/fotboll/osk/forum/8388.aspx/fotboll/osk/forum/8388.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro dvd
2007-03-07 17:30
slösurfade lite på orebro.se och såg det här (se länktips)

ÖSK Fotboll möter Svenska Kammarorkestern Örebro

"Som del av kampanjen får ÖSK Fotbolls abonnenter en fribiljett till en konsert med Svenska Kammarorkestern, Örebro. Svenska Kammarorkesterns nya abonnenter genom kampanjen får samtidigt en fribiljett till en ÖSK-match."

Kampanjen löper från den 8 - 28 mars

Föga intressant för min del då det inte riktigt är min schanger(stavning?), men positivt för ÖSK.
Örebro Chipset
2007-03-07 17:25
...framförallt bör de tanka upp ölfaten ska tilläggas...
Örebro Chipset
2007-03-07 17:24
Jag hoppas O´learys Gävle pallar trycket. Om jag var dom skulle jag börja förbereda maten redan nu. Det vill säga i sann nobelmiddag stil.

Farsen// Kommer du över och ser glory glory Man U äta en småpotatis vid namn Lille senare?
Örebro rirobban
2007-03-07 17:22
Jag förstår inte riktigt vitsen med att värva Nordin. Han är 23 år och kommer ju inte ta plats i truppen de närmsta säsongerna. Kevin är en utmärkt ersättare till Larsen i framtiden och även Robert kanske kan utvecklas år det hållet. Nordin skulle bara bli överflödig tror jag.

Om han är så j*kla bra kan man undra varför Rynninge vill bli av med honom!? Nej satsa på Walkers nu istället för att köpa in en 23 åring som kanske kan ta plats i laget när han är 27 år.
Örebro rirobban
2007-03-07 17:17
Ämne: Fan vad kul att se a....
Mot degen var vi nog 500 stycken. Så det är ju rekordet. Men i Allsvenskan kan detta bli något utöver det vanliga:=) Jag är nöjd om vi blir 300 uppe i Gävle. Men kanske kan det bli fler? :)
Örebro Toro
2007-03-07 17:15
Nordin är väl ett mellanting mellan släpande anfallare och offensiv mittfältare.

Han har ju dock inte kännts helt vilsen i defensiven heller fast han har tidigare inte riktigt haft orken för det defensiva jobbet samt att Rynninge inte heller haft samma krav på hans defensiv som ÖSK har/skull eha.
Och konditions biten verkar ju helt klart vara på rätt väg.

Ett utmärkt komplement till truppen är vad han vore.

The force is strong with this one!
Örebro jappel
2007-03-07 17:13
det var väl en väldig massa på degerforsmatchen förra året.
Någon som kommer ihåg hur många bussar det var dit?? det var ju även en hel hoper som sne-åkte.
Fast vi ska väl kunna slå det rekordet nu när vi är tillbaka i AS!!!
Örebro Farsen blir till Guld
2007-03-07 17:08
Fan vad kul att se att så många anmält intresse till gävleresan.. Kan det bli 200? vore ju riktigt kul! Har ÖSK haft så många supportrar på nån bortamatch förut? (Förutom tåget till Gbg för några år sedan)Var det 200 i Stockholm mot klassiska AIK matchen?
Örebro Sersant
2007-03-07 16:58
Ämne: Hoppas att grabbarna....
Håller med dig om Malmö, men AIK och Elfsborg blir nog farliga iår igen.

AIK har ju en riktigt bred trupp med 2 på varje position typ. De jag har förstått av EIF-FCK så borde väl EIF ha vunnit var väl 2 tabbar som såg till att dem fick stryk.

Helsingborg har ju inte spikat truppen än så vill inte uttala mig om dem :P.
Örebro K8
2007-03-07 16:51

För er som inte anmält er till Gävle-resan än. Ni behöver inte oroa er för att inte få plats, fler bussar kommer att bokas vid behov.

Anmäl er så fort som möjligt så underlättar det för oss!

/// Resegruppen
2007-03-07 16:39
Saywee// Seb ja.. hmm.. hans teknik gör honom väl mer till en slitvarg på mitten.. men med offensiva kvaliteér. han dribblar ju inte 2 killar sen skjuter bollen i krysset.. om du förstår vad jag menar..
Örebro Bastard on Parade
2007-03-07 16:29
Hoppas att grabbarna i laget ser på motståndara allsvenskan med ögon än mig.

Inget annat lag i Allsvenskan skrämmer mig! Malmö har en mycket bra trupp men det har de haft i många år, vad skulle få dem att prestera bättre i år?

Helsingborg har tappat Shelton, lånat ut Granqvist och Henke kommer nog inte vara lika inspirerad inför Allsvenskan som man är inför en CL-match mot t ex Lille eller toppmöten mot Liverpool.

Elfsborg imponerade inte i matchen mot Köpenhamn, AIK känns inte tillräckligt farliga av någon anledning. Hammarbys säsong kommer vara värre än den värsta berg och dalbanan i Sverige: Att vinna mot den bästa föreningen i Sverige för att sedan få otroligt med stryk mot Brommapojkarna bör ses som ett godtagbart bevis för min tes.

IFK Göteborg kan inte lita på Bengt Andersson för alltid, de kommer ångra att de släppte Richardsson till oss! Försvaret är inte tillräckligt bra och kreativitet saknas på mittfältet. Visst, Vasquez är lovande och Alexandersson är duktig men håller de en hel säsong? Selakovic missade oerhört många bra lägen förra säsongen och måste skärpa till sig i år.
2007-03-07 16:26
Bastard on Parade // Jo men jag skrev ju som inhoppare. Kanske om ÖSK ligger under i slutskedet eller om Larsen blir trött osv.

Ang Lauls blogg så ser den tabellen inte helt konstig ut.. men jag tror fortfarande vi kommer före Bajen och att vi blir 7:a
Örebro jappel
2007-03-07 16:16
vi ska bara komma före KFF. helst även dif hif och ifk. och varför inte ta resten också när vi ändå är igång? :-)
Örebro Sersant
2007-03-07 16:12
laul placerar oss som 9a i dagsläget

1. Helsingborg
2. AIK
3. Elfsborg
4. Hammarby
5. Kalmar
6. Djurgården
7. Malmö
8. IFK Göteborg
9. Örebro
10. Halmstad
11.Trelleborg
12. Gefle
13. Brommapojkarna
14. Gais
Örebro Bastard on Parade
2007-03-07 15:57
Farsen blir till Guld//

Frågan är ifall vi som nykomlingar har råd att spela med en mittfältare utan defensivt ansvar?

Jag tror det skulle bli stora ytor i mitten även om Nordback skulle passa fin i en sådan roll, men tänk även på att vi eventuellt har spelare som Näfver/Pettersson på kanterna på mittfältet och då kan det börja läcka i defensiven...
AIK Saywee
2007-03-07 15:45
Ämne: Mackan// Ja med det ....
Seb!?!?
AIK Saywee
2007-03-07 15:39
ÖSKare i exil//
Hälsa din flicka att hon har ett gott hjärta och jag tror nog att Strömvallen blir Drömvallen!

Läste på Kubanernas sida nyligen att de redan har fyllt 3 av 4 bokade bussar. Lägg därtill alla sneåkare, av vilka jag blir en (+ 3 eller 4 i bilen) och dessutomn "alla" från Stockholms- och Gävle/Dala-regionen, och kanske någon/några från Köping?

Kubanerna får kanske boka ytterligare bussar?

Invasionen verkar bli ett faktum!

FORZA SVARTVITT!!!!!!!!!!!!
2007-03-07 15:33
Mackan// Ja med det upplägget och förklaring håller jag nog med.. MEN Nordin är väl inte riktigt anfallare.. Nån slags offensiv mittfältare utan def ansvar skulle jag kalla hans spelstil. Och det gör han väldigt bra och skulle nog funka som inhoppare i ÖSK för det är väl nästan bara Larsen på den positionen?
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-07 15:29
Eftersom jag bor något långt bort blir det ju inte så mycket tid tillsammans med flickan så varje dag är ju viktig. Förra året blev det inte mer än 3 ÖSK matcher som bevittnades. Min födelsedag infaller ju den 9e April...dvs samma dag som preimären i Gävle. När premiär datumet blev klart föreslog jag att vi kunde åka dig då jag inte flyger från Västerås förrens 23 på kvällen. Förslaget lockade inte....men så frågade hon vad jag önskade mig i födelsedags present igårkväll :D Strömvallen here I come!
Örebro jappel
2007-03-07 15:08
go_osk//
Härligt.
Helt rätt att fokusera på samlingar inför stockholmsmatcherna. Det blir ju lite annat nu när det är allsvenskan som gäller med tre heta stockholmsmöten och så er hemmamatch i bromma :-)
Hemresorna till Örebro var faktiskt mest besvär med att försöka annordna. Fast jag har på känn att det kan bli bra uppslutning till ellosmatchen, regerande svenska mästarna hemmapremiär intressa att se nya spelare in action m.m.

Kubanerna ska ha all heder av att dom orkar/lyckas/kan annordna resor till så pass många bortamatcher som dom trots allt gör.
Örebro go_osk
2007-03-07 15:01
Ämne: go_osk//
har du bli....
Stockholmsregionen leds numera under delat ledarskap.

Premiär i Gävle är lika med en given resa. Beträffande första hemmamatchen mot Elfsborg och övriga matcher så är det samma koncept som tidigare att vi kan tänkas åka om det finns ett tillräckligt stort intresse så att säga. Det brukar hur som helst alltid bli ett 10-tal matcher live för min del, och resterande bevittnas hemifrån tv-soffan.

Vår främsta prioritering blir nog annars att styra upp någon samling i samband med matcherna i stockholmsregionen. I fjol blev det t.ex. väldigt lyckat när vi var ett 30-tal svartvita som tillsammans laddade upp på en lokal pizzeria innan bortamatchen mot BP.
Örebro bison
2007-03-07 14:33
Har själv som exilnärking inte kunnat se Frempong in action så vidare mycket men litar på er andra förstå-sig-påare.
Örebro bison
2007-03-07 14:32
Rödlund var väl lovande talang tills han fyllde 32 eller nåt!
Jag tycker fortfarande att Näfver är ung nog att räknas som talang. Men förstår vad du menar Mackan
Örebro Mackan
2007-03-07 14:28
Jag håller Kevin som mest lovande i viss konkurrens med Frempong.

Näfver, Haginge och Nordin är för gamla för att jag skall klassa dem som talanger, men förstår om andra ser annorlunda på det hela och inte tar in ålder i talangbegreppet.

Sebbe, Nedim och Rodevåg är tre spelare som är mil före Nordin som anfallsspelare. Dessutom har vi Johan - och förhoppningsvis - Yunus. Att spela med Nordin som innermitt i allsvenskan finns inte i min världsbild. Därtill är han för loj, konditionssvag och dålig defensivt för tycker jag. Dessutom tycker jag att Nobbe, Larsen, Sebbe, Kevin och Jeffs går före i rangordningen på det centrala mittfälet. Om man skall ha en innermitt till i truppen tycker jag att man kan lyfta upp Erik Nilsson från U-laget. Landslagsman, talangfull (17 år) och med Örebros vassaste hörnor hellre än att värva en 23-åring från Rynninge. Men baken är som smaken och vice versa. :)
Örebro psoari
2007-03-07 14:24
Om vi köper Nordin, och han får speltid, så tar han inte plats för två av våra mest lovande spelare - han kommer att vara en av våra två mest lovande spelare. Och som någon annan sade i fallet Näfver - ÖSKs primära mål är inte utveckla Näfver utan att gå bra i allsvenskan. Detsamma gäller väl bröderna Walkers.
Örebro bison
2007-03-07 14:24
Vilka är egentligen våra mest lovande unga spelare?
Kan vara intressant att höra vad ni har för synpunkter på det.
Själv håller jag Näfver och Haginge (att han är ung har vi ju redan kommit fram till här :-) )
som de två mest lovande spelaren.
2007-03-07 14:23
Nordin är bättre än Walkers.. men Kevin ligger nog inte långt efter då jag tycker han är bättre än Robert. Varför de fått så hård matchning vet nog de flesta..
AIK Saywee
2007-03-07 14:23
DaSa//
Jag blir både nyfiken och lite förvånad när du skriver om Nordin och "hoppas att han inte sänker stämningen" jag har läst något liknande inlägg tidigare från någon. Går det att förklara vad det kan tänkas handla om?
Örebro DaSa
2007-03-07 14:14
Mackan//
Jag tror Nordin kan tillföra en del när Larsen sprungigt sig trött i andra halvlek. Går han lösa för en billig peng och inte sänker stämningen i truppen så hoppas jag att vi värvar honom. Det som talar emot är att han kommer att ta speltid från två av våra mest lovande unga spelare (Walker*2).
Annons: