/fotboll/osk/forum/8394.aspx/fotboll/osk/forum/8394.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK tattoo
2007-03-05 14:22
Ämne: " I stort kan v....
Jo han kanske saknar en del målsinne men dom han gjorde var snygga, det var ingen kommentar för en " ta hit mirza kampanj" utan för jag blir glad för hans skull.
Örebro bison
2007-03-05 14:10
forts....
Jag är dock en stor vän av Näfver som jag gärna ser i alla matcher!
Örebro bison
2007-03-05 14:09
DaSa// Jag tycker absolut att Näfver är en man för startelvan den dagen han klarar 90 minuter. Jag tror ävenatt vifårvara beredda på att ÖSK inte kommer att spela champagnebubba på bortaplan - i alla fall inte om vi vill spela i allsvenskan även nästa säsong. Som jag skrev plockar jag in Seb från start pga hans defensiva kvaliteter. Hur många gånger förra säsongen flyttades inte Seb ner på mitten för att säkra bakåt.
Örebro psoari
2007-03-05 14:02
" I stort kan väl fyllas i att Mirza var bäst på plan. Löpte jättemycket och med lite flyt kunde det blivit något till mål för honom. "

I stort sett var väl Mirza väldans bra här med, och med lite flyt kunde det ha blivit något till mål för honom. Kanske är det något som saknas?! Typ, målkänsla?!
Örebro gabbelinho
2007-03-05 13:36
Hur är skadeläget inför matchen mot Degen?
Örebro ÖSK tattoo
2007-03-05 13:01
Mirza tar för sig i Bois.
" I stort kan väl fyllas i att Mirza var bäst på plan. Löpte jättemycket och med lite flyt kunde det blivit något till mål för honom. "
Örebro jappel
2007-03-05 12:41
Ämne: Varför kommer ni med....
beror nog på att näfver varit lite efter med träningen, annars är jag övertygad om att alla vill se honom till vänster på mitten :-)
Örebro DaSa
2007-03-05 12:38
Jag tycker absolut inte att man nödvändigtvis måste ha med Sebbe i startelvan, han är ju den perfekta avbytaren som kan spela på nästan alla platser.

Skall bli kul att se om Rodevåg fortsätter att övertyga, jag var skeptisk till honom tidigare men det kanske man får äta upp nu...:)
Örebro DaSa
2007-03-05 12:36
Varför kommer ni med startelvor föreslag där ni inte har med vår mest talangfulle spelare de senaste åren?? Jag tycker och hoppas att Näfver får mycket speltid i år så han inte lämnar oss p.g.a. det iallafall.
Örebro Adios
2007-03-05 12:32
NA har lagt upp samtliga webinslag om årets försäsongsmatcher på ovan länk. Det tackar vi för!
Örebro Mittåt
2007-03-05 12:04
Greve// Se länken.
Greve
2007-03-05 11:09
Lite för lång tid till nästa match nu tycker jag...

Varför finns det ingen info hur man blir medlem i ösk på 0rebro-sk.se ??

Någon som vet vad det kostar och var det finns information?
Örebro bison
2007-03-05 11:03
Spännande förslag på startelvor som ni har. Jag tror/tycker att vi i premiären på bortaplan inte ska spela överilat offensivt. Tror på fölajnde utvalda 11:a

Westman/RI dagsform får avgöra verkar det som

Ant-Wik-Hagge-Riddez

Jeffs-Nordback-Larsen-Seb

Nedim-Rode

Glenn, Jope, Näfver, Robert + målvakt på bänken.

Förra säsongen gick ju Seb ner på vänstermittfältet ett antal matcher för att säkra defensiven. Ser gärna honom börja där. Näfver orkar ju inte 90 minuter så börja med honom på bänken.
Glenn kan gå in både som mittback och vänsterback.
Örebro Jimpa_90
2007-03-05 10:23
ÖSK!!!
Örebro BabyKladde
2007-03-05 08:26
Försvaret har ju vart helt fantastiskt nu under försäsongen... Om alla spelare är pigga & håller sig i form kommer försvar, Mittfält & anfall lyckas väldigt bra. Kommer bli en härlig säsong det här om inte allt för många spelare blir borta.
Örebro Kuba_Via
2007-03-05 01:13
Rasberg// Jag tycker försvars spelet har funkat strålande bra hittils! Så mer offensiv fotboll till folket! Helt klart ;)

Örebro Matthew S
2007-03-05 00:50
Chipset//Kan du inte gardera upp Rodevåg med Henriksson också eller gillar du inte derbydödaren Sebbe? :)
Örebro Chipset
2007-03-04 23:43
Kuba via// Lite fräckt men jag garderar upp din elva.

Peter Westman
*
Patrik Anttonen
Patrik Haginge
Magnus Wikström
Joel Riddez
*
Johan Pettersson
Lars Larsen/Nordin Gerciz
Fredrik Nordback/ Ian Jeffs
Kristoffer Näfver
*
Stefan Rodevåg
Nedim Haliovic

Örebro Storm_90
2007-03-04 23:29
Såg på kubanernas forum att det just nu är 120 anmälda till Gefle! :D Anmäl dig om du inte redan gjort det så ska det bli en jävla fest!
Örebro Yorkshire
2007-03-04 22:52
Ämne: Ämne: Nu när ....
Varför satsa på hockeyn lägg ner den å satsa alla resurser på fotbollen,bandyn å ÖSK handbollen.ÖSK Bandyn är snart tillbaka.Hockeyn blir aldrig något.Bara namnet vipers säger allt
Örebro Los Flores
2007-03-04 22:05
Ämne: Nu när antagligen in....
Håller helt o hållet med dig !!

Ingen allsvenska i hockey... och tyvärr åker bandyn ur i år... Bara öskfotboll kvar... då tycker jag med att man kan börja östra efter denna säsong.. hoppas att dem gör det... är det ingen som har typ ganska stark kontakt med nissarna i kommunen,? så att man kan starta bygget efter denna säsong nu när trodligtvis ingen "multiarena" kommer byggas ?
Örebro Bastard on Parade
2007-03-04 20:01
Vi kan ha en grymt offensiv startelva i matchen mot Gefle, ska bli kul att se ifall folk fortfarande tror att vi spelar defensiv fotboll.

Anttonen och Riddez som ytterbackar, båda har tidigare spelat anfallare eller som offensiv mittfältare. Haginge har erfarenheter från mittfältet.

Larsen, Pettersson och Näfver är ju inte direkt defensiva i sin spelstil, dessutom har Nordback utvecklat sin offensiv under åren i superettan.

Det bästa är ju att vi kan växla om till det defensiva spelet ganska enkelt. In med Frippe i mitten, Haginge till höger och Glenn till Vänster. Flytta sedan upp Anttonen och Riddex ett hack till mittfältet och vi har en utmärkt defensiv uppställning!
Örebro Yorkshire
2007-03-04 19:49
Årets första borta match resa på lördag GAIS borta
Örebro Rasberg
2007-03-04 19:27
Kuba_Via//
Om Johan spelar som han gjorde senast så håller jag med helt i din uppställning.
Ganska offensiv men ändå. :)
Örebro Kuba_Via
2007-03-04 19:20
Måste ju slänga upp min start elva till premieren!

Peter Westman
*
Patrik Anttonen
Patrik Haginge
Magnus Wikström
Joel Riddez
*
Johan Pettersson
Lars Larsen
Fredrik Nordback
Kristoffer Näfver
*
Stefan Rodevåg
Nedim Haliovic

Kör sen en liten diamant uppställning, Nobbe lite nedanför och Larsen tar den offensiva rollen!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2007-03-04 19:19
Ämne: Nu när antagligen in....
Förebyggande syfte kanske.
Örebro rirobban
2007-03-04 18:56
Nu när antagligen inte Vipers går upp i Allsvenskan så tror inte jag att kommunen vågar bygga en helt nya multiarena. Dessutom åker banyn ned en serie och endast ÖSK Fotboll går det att lita på:=) Hur som helst så borde dom kunna börja med den östra läktaren redan efter den här säsongen ifall det inte blir någon multiarena. Om en eventuell multiarena byggs om flera år så kan man säkert anpassa nya östra så att den går att bygga ihop på ett snyggt sätt. För jag kan inte se vad vi ska med en ny hockeyhall och bandyarena till när de lagen inte spelar i högsta serien!
Örebro Rasberg
2007-03-04 17:48
Jag är ju iallefall glad att jag inte håller på Vipers i Hockey. Ligger under med 4-1 hemma mot Piteå i tredje. Lycka till nästa säsong...
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-04 14:37
Spännande bli att se Rodevåg mer framöver. Slutsatserna om startelvan är trots allt baserade på hans spel i SE och ett inbyte här. Seb och Nedim funkade mycket bra ihop förra säsongen. Dessutom jobbar Johan för en plats där samt potentiellt Yanus och Nordin.
Örebro joth
2007-03-04 13:59
Farsen blir till Guld//Matthew kanske har samma tanke som mig. Näfver har en liten bit kvar till 90 minuters spel. Startar man med Näfver så är ett byte redan bokat...
Föhoppningsvis är dock Näfver snart uppe i 90 minuter.
Henriksson ser jag nog dock hellre på en central position då han inte har den snabbheten jag personligen vill se på kanten. Men där är det ju iofs fullt.

Mitt lag just nu:

Peter Westman
*
Patrik Anttonen
Patrik Haginge
Magnus Wikström
Glenn Holgersson
*
Johan Pettersson
Lars Larsen
Fredrik Nordback
Joel Riddez