortamatch mot Örebro.

Skadelistan är nämligen väldigt lång. Abubakar Tabula, Mikael Lustig, Erkan Saglik, Andreas Ingel, Joel Cedergren och Per Nyman kommer alla att missa matchen.

– Det är synd att vi har så många spelare borta. Det var inget vi hade räknat med när vi lade upp försäsongsschemat. Nu kommer de att missa en riktigt bra match, säger Sankala.

• Något speciellt ni kommer att ha i tankarna den här matchen?

– Att vi hela tiden ska ligga rätt i försvaret. Jag hoppas vi kan låsa dem lika bra som vi låste Hammarby senast.

Så spelar GIF Sundsvall:
Målvakt: Andreas Lindberg.
Försvar: Christian Söderberg, Patrik Eriksson-Ohlsson, Stefan Ålander, Niklas Bengtsson.
Mittfält: Johan Melander, Tobias Eriksson, Benny Mattsson, Arash Bayat.
Anfall: Johan Patriksson, Tarmo Neemelo.
Avbytare: Fredrik Sundfors (mv), Linus Hallenius, Carlos Mancuso, Kalle Ljungberg, Kalle Andersson.��
Sundsvall BroderH
2007-02-28 07:58
Nä, medlem är jag inte, men väl bosatt i Örebro.

Tack för infon.
Örebro Yggdrasil
2007-02-28 07:23
Ämne: Någon som har koll p....
Det kostar 50 kr i inträde.
Länktips: www.kubanerna.se
Örebro rirobban
2007-02-28 07:23
BroderH//
Det är 50 kr för alla som inte är medlem i ÖSK fotboll. Och jag antar att du inte är det:=) Välkommen förresten...
Sundsvall BroderH
2007-02-28 07:18
Någon som har koll på inträdet till dagens match?
Örebro Mittåt
2007-02-27 23:40
Ämne: Någon som vet ifall ....Ja, det gjorde han nog. Från Vasabladet.

Lägret hålls i Coverciano i Italien den 26 februari - 5 mars.

Hogson tog ut följande spelare: Mikko Kavén Tampere U, Tomi Maanoja FC Honka, Marco Parnela Go Ahead Eagles, Juha Pasoja Ham-Kam, Janne Hietanen AC Oulu, Ville Jalasto FC Honka, Jonas Portin FF Jaro, Toni Järvinen Tampere U, Jarkko Wiss Tampere U, Ville Taulo FC Lahti, Roni Porokara FC Honka, Tuomas Kansikas MyPa, Jussi Kujala Tampere ***** Fredrik Nordback Örebro SK*****, Keijo Huusko Strömsgodset, Tim Sparv Halmstad BK, Sebastian Sorsa HJK, Henri Scheweleff Örgryte IS, Peter Sjölund IFK Mariehamn, Mikko Paatelainen TPS, Mika Ääritalo TPS, Berat Sadik FC Lahti och Mikko Manninen FC Haka.
VBL
Klas-Göran Hyöty
21.2.2007 00:57:00
AIK Saywee
2007-02-27 23:37
Mina experiment är långsamma beroende på fysikaliska lagar. Proven måste skynda sig för jag vill ju hem till matchen mot Sundsvall. Om en knapp halvtimme är det matchdag.

Hur lång pappaledighet har man i Kroatien?
Örebro Sersant
2007-02-27 23:07
Får hoppas att ÖSK börjar hålla kontakt med Lundblad.
Örebro ÖSKare i exil
2007-02-27 22:57
Någon mer som har problem med senaste ÖSK radion med Unge herr Walker? Explorer krashar resolut vid varje försök. Får väl hoppas att Lundblad läker ihop och lyckas bra. Han får ju gärna komma hem och frälsa oss men det vore roligare om han lyckades bra i Europa och vi i AS utan honom.
Örebro Babyface
2007-02-27 22:52
Någon som vet ifall Nordback åkte iväg på landslagsläger?

Känns så konstigt eftersom det inte har stått något på officiella eller na.se
Örebro Babyface
2007-02-27 22:44
Lundblad måste vara en av de mest otursförföljda spelarna någonsin?

Om Rodevåg eller Pettersson floppar kan Lundblad vara mannen som kommer i sommar och än en gång räddar oss?

Tycker det är konstigt om ÖSK inte har kollat upp honom, vi skulle få en kille som kan göra 10-15 mål per säsong och som har varit utomlands och utvecklats.

Sedan kan det ju inte skada att han skulle komma i princip gratis!
Örebro Mittåt
2007-02-27 22:37
Fotbollen är så stor så de kan givetvis placera vem de vill i RS styrelse. Och Khenneth har ju redan demonstrerat att han lydigt går i husses ledband utan att låta sig besväras av någon egen tankeverksamhet.
Örebro Gordon
2007-02-27 22:16
K****th föreslås för förtroenduppdrag inom RS. Upprörande att man inte vill ha kompetens inom idrottsleden. Jag mår illa på riktigt.
Halmstads BK Fotbollerik
2007-02-27 22:00
http://www.xperteleven.com/?lid=94991 nu kan du gå med i allsvenskan och spela som just ditt favoritlag ! LigaID:n är 94997 skynda dig innan någon tar din plats det är bara en representant per lag!! väl mött! i ligan =)
Örebro Johannes A.
2007-02-27 21:58
Från Aspens länk:
Men om Lagrell får som han vill blir det en fotbollsmänniska som tar hans vakanta styrelseplats vid stämman i Örebro i maj. Fotbollen har nominerat Khennet Tallinger för jobbet.

...tillfällighet att stämman hålls i Örebro? ;-)
Örebro Aspen
2007-02-27 21:47
Lagrell avgår !!! Klia varandra på ryggengänget i farten.
Örebro Chipset
2007-02-27 20:44
Året flopp så här långt kan vara R. Walker. Årets överraskning kan vara K.Walker. Inte lätt att bli brädad av lillebror. Upp till bevis Robert!
Örebro BabyKladde
2007-02-27 20:40
Nedims fru har kommit till Örebro, det stämmer bra.

men dom ska resa tillbaka till Kroatien för att dom planerat från början att barnet ska födas där. kommer dock inte ihåg om det var på Na lr ÖSks hemsida jag läste det :P
Örebro Mackan
2007-02-27 19:55
Aspen// Om man vill bara bråkig skulle man kunna säga nåt om att "Nedim skall hem och föda barn" men jag är inte på det humöret. ;-) Men har fått för mig att hans fru kommit till Örebro och att barnafödandet sker här.

Bra för övrigt att Nedim matchas hårt - viktigt att han stänker in ett par baljor på försäsongen.
Örebro Aspen
2007-02-27 19:47
Ämne: Nedim får slita hårt....
Nedim ska väll åka hem i mars och föda barn. Därför är det väl bäst att ge homon tid nu.
AIK Saywee
2007-02-27 19:05
Jag kände bara till helgens snö(o)väder, men det är nog så som du skriver, en kostnadsfråga. Förmodligen blir mitt paraplyförslag ännu dyrare om det inte kan göras idéellt förstås.

Å då kommer jag naturligtvis att tänka på vilken yta BA´s innerplan har, var kan man hitta detta? Det är svårt att överhuvudtaget hitta de olika arenornas "spelmått". Jag hittade dock en annan BA´s mått (Borås Arena´s) som var 105x66 meter, för att inte göra alltför felaktiga beräkningar och drog till med 7000 kvadratmeter i mitt tidigare förslag.

Sol och värme kom snart och bekämpa kung Bore!
Örebro Mittåt
2007-02-27 18:52
Saywee/ Menar du att de inte skottade idag heller? Eller att de inte skottade igår?

Det är väl en kostnadsfråga antar jag. Det kostar nog en rejäl slant att jaga ut ett gäng kommunalare för att sopa bort snön från plasten på en söndag.

Detta är iofs. inte något nytt. Jag kommer ihåg en match för två år sedan mellan ÖSK Ungdom och VIK som fick ställas in av samma anledning.

Väderleksutsikterna för i morgon eftermiddag indikerar för närvarande nollgradigt snöblask. Det kan förmodligen "uppvärmningen" klara av smälta bort allteftersom det kommer ner.
Örebro Mittåt
2007-02-27 18:47
Nedim får slita hårt. Han har varit med i femmatcher redan och kommer av allt att döma att gå i topp i minutligan. Han har Holgersson sex minuter före sig, men eftersom denne inte startat så kommer nog Nedim att "gå om". Flitigast använd så här långt är Nordback, men han finns inte ens med i truppen.

Även Robert Walker med sina 294 minuter har fått mycket speltid så här långt. Men i hans fall är det väl bara bra att han testas så mycket som möjligt innan det blir allvar. Så att han får en ärlig chans att vänja sig vid tempo och elaktheter.
AIK Saywee
2007-02-27 18:43
Mittåt//
Undrar varför "Örebro kommun" inte ville skotta efter helgens snö(o)väder? Kan du svaret och eller avtalet. Eller var kommunalarbetarna ovilliga att hänga på spaden när det var helg?

fanatiker//
Troligt tips, jag tror dessutom på övre halvan, botten är inget för oss!
Örebro Mittåt
2007-02-27 18:40
En målvakt, fyra försvarare samt en anfallare på bänken. Det verkar som om mittfältarna får ställa in sig på 90 minuter i morgon. Anttonen kan förstås ta ett steg uppåt i banan, men det räcker bara för att lösa av en mittfältare.

Det skall bli intressant att se hur bröderna Walker klarar sig mot så pass bra motstånd.
Malmö FF fanatiker
2007-02-27 18:18
Tror nog ni hamnar i mitten av allsvenskan i år. Ni har ju liksom inte hamnar i botten på många många :)
Annons: