/fotboll/osk/forum/8386.aspx/fotboll/osk/forum/8386.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-03-08 00:49
gile//
Klart att det finns saker att diskutera. T.ex. vem han skulle kunna peta i dagens trupp? Jag kan inte se en enda spelare han skulle kunna peta utan placerar honom längst ned på en lista där jag rangordnar spelarna för hur bra de är. Möjligen Robert Walker, men han har ändå ingen plats på bänken när Allsvenskan startar.

Dock ska jag lämna en dörr öppen för att herr Nordin ska få överbevisa mig. Men han får inte många chanser då han redan är 23 år. Han måste utvecklas från div.2 till Allsvenskan (3 nivåer) redan den här säsongen ifall han ska bli någon förstärkning.

Vet inte vilken position han värvas på, men är det anfall så har han dessa spelare före sig: Halilovic, Rodevåg, Henriksson, Yunus och Pettersson (även om jag nu ser han som högerytter hellre så är han starkare på positionen).

Om han istället värvas som central mittfältare så är chanserna mer goda för något inhopp i Allsvenskan, men blir ändå svårt att ta sig före någon av dessa: Larsen, Nordback, Jeffs, Henriksson, K.Walker.

Tror dock inte på att övergången är klar ännu! Vill först höra ÖSK säga det innan jag tror någon annan.
Örebro gile
2007-03-08 00:48
Det där tjafsen om attityds skiten är idiotisk...
det går inte att gemföra någon när man spelar gratis och när man blir betalat..självklart blir det inga problem med det nu när han får pengar för att spela:))) man kan inte bete sig som man vill när klubben lägger pengar på en, jag kan förstå honom när han spelade i mindre klubbar och spelade gratis, klart han ska gnälla då när han visste han var bäst och dessutom obetald!!!
Örebro gile
2007-03-08 00:36
Alla som följer den här sidan vet om att jag är Nordin fans... och jag ska säga att det är klart nu att Nordin ska spela för Ösk men dom går inte ut med det än. På fredag tror jag det kommer att stå i tidningarna:)) så att det finns inget att diskutera om... ni som inte tror på Nordin kommer att älska honom snart... caooo
Örebro Bastard on Parade
2007-03-08 00:23
rirobban//

OK, missade det där citatet. Men har för mig att Patrick innan dess talade om att truppen "i prinicp" var färdig.

Det var väl inte länge sedan Åqvist öppnade för eventuella förstärkningar?
Örebro rirobban
2007-03-08 00:22
Ämne: rirobban//

Artike....
Degerfors kanske;) Där får han säkert speltid skulle jag tro...
Örebro Bastard on Parade
2007-03-08 00:20
rirobban//

Artikeln jag länkade till är rätt gammal.. Om jag minns rätt har väl Patrick bara sagt att truppen i princip är klar?

Sedan det här med talang. För mig är en talang någon som har en medfödd begåvning, om man sedan är 15 eller 25 borde inte spela någon roll. Man kan inte leva på att vara en talang, detta måste övergå till faktiska kunskaper och kompetens på planen. Jag tror inte Nordin ligger så mycket efter i konditionen, det hade varit värre om en spelare saknar tekniska färdigheter då fysiken är mycket enklare att bygga upp på kort sikt.

Jag skulle kunna tänka mig se Nordin i ÖSK, men det bästa för honom vore en plats i ett Superettan lag för en säsong skulle jag tro.
Örebro rirobban
2007-03-08 00:18
"- Det är kul just nu. Vi har värvat klart för länge sedan och läget i laget är på topp."

SÅ sa han också...
Örebro rirobban
2007-03-08 00:16
Ämne: Tänkte tipsa om en m....
Olikheter måste finnas hos spelarna. Men jag har aldrig gillat när en spelare inte jobbar hem defensivt och hjälper till. Jag tror mer på att ett bra lagspel ska hålla ÖSK kvar i Allsvenskan. Nedim är möjligen spelaren som kan göra det oväntade och är en frälsare i laget. Men att Nordin skulle ha någon fördel av att ha attitydsproblem och dålig kondition har jag svårt att se. Han skulle knappast ta plats på ÖSK:s bänk på 2-3 säsonger och då är frågan hur viktigt det är att värva honom!?

"Örebro har redan truppen klar inför den allsvenskan comebacken. Något som tränaren Patrik Walker hoppas ska var en fördel.
- Nu kan vi bara koncentrera oss på träningar och matcher, så har det inte varit de senaste åren."

Så sades det förra månaden? Skulle Patrick ändra sig nu? Då är det ingen fördel ändå...!

Örebro Bastard on Parade
2007-03-08 00:01
Tänkte tipsa om en mcyket bra intervju jag hittade för inte så länge sedan efter lite googling.

"Laget är större än individen och det är något som genomsyrar mitt- och föreningens sätt att tänka. Jag vill se olika personligheter utvecklas och växa.Individernas olikheter ser jag som en styrka, inte en svaghet."

Kan detta tala för Nordin? Eller emot?
Örebro rirobban
2007-03-07 23:39
Dom som kallar Nordin för talang är ute och cyklar tycker jag. Han är 23 år och knappt bättre än Kevin Walker. Kevin är ju flera år yngre. Jag är rädd att Nordin skulle bli en ny Kuhi, och dom som säger att han var bra i ÖSK-tröjan måste kollat åt annat håll när han missat målchans efter målchans.

Varför tror jag det då? Jo för att han har ett eget spel och lär nog inte passa så ofta som han försöker ta sig igenom flera spelare. Så funkar det inte i verkligheten. Framgångar byggs på lagspel och jag kan inte tänka mig att Nordin som fått göra allt själv i Rynninge har det spelet i sig. Men vissa skriver att han är bättre än båda Walkers. Då är jag imponerad av honom, för Kevin har varit grymt bra under försäsongen har mycket fint passningsspel. Dessutom har han fysiken för att klara av spel på den här nivån! Om Nordin är så mycket bättre än Kevin så borde väl han spela i något landslag? Gör han det kanske?

Sammanfattningsvis så kanske ni förstår att jag inte gärna vill ha tillbaka Nordin till ÖSK! Och om han kommer så kom ihåg vart ni först läste om att det kommer bli en skandalvärvning;)
Örebro Bastard on Parade
2007-03-07 23:09
Någon som vet ifall Nordin tränar med ÖSK för tillfället? Om inte: Tränar han med Rynninge?

Jag är lite tveksam till Nordin, kanske är det hans bakgrund som oroar mig? Jag minns en träning där ÖSK hade ungefär matchspel på liten plan med tre spelare i varje lag+målvakt. Nordin var fullständigt formidabel, han slog briljanta passningar och gjorde tre eller fyra mål på raken.

Jag tror att Nordin efter lite jobb skulle kunna platsa i ÖSK om man går efter fotbollsmässiga grunder, problemet är att han inte riktigt passar in i spelsystemet. Han behöver en offensiv roll med väldigt lite defensivt ansvar, när Nordin är som bäst spelar han mellan mittfält och anfall men ÖSK har ingen sådan roll.

Och ifall ÖSK skulle använt sig utav ett spelsystem där denna typ skulle behövas är jag övertygad om att Walker skulle se Mirza som ett utmärkt alternativ på den positionen.
Örebro Matthew S
2007-03-07 23:02
lolle_homeboy//
Om Larsen går sönder har vi ex. Jeffs och Henriksson att sätta in på innermittfältet bredvid givne Nordback. Om du tror att Nordin skulle kunna vara en lösning är vi inte ensamma om att behöva ett uppvaknande.
Örebro ÖSK-Karl
2007-03-07 23:00
Tacksam om någon kan berätta hur man kan se ÖSK:s bortamatcher på TV. Går det att köpa hem enstaka matcher? Många bortamatcher åker man ju på, så säsongskortet verkar onödigt.
Örebro jappel
2007-03-07 23:00
Ämne: Thomas Nordahl tror ....
Kul, hoppas att han har rätt.
Fast det hade varit roligare om någon annan trodde på näfver också..thomas är ju aningens jävig.
Örebro lollo_homeboy
2007-03-07 22:59
Hmm..Trodde tidigare att vi hade en bred trupp som skulle klara av att matcha flera spelare i allsvenskan.. men insåg efter IFK vad händer om Larsen och de äldre skadar sig då kommer vi knappt klara oss i superettan.. Vet att man många kommer käfta emot nu att vi har bröderna walker m.m men det är allsvenskan vakna nu supportar..
Örebro Matthew S
2007-03-07 22:57
E.Shams//
Jag VET att hans attityd i omklädningsrummet är starkt ogillad av en del spelare. (Bor granne med en av de äldre spelarna i ÖSK-truppen och vi snackar fotboll så fort vi ses i trappuppgången.)

Nordin var överlägset sämst när truppen hade konditionsövningar tidigare i vintras. Vilket många inom ÖSK tyckte var konstigt då han inte alls förberett sig för att komma i någorlunda god form till träningen som kunde leda till ett allsvenskt kontrakt.

Vore väldigt kul att se på vilken position Nordin-förespråkarna vill se honom? På topp? Som innermitt? Att han skulle kunna ersätta Larsen är skrattretande (anser jag är väl bäst att tillägga innan jag får skit på mig för att jag har en åsikt). Jag tror Mackan skrev det förut, men det finns många spelare som går före - borde gå före - i rangordningen både på mittfältet och i anfallet. Jag tycker det vore oerhört dumt att betala övergångssumma och lön till en spelare som (i mina ögon) inte tillför ett skvatt. Jag tolkar att de drar ut på tiden positivt.
Örebro Aspen
2007-03-07 22:41
Thomas Nordahl tror på att Näfver blir årets genombrott
Örebro E.Shams
2007-03-07 22:36
joth//Att omstämningen kommer att öka är sant men min mening var att visa på en skillnad mellan ÖSK och lite större klubbar med hjälp av dagsfärska siffror.

Saywee//Du skriver "Att det sedan är flera av er som känner honom eller har spelat tillsammans med honom märker jag ganska tydligt via inläggen, men det har väl inte handlat om Allsvenska matcher, eller?"

Gällande Nordins fotbollskvalitéer så är alla inläggen av mindre intresse då ÖSK och Patrick Walker anser att de är tillräckligt goda för att han skall vara en del av truppen. Således bör tvisten inte ligga där.

Det som är intressant är dock att nästan alla som har spelat med personer ifråga anser att snacket om hans humör är överdrivet. Erfarenheten och kunskapen som dessa personer har är i from av hundratals/tusentals spenderade timmar med Nordin bör beaktas trots att de säkerligen är påverkade av honom och därmed inte helt objektiva.

Skulle den hypotetiska frågan bli verklighet: Younus eller Nordin? Så är jag benägen att hålla med dig; då även jag skulle välja Yonus.

apskallen//Hur mycket information har vi gällande Nordins kondition? Har han gjort något test? Har Patrick nämnt det? Har vi sett att den inte räcker till efter att han inte orkat i samband med flertalet matcher? Det kanske bara är ett rykte? (Mina frågeställningar är ett försök till att ifrågasätta resonemanget om att Nordin har en dålig kondition).

Min mening är inte att nonchalera vikten av tillräcklig kondition men om det är hans enda problem så bör han inte väljas bort för det men återigen så litar jag på ÖSK och Patrick för träningen av Nordins fysik.

AIK Saywee
2007-03-07 22:24
Ämne: En av de roligaste s....
Det är just sådant som gör mig så misstänksam mot att Nordin blir en tillgång för ÖSK och mitt önskeval om vi endast skulle kunna utöka truppen med Nordin eller Yonus är enkel ...

Yonus!!!
Greve
2007-03-07 22:21
2-0 Bayern,,känns litetrist. Vet inte varför men har något emot tyska lag. Dessutom serdet ut som att arsenal tar sig vidare också :(
Örebro Matthew S
2007-03-07 22:16
En av de roligaste sekvenserna med Nordin från Rynninge (jag har sett 10 matcher ungefär). Han försöker dribbla på mittplan i slutminuterna när RIK leder och han tappar bollen i stället för att passa enkelt till fristående gubbe. Det blir inget mål för motståndarna. En mittback i Rynninge skäller ut honom varpå Nordin svarar med en harang av fula ord som inte gör sig i tryck. Gesterna är inte heller speciellt snygga. RIK vann matchen men det var inte jubel direkt. :-D
Örebro apskallen
2007-03-07 22:10
E.Shams//
Ett intressant och välskrivet inlägg. Jag förvånas dock över att du (och många andra) tycks ta så lätt på att Nordin har dålig kondis. Att skaffa sig en allsvensk kondition är inget man gör på två veckor, och det faktum att Nordin hittills inte haft karaktär nog att "ta tråkpassen" gör ju också att han inte har någon hjälp av en grundfysik.

Tyvärr tror jag inte att Nordin har rätt karaktär för att bli en toppspelare, han har definitivt teknik och talang men utan fysik kommer man inte så långt ändå
AIK Saywee
2007-03-07 21:58
E.Shams//
Då är vi två som har lite av anfallsångest ...
... och för mig är fortfarande anfall = bästa försvar!

Men tron, den är stark, vi blir 5-8 i årets AS!
Örebro joth
2007-03-07 21:52
E.Shams//Framtidsutredningen spådde väl att ÖSK inom en snar framtid måste upp i en omsättning på 50 miljoner för att kunna vara ett etablerat lag i Allsvenskan....
Örebro joth
2007-03-07 21:50
E.Shams//Väl talat... egenintresse verkar stort hos många som kallar sig "ÖSK:are".

Med Årskort köper man rätten att utnyttja stolen under just ett år och då under 13 hemmamatcher i Allsvenska.

Jag misstänker att man inte kommer att hålla på att flytta på folk i onödan, utan bara vill tydliggöra vad som gäller. Ifall det vid behov behövs. Tex. om man nu ska bygga Östra kanske man måste fundera på om man inte ska sälja årskort på vissa platser utan endast lösbiljetter för att kunna göra om den sektionen till borta sektion.

Jag tycker att det är bra att man är tydliga med vad som gäller.
Örebro E.Shams
2007-03-07 21:49
Det ser rätt bra ut men jag vill höja ett varningens finger.

Med svartvita ögon tror jag många har en övertro på ÖSK i allsvenskan.

ÖSK är något sårbart på vissa platser. För de två anfallarna och de två centrala mittfältarna finns inte allt för bra ersättare. Vidare är ju klubben nykomlingar.

Pengar kan förbättra de sportsliga förutsättningarna. Vilken omsättning klubben har behöver inte återspegla sig på det sportsliga resultatet men värt att notera är att ett en klubb som Hammarby har ca tre gånger så stor omsättning som ÖSK. ca 90 miljoner vs 30 miljoner.

Jag är dock i generella drag positiv till kommande säsongen och tror på en 8-10 placering om laget slipper skador på de ovanstående positionerna.
Örebro jappel
2007-03-07 21:49
Ämne: Saywee //

1) Han ....
Att han behövt (och kanske lyckats ibland) spela själv mot ett helt lag är tyvärr inte någonting han har nytta av i ÖSK och eller allsvenskan.
Här är det teamwork, hårt jobb och spelförståelse som gäller.
Att dominera vissa matcher i div3/4 är lååååångt från AS!
För den delen inte sagt att han skulle kunna lyckas hur bra som helst i ÖSK ändå, men det krävs helt andra kvaliteer i AS (eller samma fast utnyttjade på ett annat sätt)
AIK Saywee
2007-03-07 21:48
ÖSK är ett öster-lag!!!
AIK Saywee
2007-03-07 21:44
Detta med Yonus och Nordin.

Jag har sett Yonus live under flera träningsmatcher och upplever att han verkligen platsar i laget. Inläggen häe pekar inte heller i någon annan riktning av de som beskådar träning och träningsmatcher,

När det gäller Nordin har jag inte sett honom live, men så många inlägg om attitydproblem, bra för stämningen i laget?, hans humör och ev. konditionsproblem gör mig aningen mistänksam, så himla enkel är jämförelsen mellan dessa herrar!

Att det sedan är flera av er som känner honom eller har spelat tillsammans med honom märker jag ganska tydligt via inläggen, men det har väl inte handlat om Allsvenska matcher, eller?
Greve
2007-03-07 21:30
Verkligen tråkigt att sportklubben inte lyckades hålla sig kvar i allsvenskan i bandy, tror vi hade haft någort större på gång nästa säsong med fler hemvändare :(
Annons: