/fotboll/osk/forum/8391.aspx/fotboll/osk/forum/8391.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Storm_90
2007-03-07 00:27
HAHA! Alltså läs på inters sida! :D Fan bland det värsta jag har hört!
Örebro Storm_90
Örebro Storm_90
Örebro rirobban
2007-03-06 23:58
Vet nån hur många vi var ungefär i Degerfors? Vet att vi var tusentals runt om hela arenan. Men i själva klacken underar jag nu? Kan det varit 500-600?
Örebro Lagge
2007-03-06 23:56
Vi kommer sätta in fler bussar när 4:e bussen är full. /Resegruppen
Örebro Kuba_Via
2007-03-06 23:47
hur är det när den fjärde bussen är fyllt, och mer vill med? är det kört då eller blir det fler bussar??
Örebro rirobban
2007-03-06 23:39
Någon som vet hur många platser vi befogar över på Strömvallen? Är det 10% av den totala kapaciteten? Bör väl vara ca 700 platser som vi kan få då. Så mycket lär vi inte komma upp i, men kan det bli ca 200-250 anmälda på resan och ett antal sneåkare så kommer det att bli ett j*vla tryck på Strömvallen. Men hur blir det med O’Learys? Kan dom ta in så många som 250 personer? Eller vet någon hur det är tänkt med det?

Ska bli en grym resa... där vi ska stötta våra spelare totalt! Hoppas att de går för seger nu också:)
Örebro Matthew S
2007-03-06 23:33
159 anmälda. Mer än en månad kvar. Det är riktigt bra. Sen kommer nog många åka på egen hand också.

Är det någon som kan rapportera från kickoffen och årsmötet. Vill inte att vad som hände där enbart skall filtreras genom sveriges sämsta lokaltidning.
Örebro K8
2007-03-06 21:34
Ni som inte anmält er till Gävle-resan än, gör det nu! Vi har redan börjat fylla den 4:e bussen, hur många kan vi bli?

Spelarna ska få känna på ett bortastöd de bara kunnat drömma om!

Tagga till och häng med!

/// Resegruppen Kubanerna
Länktips: www.kubanerna.se
Åtvidaberg ChLi
2007-03-06 21:02
jag tycker ÖSk verkar riktigt spännande i år. Nedim kommer göra fruktansvärt bra ifrån sig iår och kommer göra många mål för oss:D
Örebro Toro
2007-03-06 20:45
DaSa //

Mja nu tänker du lite snävt.

Absolut ska vi fokusera på yngre egna produkter men det får ju absolut inte ske på bekostnad av placeringar i tabellen.

Tänk även på det sponsor bortfall det skulle medföra att sluta #11 i AS jämfört med Top6.

Summan av kardemumman: Spela in yngre förmågor i laget men gör det inte på bekostnad av tabell placeringar.
Örebro jappel
2007-03-06 20:34
Vi ska överhuvudtaget välja att spela unga spelare under kontrakt om det är jämnt mellan en sådan och en gammal trotjänare. Någon gång måste även dom stryka på foten. Självklart är matchning mot tuffa motståndare den bästa träning man kan få.
Örebro DaSa
2007-03-06 20:30
Självklart vill jag att vi skall spela med bästa laget, men om man ser lite mer långsiktigt än att bara vinna eller ta poäng i varje match så tror jag att det kan vara bra att fortsätta att utveckla Näfver för att antingen få en toppspelare i laget eller att kunna sälja honom och köpa andra spelare som gör att vi får ett bättre lag på sikt. Chansen för att detta kommer att ske tror jag ökar om vi spelar Näfver även mot bättre motstånd.

Hmnm, lång mening ovan:)
Örebro jappel
2007-03-06 20:19
Vilket enormt bra drag till återkomsten i AS!!!
det har ju anmälts 40 bara idag!! och det är ännu en månad kvar! 160 efter två veckors anmälande...(480 pers om anmälningstakten håller i sig!!! ska vi nå 500...blir svårslaget så länge degen inte går upp i as igen :-)
Vi måste visa fotbollssverige vår glädje och stolthet över att vara tillbaka i finrummet, där vi hör hemma!!
Örebro jappel
2007-03-06 20:14
När ÖSK valde att utnyttja optionen på honom efter vårt allsvenska avancemang bör det ha varit ganska prisvärt i alla fall. Nedim är trots allt en landlagsspelare i ett lag som är nästan lika bra som sveriges.
Lite som att vi värvat tredjeanfallaren..typ allbäck eller rosenberg..
Örebro Chipset
2007-03-06 20:10
Självklart ska Riddez och Näfver spela samtidigt. Oavsett motstånd. Det var ju den duon som till stora delar gjorde det förra året. Känns som de hittar varandra bättre än andra kombinationer. Börjar det osa farligheter bakom Riddez kommer Hagge ut och styr upp det.
Örebro jappel
2007-03-06 20:09
Näfver är grymm när han har en bra dag, men han är fortfarande lite för ojämn för att det ska gå att säga att han ska spela från start om han är fit for fight. Det krävs även att han är redo och helt på topp.
Annars är det bättre att spela riddez där med holger som back. alternativt defensivbytet med seb till vänster. inte heller helt fel att spela in james där någon gång ibland, övning ger färdighet.
Örebro Toro
2007-03-06 20:04
BOP //

Han gick väl gratis från sin dåvarande klubb men fick en sign bonus om jag inte misstar mig.
Han fick inte ut sin lön och kunde därav bryta sitt kontrakt och gå som Bosman.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-06 20:03
Ställde en fråga på BoIS forum om Mirza för att ta reda på vilken position han får spela på samt hur det går för honom.

Han har hittills fått spela både på mittfältet och anfallet men tydligen imponerat mest som yttermittfältare.

I ÖSK var det faktiskt den positionen som jag inte ville se honom i, den försäsong han fick spela på innermittfältet tycker jag var utmärkt och det syntes även en del i de första matcherna i Superettan 2005. Som anfallare tycker jag Mirza har en hel del potential men som yttermittfältare saknas kanske lite snabbhet de första stegen och han är lite omständig med bollen.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-06 19:59
Tengils//

Såvitt jag vet har ingen summa läckt ut, men om jag ej missminner mig hade Nedim en klausul i sitt dåvarande kontrakt som gjorde så att ÖSK fick honom relativt billigt.

Klubben som han spelade i hade (har?) svåra bekymmer med ekonomin och jag tror inte att Nedim fick ut sin lön i tid.
Örebro Aspen
2007-03-06 19:53
Må bästa LAGET spela !!!
Efter som Näfver + Riddez = 3 så blir vi 12 man på planen utan att domarn ser det !!!
Örebro One¨touch
2007-03-06 19:46
Ämne: Som jag skrev så vil....
Ja Toro... Vem sa det först? ;-)
Landskrona Tengils
2007-03-06 19:46
Vad kostade Nedim ÖSK? Finns någon själ som känner till siffran?
Örebro Toro
2007-03-06 19:44
Som jag skrev så vill jag ju självklart att ÖSK skall vara ett spelande lag som tar initiativet i matcherna och för spelet på sikt.

Men hur optimistiska man än vill vara så i årets AS kommer ÖSK inte kunna vara det spelförande laget i alla matcher,vi har inte den trupp som krävs för att leda spelet mot lag som Elfsborg och AIK etc och i dessa situationer måste ändå det viktigaste för ÖSKs del vara att försöka plocka med sig poäng och erfarenhet som lag snarare än att utveckla EN spelare.

Kollektivet är vad som kommer få ÖSK i Top8 iår,glöm inte vem som sa det...först? ;)
Örebro One¨touch
2007-03-06 19:27
Ämne: Ämne: Några r....
Jag ser mycket gärna Näfver på plan.
Jag ser oxå mycket gärna Holger på plan.

Sen får vi nog tyvärr som Toro skriver anpassa oss efter vilka vi möter.

Att utveckla Näfver är inget självändamål.

Utan det är främst laget ÖSK som ska utvecklas och nå framgång.
Näfver var under vissa perioder förra säsongen förpassad till bänken, och det i superettan. Varför skulle han då vara given i AS?

Må bäste man spela!
Örebro Bastard on Parade
2007-03-06 19:15
Anfall är bästa försvar!
Örebro DaSa
2007-03-06 19:04
Toro//

Det var ju det jag vill undvika. Jag tror Näfver behöver spela de svåra matcherna för att kunna utvecklas och bli ännu bättre.
Örebro Aspen
2007-03-06 18:48
Ämne: Ämne: Några r....
Näfver bör spela. Blir han trött så byt honom. Summan av Riddez + Näfver = mer än 2.
Örebro Toro
2007-03-06 18:46
DaSa //

Det måste nog ställas i paritet till motståndet?

Möter vi lag som Bromma,Trelleborg etc etc alltså lag som kommer ligga på den undre halvan så känns det solklart att han skal spela.
Men mot lag som Elfsborg,MFF,AIK etc "toppen" så kan det vara på sin plats att spela lite mer safe,eller iallafall börja med det och om det artar sig väl så finns han alltid på bänken.

Vill inte att ÖSK ska bli ett lag som spelar efter motståndet men mot vissa lag måste vi använda lite förnuft och då kommer det inte fungera att spela ett sånt spel vi hade i S1.

Mina 2cent.
Örebro DaSa
2007-03-06 18:33
Ämne: Några reflektioner f....
Ja, visste vore det dumt att spela Riddez Näfver på vänsterkanten eftersom det är den kombination som bevisligen har spelat bäst ihop. Bättre att spela en "teoretisk" kombination...

- Hur skall Näfver kunnna utveckla sin defensiv om han inte får spela?
- Utvecklas man inte som mest när man möter bättre lag?
- Vill vi verkligen ställa undan ett av våra bästa anfallsvapen för att bli lite bättre defensivt?
- Vill vi få en ny tråkstämpel när vi nästan har tvättat bort den som Dala byggde upp för många år sedan?

Kanske bara är jag som tycker att Näfver skall spela alla matcher från start så länge han är frisk?!
Annons: