/fotboll/osk/forum/8373.aspx/fotboll/osk/forum/8373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2007-03-11 19:52
Blå Bergen Blues//

Där ser du att ditt minne är mycket bättre än mitt ;)
Örebro dan333
2007-03-11 19:39
Jo det e möjligt men jag tippar på en riktigt bra siffra vädret bra eller dåligt vist spelar det roll men vädret på assyriska var inte det bästa. även om det är en heldel skillnad på match typ men det är ändå svenska mästarna och jag tror ösk e svårslagna det e trots allt hemma plan vi spelar på och där anser jag ösk som ett av seriens bästa hemma lag
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-11 19:38
Vad det gäller premiär siffran kommer den påverkas mest av 3 faktorer.
* resultatet mot Gefle
* vädret
* annonsering

De andra faktorerna tycker jag inte kan skifta så mycket. Från 6000 upp till 10000 sitter jag och tokgissar på här borta i regnet.
Örebro ÖSKare i exil
2007-03-11 19:35
Ara har ju aldrig stuckit under stolen med att hans intresse först och främst är i Herrish. Killen är ju konsekvent och det är väl främst det som räknas. Sen är det ju inte så konstigt att man håller lite extra på ManU när henke är där. Som att jag tycker att detär kul att det går bra för Inter trots att jag alltid tidigare varit svag för Milan. ÖSK är min livskamrat men jag kikar gärna på andra utan att för den skulle känna mig otrogen.
Örebro dan333
2007-03-11 19:33
Fan va nyfiken jag e på hemma premiären och hur mycket folk det kommer bli troligt med en siffra på 10000 ?
Örebro Mittåt
2007-03-11 19:20
jappel// aras fall är nog egentligen en invertering av Henke/Man U situationen. Ara höll på ÖSK därför att Herish spelade där. När sedan Herish "bytte" klubb så var det helt naturligt att intresset flyttades över till den nya klubben. Han vill ju att det skall gå bra för Herish och chanserna att det gör det är bättre om det också går bra för Syrianska. ÖSK å andra sidan har ingen betydelse för Herish karriär längre.

Såvitt jag vet så är Ara dessutom i grund och botten fortfarande positiv till ÖSK även om klubbens väl och ve inte intresserar honom lika intensivt som tidgare.
Örebro jappel
2007-03-11 19:11
Det är lika patetiskt som att folk helt plötsligt började hålla på ManU när henke spelade där. (återigen är det en annan sak att vilja att det går bra för ManU och mannen ifråga till att inte längre hålla på Liverpool, Gunners eller något annat lag i ligan.) Men det är såklart bara min åsikt.
Örebro jappel
2007-03-11 19:08
Det är väl det som är patetiskt.. att byta lag bara för att någon man känner spelar i det för tillfället.
Man kan självklart hålla mer eller mindre på lag, men man kan inte byta lag som man byter jobb.
Örebro Storm_90
2007-03-11 18:49
Ämne: kribba//
Nej du har....
Egentligen inte eftersom han håller på det lag hans kompis Kuhi spelar i.
Örebro Los Flores
2007-03-11 17:27
inte långt kvar nu ....
längtar som faan ösk-ellos
Örebro Marquis de Sade
2007-03-11 17:07
Va'fan...är det inte dags att någon tar inlägg n:o 95600 snart!
Örebro jappel
2007-03-11 16:03
Go rirobban :-)
Örebro rirobban
2007-03-11 15:16
Ämne: go,osk, nåja, nu är ....
kribba//
Är du påverkad?
Allvarligt talat så vet jag inte vad du baserar din tro på? BP slog visserligen Hammarby, men storstryk mot er sedan. Våra resultat har varit utmärkta hittills med tanke på att vi spelat väldigt mycket på spelare under 20 år som inte kommer spela specielt mycket under året. Dessutom har inte den "rätta" startelvan startat någon gång i år och enda gången det kändes som en eventuell Allsvensk "elva" var på planen var under andra halvlek mot Norrköping. Då spelade vi ut dem totalt och vann också halvleken med 2-0. Men hade avsluten varit vassare hade det blivit betydligt mera.

GAIS hamnade i mitten förra året, och att spela oavgjort mot dem på bortaplan med så många ordinarie borta är inte på något vis dåligt. Jag tror personligen att BP blir sämsta nykomlingen då både Örebro och Trelleborg kommer att komma mycket högre. BP, Gefle och GAIS slåss om att slippa åka ur serien.

Örebro tippar jag mellan 7-10. Men jag blir knappast förvånad ifall det går ännu bättre:=)
Örebro Blå Bergen Blues
2007-03-11 14:56
ÖSK-Karl//
Men, Thomas Nordahl hade väl nr 9??
Finns ingen mer i världen som är "mer nr 9" än han... skulle vara hans pappa då förstås, som fortfarande är gud i Italien...
Örebro Blå Bergen Blues
2007-03-11 14:49
Ämne: BBB//
Joth och grab....
Hej! Ja, jag har precis mailat dig och joth! Kolla din inkorg. Visst vore det kul om stockholm kunde få ihop till en minibuss! :-)
Örebro jappel
2007-03-11 14:40
BBB//
Joth och grabbarna brukar snabbt lätt och ledigt ordna med små notiser och annat på officiella, eller här på svenskafans. bara att maila...
Örebro Blå Bergen Blues
2007-03-11 14:36
Jag och go_osk kommer att åka härifrån sthlm med vår bil till Gävlematchen, så två lediga platser finns för exilare här i stan med omnejd.

Vore ju ännu roligare om man kunde bli så många att vi kunde hyra en minibuss, men för att få till ett sånt arrangemang krävs (bindande) anmälan i god tid, så att man sedan inte står där med en dyr räkning och alla hoppar av i slutändan..

Vi är ambassadörer här i sthlm, men ett problem är att vi ännu inte fått våra medlemskort för 2007, så vi kan inte logga in på officiellas medlemslogin. Jag antar att ambassadörsskapet bäst sköts därifrån...? Jag menar att "annonser" likt denna om resa från sthm. Men, som sagt, just nu är vi ambassadörer som inte ens har "medborgarstatus"...
Örebro Ösk-Power
2007-03-11 14:36
Kribba//

Tror knappast BP blir bästa nykomling. De har ställt upp med sitt bästa lag i varje match princip och gjort godkända resultat, medans vi ofta "luftar" hela laget och presterar minst lika bra.
Vi har haft en del småskador på viktiga spelare som Larsen, Henriksson, Rodevåg, och när alla dom är på "topp" så kommer vi med största sannolikhet bli den bästa nykomlingen!
Örebro jappel
2007-03-11 14:32
kribba//
Nej du har sett helt rätt.
Den lilla överlöparen har bytt lag. (extremt patetiskt och oseriöst.)
AIK kribba
2007-03-11 14:00
go,osk, nåja, nu är Gais ett lag som troligtvis får det rätt tufft i allsvenskan 2007 enligt vad jag tror i alla fall, dom har förlorat sina två bästa spelare och har inte fyllt upp med likvärdig kvalité. Men visst, det gynnar ju då både er ,BP och Trelleborg som också tippas spela i botten.

Skulle inte bli helt förvånad om ni kommer före dom i tabellen i år. Bästa nykomling tror jag dock BP blir.

Förresten så tyckte jag mig se en av era tidigare skribenter här, Ara, i syriansk tröja, om det inte finns två "Aror" dvs ;)
Örebro Farsen blir till Guld
2007-03-11 13:52
Aspen// De snackar nog mer bosniska
Örebro Bastard on Parade
2007-03-11 13:36
Sammanhållningen lär ju dessutom stärkas under träningslägret, synd bara att Yunus inte får åka med...
Örebro jappel
2007-03-11 13:34
BoP och DaSa//
Låter bra att stämningen i truppen verkar vara god.
Det är oerhört viktigt. (i alla fall om det går lite tungt någon gång under säsongen, fast vi får hoppas att ösk spelarna inte ska behöva testa truppens sammanhållning av den anledningen)
Örebro Aspen
2007-03-11 13:32
Ämne: DaSa//

Ofta bruka....
Att Nordin och Nedim hänger ihop kan beror på att båda pratar kroatiska. Säker bra för Nedim med Nordin i truppen när Mirza lämnat oss.
Örebro Bastard on Parade
2007-03-11 13:26
DaSa//

Ofta brukar det vara två grupper vid uppvärmningen i halvtid, den ena gruppen består då utav de spelare som får hoppa in tidigare. Varför Reed var med i den gruppen vet jag inte, kanske var man lite osäkra på Riddez?

Jag vet att åtminstone Nedim och Moses inte är "utanför" gruppen, har ofta sett dem med andra grabbar i laget. Dessutom verkar de ha kul på träningar i alla fall.
Örebro ÖSK-Karl
2007-03-11 13:26
Blå Bergen Blues//

Tror vi blev hjälpta av Degerfors omgången innan den sista. Jag har nämligen en bekant som är Degerforsare och fortfarande tjatar om att vi fick deras hjälp. Men Baxter var väl tränare då?

Vad gäller tröja nr 10 kan väl Thomas Nordahl få vara med och dela den med Janne Mossberg ;)
Örebro jappel
2007-03-11 13:21
210 and counting.
Drag är bara förnamnet. :-)
Örebro DaSa
2007-03-11 13:07
Nedim var inte utanför gruppen, men direkt efter första halvlek blev avblåst så bildades en grupp med Weggen, Walker*2, Rodevåg och kanske ngn till. Kvar blev Reed, Nedim, Nordin som "tvingades" bilda en egen grupp. Verkade som den första gruppen hade trevligast iallafall.
Örebro Ösk-Power
2007-03-11 12:58
Läste att någon här på forumet va på plats igår, och lade märke till att Nedim var lite "utan för gruppen".
Hoppas verkligen detta inte stämmer!

Ge oss en intervju med måltjuven, de skulle han uppskatta =)
Örebro Blå Bergen Blues
2007-03-11 12:24
jag tycker att Janne Mossberg "för evigt" ska ha nummer tio... Vi kan hänga upp den i taket på Behrns....
Annons: