/fotboll/osk/forum/8384.aspx/fotboll/osk/forum/8384.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2007-03-08 21:07
Då är vi 2:a i hetaste forum här på sf:) Verkar finnas ett stort intresse för klubben i år... ska bli riktigt kul fotbollsår. I sidan om ÖSK-stjärnorna så ska "FC Kubisztal" dominera i korpen :=)
Örebro rirobban
2007-03-08 21:05
Sersant//
Ända problemet är att det står mitt namn på;) Sen räcker det inte med att klubba ner bara mig ifall båda ni ska ha. Ni får helt enkelt klubba ned en till:=) Jag fick min efter ungefär en vecka sen jag fyllt i uppgifterna. Dock mailade jag kansliet... var för övrigt i samband med Geflematchen som jag blev medlem.
Örebro Sersant
2007-03-08 21:00
Ämne: Sersant//

Du är i....
Skönt att inte vara ensam :), tycker vi klubbar ner rirobban och tar hans istället för att maila kansliet ;)
Örebro BabyKladde
2007-03-08 20:59
Nu är vi näst populäraste forumet på Sverige-sidan här på svenskafans.com =)

HIF är bättre med god marginal. heheh.
Örebro initforlife
2007-03-08 20:58
Maila kansliet.
Örebro Erki
2007-03-08 20:56
Sersant//

Du är inte ensam :-) Jag betalade nog i januari.
Hjälper det att skicka ett mail någonstans och härja?
Örebro initforlife
2007-03-08 20:49
# brorzan//Nån form av förtur för medlemmar med årskort kan definitivt vara en väg att gå.
Örebro initforlife
2007-03-08 20:45
Helt rätt:)Fotboll är KÄNSLOR.
Örebro # brorzan
2007-03-08 20:45
initforlife //

Nej, jag begriper nog inte. Inte den delen av känslorna iaf. För mig är känslan att se laget spela, gärna bra och gärna vinna. Platsen jag ser det på är för mig ganska sekundärt, men det är klart att det är trevligt om man sitter och ser bra, men det gör man på många ställen på arenan.
Mig veterligen så har det varit rätt gott om platser på båda sittplatsläktarna, sedan har de minskat för att försäljning till såväl privatpersoner som företag har gått riktigt bra. Så det är ingen läktare som är stängd för privatpersoner idag, och så lär det nog aldrig bli. Att hela arenan skulle stängas för privatpersoner är orimligt.

Dock så är det viktigt att supportrarna inte känner sig åsidosatta. Därför är det bra om klubben erbjuder sina medlemmar förköp av sittplatsabonnemang. Man kanske skulle gå så långt som vissa andra klubbar och enbart sälja sittplatsabonnemang till medlemmar och företag?
Örebro Sersant
2007-03-08 20:43
Tänkte höra om det är nån mer än mig som ännu inte fått sitt medlemskort?
Örebro Chipset
Oj, där skrev du det själv =)
Örebro Chipset
Tilläggas ska att den här frågan är lite fånig. Nu handlar det faktiskt om några sittplatser och inte utestängning från medlemsmöten eller andra saker som skulle hota föreningssjälen i oss ÖSKare. Men man får dock inte bortse från de psykologiska aspekterna. Vi ÖSKare betalar ju inte bara årskort och medlemskap bara för fotbollen. Vi betalar ju också för att tillhöra gemenskapen. Att bidra med pengar och tid oavsett om man jobbar ideelt eller agerar publik ger ju inte mer feedback än själva matchen. Att få en sittplats av ÖSK som är ens egen handlar ju om så mycket mer. Man får liksom en bekräftelse om att man är en i gemenskapen. Jag kan personligen tycka att det räcker med att se matcherna, tjata lite på svartvitt och få något enstaka nyhetsbrev en gång i året. Men jag förstår dom som törstar efter mer och då är sittplatsfrågan jobbigare än bara ekonomi. Tycker Initforlife är tydlig i sin känslomässiga utgångspunkt. Ändå får han kritik ur en ekonomisk utgångspunkt.
Örebro initforlife
2007-03-08 20:40
# brorzan//Det har med känslor att göra.Svårt att förklara för nån som inte begriper som Stenis sa...För övrigt är det redan idag svårt att köpa på vilken sektion man vill.Alltså är tillgängligheten redan begränsad.Alltså är vi redan på väg mot en stängd läktare med bara sponsorer.Först en läktare,sen hela arenan...
Örebro initforlife
2007-03-08 20:35
Hur många företags-platser har bokats till Gävle borta föresten...?Nån i resegruppen som vet..?
Örebro # brorzan
2007-03-08 20:34
Jag är ganska nyfiken, och inte anklagande eller något, utan jag vill bara veta:

Varför är det så viktigt att kunna köpa exakt samma plats år efter år? Borde inte det viktiga vara att man kan köpa plats på den sektionen man vill, dvs att det finns abonnemang tillgängligt? Förklara gärna för mig så jag kan förstå.
Örebro initforlife
2007-03-08 20:34
Jag håller fullständigt med Chipset,blir Ösk ett företag försvinner själen.Vi supportrar är Ösk´s själ.Min kärlek för Ösk är enorm men min plånbok är liten...Slips-Olles plånbok kanske är stor men hur är det med kärleken?
Örebro joth
2007-03-08 20:31
initforlife//Jag ser en positiv framtid för oss ÖSKare. ÖSK har bolagiserats eftersom man inser att det krävs pengar för att husera i Allsvenskan. Man agerar således därefter också, på ett sunt sätt. Jag personligen flyttar mig gärna några rader åt vänster eller höger om det gynnar ÖSK.

Och jag för min del hjälper ÖSK för att jag älskar klubben. Jag har inga andra avsikter med mitt engagemang.

Jag tycker att om du har så starka känslor kanske du borde engagera dig i klubben genom att tex gå med i medlemsutskottet.
Örebro Chipset
2007-03-08 20:28
Sen måste tilläggas i debatten att ÖSK måste vara riktigt rädda om sin publik och sina fans. Självklart vill alla att det ska gå bra för klubben och finns det riktiga bra argument för att flytta folk, tex ekonomiska, så ska ÖSK självklart göra det. Men detta endast om det handlar om stora förtjänster. För tappar ÖSK publik, tappar ÖSK sponsorer och då tappar ÖSK-spelare och en eventuell elitlicens. Förstår initforlifes reaktion. Det är en oroväckande trend.

Samtidigt måste ÖSK anpassa sig efter de marknadsekonomiska kraven. Jag tycker lösningen med bolag och förening separat är bra. Hoppas man kan hitta någon liknande lösning för sponsor/publik. ÖSK är inte längre en ideel organisation a la Orvar Bergmark men inte heller ett företag. Blir ÖSK ett företag är själen borta.
Örebro rirobban
2007-03-08 20:24
Ämne: hur som helst, ett å....
Jag håller helt med dig i den frågan:)

För övrigt är det underbart att forumet är hett:) På 4:e plats som Sveriges hetaste forum. Så sent som igår kom det 95000:e inlägget och idag kommer det att ha skrivits 300 till:=) Kampen mot 100 000 inlägg är ingen kamp längre. Den tar vi lätt innan premiären i Gävle. Bara på Lördag när ÖSK har bortamatch mot GAIS lär vi skriva en hel del om hur det går osv.

Dagens debatter har innehållit i princip samma sak. Pyroteknik och årskortsfrågan har dominerat. Jag har inte lagt mig i debatterna under dagen och kommer heller inte göra det nu (mer än det jag skrivit längst upp). Jag tycker att det finns viktigare saker att diskutera än så självklara saker!
Örebro initforlife
2007-03-08 20:22
Antagligen kravaller och kaos på gatorna men i Örebro tycker vi det är bra...
Örebro initforlife
2007-03-08 20:21
Jag ser en dyster framtid för oss ösk´are...Skulle vara kul att se hur supportrar till en storklubb tex Milan eller Barca skulle reagera i samma situation...
Örebro loopy
2007-03-08 20:18
Ämne: Helt off-topic, men ....
googlade lite

"Domaren Peter Fröjdfeldt fick en bristning i vaden och tvingades utgå i halvtid. Han ersattes av Jonny Ahlvin, som huvudsakligen är elitdomare i handboll. " verkar vara han
Örebro Ericson
2007-03-08 20:10
Helt off-topic, men mannen som är domare i handbollen mella lindesberg och skövde, jonny ahlvin. Var det inte den jeppen som dömde ösk mot typ visby i svenska cupen förra året???
Örebro abdel seidou
2007-03-08 20:09
hur som helst, ett årskort är det samma som 13 enkelbiljetter på samma plats, inte en platsbokning för kommande säsonger. det skulle väl va om man isåfall betalade sjuuuukt jävla massa pengar i förköpsavgift inför kommande år utöver abbonemangsavgifterna.
ett årskort är ett årskort, inte ett 5-års kort. så har det alltid varit och det finns vettiga anledningar till det. det är inget nytt och den som tror nått annat har bara inte förstått hur saker och ting legat till. ösk kommer såklart göra vad man kan för att inte behöva flytta på folk.

edit, som tidigare sagts, analfabet idag.
Örebro Brus-Nilsson
2007-03-08 20:07
Inlägg i den pyrotekniska debatten:
Minns hur det spårade ur hos bajenfansen. Har man inga knallpulver så slipper man riskera att nåt liknande händer, vill ni smälla så finns ju Valborg, Påsk-och Nyårsafton. Hur kul skulle det vara med en unge som det brinner i kläderna på? Det kostade poäng för Hammarby också och om samma sak skulle drabba ÖSK,skulle jag be pyroteknikerna stoppa in handen där bak, ta tag i tungan, vränga sig ut och in och aldrig visa sig på Behrn Arena mer i framtiden!*End of opinion.*
Örebro Bastard on Parade
2007-03-08 20:04
Jag tycker att E.Shams inlägg är klockrent, det är så det fungerar i verkligheten!
Örebro abdel seidou
2007-03-08 20:03
satt själv "mitt i smeten" på norra då. ett fåtal platser här och där som helt omöjligt kan sägas om det främst var företagsplatser eller privata platser (det är nämligen väldigt blandat just där) om det är "stora luckor" så visst...
Örebro initforlife
2007-03-08 20:02
Och du har helt rätt,jag kan inte mycket om företagsekonomi men jag älskar Ösk och kan fotboll.
Örebro initforlife
2007-03-08 20:01
E.Shams//Det var nog det dummaste jag läst.
1)Fotboll och känslor hör definitivt ihop.Du kan fråga nån som va med på matchen i höstas när vi gick upp igen dit vi hör hemma.
2)Jan K är affärsman,det är det som är problemet.
3)Ni är jäviga för att ni jobbar för Ösk och gärna vill komma in i organisationen,kanske få en avlönad anställning...kanske bli polare med Janne K,kanske få ett gratis årskort osv...Man biter inte handen som föder en.
4)Att kalla det egenintresse att betala många tusen om året för att följa Ösk tar jag som en förolämpning.Det är så dumt att jag bara kan skratta.Men du fotar väl några plåtar så du kommer in gratis?
Örebro E.Shams
2007-03-08 19:52
initforlife// Om man köper ett årskort så köper man en plats för 13 matcher. "Pacta sunt servanda" latin och betyder "Avtal skall hållas".

Två parter har kommit överens om något där båda parter har uppfyllt sina åtaganden.

Det finns inga fakta av något slag i ditt resonemang. Däremot finns egenintresse, känslor, spekulationer, överdrifter och skrämseltaktik.

"Ni vill tydligen ha en arena som är halvtom och resten direktörer".

"Jag håller fast vid min oro över att Ösk´s redan skamfilade rykte kommer försämras om "vanligt folk" ska köras över".

"Och ja,jag förstår att sponsorer är viktigt,efterlyser bara respekt för oss trogna supportrar".

Här kommer en del fakta istället.

1) Genom att låsa platser på det sättet som du föreslår skapas en kraftig oflexibilitet då platser låses.

2) Kubanernas sektion E projekt skulle inte kunna genomföras med ditt förslag.

3) Det är betydligt mer ekonomiskt gynnbart för klubben om dessa platser inte låses.

4) Det finns inget motiv för ÖSK att erbjuda personer andra platser om det inte finns en god anledning till detta.

5) Vi har två parter som tvistar om en sakfråga där ena sidan vill ha "lyxen" att för obegränsad tid kunna abonnera på en specifik plats och motivet till detta är tydligt. Egenintresse.

Sedan har vi den andra sidan som anser att flexibiliteten i att inte garantera personer samma plats för alltid har flertalet fördelar, inte minst ekonomiska. Dessa fördelar är inget som denna sida vinner på själva utan det är klubbens intressen som förespråkas.

Varför är inte X eller Y VD för ÖSK utan Jan Karlsson? Jo, han besitter en expertis gällande hur man driver ett framgångsrikt företag. För att ett företag skall gå så bra så möjligt så krävs alltid en del tuffa beslut. Detta är vad ledningen är till för. ÖSK:s ekonomiska problem drog ner klubben en serie och lidandet borde väl vara tillräcklig för att förstå att klubben och dess ekonomi är extremt viktig. Därmed så bör ledningen arbeta för en maximering av intäkter, något som detta förslag är ämnat för. Ditt ”lyxförslag” kostar klubben värdefulla pengar.

Vidare så kan du kalla oss för "sekten" eller "jäviga" men vi varken känner beslutsfattare eller är i någon typ av beroendeställning till dem. Vi är ideella arbetare för klubben som alltid vill klubbens bästa. Vill du klubbens bästa eller vill du ha en egen plats reserverad för just dig för all framtid?

Dina brister i företagsekonomi visas tydligt med uttalanden som detta: ”Varför är ett företags pengar mer värda en en privatpersons?”

Det är tydligt att du inte vet hur det fungerar samt att du inte vet vad du pratar om.
Annons: