/fotboll/osk/forum/8383.aspx/fotboll/osk/forum/8383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2007-03-09 09:18
må// Det var något tillspetsat för att bättre belysa problemställningen. Men elitfotboll idag präglas väldigt mycket av pengar. De föreningar som inte kan eller vill hänga med i denna ekonomiska kapprustning kommer obönhörligen att hamna på efterkälken.

Vi har genomlevt en liknande utveckling under de senaste 20-30 åren. Föreningar från mindre orter som Degerfors och Åtvidaberg orkar inte längre hänga med och där är man till och med glad om man kan klara sig kvar i Superettan.

Om ÖSKs ekonomiska ambitioner inte sträcker sig längre än att man skall tillbaka till de 30-35 mkr i årsomsättning man låg på före degraderingen, så kommer klubben på några års sikt att få lov att se hur bättre bemedlade och ambitiösare klubbar drar ifrån - ekonomiskt och resulatmässigt. ÖSK kommer inte att ha råd att värva lovande spelare och man kommer inte att kunna ha kvar de egna talangerna speciellt länge.
Örebro The Ghoooooost
2007-03-09 09:05
Som jag skrev den 7/3 så är Nordin Gerzic klar senast Fredag.

Ni kanske nu förstår att mina formidabla kontakter med ÖSK är sanna.

När värvningskarusellen drar igång till nästa säsong så skall ni veta att allt jag skriver stämmer.

Ni såg ju att även Rodevåg och Wikström spelar i ÖSK. Det visste jag långt innan de flesta men hur många här tvivlade och skrev att man var en hycklare ?

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1125810

Trevlig helg !
Örebro
2007-03-09 08:55
Bison//
Om du läst mina tidigare inlägg hade du sett att jag inte har talat om "livstidsabonnemang" - tvärtom har jag sagt att jag inte behöver sitta på exakt samma plats varje år.
Min farhåga är en annan. Om sponsorerna får utöka sitt revir för varje år, så kommer de bästa platserna att besättas av anställda vid sponsorföretagen, medan medlemmar och fans kommer att samlas vid de fyra hörnflaggorna. så tror jag inte det är vid de andra allsvenska arenorna - och så behöver det inte bli hos oss heller.
Örebro bison
2007-03-09 08:47
Det är ju fortfarande så att abonnemangen är årsabonnemang inte livstidsabonnemang- jag burkar sitta på olika platser på varje match (har inget abonnemang) så jag kanske inte vet vad jag pratar om.
Om man nu vill ha sin plats för all evighet så får man väl pytsa ut med 50000kr då har man köpt sin plats för 20 år.
Örebro ÖSK tattoo
2007-03-09 08:35
Mitt sista inlägg i Bengaldebatten.
Pyroteknik under ordnade former. Absolut, Tyvärr förbjudet/ Min åsikt.
Men det pyroförespråkarna kanske inte tänkt på är att om dom nu skulle tända en bengal på arenan så kan det sluta med ett besökförbud på alla arenor i SE och AS.
Bryter man mot det har man begått en brottslig handling. dvs Åtalbart i civilrättslig instans.

Bengaler som tänds på läktaren idag under Oordnade former är en klar hälsorisk, dels för personen som bränner och för dom i dennes direkta närhet, jag vet ingen som stått kvar och hållt i den utan antingen tänder man den , låter den gå mellan ett par personer för att sedan droppas på läktaren. eller så drar man iväg den, direkt livsfarligt.
Jag vet inte om det skulle vara värt det för pyroförespråkarna att först få ex 5000 kr i böter vilket klubben kan kräva av personen i fråga för att sedan gå och titta på division 2 fotboll resten av säsongen.
Är det rätt sätt att supporta ÖSK.
Örebro # brorzan
2007-03-09 08:32
ÖrebroSK //

Det där var bland det största skitsnack jag läst på länge här inne.

Att vi/de som har så stort engagemang för klubben att vi tar av vår egen fritid för att jobba med och för klubben skulle vara någon sorts viljelösa nickedockor och andra klassens supportrar jämfört med elit-supportrar som du är en rejäl förolämpning.

Jag är så förbannat trött på kommentaren "det är vi som är klubben". Det är ingen som är klubben. ÖSK består av spelare, ledare, anställda, ideellt arbetande, supportrar, pengar, samarbetspartners/sponsorer, publik och säkerligen en hel del mer. Att då som en del av detta hävda att "det är vi som är ÖSK" är bara löjligt.

Ingen supporter är större än klubben!
Örebro
2007-03-09 08:25
Mittåt//
Jag brukar alltid uppskatta det du skriver på detta forum - lungt, sakligt och kunnigt. Men i sittplatsfrågan har jag svårt att följa hur du tänker.
Du menar, att klubben av ekonomiska skäl knappt ens har ett val. Dom som länge stött klubben i vått och torrt och inte minst ekonomiskt genom att, som i mitt fall, avstå en del pengar trots en haldålig ekonomi - dom måste nu sitta på kanterna, annars hamnar vi i superettan igen.
Nåväl - om det är så - när vi då sitter vid hörnflaggan allihop - vad gör vi då om klubben behöver ännu mer sponsorplatser?
Örebro ÖrebroSK
2007-03-09 07:49
Jag har inte haft chansen och deltaga mer i "bengal frågan" eftersom jag inte haft tillgång till dator efter jobbet igår. Men jag måste säga som "initforlife"!

Ni skulle hålla med ÖSK om dom införde åldersgräns på 20 år för att komma in på arenan, ni skulle hålla med om ÖSK godkände att fansen brände bengaler fast det blev böter. Det är så ni funkar. Visserligen skulle aldrig det inträffa men det var bara ett exempel på hur ni tänker. Det är vi fans som är ÖSK och kommer alltid att finnas där. Ni tror att det som ledarna i ÖSK säger är det bästa för ÖSK. Ni är FÖR det kommersiella som händer på Behrn Arena eftersom det gynnar KLUBBEN, men inte fansen. Jag tror faktiskt ni inte upplever samma känsla på matcher som oss andra, helt ärligt så tror inte jag det. Det mesta ni gör är att hylla allt ÖSK gör och att gnälla vad fansen skriker och gnäller på.
Örebro BabyKladde
2007-03-09 07:25
Vet att det blir mitt tredje inlägg på kort tid.

Men läste nyss på Kubanerna's forum.

Dom kommer ringa idag om en femte buss till premiären. (195 anmälda vid detta ögonblick)
Örebro BabyKladde
2007-03-09 07:22
Ämne: På ett sätt kanske d....
Håller med om att vi kommer få en kortsideläktare med mycket bättre vy än den gamla.. Sen gäller det att trycka ihop sig så att vi fyller läktaren med 4250 personer som den räknas klara ;) då snackar vi publiktryck.. sen om alla sjunger så kan man bara säga en sak: yeah! =D
Örebro BabyKladde
2007-03-09 07:20
Tror att Kubanerna får ta och kolla på en till buss nu! För snart har vi ju fyllt den fjärde bussen..
..Resan kommer bli sjukt rolig!!!

Årets problem för ÖSK blir nog trafikstopp, hehe, just nu finns ju inte så många parkeringsytor närliggande Behrn Arena.(läs NA)
så ett tips på hemmamatcherna i år är att ta sig dit på annat sätt än med Bil om man bor inom Örebro stad. annars har ni ett helvete. hehe.
Örebro abdel seidou
2007-03-09 00:25
Föresten, är det någon mer än jag som känner en smått euforisk känsla komma smygande? Nu är det idel dygnsmedeltemperaturer eller vad det heter över noll grader vilket betyder snart ingen snö kvar! Det i sin tur betyder ju; snart får vi alla se ÖSK I ALLSVENSKAN IGEN!!!
Jag harfortfarande inte lyckats smälta Assyriska-matchen. Brister än idag helt ohjälpligt ut i ett oerhört brett och minst lika fånigt leende varje gång jag tänker tillbaka på Nedims sista mål och den där fantastiska underbara slutsignalen när allt bara brast och alla känslorna kom över mig som en störtflod!=D FAN VAD KUL DET SKA BLI!!!
Örebro Rocky Dennis
2007-03-08 23:30
192 personer anmälda till resan mot Gefle! Hoppas folk som inte anmält sig än, tar sig i kragen och slänger iväg ett anmälningsmail till kubanerna nu på direktn! Ju snabbare desto bättre.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-08 23:00
På ett sätt kanske det kan vara bra ifall de bästa sittplatserna går åt sponsorerna.

Vi får till den här säsongen en utmärkt läktare på kortsidan som kommer ha en sikt som inte ens bör jämföras med gamla västra stå. I stället för att flytta ut mot hörnflaggan tycker jag ni kan stå centralt bakom målet, hoppa och sjunga för Örebros stolthet! ;-)
Örebro Mittåt
2007-03-08 22:40
Beträffande Gefle så kan man notera att Makondele, som nyligen skrev på ett treårskontrakt med klubben, enligt uppgift kommer att ha en månadslön på i storleksordningen 80.000 kronor. Dessutom sägs kontraktet även innefatta vissa bonusar och en procentsats vid en eventuell försäljning.

Kul för övrigt för Djurgården, som väl släppte killen billigt och i stället satsade på den där brassen med det underliga namnet.
Örebro Storm_90
2007-03-08 22:38
Ämne: Då närmar vi oss det....
Puhh! :P Trodde att det knappt kommit något idag. :) Men vi ångar på! :D
Örebro Sersant
2007-03-08 22:37
Ämne: Sersant// Vi kan ju ....
Jo de kan vi ju alltid göra :)
Örebro Sersant
2007-03-08 22:37
Ämne: Erki//
Ja det var e....
men jag tycker att vi borde heta Sers FC :P.

låter bra i mina öron :P
Örebro Mittåt
2007-03-08 22:36
Om jag skulle drista mig att något hårddraget sammanfatta dagens diskussion angående sittplatserna får det blir så här:

Vi har ett val (som om vi hade det) mellan att sitta centrerat och titta på fotboll i Superettan eller acceptera att man flyttar ut oss mot kanterna mot att vi får se allsvensk fotboll.

Ty för dagens fotbollsspelare är inte hemmasupportrarnas kärlek längre nog belöning för deras värv. De vill ha betalt i kronor också.

Även om det till och från dyker upp undantag (typ Kalmar och Gefle för tillfället) så finns det en god relation mellan ett fotbollslags budget och dess resultatmässiga framgångar.

Örebro rirobban
2007-03-08 22:35
Då närmar vi oss det magiska strecket i antal anmälningar till Gefle. 192 stycken är anmälda nu och chansen att vi ska kunna nå 200 redan imorgon tror jag är stora. Det är fan härligt att se att det fortfarande anmäls för fullt:=) Gävleinvånarna som inte gillar fotboll gör nog bäst i att stanna hemma den 9:e April... ÖSK:are genom hela stan kommer att skrika och heja på svartvitt:=)
Örebro rirobban
2007-03-08 22:31
Erki//
Ja det var ett bra förslag för att komma från dig;) hehe...
Örebro Erki
2007-03-08 22:19
Sersant// Vi kan ju klubba ner riOrobban ändå ;-)
Nej, man får väl ta och maila kansliet och skynda på processen lite.

rirobban// Kul att ni gillade mitt namnförslag till korplaget :-)
Örebro
2007-03-08 22:04
Joth skriver att: Jag flyttar mig gärna lite till höger eller vänster och att skälet till omflyttningen skulle vara att ge plats under bygget av östra stå.
Är det så, så håller jag med för min del - jag har inget krav att få sitta på exakt samma stol varje år
Vad jag däremot är rädd för att jag långsamt ska flyttas ut mot hörnflaggan. Har haft årskort i många år och på Gamla Trä satt jag hyggligt i mitten, första året med nya läktaren hamnade jag (av misstag?) på en mittensektion, följande år flyttades jag halvvägs till hörnflaggan.
När man nu vill sälja ännu mer abonnemang till sponsorerna så förmodar jag att dom, liksom tidigare, får sitta mer centralt än de gamla, trogna anhängarna och så hamnar jag ytterligare en bit utåt.
Det är den utveckligen jag är rädd för vill jag säga till "brorzan" m.fl. som inte förstår var faran skulle ligga.
Örebro Chipset
2007-03-08 21:52
Abdel Seidou// Kul resonemang. Känner samma oro för Roden.
Örebro abdel seidou
2007-03-08 21:41
1. Kommer Yunus få stanna?
Killen har bott här ett par år och stadgat sig i Sverige. Ett verkställande av utvisningsbeslutet känns som en personlig katastrof av största mått för Yunus. Det måste ju va första prioritet, lite större än fotboll kanske.

2. Är Roden skadad?
Anledningen, enligt förståsigpåare som säger sig vara insatta, till varför Stefan aldrig lyckades i allsvenskan med kalmar var att hans kropp inte klarade den kraftigt ökade träningsdos det innebar att spela allsvenskt och han gick därmed mest bara skadad. Finns absolut ingenting som säger att de kommer gå så för Stefan i år men jag känner ändå nån sorts oro gnagandes nånstans i bakhuvudet.

4 Blir läktaren klar i tid?
Det tror jag nog att den blir, alltså att den hinner leva upp till kraven som finns o kan ta emot publik men prioriterar ändå frågan högre än Nordins vara eller icke vara i ÖSK eftersom det vore ett eorhört bakslag rent uppmärksamhetsmässigt om bygget skulle strula. NA hackar ju allt vad dom kan på allt som händer kring ÖSK och tänk på alla paraleller som skulle komma att dras till "betongskelettet".

3. Får Nordin kontrakt?
Det får han nog. Har svårt o se att Rynning ska kunna "lura" nån annan förening att lägga upp en massa pengar i en så pass mkt större övergångsumma än ÖSK så att det blir försvarbart för dom att inte komma överens med ÖSK. Sjögren Snackar ju hela tiden om mkt positiva förhandlingar och jag litar på honom.
Örebro Mittåt
2007-03-08 21:31
Beträffande Nordin var det väl i morgon som beskedet skulle komma. Enligt utsaga från säker källa.

Även om det finns de som tror det inte blir något kontrakt för Nordins del, så undrar jag om Lennart Sjögren skulle ha uttalat sig som han gjorde på årsmötet om det fanns något tvivel om att affären inte bli av.
Örebro Mittåt
2007-03-08 21:27
1; 2; 4;.......3
Örebro Chipset
2007-03-08 21:24
Frågor med högst prioritet just nu (Rangordna annorlunda om ni vill):

1. Kommer Yunus få stanna?
2. Är Roden skadad?
3. Får Nordin kontrakt?
4. Blir läktaren klar i tid?
Örebro Sersant
2007-03-08 21:14
Ämne: Sersant//
Ända prob....
Jo men såg egentligen bara en chans att slå ner dig vet du ;).
Örebro Mittåt
2007-03-08 21:10
Det kanske är dags att döpa om Royal League - till Royal Danish League.
Annons: